abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119273100
Beste community,

Wij hebben sinds 2 weken glasvezel van KPN, van te voren goed geinformeerd hoe het zat, ok hoe het met xbox-live enzo kwam. Volgens KPN kwam alles in orde, werd alles gewoonweg stukken sneller en hoefden wij ons nergens zorgen over te maken..

Helaas is niets minder waar, want sinds wij glasvezel hebben werkt xbox live niet meer naar behoren. Ik zal hieronder even vermelden wat al allemaal geprobeerd is, zal eerst het probleem uit de doeken doen:

1. Sinds dat er glasvezel ligt word ik soms random uit games gegooid, sterker nog; gewoon van xbox live af. Dan moet ik de router uit en aan doen, en kunnen we weer een half uurtje spelen voor hetzelfde weer gebeurd.

2. Verder had ik altijd een super goede connectie met vrienden van mij, maar sinds we glasvezel hebben kan ik niet meer met sommigen van hen connecten, geen chat en geen parties. Wel kunnen we elkaar voice messages sturen. Nu hebben deze vrienden, die vrij dichtbij wonen, dan ook glasvezel via KPN, had ergens gelezen dat er iets met burenafluister-beveiliging daarvan het probleem kan zijn.

De dingen waar het volgens KPN en XboxLive aan zou kunnen liggen waren de instellingen van de router, met name de NAT en poort instellingen van de router:

Als eerste heb ik de Upnp knop aangezet, NAT werd open.

Dit mocht helaas niet baten, dus de volgende stap was handmatig poorten aanpassen in de router onder de NAT setting. Het betreft de volgende poorten (zowel LAN-poort & public-poort);

TCP&UDP 53,3074,1863
TCP 80
UDP 88, 5060,5061

Na deze poorten gewijzigd te hebben in de router lijkt de verbinding stabieler, het probleem is allen nog niet opgelost. Bijkomend probleem is dat de NAT settings opeens weer naar strict verandert zijn. Verder alleen nog connectie problemen met een buurjongen verderop, deze gebruikt ook KPN glasvezel (probleem 2).

Na 2 dagen het internet uit te pluizen, en 1000 dingen wijzer over routerinstellingen is het probleem nog steeds niet verholpen.

Heeft iemand hier een oplossing voor, of voor beide problemen?
Graag een technisch onderbouwde redenatie en serieuze antwoorden;)

Groet, Jelmer

[ Bericht 22% gewijzigd door jelmer933 op 16-11-2012 13:30:55 ]
pi_119274423
Oude gammele cheap ass router achter je glasmodem gezet?
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
pi_119274502
Vergeten te vermelden idd, het gaat om een kabel verbinding.

Kpn box; Experia v8

Router; D-Link Wireless-N Router - DIR-655

greetzz
pi_119274651
http://bit.ly/QiauJM

Dus, even anders proberen zonder router (indien mogelijk) om te kijken dat je niet een probleem hebt met een van de andere componenten terwijl je op KPN loopt te schoppen ;)

Ik hoop btw dat je niet wireless zit te gamen? (Buurman maakt magno popcorn en jij kan niets meer ingame :Y )
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
pi_119274713
google op "Experia v8 xbox live problemen" en er komt ook een heel scala omhoog. Je bent dus helaas niet de enige.
pi_119274924
Je hebt de arcadyan experiabox?

Ik heb deze ook en heb nooit problemen met gamen, ik game dan wel via pc en niet xbox live.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probeer de stappen te volgen op http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/7259, klik xbox dan arcadyan, klik van het modem --> volg exact deze stapen.

Werkt het nog steeds niet, kom je er niet uit en hebt je geen vast telefonie lopen via de experiabox? Vervang de experiabox met een eigengekochte router (dit werkt gewoon indien je een geschikte router koopt).

Overigens zoals al eerder gezegd moet je natuurlijk eerst je eigen router ertussenuit halen, anders kun je niet concluderen dat het probleem in de EB ligt.

KPN biedt geen verdere ondersteuning op de werking van xbox live
pi_119275225
Je gaat je NAT helaas niet open kunnen krijgen met KPN (in ieder geval niet voor langere tijd), omdat ze dit jammer genoeg niet toestaan (om zogenaamd de klant tegen zichzelf in bescherming te nemen). Maar bij de meeste spellen is dit ook niet nodig; bij mij tenminste niet. Verder heb ik eigenlijk weinig problemen met glasvezel van KPN.
pi_119314672
Heeft de TS nu al een oplossing voor zijn probleem want ik kan dat gezien de tot dusver gegeven antwoorden niet eruit opmaken.

TS?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2012 16:14:42 ]
pi_119576050
Excuses voor de late reactie, heb afgelopen tijd erg druk gehad. Mijn disconnect problemen lagen idd aan de router, oude router er weer tussen gezet en de problemen met disconnecten zijn gefikst.

NAT is ondertussen open geworden na het resetten van de router en vervolgens poorten en Upnp opnieuw in te stellen.

Enige probleem wat overblijft is dat ik niet kan connecten met mn maat die letterlijk nog geen 100m van me af woont. We kunnen wel via andere mensen connecten, dus als iemand anders een party opstart kunnen we daar beide inzitten, samen spelen en chatten. Als dan de 3e persoon de party verlaat worden wij ook automatisch gekicked, en kunnen we niet samen meer spelen, chatten of elkaar joinen.

Hij gebruikt precies zelfde abbonnement van KPN als ik, en heeft ook een open NAT. Iemand suggesties?
pi_119577899
Probleem is dat KPN vanaf hun kant een aantal ports blokkeert "Voor de veiligheid van hun klanten". Helaas zijn dit ports die een groot aantal games gebruiken, en dus gegarandeerd problemen kan geven, vooral met games die een Peer 2 Peer verbinding hebben zoals sport games, of Coop functies in games. Als je games online speelt is het dus aan te raden om ver weg van KPN te blijven.
"so if your message ain't shit, fuck the records you sold, cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck, it just means that a million people are stupid as fuck"
  zaterdag 24 november 2012 @ 19:59:00 #11
388816 Haantje_pappie
toradora is lekker
pi_119580632
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:54 schreef Darkangle het volgende:
http://bit.ly/QiauJM

Dus, even anders proberen zonder router (indien mogelijk) om te kijken dat je niet een probleem hebt met een van de andere componenten terwijl je op KPN loopt te schoppen ;)

Ik hoop btw dat je niet wireless zit te gamen? (Buurman maakt magno popcorn en jij kan niets meer ingame :Y )
Ik dacht juist dat je met wifi goed kon gamen
ik ben haar vriend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')