abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 november 2012 @ 09:57:10 #101
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119336240
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 09:25 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Die rijkdom van dit land die jij bedoelt is allang verdampt, daarom dalen de woningprijzen ook.
Ik snap dat je veel voor weinig wilt maar dan zit je hier gewoon verkeerd.
Heel typisch, het zijn alleen mensen met huizen (en een schuld!) die "veel voor weinig" durven zeggen... Dat zijn ongetwijfeld dezelfde mensen die 200.000 euro lenen "weinig" noemen maar 10.000 euro restschuld aflossen "veel" noemen. En ook de mensen die niet doorhebben dat 2 ton lenen best veel geld is, als je niet kijkt naar de maandelijkse rentelast maar het aantal uur dat je moet werken om het terug te betalen.
Mocht het nog niet duidelijk zijn: je krijgt niet "veel voor weinig": je koopt momenteel "weinig voor veel" in Nederland. "Veel voor veel" of "weinig voor weinig" lijken me beide betere alternatieven.
censuur :O
pi_119336820
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 09:57 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Heel typisch, het zijn alleen mensen met huizen (en een schuld!) die "veel voor weinig" durven zeggen... Dat zijn ongetwijfeld dezelfde mensen die 200.000 euro lenen "weinig" noemen maar 10.000 euro restschuld aflossen "veel" noemen. En ook de mensen die niet doorhebben dat 2 ton lenen best veel geld is, als je niet kijkt naar de maandelijkse rentelast maar het aantal uur dat je moet werken om het terug te betalen.
Mocht het nog niet duidelijk zijn: je krijgt niet "veel voor weinig": je koopt momenteel "weinig voor veel" in Nederland. "Veel voor veel" of "weinig voor weinig" lijken me beide betere alternatieven.
Ook als je in een huurwoning zit moet je betalen, dat schijnt nogal snel vergeten te worden. Ik woonde voorheen ene paar maand in een huurwoning en die was toch ook niet gratis. Even bekijken in een huurwoning sociaal dan wel vrij maakt niet uit zal ik toch ook 1.5 -2 maand per jaar moeten werken en dat is met een koopwoning net zo. 1 verschil op gegeven moment is de koopwoning vrij en tada dan opeens hoef je er niet meer voor te werken. Scheelt dan een hele hoop dat je minder of zelfs kunt stoppen met werken of makkelijker baantje nemen.
Dat kun je natuurlijk ook meteen dan natuurlijk en niet kopen maar dan zit de optie stoppen er niet bij.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_119337255
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 10:49 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Ook als je in een huurwoning zit moet je betalen, dat schijnt nogal snel vergeten te worden. Ik woonde voorheen ene paar maand in een huurwoning en die was toch ook niet gratis. Even bekijken in een huurwoning sociaal dan wel vrij maakt niet uit zal ik toch ook 1.5 -2 maand per jaar moeten werken en dat is met een koopwoning net zo. 1 verschil op gegeven moment is de koopwoning vrij en tada dan opeens hoef je er niet meer voor te werken. Scheelt dan een hele hoop dat je minder of zelfs kunt stoppen met werken of makkelijker baantje nemen.
Dat kun je natuurlijk ook meteen dan natuurlijk en niet kopen maar dan zit de optie stoppen er niet bij.
ik heb een huurhuis van zo'n 500 per maand. woz is zo'n 140. als ik alles meereken (inclusief de 'luxe' van zonder verlies op notariskosten ed weg te kunnen uit dit huis), vve maandelijkse bedragen, onderhoudskosten die je hebt aan een eigen woning is dit echt wel goedkoper dan op dit moment op de overpriced huizenmarkt wat kopen.
pi_119337357
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 11:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik heb een huurhuis van zo'n 500 per maand. woz is zo'n 140. als ik alles meereken (inclusief de 'luxe' van zonder verlies op notariskosten ed weg te kunnen uit dit huis), vve maandelijkse bedragen, onderhoudskosten die je hebt aan een eigen woning is dit echt wel goedkoper dan op dit moment op de overpriced huizenmarkt wat kopen.
Ik geef je daar helemaal gelijk aan dat nu kopen niet echt slim is. Maar dat is alleen maar als je starter bent of was tot pak weg 3 jaar geleden. Ikzelf niet bepaald 12 jaar geleden alweer dus mijn huis ging omhoog en daarna beetje naar beneden nu ander huis gekocht met vraagprijs hoger dan wat ik betaalde. Tuurlijk heb je dan wel wat verlies van notaris makelaar overdracht belasting enzo. Maar ik heb mijn huis vrij over 18 jaar pas op dat moment gaat het tellertje de andere kant oplopen jij betaald dan in je huurwoning nog steeds elke maand die 500 (ex verhogingen) dan zijn die verliezen van makelaar notaris enzo snel weg. Wonen moet je je hele leven doen en linksom dan wel rechtsom betalen zul je.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_119337403
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 11:26 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Ik geef je daar helemaal gelijk aan dat nu kopen niet echt slim is. Maar dat is alleen maar als je starter bent of was tot pak weg 3 jaar geleden. Ikzelf niet bepaald 12 jaar geleden alweer dus mijn huis ging omhoog en daarna beetje naar beneden nu ander huis gekocht met vraagprijs hoger dan wat ik betaalde. Tuurlijk heb je dan wel wat verlies van notaris makelaar overdracht belasting enzo. Maar ik heb mijn huis vrij over 18 jaar pas op dat moment gaat het tellertje de andere kant oplopen jij betaald dan in je huurwoning nog steeds elke maand die 500 (ex verhogingen) dan zijn die verliezen van makelaar notaris enzo snel weg. Wonen moet je je hele leven doen en linksom dan wel rechtsom betalen zul je.
je hebt gelijk maar voor mij is dit goedkoper dan als ik dezelfde woning zou kopen (hier in de omgeving betaal je dan al snel 150 pm aan vve, en meestal is de cv etc redelijk oud dus trek daar ook maar wat geld voor uit). het volgende huis zal wel koop worden maar daar wacht ik het liefst nog een paar jaartjes mee :)
  zondag 18 november 2012 @ 11:52:48 #106
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_119337796
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 09:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

de prijzen van bestaande woningen gaan omlaag, voor nieuwbouw (zelfde type huis) zal dat niet anders zijn lijkt me. heb je argumenten waarom je denkt dat mensen evenveel gaan betalen voor een kleiner nieuwbouwhuis?
Jij denkt dat serieus dat met dezelfde wioningen bouwt en dan maar minder of geen winst maakt? Dan wordt het eerder een kleiner en goedkopere bouw en dan goedkoper.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_119337808
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 11:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

je hebt gelijk maar voor mij is dit goedkoper dan als ik dezelfde woning zou kopen (hier in de omgeving betaal je dan al snel 150 pm aan vve, en meestal is de cv etc redelijk oud dus trek daar ook maar wat geld voor uit). het volgende huis zal wel koop worden maar daar wacht ik het liefst nog een paar jaartjes mee :)
Dat werkt dus alleen maar om de wbv het verschil slikt, als je aangewezen was op commerciele huur werkt dat natuurlijk niet zo.

Een reden temeer om dit soort 'sociale' huur voor grootverdieners af te schaffen.
  zondag 18 november 2012 @ 11:54:15 #108
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_119337828
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 09:57 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De mogelijkheid om een huis te kopen is een vorm van rijkdom, die gaat verdwijnen...
and made it rain upward
pi_119337834
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 11:53 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Dat werkt dus alleen maar om de wbv het verschil slikt, als je aangewezen was op commerciele huur werkt dat natuurlijk niet zo.

Een reden temeer om dit soort 'sociale' huur voor grootverdieners af te schaffen.
ik denk dat de grote leners op dit moment een veel groter issue zijn voor de toekomst dan die paar scheefhuurders. maar leuk sfeermaken is leuk sfeermaken natuurlijk.
pi_119337836
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 11:52 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Jij denkt dat serieus dat met dezelfde wioningen bouwt en dan maar minder of geen winst maakt? Dan wordt het eerder een kleiner en goedkopere bouw en dan goedkoper.
Ja,. natuurlijk, da's toch heel normaal, dat iemand anders voor je met dik verlies bouwt...?
pi_119337862
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 11:54 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Ja,. natuurlijk, da's toch heel normaal, dat iemand anders voor je met dik verlies bouwt...?
in het buitenland kan het blijkbaar wel uit voor lagere eindprijzen. dat het dan met verlies zou moeten in nederland lijkt me vergezocht.
pi_119337863
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 11:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik denk dat de grote leners op dit moment een veel groter issue zijn voor de toekomst dan die paar scheefhuurders. maar leuk sfeermaken is leuk sfeermaken natuurlijk.
Mooi, fijn dat je het met mijn stelling eens bent.
pi_119337880
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 11:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

in het buitenland kan het blijkbaar wel uit voor lagere eindprijzen. dat het dan met verlies zou moeten in nederland lijkt me vergezocht.
Think again. De prijzen in NL zijn bizar laag in vergelijking met vergelijkbare gebieden in het buitenland, zelfde kwaliteit en faciliteiten enzo.
  zondag 18 november 2012 @ 11:56:33 #114
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_119337881
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 11:54 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Blijkbaar. Moet ik ook nog met argumenten komen... Omgekeerde wereld.

Als de consument 150k te besteden had en nu nog maar 100k dan wordt er gewoon een kleiner goedkoper huis, met nagenoeg hetzelfde winstpercentage, gebouwd.
and made it rain upward
pi_119337898
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 11:56 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Think again. De prijzen in NL zijn bizar laag in vergelijking met vergelijkbare gebieden in het buitenland, zelfde kwaliteit en faciliteiten enzo.
huizen in nederland zijn brandgevaarlijker dan ooit. wel geregeld is dat je je stopcontact op een specifieke hoogte moet hebben.

leuke stelling maar nergens op gebaseerd.
  zondag 18 november 2012 @ 11:58:14 #116
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_119337910
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 11:56 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Jamaar Jamaar in frankrijk koop je in het bos een gare hut voor 15k....
and made it rain upward
  zondag 18 november 2012 @ 11:58:41 #117
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_119337921
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 11:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

huizen in nederland zijn brandgevaarlijker dan ooit. wel geregeld is dat je je stopcontact op een specifieke hoogte moet hebben.

Please... lees even terug ofzo.
and made it rain upward
pi_119337923
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 11:56 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Blijkbaar. Moet ik ook nog met argumenten komen... Omgekeerde wereld.

Als de consument 150k te besteden had en nu nog maar 100k dan wordt er gewoon een kleiner goedkoper huis, met nagenoeg hetzelfde winstpercentage, gebouwd.
en huizenprijzen gaan omlaag dus dan koopt de koper geen nieuwbouw maar een bestaande woning omdat - meer waar voor haar geld. als jouw aanname zou kloppen dan.
pi_119337924
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 11:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Zijn we het weer eens: je stelling was inderdaad nergens op gebaseerd! Schot in het duister.
pi_119337948
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 11:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

en huizenprijzen gaan omlaag dus dan koopt de koper geen nieuwbouw maar een bestaande woning omdat - meer waar voor haar geld. als jouw aanname zou kloppen dan.
daarom gaan alle nieuwbouwplannen ook op de plank.

wat zei S&P daar ook alweer over, in relatie met de ontwikkeling van huizenprijzen?
pi_119337955
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 11:58 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Zijn we het weer eens: je stelling was inderdaad nergens op gebaseerd! Schot in het duister.
dat jij denkt dat we het eens zijn zegt wat over jou. have fun with it.
  zondag 18 november 2012 @ 12:00:52 #122
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119337967
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 11:26 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

In principe heb je gelijk. Alleen is dat iets wat "kopers" jarenlang totaal vergeten waren! Die kochten een huis voor (fictief bedrag) 100.000 euro, betaalden 8 jaar lang 5000 euro rente per jaar, kregen jaarlijks 2000 euro terug van de fiscus, dus netto 24.000 euro betaald. Daarna verkochten ze het huis voor 180.000 euro, minus notariskosten e.d. grofweg 50.000 euro winst! Al die jaren dat mensen gratis (of met winst) een huis gehad hebben moeten uiteindelijk ook betaald worden. En wel door de huidige bewoners in de vorm van waardedalingen, of door de "greater fool" die de schuld overneemt door het huis nu te kopen.
censuur :O
pi_119337988
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 11:59 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

daarom gaan alle nieuwbouwplannen ook op de plank.

wat zei S&P daar ook alweer over, in relatie met de ontwikkeling van huizenprijzen?
heel goed, ze gaan op de plank want niemand gaat een goedkoper huis dat kleiner is en goedkoper gebouwd kopen tegen een prijs waar je een mooier '2e hands huis' van kan kopen. gewoon wachten, de markt past zich wel aan. DAT is wat men in de economische wereld marktwerking noemt.
pi_119338030
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

heel goed, ze gaan op de plank want niemand gaat een goedkoper huis dat kleiner is en goedkoper gebouwd kopen tegen een prijs waar je een mooier '2e hands huis' van kan kopen. gewoon wachten, de markt past zich wel aan. DAT is wat men in de economische wereld marktwerking noemt.
Dat klopt, dat is ook wat S&P zei. NL blijft een drukbevolkt land waarbij de woonwens zich ook nog eens concentreert op bepaalde gebieden, waarbij op termijn schaarste de prijs zal blijven bepalen.

Ook al vindt de speculerende burger dat maar niks, hoe zeer deze haar mantra blijft herhalen. In een mantra kun je echter niet wonen. En iets met Maslov enzo.
pi_119338075
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:03 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Dat klopt, dat is ook wat S&P zei. NL blijft een drukbevolkt land waarbij de woonwens zich ook nog eens concentreert op bepaalde gebieden, waarbij op termijn schaarste de prijs zal blijven bepalen.

Ook al vindt de speculerende burger dat maar niks.
ja, de huizenmarkt gaat komende jaren uitgroeien tot vormen nooit gezien. daarom zijn vastgoedinvesteerders afgelopen jaren bezig geweest zoveel mogelijk van hun investeringen in nederland af te geraken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')