Beste community,
Wij hebben sinds 2 weken glasvezel van KPN, van te voren goed geinformeerd hoe het zat, ok hoe het met xbox-live enzo kwam. Volgens KPN kwam alles in orde, werd alles gewoonweg stukken sneller en hoefden wij ons nergens zorgen over te maken..
Helaas is niets minder waar, want sinds wij glasvezel hebben werkt xbox live niet meer naar behoren. Ik zal hieronder even vermelden wat al allemaal geprobeerd is, zal eerst het probleem uit de doeken doen:
1. Sinds dat er glasvezel ligt word ik soms random uit games gegooid, sterker nog; gewoon van xbox live af. Dan moet ik de router uit en aan doen, en kunnen we weer een half uurtje spelen voor hetzelfde weer gebeurd.
2. Verder had ik altijd een super goede connectie met vrienden van mij, maar sinds we glasvezel hebben kan ik niet meer met sommigen van hen connecten, geen chat en geen parties. Wel kunnen we elkaar voice messages sturen. Nu hebben deze vrienden, die vrij dichtbij wonen, dan ook glasvezel via KPN, had ergens gelezen dat er iets met burenafluister-beveiliging daarvan het probleem kan zijn.
De dingen waar het volgens KPN en XboxLive aan zou kunnen liggen waren de instellingen van de router, met name de NAT en poort instellingen van de router:
Als eerste heb ik de Upnp knop aangezet, NAT werd open.
Dit mocht helaas niet baten, dus de volgende stap was handmatig poorten aanpassen in de router onder de NAT setting. Het betreft de volgende poorten (zowel LAN-poort & public-poort);
TCP&UDP 53,3074,1863
TCP 80
UDP 88, 5060,5061
Na deze poorten gewijzigd te hebben in de router lijkt de verbinding stabieler, het probleem is allen nog niet opgelost. Bijkomend probleem is dat de NAT settings opeens weer naar strict verandert zijn. Verder alleen nog connectie problemen met een buurjongen verderop, deze gebruikt ook KPN glasvezel (probleem 2).
Na 2 dagen het internet uit te pluizen, en 1000 dingen wijzer over routerinstellingen is het probleem nog steeds niet verholpen.
Heeft iemand hier een oplossing voor, of voor beide problemen?
Graag een technisch onderbouwde redenatie en serieuze antwoorden;)
Groet, Jelmer
[ Bericht 22% gewijzigd door jelmer933 op 16-11-2012 13:30:55 ]