abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119234704
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119234741
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:45 schreef Phaidra het volgende:
Jaaa, meeten O+. Voor R. baby-af is? Moeten we opschieten :P.
Ze is aaaal laaang geen baby meer :D maar officieel de 25ste! dus volgende week dinsdag kan nog net :D
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119234904
Zou best kunnen Deepfreeze! Hoop dat ik de volgende sprongetjes dan niet zo labiel ben als bij deze ;-)

Begon echt aan mijn geestelijke gesteldheid te twijfelen ma en di.
Nu onderweg naar osteo.

Zoe gaat hard he! Dus tweede tandje volgt meestal snel ja? Goed om te onthouden.
pi_119235135
Tweede tandje kwam hier een week na de eerste door.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_119235214
Hier zat er ook maar een week tussen. En bij Chris ook.. Alleen Chris had braaf zijn 2 ondertanden. Daan zijn buitenste voortanden boven :P
  donderdag 15 november 2012 @ 13:02:19 #6
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119235731
Dank allemaal nog voor de steun, doet me goed :*

Hier gooi ik dingen ook gewoon in de droger, tenzij mooie opdruk of mooie kleertjes, dan niet. Maar met spruw heb je weinig keus :+

Oh, en poepen.. jaaa dat kan mevrouw hier ook goed :D had ik net de luier dichtgevouwen, kwam er nog een volley.. Zo over mn hand en op de commode, gelukkig niet op de vloer of tegen de kast :')
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_119235801
Op zich was het hier wel handig dat het over de vloer ging, zag ik meteen dat het laminaat toch niet zo goed gelegd was. :X
pi_119235815
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:02 schreef Enfermera het volgende:
Oh, en poepen.. jaaa dat kan mevrouw hier ook goed :D had ik net de luier dichtgevouwen, kwam er nog een volley.. Zo over mn hand en op de commode, gelukkig niet op de vloer of tegen de kast :')
Dat ja, al plast mevrouw hier ook heel graag over mijn hand oO<;

Soemp, ik ben je nog steeds dankbaar voor jouw "alles zit onder"-ervaring, de herinnering aan dat verhaal heeft me al een paar keer gered :+
pi_119235884
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:05 schreef Mangostine het volgende:
Op zich was het hier wel handig dat het over de vloer ging, zag ik meteen dat het laminaat toch niet zo goed gelegd was. :X
Om die reden komt er hier een vloer zonder naden beneden. Boven inderdaad ook een parketvloer met her en der wat ruimte, nooit bij nagedacht... Tandenborstel wil nog wel eens helpen...
  donderdag 15 november 2012 @ 13:11:40 #10
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119235982
quote:
:D _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:06 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Dat ja, al plast mevrouw hier ook heel graag over mijn hand oO<;

Soemp, ik ben je nog steeds dankbaar voor jouw "alles zit onder"-ervaring, de herinnering aan dat verhaal heeft me al een paar keer gered :+
Whaha ja :D :7
Als ze gaat plassen moet je ook snel haar benen weer omlaag doen, anders loopt het zo langs haar liezen het aankleedkussen op heb ik gemerkt :+
pi_119236103
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:11 schreef Enfermera het volgende:

[..]

:D _O-

[..]

Whaha ja :D :7
Als ze gaat plassen moet je ook snel haar benen weer omlaag doen, anders loopt het zo langs haar liezen het aankleedkussen op heb ik gemerkt :+
Yep, en als ze dan net gepoept heeft krijg je daar een hele gore bende :Y) :9
  donderdag 15 november 2012 @ 13:18:20 #12
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119236198
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:15 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Yep, en als ze dan net gepoept heeft krijg je daar een hele gore bende :Y) :9
:') _O- ik zie het helemaal voor me ja.
Ook omdat ik het al eens voor me heb gezien :7
pi_119236396
Lol! :D

Hier vanmorgen ook helemaal ondergeplast :+ Altijd weer leuk ;)
pi_119236559
Volgens mij is het besmettelijk, ook hier net een groot poepfestijn :X er moest zelfs een nieuwe romper en broek aan te pas komen.
Ligt hier aan het merk luiers trouwens, AH is het duidelijk niet. Kruidvat is wel wat stug maar die lekken tenminste niet...
pi_119236577
Oh ik ben wel benieuwd naar de Soempie-ervaring trouwens!
pi_119236683
pi_119236749
Die bv poep was bijna altijd een explosie maar oh oh wat rook het lekker! :D
Caramel achtig :Y) Nu stinkt het ook niet zo heel erg want ze eet niet zo veel aan vaste voedsel en borst blijft favoriet
  donderdag 15 november 2012 @ 13:41:29 #18
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119236910
Ik heb in het begin pampers & kruidvat luiers gebruikt, maar ik vind kruidvat prima :Y en lekt idd niet, ook al zitten ze soms bomvol..
  donderdag 15 november 2012 @ 13:56:27 #19
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119237416
Mijn god. :') Waarom moet ik dat nou zeggen dat het bij mij nog niet verder was gekomen dan de commode? Net even een paar luiers verschoond. Heb er in totaal 4 nodig gehad.. _O- mevrouw spetterpoepte alles onder, het potje sudocreme ook :') Ze bleef maar bezig..
Nougoed, ik zal ophouden :+
pi_119237538
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:36 schreef bitterend het volgende:
Die bv poep was bijna altijd een explosie maar oh oh wat rook het lekker! :D
Caramel achtig :Y) Nu stinkt het ook niet zo heel erg want ze eet niet zo veel aan vaste voedsel en borst blijft favoriet
Nou hier ruikt de bv poep echt niet naar caramel :D _O-

Gisteravond zat de mini ook onder tot aan zijn nek :'). Gelukkig moest hij nog in bad. Het rompertje kan ik waarschijnlijk weggooien, na een uurtje inweken en boenen zijn de vlekken nog niet weg!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119237624
:D
Ok soms rook het naar rotten eieren :')

Ik heb veel rompers moeten weg gooien ook! niks hielp...
pi_119237735
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:30 schreef Mineola het volgende:
Oh ik ben wel benieuwd naar de Soempie-ervaring trouwens!
Ik lees altijd van onder naar boven, dus ik zat even van: 'huh?' :?

M. poepte niet in het begin (nadat we uit het ziekenhuis waren ontslagen). We kregen uiteindelijk het advies om een theelepeltje olie door de fles te doen. 's Nachts hoorde ik hem opeens poepen, dus ik helemaal blij m'n man wakker gemaakt. Vervolgens dachten we dat hij wel klaar was en ik ging hem verschonen. Omdat ik geen lenzen in had vroeg ik m'n man om even te controleren of ik alles wel goed schoon had. Hij haalt de luier aan de kant en M. poept zo in een straaltje over de luier heen. Vervolgens gooit m'n man z'n handen wanhopig in de lucht en precies op dat moment kwam er echt een mega poepstraal uit. _O- Kast, vloerbedekking, gordijn, Maxi Cosi, echt alles zat onder.

M'n man zei al: tubgirl was er niks bij. :')

Maar ik was wel een super trotse mama. *) En ik was erg blij dat ik met m'n kippigheid niet vlak voor z'n billen was gaan hangen om te zien of ik alles wel goed had schoongemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Soempie op 15-11-2012 14:11:42 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_119238448
quote:
:X _O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_119238648
Haha cool verhaal!

Zo te horen mogen we hier blij wezen! T ergste wat wij hebben gehad is dat ze liggend poepte en t er aan de achterkant uitliep tot aan haar nekje.

Ze heeft ook geen spetterpoep. Meer dikke plakkerige diarree. Smakelijk! Haha
pi_119239556
Hier is het ook plakkerig, en soms spuit het,maar niet ver.

Met hummel even weer wezen wegen. Bijna 6 pond nu en alleen gisteravond gekolfd. En nu stuwing :')
Welja,tweede ronde! :D
pi_119239801
Haha :D soempie

Hier standaard voor elk cb bezoek alle kleertjes onder de poep (5min voor vertrek, alsof ze het weet :+) Had dus al een schoon pakje meegenomen naar beneden

Kruidvat luiers zijn de goed maar stug. Vind de jumbo luiers 10x beter ^O^
Als ze een goede poepluier het s er niets wat dat tegen kan houden. Als ze haar beentjes in de lucht doet, komt er ruimte op haar rug bij de luier, en tsja dan is het al snel vies (vloeibare bv poep)
pi_119240071
Jawel :Y
Mijn wasbare houden de meest vloeibare bv-poep ook nog tegen :Y

Alleen jammer dat ik van het kleinste maatje maar 8 heb, ben ik in een dag doorheen.
pi_119240252
Dat is handig Free, (wel minder dat je er snel doorheen bent)
Hoe kan het dat die alles tegenhouden? Ook met beentjes in de lucht etc?

Ik moet zeggen dat ik de luier niet erg strak bij het buikje heb, lijkt me zo vervelend. Ook niet mega los.
Nouja ik wacht meestal met omkleden smorgens tot ze gepoept heeft, kleertjes moeten toch in de was
pi_119240546
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:05 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik lees altijd van onder naar boven, dus ik zat even van: 'huh?' :?

M. poepte niet in het begin (nadat we uit het ziekenhuis waren ontslagen). We kregen uiteindelijk het advies om een theelepeltje olie door de fles te doen. 's Nachts hoorde ik hem opeens poepen, dus ik helemaal blij m'n man wakker gemaakt. Vervolgens dachten we dat hij wel klaar was en ik ging hem verschonen.
Hier begon ik al keihard te lachen :D
quote:
Omdat ik geen lenzen in had vroeg ik m'n man om even te controleren of ik alles wel goed schoon had. Hij haalt de luier aan de kant en M. poept zo in een straaltje over de luier heen. Vervolgens gooit m'n man z'n handen wanhopig in de lucht en precies op dat moment kwam er echt een mega poepstraal uit. _O- Kast, vloerbedekking, gordijn, Maxi Cosi, echt alles zat onder.

M'n man zei al: tubgirl was er niks bij. :')

Maar ik was wel een super trotse mama. *) En ik was erg blij dat ik met m'n kippigheid niet vlak voor z'n billen was gaan hangen om te zien of ik alles wel goed had schoongemaakt.
ik moest huilen van het lachen :D :'( :D
Iets soortgelijks gebeurde ons ook al, dus I feel your pain :P
pi_119241261
Ik weet nog dat ik in de kraamweek samen met de kraamhulp op zijn kamertje stond, hij lag zoet te slapen. Het stortregende en ik rook een soort rioollucht. Goh, zei ik nog, komt het rioolwater weer omhoog, met die regen. Of heeft hij gepoept? Nee zei ze, dat moet toch wel het riool zijn... Poep ruikt anders.

Een half uur later ging mijn man hem verschonen... :P Niet te harden.
pi_119241715
Soempie!! :')

Hier helaas geen gekke poepverhalen :P

Eén been ingesmeerd met Bepathen, kijken hoe ze reageerd. Bv smeren ga ik vanavond proberen voordat ze naar bed moet :)

[ Bericht 63% gewijzigd door Xanteh op 15-11-2012 16:03:18 (.) ]
pi_119241869
Ben ik echt heel gek als ik het liefste nu alweer zwanger zou zijn :@ ik mis het zo!
  donderdag 15 november 2012 @ 16:09:16 #33
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119242095
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:03 schreef Kwisted het volgende:
Ben ik echt heel gek als ik het liefste nu alweer zwanger zou zijn :@ ik mis het zo!
Nee hoor is niet gek, ik had het ook.....Nu nog steeds eigenlijk :@
pi_119242332
Oh ik zou wel 10 jaar aan een stuk zwanger willen zijn O+ Maar dat is ook weer zo onpraktisch :')
pi_119242390
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:17 schreef freecell het volgende:
Jawel :Y
Mijn wasbare houden de meest vloeibare bv-poep ook nog tegen :Y

Alleen jammer dat ik van het kleinste maatje maar 8 heb, ben ik in een dag doorheen.
Ik heb nog wasbare luiers maat s te koop!
pi_119242471
Soempie, dat gesprek hebben we al een keertje gehad en dan zegt hij dat ik het maar moet vragen (typisch mannenantwoord). Daar heb ik ook niet altijd zin in en eergisternacht had dat waarschijnlijk ook niet geholpen. Ik zal het nog eens bespreken.

Kun je niet ook Lanoline smeren, dat zou goed vet moeten houden.

Zoe, 2 e tandje al, jeetje zeg! Mooie stats, ben jij nu gerustgesteld?

Beterschap voor Faye en Midas, sneu als ze zo niet lekker zijn.

Ondergepoepte rompers, die vies blijven moet je in de zon hangen, werkt wonderen, alle poepkleur verdwijnt. Alleen zon is nu moeilijk te vinden.

Poepen en plassen over ons is hier ook vaker gebeurd. Maar Soempie's verhaaltje beats everything.

Bij ons lekten Kruidvat luiers, Lidl is iets beter, maar ook daar niet altijd goed. De randen zijn niet hoog genoeg ofzo.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119242488
Ik zag Ophelia voorbij komen! *O*

ik was laatst mijn meisje op de bank aan het verschonen....
Doe dr beentjes in de lucht om er een uier onder te schuiven...
met die beweging kwam er wat druk op dr buikje te staan ofzo, met een luid geknetter en gespetter kwam er een straal gele drap uit...
Ik voelde de spetters op mn gezicht :X :r
Durft zoonlief ook nog kei hard te gaan lachen toen ik GETVER riep!
Ik heb hem iets in de trant van " het is heus niet leuk als je in je gezicht gescheten wordt" toegebeten }:| :D

Later kon ik er wel om lachen....
Een beetje :{
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_119242535
Mijn man vraagt heel vaak snachts of ik zeker weet dat ik niet wil dat hij naar beneden gaat om een flesje op te warmen bij de zoveelste vraag om de borst..zo lief!!
pi_119242566
Vamp _O-
pi_119242647
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:19 schreef vamperotica het volgende:
om er een uier onder te schuiven...
quote:
Durft zoonlief ook nog kei hard te gaan lachen toen ik GETVER riep!
Ik heb hem iets in de trant van " het is heus niet leuk als je in je gezicht gescheten wordt" toegebeten }:| :D
Je kan hem toch niet echt ongelijk geven? Überkinderhumor ;)
pi_119242851
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:24 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

[..]

Je kan hem toch niet echt ongelijk geven? Überkinderhumor ;)
Kijk.... Daar ging het fout! Uiers moeten natuurlijk in de mond en Luiers om den kont!

En Volgens mij moest ie juist nog harder lachen toen ik 'm vernietigend aan keek... De tranen rolde over zn wangen...
:P
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_119243121
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:05 schreef Soempie het volgende:
En ik was erg blij dat ik met m'n kippigheid niet vlak voor z'n billen was gaan hangen om te zien of ik alles wel goed had schoongemaakt.
_O-
pi_119243171
Midas is trouwens weer helemaal de oude gelukkig O+
pi_119243530
Gelukkig Kyara!

Tinu, tegen de tijd dat de zon weer gaat schijnen, past hij de romper vast niet meer :P.

Vamp :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119243586
quote:
17s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:37 schreef Kyara het volgende:

[..]

_O-
Deze opmerking maakt het helemaal af idd! Zo beeldend _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119243656
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:49 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Deze opmerking maakt het helemaal af idd! Zo beeldend _O-
ik ben nogal visueel ingesteld :+
pi_119243876
Looool _O-
Ik heb net mijn baby wakker gelachen _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:17 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ik heb nog wasbare luiers maat s te koop!
Oeh, wat voor? :)

quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:22 schreef Zoë23 het volgende:
Dat is handig Free, (wel minder dat je er snel doorheen bent)
Hoe kan het dat die alles tegenhouden? Ook met beentjes in de lucht etc?

Er zit elastiek langs de rug :) En dat werkt blijkbaar afdoende. Ik weet het ook niet, maar ik vertrouw inmiddels op 4 jaar ervaring en als ik kleertjes perse poepvlekvrij wil houden, doe ik sowieso een wasbare ;)
pi_119243979
ik heb mijn tena lady volgelachen
oh wacht, verkeerde topic :')
pi_119244113
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:48 schreef Phaidra het volgende:
Gelukkig Kyara!

Tinu, tegen de tijd dat de zon weer gaat schijnen, past hij de romper vast niet meer :P.

Vamp :D
Phaidra, is die weer lekker schoon voor het volgende kind :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119244117
Ik vond het zwanger zijn echt heel leuk :Y Maar heb zelf niet zoiets van "was ik maar weer zwanger!". Misschien komt dat nog :) Mag overigens een jaar lang niet zwanger worden nu. Wat ik in eerste instantie sowieso niet van plan was, maar je weet nooit.. Mgoed, nu mag het dus niet.

En, oh! Ieuw! Knalpoep in je face :D Die van ons kan goed knalpoepen, maar tot nu toe dus alleen M.'s shirt/broek te pakken gehad. Hoger is ze nog niet gekomen :+
pi_119244244
:D just you wait ;) Grotere kinderen kunnen vast hoger ;)

Zwanger, nooit meer :X
De eerste keer was fantastisch. 9 maanden gespuugd en bekkenproblemen, maar ik heb zo genoten!
De tweede keer was minder zwaar, alleen dat bekken weer....

En deze zwangerschap zorgde ervoor dat ik nooit meer wil :) Ik heb genoten van nieuw leven in mijn buik, van trappels en schoppen en echo's.
En de rest was klote ;)
Ik voel me nu,met nachten van 4-6 uur slaap en niet eens aaneengesloten, per dag opknappen *O*
En dat zegt wel wat over waar ik vandaan kom ;)
pi_119244343
Free: deze zijn het http://www.mijnalbum.nl/Album=NJIIKGQO
Ohja een licht blauw is verkocht maar de rest is er nog
pi_119244481
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:09 schreef freecell het volgende:
:D just you wait ;) Grotere kinderen kunnen vast hoger ;)
Oh, vanaf nu zijn we gewoon voorbereid!

:7

En idd, als je je nu zo goed voelt opknappen, dan wil dat wel wat zeggen! Wel fijn dat je je zoveel beter voelt en steeds meer vooruit gaat :Y
pi_119244508
Gelukkig kyara

Bitterend, jou man is O+

Handig Free :)
En fijn dat je je steeds beter voelt

Poep krijg ik hier trouwens altijd uit de kleding
Doe er eigenlijk niets extra's voor, gewoon wassen :+
pi_119244650
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:11 schreef bitterend het volgende:
Free: deze zijn het http://www.mijnalbum.nl/Album=NJIIKGQO
Ohja een licht blauw is verkocht maar de rest is er nog
Zijn dat chineesjes? Want die heb ik ook wel, maar zijn echt niet klein genoeg...
pi_119245114
Nee zijn echte :)
pi_119245116
Muwahaha al die poepverhalen. Hier nog niet meegemaakt gelukkig!

Ik ben het even kwijt of ik al had laten weten hoe het bij de osteopaat was. D heeft idd haar nekje/schedeltje vast zitten dus dat heeft ie los gemaakt. En dat staat ook weer in verbinding met de darmpjes want ze had toch een wat opgezet buikje van krampjes. Ik weet niet wat ik moet voelen dus kon dat zelf niet bepalen. Half december terug :-)
pi_119245130
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:20 schreef freecell het volgende:

[..]

Zijn dat chineesjes? Want die heb ik ook wel, maar zijn echt niet klein genoeg...
http://www.babykind.co.uk/ittibittidlish.htm

Die vallen echt klein
pi_119245291
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Muwahaha al die poepverhalen. Hier nog niet meegemaakt gelukkig!

Ik ben het even kwijt of ik al had laten weten hoe het bij de osteopaat was. D heeft idd haar nekje/schedeltje vast zitten dus dat heeft ie los gemaakt. En dat staat ook weer in verbinding met de darmpjes want ze had toch een wat opgezet buikje van krampjes. Ik weet niet wat ik moet voelen dus kon dat zelf niet bepalen. Half december terug :-)
Ziet dat er niet heel eng uit? Als ze aan zo'n mini zitten te sleutelen, bedoel ik.

Hopelijk merk je snel verbetering!
pi_119245338
Zoe :*
pi_119245582
Nah dar was ik dus een beetje bang voor maar het was echt masseren met beleid. Er zijn geen enge dingen met haar gebeurd hoor :-)

Ik zit te denken of ik vanavond spijbel met de eerste en laatste keer hondenclub van dit seizoen (voor mij dan .. laatste les) .. tis zo verrekte koud! En ik zit hier lekker warm tegen de verwarming aan .. hmm
pi_119247360
Lekker binnen blijven twinkle :9

Ik ben ook bij de osteopaat geweest en bij mijn nek enz ging dat allemaal heel erg voorzichtig en daar voel je bijna niets van. Kan me voorstellen dat ze het bij een baby nog voorzichtiger doen.
(behandeling bij mijn bekken was een ander verhaal maar dat hoeft bij zo'n mini baby gelukkig niet ;) )

Pff merk het wel dat (8> niet thuis is, heb veel meer pijn.
En koken voor jezelf is ook niet echt leuk -O-
pi_119247606
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:19 schreef Tinuviel het volgende:

Poepen en plassen over ons is hier ook vaker gebeurd. Maar Soempie's verhaaltje beats everything.

Nou, niet het verhaal van vamp. _O-
pi_119250696
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:19 schreef vamperotica het volgende:
het is heus niet leuk als je in je gezicht gescheten wordt" }:| :D
Oh, niet..? _O-

Ik wilde eerst typen 'Ik hoor hier eigenlijk niet, maar...' en toen realiseerde ik me plotseling 'Ohja, wel, ik heb ook een baby'. :D

Met de oudste hebben we zoooooooveel poepincidenten gehad tot ver in haar 2e jaar, deze baby is gelukkig wat beschaafder.

Kwisted, ik vind het niet gek dat je weer zwanger zou willen zijn, ik herken het alleen niet. Ik vind het juist heerlijk om níet meer zwanger te zijn. Ik vind zwanger-zijn in theorie wel helemaal geweldig, maar in de praktijk voel ik me dan helaas alsof ik 9 maanden een soort on-dode ben. :')
  donderdag 15 november 2012 @ 21:12:55 #65
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_119253912
Mooie poepverhalen :D

Zoe, wat rot dat je weer meer pijn hebt :*

Ik ben een paar dagen niet geweest, druk met werken en mijn zieke meisje waar het gelukkig al een heel stuk beter mee gaat. Gisteravond (ja, toen pas!) begon ze ineens te drinken. En hoe! Ze werd zelfs afgelopen nacht 2x wakker met enorme honger en alles bleef binnen. Vandaag op het KDV heeft ze ook heel veel gedronken en ook vanavond thuis ging het weer goed. Dat ziet er dus echt goed uit! Over 2 weken weer naar het CB, ben benieuwd naar haar gewicht dan.

Oh, ik mis het zwanger zijn ook wel hoor. Mijn collega is nu ook zwanger en ik ben helemaal een soort jaloers :')
pi_119254522
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:58 schreef Cantare het volgende:

Kwisted, ik vind het niet gek dat je weer zwanger zou willen zijn, ik herken het alleen niet. Ik vind het juist heerlijk om níet meer zwanger te zijn. Ik vind zwanger-zijn in theorie wel helemaal geweldig, maar in de praktijk voel ik me dan helaas alsof ik 9 maanden een soort on-dode ben. :')
Hier precies zo. :')
pi_119254613
Ik weet amper meer hoe het is om niet zwanger te zijn......
pi_119255559
Hier gelukkig nog nooit gekke poepincidenten gehad :')
En plassen buiten de.luier heeft ze 1x gedaan ofzo.
Beschaafd kind :P
Bij oudste ook niet trouwens.

Zwanger zijn mis ik eigenlijk ook niet. Ik had ook geen onwijs drukke buikkinderen, dus dat mis ik ook niet.
Aan de ene kant vind ik het jammer dat ze alweer zo groot wordt. Maar das meer het idee dat ik nooit.meer zo'n klein baby'tje zal hebben. Maar aan de andere kant geniet ik ook zo van hoe ze nu is.
Ze is zo schattig en het wordt ook steeds leuker. Ik kan bij wijze van spreke.niet wachten tot ze bv even oud is als mn oudste O+ tot.ze.ook zo lekker gaat kletsen, en grappig doen O+
Nou mag t nog wel eventjes duren hoor, maar ik geniet volop.
Ook is.mn gezin zo ook wel compleet. Het klopt gewoon zo.
Sowieso is alles goed in balans, werk en privé. Volledig thuis zitten zou ik niet.willen, maar zo die 2 dagen is prima :D

Sorry.voor.de lange post :@
pi_119257012
Voorlopig nog maar even niet! :-D
Maar als het ons gegund is komt er nog wel een tweede.
Als er een tweede komt hoop ik meer bewust zwanger te kunnen zijn. Vanaf halverwege het jaar zit ik thuis en dat zorgt (nu nog steeds) dag in dag uit voor een hoop stress. Ik voel me zo schuldig tegenover D dat ze dat allemaal mee heeft moeten maken.

Ben vanavond idd lekker thuis gebleven.. warm bij de kachel :-p

En ik wilde nog iets zeggen maar ben het WEER kwijt.

Fijn Soesa dat beebje aan de betere hand is!
pi_119257092
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:09 schreef freecell het volgende:
Ik voel me nu,met nachten van 4-6 uur slaap en niet eens aaneengesloten, per dag opknappen *O*
En dat zegt wel wat over waar ik vandaan kom ;)
Nou! Ik realiseerde me het vandaag, dat ik nog nooit zo weinig heb geslapen als de afgelopen weken maar dat ik me eigenlijk bijzonder fris en fruitig voel ondanks die beperkte hoeveelheid slaap, gek is dat! Ik was voorheen de hele dag brak als ik niet minstens 7 uur nonstop had geslapen (ik sliep zwanger ook nog goed).

Zwanger zijn mis ik (nog) niet, ik vond het een mentaal een verwarrende periode, lichamelijk geen centje pijn. En hoe onhandig ik die buik ook vond, die miste ik wel. Maar goed, die wil ik dan weer niet ruilen voor dat kleine mannetje O+
pi_119257904
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:48 schreef Soempie het volgende:

[..]

Nou, niet het verhaal van vamp. _O-
Ok vooruit dan.

Twinkle :*. Hopelijk toont de behandeling van de osteo effect.

Ik misde bij de tweede zwangerschap heel erg dat die niet zo was als de eerdte. Voelde me stukken minder lekker tot aan ziekenhuisopname toe. Ook het feit, dat ik erg grote kans heb op weer een stuitligging maakt dat ik nog niet weet of ik wel een derde zou willen.

Vanavond even pasfoto's laten maken van mijn baby en die zijn superleuk geworden. Morgen ga ik zijn paspoort laten maken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tinuviel op 15-11-2012 22:47:48 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119264866
Die verplichte pasfoto's bij een baby-id vind ik hilarisch. Vooral omdat ze wel gewoon 5 jaar geldig zijn _O-

Edit:n00b vraag: ik heb zo'n babybjorn wipstoel, dus met een soepel ruggedeelte ipv zo'n plank.
Mag hij daar al eventjes in?

[ Bericht 25% gewijzigd door freecell op 16-11-2012 07:42:37 ]
pi_119265467
oh ja, pasfoto's...

Lengte 0,6 m.
Geldig tot 2017 :')

was allang blij dat ie zelf zijn hoofd op kon houden dat je niet ook nog zo'n grote hand er achter ziet.
  vrijdag 16 november 2012 @ 08:07:30 #74
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_119265484
Hihi lief! O+ Wij hebben indd ook zo eentje voor de kleine dame. Bizar!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_119265538
Haha
Ik heb zo'n paspoort ook voor de dame :')
Kind kon net dr hoofd rechtop houden. Keek ze niet helemaal recht in de camera. Zei de pasfoto mevrouw dat ze hoopte dat t goed was *lol* schijnt dat ze in t begin heel streng waren ermee :')
Hij was gelukkig goed :P
pi_119266026
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2012 08:14 schreef Sonnetje85 het volgende:
Haha
Ik heb zo'n paspoort ook voor de dame :')
Kind kon net dr hoofd rechtop houden. Keek ze niet helemaal recht in de camera. Zei de pasfoto mevrouw dat ze hoopte dat t goed was *lol* schijnt dat ze in t begin heel streng waren ermee :')
Hij was gelukkig goed :P
Een aantal jaar geleden wel gemerkt hoe streng ze waren inderdaad. Een hand mocht je niet zien en de baby mocht ook niet lachen. Was nog een heel gedoe om een goede pasfoto van m'n neefje te maken. :')
pi_119266394
Free, hoeveel steun hebben ze in zo'n stoeltje? Met stevige stof en als de rugleuning redelijk plat kan, dan moet het wel eventjes kunnen? Maar voor de ontwikkeling is het het best om zoveel mogelijk echt plat te liggen, ipv een beetje krom..

Kyara, daar herken je Midas nog wel in. Zou dat over 5 jaar ook nog zo zijn?
Voor Daan eigenlijk ook nog iets regelen. Hij is al 2 keer illegaal meegeweest naar Duitsland :@

Hier weer een rustige nacht, half 8-half 8.. Alleen een paar keer een flinke brul, en daarna weer stil. Misschien omdat we zijn (ontzettend vieze stink) knuffeldoekje hadden gekaapt, of door de voortand die op knappen staat..

Zwangerschappen zat niet zoveel verschil tussen nr1 en nr2. Hoogstens dat het onhandiger was, omdat ik kleuter had rondlopen. Ik vond mijn 2e bevalling wel veel fijner. Ik was zoveel bewuster van alles, omdat er wat herkenning was. En het liep gewoon normaal, een flink contrast met de 1e. Ik kan het dus wel gewoon ;)
pi_119266401
Whaha :D
Wij hebben afgelopen zomer ID kaarten laten maken, net voordat we op vakantie gingen.
Resultaat: middelste staat tot zijn 6e met waterpokken op zijn ID _O-

Iemand over de wipstoel? :)
pi_119266495
Deepfreeze: dat snap ik niet? :? De natuurlijke houding van een baby is juist met een gebogen ruggetje... Zo heb je ze op de arm bij je, en in de draagdoek ook... Daarom heb ik nu ook deze wipstoel ipv zo'n stevige.

Het is zoiets:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij kan heel plat :)

edit:volgens de site kan het vanaf geboorte. Hmmm.
pi_119266577
Ow, en ik opende dit topic om te melden dat goodmoodkids heel veel op 70% korting heeft, ter info :)

Valt het op dat mijn baby lekker slaapt en mijn peuter heerlijk aan het puzzelen is? O-)
pi_119266669
Op je arm is het ruggetje wel recht toch? En dan bij de billen gebogen? In de draagdoek heb je ze ook niet lang in kommahouding toch? Paar weken?

Misschien is het eerste begin ander, maar als ze ietsjes ouder worden, moeten ze zich toch weleens ontvouwen. Als (iets oudere?) baby's veel gebogen liggen, kan hun rug verkeerd ontwikkelen. Daarom mogen ze ook maar max 2 uur per dag in een wipper+mc+andere kromme houding dingen..
Misschien is dat voor jou mini nog wel anders. Maar zo is het mij altijd verteld, en heb ik het gelezen.

Het ziet er wel uit als een lekker nestje als het plat kan ;)
pi_119266782
2 uur? :D
Ok, ik heb het over 'onder het eten' verder niet eigenlijk ;) Dat zou dan wel moeten kunnen.

In een draagdoek, rechtop (kommahouding wordt sowieso afgeraden) is het ruggetje wel iets bol :Y

En alsze ouders worden, liggen ze vaker in de box,dan vouwen ze vanzelf uit ;)
pi_119266897
Onder het eten zou ik het wel doen.. Als je mini netjes blijft liggen in zo'n ding..

Daan is de kasten aan het ontdekken. Er ligt nu een stapel (nou ja, stapel) dvd's, een stapel wii spellen, en nu ook nog een voorraad speelgoed in de kamer.. Schone rommel gelukkig :P
pi_119267243
Doet Daan alleen nog een middagslaap?

M. helpt me 's morgens altijd met het uitruimen van de afwasautomaat. Zet ik hem bij de niet breekbare dingen en die geeft hij dan -min of meer- aan. Jong geleerd. O-)

Ik ben verbaasd over de passieve woordenschat die hij al heeft. In boekjes en in huis wijst hij al zoveel dingen aan als je het er over hebt. Hij heeft zelfs concepten in z'n hoofd zitten (noem je dat zo? Ja, hij begrijpt bijvoorbeeld het concept 'klok'). Als je 'klok' zegt in verschillende situaties wijst hij op: horloges, onze klok, maar ook de wekker en klokken bij anderen. Klokken die ik nog nooit zo benoemd heb. Ik blijf maar verbaasd over de ontwikkeling van baby's en kindjes. Zo interessant. O+
pi_119267477
Free
Misschien op de meest platte stand. Kennis van mij het ook zo'n wipstoeltje en had haar mini er ook snel in. Ik heb pas sinds S 4mnd is een wipstoeltje (ivm alleen maar willen zitten) en daarvoor een zitzak, maar dat ook pas sinds 2,5mnd? Ongv

DF
Leuk zo'n ontdekkingsreiziger :9

Soempie
Slim mannetje O+
pi_119267669
Soempie, wat een slimmerd. Daan luistert net naar zijn eigen naar. Of kijkt mama/papa/chris aan als je die naam zegt. Soms zegt hij wel eten of klaar, maar hij gebruikt het niet consequent, dus noem het nog maar geen woordje.

Daan doet meestal 2 slaapjes. Alleen gisteren wezen spelen, dus pas om half 12 in slaap, half 2 week wakker. Nog geprobeerd om hem half 5 in bed te krijgen, maar dat lukte niet. Laatst 6 dagen achter elkaar op 1 slaapje, van soms wel 3,5 uur.
Nu ligt hij er net in, en moet er om half 12 weer uit om Chris te halen. Dus dan wil hij om 4 uur nog wel een uurtje tukken.
pi_119267967
Wat zijn darmkrampjes toch naar voor je kleintje ;(
Ze ging echt helemaal over de rooie gisteravond. En ik weet dan ook niet meer wat ik moet doen .. Moet ik haar laten liggen? Moet ik haar oppakken en troosten? (wat ze niet wil?) ... Ik heb haar gisteren gewoon plat neer gelegd naast me en met mijn stem de hele tijd gezegd: Mama is bij je, rustig maar meisje .. etc.
Ik heb die zogenaamde krampjeshouding op je onderarm geprobeerd, ik heb geprobeerd zachtjes haar buikje te masseren. Maar het zet voor mijn gevoel allemaal geen zoden aan de dijk :N

Vandaag het homeopatisch goedje halen wat de osteopaat gisteren heeft aanbevolen. Ik hoop zo dat het werkt want dit was echt niet leuk :N

Wahaha Freecell arm kind met de waterpokkenfoto _O-

En die pasfoto van M. Kyara :D
Ik snap het ergens wel, dat die kindjes voortaan een eigen ID moeten hebben .. Maar aan het idee kan ik nog niet helemaal wennen :D .. Over een jaar lijkt je kind er al niet meer op toch?
pi_119268036
Twinkle
Persoonlijk zou ik mijn baby niet laten liggen als ze darmkrampen heeft (of sowieso laat merken dat ze me nodig heeft)
Marjolijntje bijv heeft er veel ervaring mee
Baby uit mijn omgeving had ook krampjes, ouders bleven gewoon zitten. Heb met de baby rondgelopen waar hij rustig van werd. Ik kon dat echt niet aanzien, dan heb ik liever zelf pijn dan dat een baby verdrietig is. Wandelen hielp en een minder strak broekje ook. Wilde me nergens mee bemoeien maar het broekje zat zo strak.. Arme baby werd gelijk rustiger.
  vrijdag 16 november 2012 @ 10:22:44 #89
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119268089
Twinkle, darmpkrampjes is iets wat jij en je baby uit moeten zingen helaas. Er is weinig aan middeltjes dat helpt in de praktijk.
Je kan fietsen met de beentjes om te helpen de lucht te laten ontsnappen en verder optillen en rondlopen. Wij hebben uren rond gelopen met baby. Bij iets anders was hij niet stil maar rondjes lopen hielp.
Draagdoek een optie voor je?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119268276
ik heb infacol gebruikt voor kraampjes, soms hielp het soms niet! verder idd wat de dames hier zeggen
pi_119268352
Kersjes had toch ook zo'n dubbelvouw truc om lucht te laten ontsnappen?
pi_119268399
Hier (nog) geen/nauwelijks ervaring met darmkrampjes. Maar wel eigen ervaring met darmontstekingen en -pijn. Vind zelf druk prettig dan, of inderdaad zachtjes over mijn buik wrijven (werkt beter als M. het doet ipv ikzelf ook). Of een warme kruik. Nu moet je bij een baby natuurlijk geen kruik tegen zn buikje aan plempen, maar ik heb zelf wel een klein kersenpit kussentje dat je kunt verwarmen in de magnetron. Als je zoiets een beetje (!!) verwarmt en tegen 't buikje aanhoudt, dan heb je de combi van druk & warmte. Misschien ook wel fijn?

Mgoed, nogmaals, ik heb er nog geen ervaring mee. Dat zijn de dingen die ik zelf zou proberen.
pi_119269083
Je hand vrij stevig op 't buikje leggen geeft ook warmte en druk. En Infacol inderdaad.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 16 november 2012 @ 11:05:03 #94
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119269221
Wij hebben hier ook even darmkrampjes gehad idd. Enige wat een beetje hielp was idd fietsen met beentjes, tussen ons in leggen ivm nabijheid of op onze buik leggen.. Slapen is er dan niet echt bij maar daar werd ze wel rustig van.
pi_119269269
Okay dat zijn wel goeie tips!
Zoe ik hou haar ook het liefste lekker tegen me aan idd. Haar het maar uit latrb zoeken doen we idd niet!

Fietsen.. die kende ik wel maar nog niet uitgeprobeerd.

Ik heb een draagdoek te leen alleen ligt ze dan als het ware een beetje opgevouwen in kommavorm. En ik lees net jullie inzichten nav die wpper van Free. Verpest ik haar ruggetje dan niet? Of is dat pas na een bepaald aantal weken/maanden?
  vrijdag 16 november 2012 @ 11:12:37 #96
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_119269429
Twinkle, de kommahouding is geen goede houding voor een pasgeborene. Het kinnetje van je kindje word dan naar de borst geduwd waardoor ze moeilijker adem kunnen halen met alle gevolgen van dien.
pi_119269543
Je kunt de draagdoek misschien ook anders knopen, zodat de houding wel goed is?
pi_119270645
als ik dat zo lees mogen wij echt van geluk spreken dat F eigenlijk nooit last heeft van krampjes.
De hik daarentegen is hier verschrikkelijk. Daar heeft ze veel last van.

Net voor het eerst naar het CB geweest. Wat een dozen werken daar zeg :X Niet iets waar ik naar uit kan kijken haha. F pieste gelijk heel haar omslag onder haha, gelukkig had ik nog een hydrofiel bij om ze in te wikkelen.
Ze weegt nu 5420gr bij 8 weken en ze is 60cm lang. Dus bijna een kilo aangekomen en 4cm gegroeid in 7 weken. *O*

Verder helemaal goedgekeurd en met een 'ga zo door' mochten we weer gaan. Geen prikjes, want dat doen ze pas vanaf 8wkn, ze was nu 7w6d haha. Ze wilde t wel doen als ik t graag wilde, maar het werd niet aangeraden. Nu krijgt ze ze over 2 weken bij de volgende afspraak. Ik vind het allemaal best. :)
pi_119271563
Wij hebben ook nog cinababy gebruikt bij krampjes, had het idee dat dat wel iets werkte. En veel in de doek en met haar lopen. Het is uitzingen helaas. Krampjes zijn echt klote.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_119272722
Twinkl, fwcc knopen? (even fimpje zoeken op youtube )
Dat is wel ok voor de houding :Y

Hier wel krampjes, maar met troosten en warme pittenzak komen we er tot nu makkelijk vanaf :)
pi_119272805
Bah, krampjes zijn stom :( ;(.

Soemp, wat gaat de ontwikkeling snel hè? Ik verbaas me er ook steeds over. Dat ze dan van de één op andere dag iets nieuws kunnen. Gister begon mijn mini opeens de letter 'b' te oefenen. Heel serieus, lipjes op elkaar en maar bbbbuhh, bbbbuhh, bbbbuhh :D.

De mini is ziekjes. Vannacht veel huilen, steeds maar een uurtje slapen. Dacht eerst aan tandjes, maar vandaag heeft hij al 2 voedingen uitgespuugd. Toch misschien weer een virusje, arm ding.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119273567
Dat van die prikjes is typisch Kwisted... Max is eergisteren geprikt, met 7w 4d. :{
pi_119273649
Ja als ik jullie ontwikkelingen allemaal zo lees gaat het echt hard! En het zijn nog maar babies. Kan me daar echt nog geen voorstelling van maken. Maar zie het hier in onze vriendenkring ook gebeuren met de minies.

Ik ga die andere knooptechnieken zometeen eens even uitproberen. Thanks!

Phaidra ook al een zieke mini .. niet cool

Mijn mama heeft nog een pittenzak liggen die ze zo komt brengen. Wellicht dat het iets verlicht :-)
  vrijdag 16 november 2012 @ 13:40:10 #104
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_119274211
Beterschap voor I. Phaidra :*.

Krampjes zijn echt rot. E. heeft er gelukkig niet veel last van gehad maar er is maar weinig dat je kan doen. Fietsen hielp hier goed, rondlopen met haar op je onderarm (paste alleen op een gegeven moment niet goed meer, ze werd lang!) en buikje wrijven. Van cinababy heb ik niet het idee gehad dat het iets deed. Sterkte!

Mooie stats Kwisted, lange dame hoor! Mijn E. is 15 weken en is 65 cm!

De ontwikkeling van zo'n kleintje gaat idd supersnel. Ik vind het ook zo leuk om te zien dat ze ons nu continue volgt als ze in de box ligt/in de wipstoel zit, dat ze veeeel 'kletst', bewust je aandacht trekt met geluidjes, elke keer lacht als ze zichzelf ziet in de spiegel O+, een echte voorkeur heeft voor bepaalde speeltjes en liedjes en gewoon zo'n lekker vrolijk ding is O+

Ik ben zo blij dat E. weer beter is...wat een zorgen als je mini zo ziek is. Nu is ze echt aan het inhalen want ze is continue hongerig. We moeten nu zelfs oppassen niet over de max. te gaan :'). Af en toe drinkt ze ook nog uit de borst (waar nog steeeeds melk uitkomt :o, we zijn al 3 weken gestopt met bv) dus ik denk dat ze lekker aankomt weer :Y).

Ineens is ze ook een veel betere slaper :?, ze ligt nu al bijna 2 uur te slapen in de wandelwagenwieg. Vanochtend ook al een ruim uur. Ik weet gewoon niet wat ik moet gaan doen :').

Ik vind trouwens de combinatie werk/baby erg fijn en leuk. Ik geniet van m'n werk en ook heel veel van m'n baby. Ondanks dat ik het heel vermoeiend vind, kan ik nu al zeggen dat ik een leukere moeder ben nu ik weer werk :@
pi_119274607
Dit is de foto voor mijn kleine lachebekkie op zijn paspoort:

Twinkle beterschap voor de krampjes. Ik kan je de kruik, die Cosy bag heet echt aanraden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 16 november 2012 @ 14:09:59 #106
30252 Soempie
Procreating
pi_119275054
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:53 schreef Tinuviel het volgende:
Dit is de foto voor mijn kleine lachebekkie op zijn paspoort:
[ afbeelding ]

Twinkle beterschap voor de krampjes. Ik kan je de kruik, die Cosy bag heet echt aanraden.
O+
pi_119275255
Wat leuk Tinu!

Wij gaan zo naar het boekenbal op het kdv. Nijntje op reis om de wereld of zoiets. Met voorlezen en poppenkast (en activiteiten en schminken voor oudere kindjes). Ben benieuwd!
pi_119275314
oh tinu! O+ knap mannetje!

phaidra :* voor jou mini

tante soesa
wat fijn dat het beter gaat! en geniet van de rust haha S slaapt niet zo goed, moet er veel moeite voor doen :P dus ik wil wel graag ruilen haha.
pi_119277043
Soesa fijn dat het weer beter gaat!

Haha Tinu lachen mag toch niet meer op officiele fotos :-p .. wat een lekker lachbekkie!

O ja Kwisted wat grooooot al zeg! Begrijp ik goed dat ze een lange baby was met de geboorte?

Ben vandaag gebeld door Radboud dat we dinsdag naar de kindercardioloog mogen voor D (met de 20-wekenecho zijn er gaatjes gevonden in tussenscgot linker/rechter hartkamertje. Tijdens de bevalling leek ze er een paar keer tussenuit te piepen. .. maar voor nu lijkt ze get godzijdank goed te doen!). Ik knijp hem stiekem wel. Afspraak duurt drie uur dus ze wordt helemaal binnenstebuiten gekeerd. Gelukkig gaat vent mee :-)

En smiddags nacontrole vanwege de bloeding bij mij van vorige week.

En het lijkt allemaal zo lang geleden en alsof D er altijd al is geweest. Maar morgen is het pas drie weken geleden dat ik ben bevallen. Beetje maf gevoel :-)
pi_119278566
Kwisted, die van jou hikt ook zoveel? Iemand een idee wat je daartegen kunt doen?
pi_119278718
/ let op lang verhaal :D /

Gaat snel hè Twinkle! Mijne is inmiddels 'al' vier weken, vorige week was het 'pas' drie :+
En hij is deze week alweer zo gegroeid: bijna 400 gram erbij. In twee weken dus +900 gr!!! En nog steeds maat 50 en geen krappe kleertjes. Wel wat strakkere rompers.

Soesa, wat fijn om te horen dat jou de combi werk en baby zo goed bevalt. Ik vermoed dat ik hetzelfde heb. Ben nu nog erg into baby maar ik heb ook zin om in maart weer te beginnen. Vind mijn werk ook erg leuk moet ik zeggen.

Die pasfoto's zijn geweldig! En die lengte in de paspoorten ook :D. Komt er een manneke van vier aanlopen met zo'n paspoort waarin staat 60 cm en een babyfoto. Ik wil er ook eentje, alleen daarom al O+

Krampjes, wellicht spuit 11 maar helpt infacol? Hier wordt een vies gezicht getrokken maar ik heb wel het idee dat het werkt.

Heb afgelopen week een drager besteld, lijkt me ideaal! Hopelijk vindt mini het ook wat. Zo even t pakketje bij de buren afhalen, ben heel benieuwd!

[ Bericht 4% gewijzigd door Mineola op 16-11-2012 15:59:40 (Waarschuwing :D) ]
pi_119278774
Twink, fijn dat ze zo goed nagekeken wordt. Als ze dan niks vinden, kun je de zorgen ook weggooien.. Ik duim ervoor!

Krampjes zijn sneu.. Hier niet echt last van gehad gelukkig..

Kwisted, mooie score! Mijn oma zei altijd "als je de hik hebt, groei je weer een stukje" Dat is bij jou mini dan wel waar ;)
Gek van die ene dag, maar als je over 2 weken alweer mag, dan zou ik het ook even laten bij zo'n mini..

Wat leuk Kyara, een mini-boekenbal!
pi_119278820
Hik: mij werd verteld op het CB dat je er niks tegen kan doen...
Het wordt wel minder trouwens!
  vrijdag 16 november 2012 @ 16:13:48 #114
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119279273
Coco: mijn meisje hikte in het begin ook megaveel, maar dat deed ze in mijn buik ook al.. ze leek er zelf geen last van te hebben en het ging ook gewoon weer over. Het is nu ook al minder vaak dat ze de hik heeft :)
pi_119279953
Wat hier hielp tegen krampjes was een grote handdoek in de droger, lekker warm maken, kind op je buik, warme handdoek om hem heen. Leverde elke keer een zacht 'aaaaaah" van S. op.

S. krijgt nu zijn derde tandje, we zijn helemaal verbaasd door zijn vroege gebit. B-)

Het gaat hier prima, ik geniet echt enorm van die twee mannen. Ik had van te voren niet kunnen bedenken hoe leuk die interactie is.

@Tinu: L ior lijkt echt op zijn broer zeg! Wat leuk.

Over hikken: kan ook een teken van verborgen reflux zijn. Hoeft natuurlijk niet, maar als je echt een heel erg huilerig kindje hebt zou ik me er even in verdiepen.

[ Bericht 87% gewijzigd door bodpa09 op 16-11-2012 16:37:00 ]
pi_119280105
Oeh,Bodpa, dat zou ik zelf zelfs nog lekker vinden geloof ik O+

Joooo,ik ben toch ineens onzeker of ukkie genoeg binnenkrijgt met de bv zeg! De middelste bleek bij 5 weken een gevalletje 'stille ondervoeding' te zijn. Dat heeft er best wel ingehakt...

En dan vandaag de hele dag prima gedronken en daarna tevreden in slaap gevallen, helder, genoeg plasluiers, tevreden...
En dan clustert hij net een uurtje wat ontevreden en denk ik meteen: is mijn productie weer ingestort? Heb ik niet genoeg?
Onhandig...

Het gaat wel over als hij een weekje of 2 goed drinkt en aankomt,maar het is nu wel onhandig :X
pi_119280372
Phaidra, beterschap voor jouw mini. Wat rottig dat ze de voedingen ook niet binnenhoudt. Zo zielig als een kleintje ziek is. ;(

Ja Mango, ik moest ook aan jou denken hoor! Want ze zeiden dus bij mijn CB dat ze alleen voor 8wkn de prikjes geven als het kindje ziek oogt, anders liever later. Maar jouw mini is niet ziek. Dus zo zie je maar weer dat die cb's allemaal andere ideeën hebben.

Twink, succes met de krampjes. Die kleintjes kunnen er echt last van hebben he. Echt niet leuk! Hopelijk werkt de warmte van een kruikje oid voor D en heeft ze er dan minder last van. En wat spannend dat onderzoek, wat gaan ze allemaal doen dan dat het zo lang duurt?

Ja Coco, F.leur hikt heel veel! Al lijkt het nu ietsje minder te worden. Eerst was het standaard na elke voeding. Nu een paar keer per dag op willekeurige momenten. Volgens het internet kan het liggen aan 3 dingen: te gulzig drinken, te snelle tsr of niet goed geboert. Ik probeer nu met alle 3 rekening te houden.

Oh Bodpa, ik zie het al helemaal voor me zeg. zo'n 'aaahh'. Dat wil ik F ook horen doen nu O+ We hebben alleen geen droger haha.

Tinu, wat een knappe vent zeg! Ik vind die pasfoto's leuk om te zien!
pi_119281555
D hikt ook veel.. al is het de ene dag meer als de andere dag. Vandaag nig niet .. gisteravond wel. Ik houd haar dan recht overeind tegen me aan totdat het voorbij is en leg haar dan pas te slapen. Ook al boert ze netjes na iedere voeding .. ik heb gemeekt dat als ze al liggend de hik heeft toch een beetje spuugt en dat vind ik zielig. Heb het idee dat ik haar op deze manuer kan ontlasten.

Kwistwd ik heb werkelijk geen idee wat er in die drie uur gaat gebeuren. Ik hoop dat ze gewoon lekker ligt te slapen bij het onderzoek zodat de cardioloig goed kan kijken maar w zullen zien :-)

Ik ben vandaag gestart met een halve schep orthiflor (op advies osteopaat). Dat andere goedje waar ik jullie over hoir heb ik gekregen van een vriendin van me. Niet gebruikt nog niet.. masr hou het nu even bij orthiflor tot het volgende bezoek aan osteopaat over twee weken. Ben er geen voorstander van om D onder te stoppen met allerlei goedjes. Dus even afwachten :-)

Maar tot nu toe hebben we een heel fijn dagje!
  vrijdag 16 november 2012 @ 19:09:03 #119
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119285851
Heb al even op internet zitten zoeken, maar ik kan geen eenduidig antwoord vinden.. Ik geef nu een combi van kv/bv, moet ik dan nog vitamine K en D geven? Wanneer wel of niet meer? Ik geef het nu nog gewoon aangezien ik maar 1 fles op een dag geef nog.
Ga anders maandag het consultatiebureau maar ff bellen.. :)
  vrijdag 16 november 2012 @ 19:10:56 #120
30252 Soempie
Procreating
pi_119285937
Wij geven kunstvoeding en moeten sowieso vitamine D geven (die richtlijn is veranderd). Denk dat dat voor bv ook geldt (maar dat weet ik niet zeker?). Als het ook voor borstvoeding geldt dan sowieso vitamine D.
  vrijdag 16 november 2012 @ 19:11:23 #121
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_119285954
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 19:09 schreef Enfermera het volgende:
Heb al even op internet zitten zoeken, maar ik kan geen eenduidig antwoord vinden.. Ik geef nu een combi van kv/bv, moet ik dan nog vitamine K en D geven? Wanneer wel of niet meer? Ik geef het nu nog gewoon aangezien ik maar 1 fles op een dag geef nog.
Ga anders maandag het consultatiebureau maar ff bellen.. :)
Als je meer dan 500 cc kv heeft moet je stoppen met K. D blijf je geven. Dit vertelde mijn CB toen ik dezelfde vraag had als jij :)

Tinu, wat een knappe vent O+
  vrijdag 16 november 2012 @ 19:12:04 #122
30252 Soempie
Procreating
pi_119285985
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 16:31 schreef bodpa09 het volgende:

@Tinu: L ior lijkt echt op zijn broer zeg! Wat leuk.

Grappig, door die pasfoto dacht ik juist: hey, hij lijkt minder op J. dan ik dacht!. :D

Bodpa, hoe oud is je oudste? En wil je wat meer over de interactie vertellen? O+
  vrijdag 16 november 2012 @ 19:18:32 #123
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119286238
Ah oke, thanks dames voor het snelle antwoord! :D :*
pi_119286627
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 19:10 schreef Soempie het volgende:
Wij geven kunstvoeding en moeten sowieso vitamine D geven (die richtlijn is veranderd). Denk dat dat voor bv ook geldt (maar dat weet ik niet zeker?). Als het ook voor borstvoeding geldt dan sowieso vitamine D.
Bij bv vitamine k tot en met drie maanden en daarnaast vitamine d tot vier jaar :)
pi_119286807
Ik vergeet het steeds :X
pi_119287302
Ik ook Free, stom he. Neem me elke keer voor het bij de eerste voeding te geven, maar grote faal elke morgen.

@Soempie: M. is bijna vier. En ze zijn gewoon heel leuk samen. S. begint te stralen als hij M. ziet, vindt alles wat M. doet leuk en interessant en lacht vreselijk hard om de (soms wilde) spelletjes die ze doen. M, op zijn beurt, vertelt verhalen aan hem,knuffelt, begint mee te huilen als zijn broer een prikje krijgt en neemt het voor hem op. Laatst speelde hier een jongetje dat zei dat hij S.niet lief vond, maar hij gaf hem wel een kusje bij het weggaan.
De volgende dag sprak M.me daar op aan: als hij hem niet lief vindt, hoeft ie mijn broertje ook geen kusje te geven. Point taken. M wil S ook overal bij hebben, dat een op een dingen doen hoeft van hem niet zo nodig. Als het aan hem ligt gaat zijn broer overal mee naar toe.

[ Bericht 16% gewijzigd door bodpa09 op 17-11-2012 10:34:29 ]
pi_119287416
Oooow Bodpa, dat is echt superlief! O+

Hier vinden de grote broers het niet zo boeiend :D
pi_119288208
Ik ga strakjes bijlezen. Wat een dag vandaag zeg, nucleair nieronderzoek. Eerst mit baby naar t ene ziekenhuis voor een infuus, wat me overigens meeviel. Hele lieve mensen daar en ik heb hele tijd M's handje vastgehouden en tegen dr gepraat. Gelukkig zat het in een keer goed, twas ff huilen (krijsen) maar toen t eenmaal zat was t over. Daarna werd dr halve armpje ingewikkeld met verband enzo, dus er kon niks mee gebeuren. Toen naar t andere ziekenhuis. Daar moest M eerst drinken, aan de borst mislukte dus was blij ook een flesje bv mee had genomen. Daarna nog een poos moeten wachten. Ondertussen was ze al best moe, en tijdens het onderzoek zelf (wat 20 minuten duurde en waarbij ze stil moest blijven liggen in een babyfix) viel ze lekker in slaap O+ naja, daarna nog wat moeten wachten, ook tot baby geplast had e.d. En in totaal heeft het vier uur geduurd maar het is me enorm meegevallen. Baby M. bleef er ook erg rustig onder en eenmaal thuis was het weer t oude lachebekkie.

Naja, morgen naar mijn opa. Ligt al sinds januari slecht...en mijn vader (mijn opa is zijn vader) denkt dat het nu niet lang meer gaat duren...dus morgen is waarschijnlijk echt echt voor de laatste keer. Wat ben ik blij dat hij baby M. nog heeft kunnen zien.

[ Bericht 11% gewijzigd door SupremeEvil op 16-11-2012 21:02:46 ]
pi_119288469
Wat een lange dag dan SE, maar fijn dat het toch meeviel. 2e foto lijkt wel een kopieermachine ;)
En sterkte morgen. Altijd beladen bezoekjes dan toch..

Ik vergeet die D ook steeds. Maar heb nu de oplossing gevonden: Vitamine tabletjes, en grote broer denkt er elke dag wel aan om Daan er 1 te geven. Mooie test voor een huisdier zo :P
  vrijdag 16 november 2012 @ 20:21:14 #130
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119288972
SE wat fijn dat t meeviel vandaag :* en succes morgen.. Lastig zijn dat soort dingen altijd :{
pi_119289298
Bodpa wat een schatjes!

SE wellicht dat ik dat gemist heb. Maar is er misschien iets mis met babies niertjes dan? En wat een beladrn bezoek hebben jullie dan in het vooruitzicht zeg.. Sterkte!
pi_119289716
Bodpa, wat lief! O+

SE, wat sneu ziet dat er uit zeg. maar wel fijn dat het mee viel en hopelijk blijkt snel dat alles goed is/
pi_119289976
Bodpa O+ wat leuk de foto's vd broers!
En wat een lekker ventje is je kleine!

Fijn dat t meegevallen is SE! En wat een schatje is je meisje O+
En sterkte morgen :*! Lastig.is dat idd. Hadden wij met de oma van mn vriend toen de dame 6 weken was.
Maar was wel fijn dat we nog afscheid hebben kunnen nemen.

Oh en vitamines D druppels, door het onderwerp hier heb ik net beide kinderen even gegeven :P
Mn eigen vitamine pil vergeet ik niet maar bij die kinderen...
Floris wilde t ook gelijk toen zn zus t kreeg (uiteraard zelf doen waardoor de helft van de lepel viel :')).
pi_119290044
Oh, en Midas vond het Nijntje Boekenbal wel leuk. Poppenkast en voorlezen. Daarna begon hij steeds bij andere kindjes hun nijntje oren af te pakken dus toen hebben we er voor hem ook maar 1 gemaakt.

pi_119293735
Wat een leuke oren,haha
En ik was idd in de war met de 14 maandenprik,excuus!

Ik vergeet ook zovaak die druppels, echt erg. Normaal zet ik dat soort dingen onder handbereik, maar ja,dat kan natuurlijk niet met Mex.
Hoop niet ze er last van gaat krijgen...
Maar dat is waar ook dat het na drie maanden niet meer hoeft, dan kan ik ze allebei tegelijk vitamine d geven, dat is weer wat makkelijker.

Fijn dat het meeviel SE, en sterkte!
pi_119294268
Midas O+
Dat ie m ook ophoudt :D
pi_119305196
Bodpa, wat leuk om te lezen. Twee handen op een buik. :D En die foto's! O+

Die oren staan Midas goed. :D ;)

SE, sterkte vandaag.
pi_119306004
Midas, wat een mooie oren!!

Hier een sip jochie vanochtend.. Maar ook niet raar, als je voortand bijna doorkomt en er nu echt een blauwe bult op zit.. Net naar bed gebracht, en zag dat er al een klein gaatje in het tandvlees zit, dus hopelijk vandaag echt door.
  zaterdag 17 november 2012 @ 10:52:57 #139
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119306440
:D midas! O+

SE, fijn dat het achteraf toch wel meeviel, al blijft het natuurlijk niet leuk om met je kindje naar het zh te moeten... Wanneer krijg je de uitslag van de testen?
En sterkte vandaag met het bezoek aan je opa! :*

DF, klinkt sneu :{ , anders nog ff van die dentinox opsmeren ofzo?

Ik heb t van de week ook gehaald....al is er nog geen tand of bult te bekennen bij cristel.....
pi_119306493
Hij slaapt nu wel PE, dus blijkbaar is het nu even over. Mocht hij straks bij de lunch wel last krijgen,dan smeer ik wel even inderdaad..
En daarna gezellig naar de stad, afleiding helpt ook altijd wel..
pi_119307789
Ooow DF, dat is echt pijnlijk :X

Dentinox is gewoon lidocaine, wat ze ook inspuiten bij plaatselijke verdoving, dus dat werkt inderdaad als een tierelier :Y

Men,ik ben echt zo onzeker of hij wel genoeg krijgt... :X Stomme start zo met die borstvoeding...
Zag net een flimpje over bv en hoe dat kinnetje even omlaag moet blijven en dat dat dan goed drinken is.

Ik:dat doetie nooit!
Tara: Dat deed L.ook nooit zo ;) en daarbij,die kleine ukkepuk slikt wel zo hard dat je hem kan horen na bijna elke zuig, dus zal wel goed gaan. :Y
Blij met kerel :)

Als hij maandag goed is aangekomen kan dat nog de stuwing zijn, maar als de stijgende lijn er donderdag nog inzit, maak ik me niet druk meer. Alleen donderdag duurt nog lang! :X
  zaterdag 17 november 2012 @ 13:05:46 #142
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119309633
Fijn dat je vent je kan geruststellen freecell :*

Midas O+

DF, goed dentinox smeren want het zal wel flink zeer doen als er zo'n plek op zit :o

Oi SE, klinkt als een enerverend dagje
En Twinkle mag ook al voor een spannend onderzoek voor haar mini :X Succes!

Son, als je dan Floris meteen zijn tabletjes geeft als jij je pil neemt? Zo doe ik het ook bij Harry. Huubke heeft ook even geduurd voordat die druppels in mijn systeem zaten, maar nu hij 's morgens aan tafel een korstje meeknaagt, zet ik naast mijn tablet de druppels klaar en krijgt hij ze wel structureel...

Vanmorgen heb ik Huubke voor het eerst wat speltpap van bv gegeven en het kon niet snel genoeg aangevoerd worden aldus mijn vreetzakje!
Later besloot hij dat hij al groot is en klom zo via een kinderstoeltje op de salontafel :X

Maar de broers zijn hier ook onafscheidelijk en dol op elkaar. Huubke kruipt de hele dag achter Harry aan en Harry sleept als hij even kans ziet met Huubke. Ze spelen de hele dag zo'n beetje naast elkaar en pakken alles van elkaar af ;)
pi_119313150

kan iemand mij vertellen hoe dit werkt? hoeveel water en hoe lang in de magnatron?
pi_119313473
Een magnetronsterilisator? Zit er geen handleiding bij?

Wij doen eh.. 2 kleine glaasjes water op de bodem, 7 minuten 650 watt.
pi_119313564
Had ik al verteld hoe ritmeloos we waren de afgelopen weken? Ineens hebben we er weer een O+. En een goeie ook. Hij slaapt overdag ineens! Niet aaneengesloten, maar 's morgens in ieder geval al 3 uur!
Ineens ook over op drie flessen, althans, zo lijkt het.. En hij tijgert! Als een sneltrein.

We zijn er erg blij mee. Dan kan ik ook mooi de fysio de laan uit sturen met d'r "hij moet dit en hij moet zus en zo". Nu die boventanden nog en dan hebben we weer wat nachtrust :').

Volgende week is ie ook al 8 maanden. :o
pi_119313884
goed bezig Kuukske! Fijn weer een beetje structuur, hopelijk houdt het aan!

De sterilisator hebben we via via gekregen, zonder handleiding of uitleg. Dus ik weet het niet.. Kwam hem nu tegen op de site van de hema, maar op de site staat ook geen handleiding.

F.leur is vandaag niet te houden. Ze moet heel veel huilen. Dan is ze haar fiep kwijt, dan is het de hik, dan is het gewoon willen knuffelen. Ik mag haar gewoon niet neerleggen.. Ik heb zo'n vermoeden dat het een kwestie van poep is :{ Ze heeft namelijk al 2 dagen niet gepoept!
pi_119314145
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:18 schreef Kwisted het volgende:
[ afbeelding ]

kan iemand mij vertellen hoe dit werkt? hoeveel water en hoe lang in de magnatron?
al gevonden!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_119315125
Ik wou zeggen kwis, als je vragen hebt, ik heb het ding incl handleiding sinds gisteren ook in huis. U roept maar. :)
pi_119316792
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:45 schreef Kwisted het volgende:
goed bezig Kuukske! Fijn weer een beetje structuur, hopelijk houdt het aan!

De sterilisator hebben we via via gekregen, zonder handleiding of uitleg. Dus ik weet het niet.. Kwam hem nu tegen op de site van de hema, maar op de site staat ook geen handleiding.

F.leur is vandaag niet te houden. Ze moet heel veel huilen. Dan is ze haar fiep kwijt, dan is het de hik, dan is het gewoon willen knuffelen. Ik mag haar gewoon niet neerleggen.. Ik heb zo'n vermoeden dat het een kwestie van poep is :{ Ze heeft namelijk al 2 dagen niet gepoept!
Ze krijgt bv toch? Hoe oud is F nu? Vanaf een week of 6 kan er opeens een nieuwe regelmaat in het poepen komen. Hier ging hij een tijdlang over op 1x per 4-6 dagen!

Wel vervelend dat ze zo veel huilt. Sterkte! :*

Free, die onzekerheid is zó herkenbaar!! Ik ben tot ca. 12 weken ook zo bang geweest dat m'n mini niet genoeg kreeg. Bij elk huiltje gelijk aanleggen, en idd lezen over effectief drinken wat ik dan echt niet herkende. Mijn lief had gelukkig meer vertrouwen en stelde me dan weer gerust. Fijn dat Tara dat ook voor jou kan doen ^O^ :*

Mijn mini lijkt weer beter te zijn. Niet meer gespuugd en ook geen koorts meer! Wel vannacht 3 keer eruit voor voedingen, denk dat hij de gemiste voedingen wilde inhalen :).

[ Bericht 6% gewijzigd door Phaidra op 17-11-2012 17:35:06 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119317508
Free, fijn dat Tara je zo gerust kan stellen. Het zal echt wel goed zijn.

Asy smullen van de speltpap O+. Wat is dat eigenlijk.

Kuukske, fijn van dat ritme en dat je de fysio de laan uit kunt sturen.

Kwisted, beterschap voor fleur. Hoop dat de poep er snel uit komt.

Phaidra, fijn dat jouw mini beter is.

Nog bedankt voor alle lieve commentaar op de paspoort fotos. Als het lukt kan ik vanavond nog even een vergelijkingsfoto posten van mijn 2 jongens in ongeveer dezelfde leeftijd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119317822
Leuk Tinu, ben benieuwd!

ijn baby heeft vandaag 45 inuten geslapen of zo. :')

Het begon dat ie vanochtend om 08:15 uur wakker werd (dat was uiteraard geen probleem) maar we moesten nog wel vandaag en om half 10 was hij nog klaar wakker dus maar wakker gehouden tot we weg gingen. Toen heeft ie in de auto nog een half uurtje geslapen. Vervolgens zijn we naar auto's wezen kijken en dat ging ontzettend goed met hem er bij. Proefritje vond hij ook erg leuk. Terugweg ook 15 minuten geslapen en eenmaal thuis wilde hij niet meer in bed. Nu nog steeds lekker aan het spelen..... Misschien slaapt ie morgen wel weer uit.....
pi_119318237
Nou! Is dat niet slapen en huilen besmettelijk vandaag!? Mijne dus ook al de hele middag... Niks is goed, alleen liggen al helemaal niet en na vijf minuten vasthouden moet er van houding veranderd worden van meneer. Pff, hopelijk slaapt hij vannacht wel gewoon.
pi_119318483
*boks* ;(
pi_119319373
Ik wou nog zeggen wat ontzettend leuke foto's er gepost zijn in ieder geval van Kyara's Midas en Bodpa's jongens.

Oh Kyara, hopelijk in ieder geval vannacht goed slapen en hopelijk morgen ochtend slaap inhalen. Is de autokeuze gemaakt :P

Was vanmiddag met baby en peuter even naar de intocht kijken. Ging erg goed. Grappige was dat er een andere vrouw was met baby in de draagdoek en ouder kind. Vanmiddag hebben mijn kinderen het slaapgebrek van vanochtend ingehaald :P

Mineola, hopelijk is jouw baby gauw rustiger!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119320428
Hier ook een baby die alleen maar slaapt na bergen protest, helaas. Het ging goed, tot die rotnacht van woensdag op donderdag. Sindsdien is het weer drama. Het zal ook wel weer een faaaaaaaaaaaaase zijn..
pi_119320570
Hij slaapt nu. Overigens heeft ie zich verder prima gehouden hoor. Hij vond het allemaal wel best en heeft de hele avond gewoon lief gespeeld.

Auto is inderdaad gekocht *O*
  zaterdag 17 november 2012 @ 19:38:53 #157
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119320618
Tinuviel, hier staat wat uitleg over spelt, maar eigenlijk komt het er op neer dat dit nog een oergraan is, dus niet 'gemanipuleerd'.

Ow wat balen zeg dat de baby's hier nu huilerig zijn en slechter slapen.
De mijne gaat sinds 2 dagen juist weer wat beter. Ik hoop dat die van jullie ook snel weer beter gaan, want zulke dagen zijn vermoeiend :*
pi_119320723
Kyara, een auto *O* Welke is het geworden?
pi_119320967
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 19:41 schreef Marjolijntje het volgende:
Kyara, een auto *O* Welke is het geworden?
Een Citroen C8. En hij is echt mega! Er kunnen zelfs nog 2 extra stoelen in de achterbak! Enige nadeel is het dat het een benzine auto is en wij rijden nu diesel. En zeker omdat hij ook wel een zuipschuit zal zijn, zullen we dat wel flink voelen.... Maar wel opgelucht dat dat nu ook van de lijst kan.
pi_119321417
Fijn inderdaad dat het gelukt is :) Zag hem voorbij komen op FB, een joekel ja :D Mijn auto past in die van jullie :P (Een Hyundai i10)
pi_119321479
Ik geloof dat ik serieus een gehoorbeschadiging heb door het gehuil van mijn baby in mijn oor :{
Ik heb nu al 4 dagen last van oorsuizen, een constante luide brom in mijn oor... Alsof er een generator staat te loeien op de achtergrond.

Misschien volgende week toch maar eens naar de doc.
pi_119321692
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 19:59 schreef Marjolijntje het volgende:
Fijn inderdaad dat het gelukt is :) Zag hem voorbij komen op FB, een joekel ja :D Mijn auto past in die van jullie :P (Een Hyundai i10)
waarschijnlijk is jouw auto ook even groot als onze kindertankwagen

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 17-11-2012 20:23:45 ]
pi_119322414
quote:
17s.gif Op zaterdag 17 november 2012 20:05 schreef Kyara het volgende:

[..]

waarschijnlijk is jou auto ook even groot als onze kindertankwagen
pi_119322590
Asy en wat zijn dan de voordelen tegenover bv pap van rijstebloem of andere pap?

Marjo, dikke :* en hopelijk vannacht weer beter.

Kyara, fijn dat dat van de lijst is. Nu nog extra kinderzitjes enzo. En fijn dat Midas alles zo goed mee deed.

Marjo, dikke :*, hopelijk vannacht een betere nacht.

Mango, beterschap voor jou en je baby.

Ik heb de laatste 2 dagen appel geintroduceerd, even in de magnetron gestoomd en dat beviel hem prima.
Ik vrees ook voor een slechte nacht. Hij is weer verkouden en klinkt als een kapotte vaatwasser, arm ding.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119322840
Sterkte ook met jouw nacht Tinu :*
Hier is ze net na 45 minuten weer krijsend wakker geworden, gelukkig wel weer aan de borst zo in slaap. Maar hier ook nog steeds verkouden, denk dat dat wel mee helpt.

Mango, heb je een idee waarom ze zo huilt? Krampjes?

Oh, Faye mocht vandaag ook 'uit een glas drinken' toen we bij de V&D waren. Glas in dr mond en likken eraan, prachtig vond ze het O+
pi_119323445
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 20:30 schreef Marjolijntje het volgende:
Sterkte ook met jouw nacht Tinu :*
Hier is ze net na 45 minuten weer krijsend wakker geworden, gelukkig wel weer aan de borst zo in slaap. Maar hier ook nog steeds verkouden, denk dat dat wel mee helpt.

Mango, heb je een idee waarom ze zo huilt? Krampjes?

Oh, Faye mocht vandaag ook 'uit een glas drinken' toen we bij de V&D waren. Glas in dr mond en likken eraan, prachtig vond ze het O+
[ afbeelding ]
Lief! Ik heb de mijne weleens een of twee slokjes water uit mijn glas gegeven, dat vond hij heerlijk.

Ja dankje, hopelijk slaapt Faye nu wat langer. Hier is hij ook aan het hoesten en wordt daarvan wakker. Weer eens een ui neerzetten denk ik.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119323615
Faye heeft niks binnen gekregen hoor, maar dit was al geweldig, glas in je mond, net als papa en mama :D
Ik hoop dat de ui helpt! Hier ook een ui en bedje omhoog, het helpt wel wat heb ik het idee. Ze snottert nog wel, maar het zit niet meer helemaal dicht. Stomme verkoudheid, het kan die kleintjes zo dwars zitten..
pi_119324248
M'lijntje, hij huilt nauwelijks. Alleen als zijn fles te lang op zich laat wachten. Maar hij huilt nogal hard en dan keihard in mijn oor als ik hem bij me heb. :')
pi_119324358
Fijn is dat he, in je oor :P Ik zeg oordoppen!
Ik wil ze ook, Faye kan gillen en ze vind het ook erg leuk om te doen ;( :')
pi_119324738
Ik had alleen geen idee dat het zo'n effect kon hebben... Maar ja, is wel zo'n sterk verhaal voor later. "Weet je nog, toen je mama een scheur in haar trommelvlies blèrde?" :P
pi_119324936
Hehe mijn jongste was vandaag van half 10 tot 2 uur wakker. Voor haar doen erg lang. Toen wel 3,5 uur geslapen trouwens. En toen tot half 9 wakker. Maar was ook veel te gezellig denk ik :P (vierde mn verjaardag).

Kyara fijn dat jullie voor een auto geslaagd zijn!
pi_119326262
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2012 17:27 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ze krijgt bv toch? Hoe oud is F nu? Vanaf een week of 6 kan er opeens een nieuwe regelmaat in het poepen komen. Hier ging hij een tijdlang over op 1x per 4-6 dagen!

Wel vervelend dat ze zo veel huilt. Sterkte! :*

F.leur is vandaag precies 8 weken. Ze heeft nog steeds niet gepoept. Maar als ik jou zo hoor kan dat dus nog wel langer duren. Hier was het langste tot nu toe 2 dagen. Er is sowieso al sinds een week of 2 een ander ritme in gekomen. Eerste weken was het een aantal keer per dag, en toen 1x per 1a2dagen.
Fijn dat jouw mini nu goed drinkt!

Mango, ben jij blij met de sterilisator? Ik heb de mijne nog niet gebruikt.

Nog even een vraagje over flesjes. Hier heb ik difrax en avent. Ik warm de bv au-bain-marie op in een bakje heet water, dan het flesje schudden.. maar dan lekken ze dus! Komt dat door het 'niet-vacuum-trek-systeem'?

F heeft het gehuil van vandaag weer goedgemaakt door heel veel te lachen en te 'kletsen' O+
pi_119326612
Marjo, er had toch ook koffie ingezetej, dan lijkt het me ook zo verstandig, dat ze niets binnen krijgt. Met een slokje water vond ik het zelf niet zo erg om hem dan echt te laten drinken.

Mango, beetje van je afhouden als hij zo keihard gilt?

Sonnetje, nog gefeliciteerd! Dat is dan natuurlijk veel leuker dan slapen.

Kwisted, van Avent heb je zo'n antilekring, die vind ik erg goed.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zaterdag 17 november 2012 @ 23:14:39 #174
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119329250
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 20:25 schreef Tinuviel het volgende:
Asy en wat zijn dan de voordelen tegenover bv pap van rijstebloem of andere pap?

Rijstebloem vult nauwelijks.
In andere pap zitten vaak zoveel toevoegingen in. Deze is biologisch (komt uit Dld, kost geen drol in vergelijking met wat het hier kost). Het is ook de enige pap die zich een beetje fatsoenlijk laat mengen met bv, al wordt het na een tijdje ook een slappe boel ;)
Ik ben trouwens alleen zo 'moeilijk' met pap :D
pi_119334953
Whaha :D ik geef nauwelijks pap, omdat ik het zelf vies vind :P

Mango, je oren :o
pi_119335535
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 november 2012 23:14 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Rijstebloem vult nauwelijks.
In andere pap zitten vaak zoveel toevoegingen in. Deze is biologisch (komt uit Dld, kost geen drol in vergelijking met wat het hier kost). Het is ook de enige pap die zich een beetje fatsoenlijk laat mengen met bv, al wordt het na een tijdje ook een slappe boel ;)
Ik ben trouwens alleen zo 'moeilijk' met pap :D
Asy, koop jij dat dan ook in Dld? Ik geef nu geen pap en bij de grote broer had ik een tijdje gedaan om te oefenen met een lepel. Maar heb hetzelfde als Freecell, vind het zelf niet lekker, nog niet eens Oatmeal/ Havermout, dus daarom gaf ik het ook nauwelijks.

Hier de vergelijkingsfoto, op de losse foto rechts was Jair volgens mij maar 3-4 maanden en op de foto in het paspoort dan weer wat ouder dan Lior op de foto, ik denk 1 jaar en 3 of 4 maanden, maar een gelijkenis is er zeker:
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119335575
Echt wel! Mijn moeder zou zeggen: die zijn zeker in dezelfde vorm gebakken!
pi_119335618
Jairs oren staan verder van zijn hoofd, gelukkig is dat later met veel haar niet meer te zien :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 18 november 2012 @ 13:58:05 #179
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119340959
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 07:10 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Asy, koop jij dat dan ook in Dld? Ik geef nu geen pap en bij de grote broer had ik een tijdje gedaan om te oefenen met een lepel. Maar heb hetzelfde als Freecell, vind het zelf niet lekker, nog niet eens Oatmeal/ Havermout, dus daarom gaf ik het ook nauwelijks.

Hier de vergelijkingsfoto, op de losse foto rechts was Jair volgens mij maar 3-4 maanden en op de foto in het paspoort dan weer wat ouder dan Lior op de foto, ik denk 1 jaar en 3 of 4 maanden, maar een gelijkenis is er zeker:
[ afbeelding ]
ik hou ook niet van pap (welke dan ook) maar toen Harry een tijdje slecht boterhammen at (en zeer langzaam :X) vond ik het wel handig om 's morgens een bordje pap te doen.
Ik koop het bij de DM in Dld (spelt=dinkel). Je moet wel oploetten want je hebt pap met en zonder melkpoeder.
pi_119347310
O+ mooie foto's marjolijntje en tinu!

Hier is de Tafelstoel een groot succes!
Eten op het blad en S knoeit lekker O+ ze heeft er echt plezier van. Er valt meer op de grond enz dan dat ze eet maar ze proeft wel en vind het leuk
pi_119358739
Wij hadden vandaag babyborrel. Ontzettend druk zeg! Maar Max heeft goed geslapen en lekker gedronken. Hij was heel lief voor ons. O+
En jemig, wat een hoop cadeaus! :@
pi_119371236
Maar was het ook leuk Mango? :P wij doen alle kraamvisite apart, vind het wel leuk om met iedereen bij te praten.

Ik heb vandaag met de mini gewandeld in een babydrager, hij leek het leuk te vinden zolang ik bleef lopen :) zodra ik stilstond protesteerde hij.
Overigens nog best een gedoe om zo'n ding goed gesteld te krijgen maar volgens mij zat hij best aardig.
pi_119373156
Ik vond het heerlijk om iedereen even te zien en spreken, mijn kind te kunnen showen, en daarna thuis te komen in een rustig huis. Een middag en we zijn klaar... Met kraamvisite zouden we zo een half jaar verder zijn, en daar hadden we geen zin in. En de inner circle van familie en vrienden komt toch wel separaat langs.
Ik zou het zo weer doen. Al is het natuurlijk even spannend wat je baby ervan vindt. :)

Wat heb je voor drager? Wij denken aan een bondolino, ivm het enorme lengteverschil tussen mijn man en mij. Maar die zullen we denk ik pas tegen het voorjaar aanschaffen. Ik ben niet zo'n wandelaar in de kou. :@

[ Bericht 55% gewijzigd door Mangostine op 19-11-2012 04:12:46 ]
pi_119373257
Een storchenwiegen babycarrier. Die is te gebruiken vanaf de geboorte tot 3 jaar en zowel voor buik als rugdragen. Bovendien vond ik m qua prijs goed te doen. Tot nu toe bevalt het wel, al dacht ik dat het iets meer 'klik vast en go' zou zijn. Ik woon centraal en deed altijd alles op de fiets en die mobiliteit mis ik wel een beetje met een kinderwagen, juist tijdens mijn verlof. Dus ik hoop dat door een drager een beetje terug te krijgen, helemaal als daarna als mini tzt op de fiets mee kan.

Wij gaan dus inderdaad een half jaar met kraamvisite bezig zijn :+ Maar ik kan me nu al voorstellen dat ik over een maand wel klaar ben met elk weekend mensen over de vloer ja, dus wie weet doe ik dat de volgende keer wel anders. T klinkt ook wel lekker om er in een keer vanaf te zijn ja.
pi_119373572
Zoe fijn dat de stoel zo goed bevalt. Die moeten wij nog neerzetten. Ik twijfelde daar nog over omdat hij nog niet helemaal stabiel zit, maar met ondersteuning van zo'n kussen zou het moeten kunnen. Hij heeft ook al een paar keer in een stokke kinderstoel gezeten en dat vond hij helemaal leuk.

Mango fijn dat het feestje zo geslaagd was.

Wij hebben beide keren voor kraambezoek per vriendengroep, familie gekozen. Wij vonden zo'n feestje idd ook te druk. Ik had het idee, dat je dan minder goed met iedereen bij kan kletsen, al helemaal niet als je het thuis doet en zelf ook nog voor drinken en versnaperingen zorgt. Als je het feestje niet thuis doet en catering is uitbesteed scheelt dat wel weer denk ik.

Gisteren hebben wij voor het eerst pompoen gegeven, dat ging best aardig. En wij hadden pompoenrisotto, heerlijk!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119374900
Mango, fijn zo'n feestje!

Dat is wel familie Tinu!!

Gisteren al sint gevierd bij mijn schoonouders (schoonzusje is hoogzwanger, dus dan maar even eerder)
Daan heeft heerlijk rondgescharreld bij mijn schoonzusje, en lekker een kruidnootje verorberd. En natuurlijk lekker verwend met een toet-toet garage en een trommel en een fluit.. Lekker lawaai spul dus..

Daan zit weer eens in de voorraad kast.. Nu vraag ik me af.. Is een potje olvarit fruit aflikken ook Rapley :P ?
* Deepfreeze gaat eens vers fruit hapje maken

En ik zie nu het keukenkastje open gaan, daar was de beveiliging al een poos af
* Deepfreeze gaat ook die haakjes maar eens terugschroeven
pi_119375222
Leuke foto's Tinu!

Succes DF ;)
pi_119375285
Haha, Daan regelt het allemaal wel even zelf :D Ondernemend jochie!

Klinkt gezellig Mango. Wij hadden helemaal niet zo gek veel bezoek, dus apart vond ik wel gezellig :).

Sinds donderdag is mijn mini weer 3x per nacht wakker. Komt vast vanzelf wel weer goed, maar gaaaap!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119375304
Haakjes zijn terug.. Jammer genoeg niet voordat Daan even zijn duim ertussen had.. Gelukkig geen lang drama.
Nu fruit bouwen, en dan naar bed..
pi_119375386
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:47 schreef Phaidra het volgende:

Sinds donderdag is mijn mini weer 3x per nacht wakker. Komt vast vanzelf wel weer goed, maar gaaaap!
Mijne sliep helaas maar 3x vannacht. Ik geloof dat ik sinds 01.00 max twee uur geslapen heb.
pi_119375776
Oi Mineola :X

Ik heb vannacht met een baby tegen me aan geplakt geslapen. Gelukkig kan ukkie nu een beetje sabbelen als ik lig :) open bar vannacht ;)
Voor effectief drinken moet ik nog wel gaan zitten, maar de mama-en-soms-een-drupje-melk nood kan slapend bevredigd worden ;)
Dus ik heb 3x 45 minuten rechtop gezeten en verder vrij goed geslapen.

Ik zat al een paar dagen de huid van hummel te checken. Hij smet ontzettend snel (gelukkig niet veel plooitjes ;) ) en kreeg wel heel veel bv-pukkeltjes in zijn gezicht.
En toen over zijn hele lijf en toen ook nog een soort rood schuurpapier rond zijn mond.

Gisteren in de kerk even aan een vriendin laten zien die er verstand van heeft. Conclusie: allergische uitslag en eczeem rond de mond.
Nu heeft onze middelste een behoorlijke koemelkeiwit-allergie en is hij licht intolerant voor ei.
Dus ik ben per direct gestopt met melk en ei :) Kijken of dat wat doet (en het zou mooi zijn als hij dan ook niet meer het grootste gedeelte van de dag krampjes heeft en winden laat)

Ben benieuwd.
pi_119375841
:* voor de slechte nachten.

En voor de duim van Daan. Gelukkig niet al te groot drama.

Oeh Free, dat klinkt niet fijn. Hopelijk is dat de truc.
pi_119375851
oei mineola, dat zijn geen fijne nachten!

Free, het zou fijn zijn als dat werkt! Al is het jammer van de allergie dan..

Daan net fruit gegeven (banaan, appel, mandarijn prak, helemaal op). Gelijk toen ik hem uit zijn stoel tilde liet hij zijn koppie tegen mijn schouder hangen: bedtijd dus.. Zo heerlijk duidelijk..
pi_119379957
DF fijn van het leuke sinterklaasfeestje! Dacht voor rapley telde zelf doen en stukjes of zelf met lepel eten, dus weet niet zeker of het telt :P. Eten en daarna slapen, was het tich maar altijd zo makkelijk! :)

Mineola, oh ba. Kun je nu/ straks bijslapen?

Free wat vervelend dat je baby allergie & eczeem heeft. Hopelijk is het gauw over met je nieuwe dieet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119380073
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 09:52 schreef Mineola het volgende:

[..]

Mijne sliep helaas maar 3x vannacht. Ik geloof dat ik sinds 01.00 max twee uur geslapen heb.
Ok, jij wint ;). Hopelijk kan je vandaag nog wat bijslapen! Ik zit op het werk duf te zijn. De koffie-automaat is ook nog eens stuk ;(.

Free, balen dat je jongste ook allergisch lijkt te zijn. Ik duim dat het uitsluiten van melk en ei de truuk doet.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119381016
*O* daar deed ik het voor! Ik geloof dat jij alsnog wint want ik heb verlof en hoef dus niks.
Overigens heeft mini net twee uur zonder gepiep liggen slapen en ik ook anderhalf uur, woei! Zo zijn m'n uren alweer verdubbeld :+ Eens zien of ik zo kan douchen en iets eten, daar heb ik wel zin in.

Free, balen van de mogelijke allergie maar niet geheel onverwacht begrijp ik. Hopelijk is het schrappen van melk en ei de sleutel. En wat fijn dat hij nu aan de borst drinkt!
pi_119381163
Handig die traphekjes. Een van de katten vond dat ie er wel onderdoor kon. Dat lukte uiteindelijk ook met een boel gespartel. Toen ze eindelijk los was donderde ze daarna ook nog half van de trap. Geloof dat alles goed is, wel flink geschrokken (ik ook). Toch maar wat op verzinnen.....
pi_119382471
lol :D
Ervaring hier: die katten worden er op den duur best handig in ;)

Even gewogen bij het CB net en mijn bv loopt nu ook bewezen goed. Hoofdstuk *opstartproblemen* bij deze officieel afgesloten ;)

SPOILER
En nee, de allergie was bijna te verwachten :D Iedereen hier is in meer of mindere mate allergisch.
pi_119382693
Fijn Free, ben je ook van die zorgen af! toch? of blijft het nog wat sluimeren?

Ik ga Daan maar eens wakker maken. 3,5 uur slaap is wel genoeg voor vandaag :z
pi_119383008
Nee, ik geloof het wel nu ;)
Hij stijgt zelfs in de curve,dan krijgt hij echt wel genoeg ;)
pi_119383531
Mooi :Y

Daan wijst net naar zijn boterham en zegt " eten, die" op bekakte toon :D
pi_119385144
Waha Kyara zie het al helemaal voor me van jouw kat. Wij hebben er hier ook drie rond lopen die errrug graag op avontuur gaan dus kan nog leuk worden haha.

Verder niet veel spannends te melden. Het gaat goed idzv slapen eten luiers volpoepen.

Morgen krijgt D haar totaalcontrole bij de kindercardioloog. Voel me nu een beetje net als bij de 20-wekenecho. Denken dat het wel goed zit .. maar hem. stieken ook knijpen voor vervelend nieuws. We gaan het meemaken.. komt goed!

En smidsags ikzelf nacontrole bij de gyn. Denk dat dat wel okay zit :-)

Beetje intieme vraag maar .. hoe lang na de bevalling deden jullie het weer? :-$
pi_119385169
Free fijn dat het zo goed gaat met mini!

O en Kwisted misschien mosterd maar vwb die sterilisator. Wij doen hier 600 watt 4,5 minuut en dan 100ml water erin geloof ik. We hebben dezelfde :-)
  maandag 19 november 2012 @ 15:32:16 #204
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119386217
Spannend hoor Twink, succes alvast morgen! :*
Whaha.. wij hadden het laatst geprobeerd maar het voelde nog wat gevoelig met mn knip :+ dus binnenkort maar weer een poging en eens kijken hoe het gaat.. :P Ach ja.

Ik heb een sterilisator van Philips Avent, daar moet 200ml water in en dan doen wij 'm op 900watt (bij ons de max) voor 4 min. :) Ik gooi ook altijd gelijk de spenen erbij, scheelt weer uitkoken.

Hier gaat het eindelijk een stuk beter.. Ik heb echt zoveel meer rust met wat flesjes erbij geven. Nu gaat het eigenlijk om en om, de voeding van 's nachts en 's ochtends doe ik nog wel zelf (bv dus), dan rond 11.00 een fles, rond 14.00 de borst, rond 17.00 de fles, rond 20/21 nog een keer borst en dan rond 23u een fles.. Gaat tot nu toe nog goed, gelukkig :) ze heeft er dan ook ngo genoeg aan en mijn borsten hebben genoeg tijd om dan vol te raken.. overvol soms nog wel :P We gaan het zien hoe lang ik het volhoud zo. Mini is iig tevreden O+
Met de spruw gaat het helaas nog steeds bagger. Voel de steken in mn borst nog en ze zijn nog erg gevoelig van tijd tot tijd. Ook het beslag op haar tongetje gaat niet weg ;( En met drinken lijkt ze er ook nog af en toe last van te hebben. De huisarts zei al dat als het nog niet over was met dit flesje nystatine we dan maar even moesten langskomen, dus ga morgen maar even bellen.
pi_119387144
Enf, misschien gentiaan violet proberen?

Twinkle, bij de andere 2 een week of 4, tegen de tijd dat het vloeien echt miniem was (het blijft bij mij een week of twee miniem, hoe irritant!) nu nog niet :+ maar de zin komt langzaam weer opduiken bij mij :Y En man wacht geduldig af tot ik initiatief neem O+

Hey,met vloeien mag je geen tampons he? Maar een cup dan? :)
  maandag 19 november 2012 @ 15:56:59 #206
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119387335
Free; ja dat zat ik ook nog te denken. Anders blijf ik bezig.. Is nu al bijna 3 weken. -O-
pi_119387421
hier na een week of 10 geloof ik. Daarvoor nog teveel last van de knip.
pi_119387446
Na 3 weken Twinkle! Maar in mijn geval telt het niet, ik heb geen schade aan mijn doosch. ^O^
pi_119387802
Haha Kyara, gelukkig hier geen katten. Een zorg minder begrijp ik. Misschien als de kids wat ouder zijn dat er dan een huisdier komt.

Free, vette *O* voor jou en de bv. Gelukkig maar dat je nu gerustgesteld bent.

DF, Daan weet wat hij wil en zegt het nog best netjes ook.

Twinkle, fijn dat het zo goed gaat.

Mijn baby is ziek thuis en ik zit op werk. Kan nu ook echt niet weg hier, straks nog een belangrijke meeting, maar voelt niet fijn, dat ik er niet ben. Hij heeft gespuugd en schoonmama wou hem water geven. Toch overlegd en aangegeven, dat het me beter lijkt om gewoon mijn bv te geven aldanniet eerst een hele kleine hoeveelheid om te kijken hoe het gaat. Beter water dan geen vocht natuurlijk. Maar je kunt denk ik van een keer spugen ook niet concluderen dat er geen bv binnen blijft. Dus ik wou dat zij dat eerst probeert. Hij is in ieder geval niet lekker, mist zijn gewoonlijke fut.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119388259
oh ik heb echt geen leuke middag gehad ;( Ik had afgekolfd zodat ik F.leur het flesje kon geven. (probeer dit nu vaker te doen, zodat ze er wat meer aan gaat wennen). Maar ze wilde niet! En ik had mezelf zowat droog gekolfd, dus daar kwam ook niet veel meer uit. Wat resulteerde in een zwaar gefrustreerd kind en moeder. :'(
pi_119388897
Aw Tinu, das balen, zeker als jij op je werk zit en niks kunt doen. :(

Mijn kindje drinkt een beetje grillig vandaag, met korte slaapjes tussendoor, en het ene moment berehonger, en vervolgens sabbelen. Nouja, hij krijgt iig genoeg binnen.

Ik kom overal haren van mijzelf tegen ;(
Hoe snel viel dat bij jullie uit, en belangrijker, wat bleef er van over?
pi_119388989
Kwis :*
Heb je geen andere fles of speen die je nog zou kunnen proberen?
pi_119389927
heb difrax s fles en avent, ze wilde allebei niet. Uiteindelijk maar gewoon aan mijn borst laten tutteren, en toen is ze in slaap gevallen. Dus het is goed gekomen. Ze zal straks wel eerder honger hebben verwacht ik.

snachts daarentegen gaat het steeds beter! Vannacht van 22.30 tot 5.30u geslapen! En toen weer om 8.30u drinken en toen samen uitgeslapen tot 10u! Ongelofelijk toch! :D
pi_119390174
Kwisted :*. Dat is idd naar! Maar na ongeveer een uur zouden je borsten weer gevuld moeten zijn voor een nieuwe voeding (aldus mijn LK).

Twinkle, ik geloof dat wij erg lang gewacht hebben als ik het zo lees. Ongeveer na 3,5 maand. Maar ik vind het nog behoorlijk pijnlijk :X.

Mango, ik verlies nog steeds veel haren ;(. Nu heb ik best een bos, maar het douchputje zit continu verstopt, zo goor!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119390513
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 16:55 schreef Phaidra het volgende:
Kwisted :*. Dat is idd naar! Maar na ongeveer een uur zouden je borsten weer gevuld moeten zijn voor een nieuwe voeding (aldus mijn LK).

Twinkle, ik geloof dat wij erg lang gewacht hebben als ik het zo lees. Ongeveer na 3,5 maand. Maar ik vind het nog behoorlijk pijnlijk :X.

Mango, ik verlies nog steeds veel haren ;(. Nu heb ik best een bos, maar het douchputje zit continu verstopt, zo goor!
Noes ;(
Make it stop!
pi_119390594
Wel lekker zo'n nacht Kwis!
Onze slaapt wel door, maar dan na de voeding van 18u. Slaapt ie in een ruk door tot in de nacht (ergens tussen 2 en 3). Zou handig zijn als dat in zijn geheel een uur of 3 zou opschuiven... maar ho maar. Nou ja, ik hoef er maar 1x uit 's nachts, ik tel mijn zegeningen. :)
pi_119391272
Mango
Hier na 6mnd nog steeds mega veel haaruitval
Ik swiffer de badkamer elke dag :+ en kan mijn haarborstel elke dag 'plukken' zegmaar. Zijn echt kleine lokjes die ik verlies
Maar je ziet er niks van, heb nogsteeds een volle bos ^O^

Twinkle
Na 6mnd is het hier ook nog gevoelig :+
Ik had een subtotaal ruptuur en dat was naar onder zegmaar maar ook naar de zijkant. Niet zo lekker dus.
Maar na 3mnd denk ik weer geprobeerd.

Tinu
Beterschap :*
pi_119392161
Heb een vraag mbt op bed brengen
S is dus nu 6mnd en ik merk dat de tijden steeds veranderen maar ook datgene wat werkt om haar te laten slapen enz
( voor de slaapjes overdag )

Als mini sliep ze mega veel en bijna altijd bij mij
Later kon ik haar vaker wegleggen en viel ze ook in de box in slaap tijdens het spelen bijv.
Daarna bracht ik haar steeds vaker naar boven en viel ze zelf in slaap in haar ledikant.
Toen werd het steeds moeilijker want bij wegleggen werd ze wakker en tijdens het voeden viel ze ook niet altijd in slaap en zelf in slaap vallen deed ze ook niet.. Dus ging ik haar wiegen en viel ze wel in slaap

Maar nu ben ik soms een uur of langer bezig voor ik haar op bed heb.
In de kinderwagen valt ze altijd in slaap maar ik kan/mag niet wandelen.

Ik kijk naar de tekenen van moe zijn, dus ze is ook niet te moe
Ze valt bijna in slaap, en dan opeens is ze klaar wakker maar wel moe/mopperig
en krijg ik haar niet in slaap.
Laten liggen in bed en afwachten helpt ook niet.

De tips van 'slapen zonder huilen' hielpen een paar keer maar nu ook niet meer

-O- Wat doe ik verkeerd? (vast een heleboel maar ik weet het niet meer en lichamelijk trek ik het niet om zo lang bezig te zijn)
pi_119392539
Ik geloof niet dat je iets verkeerd doet. Ik denk zelf dat elk kindje er weet anders op reageert. En dan niks is zo wispelturig als een baby....

Hier was het wel zo dat als hij bijna in slaap viel, we eigenlijk al te laat waren.

Wel moeilijk, zeker omdat je dat zelf lichamelijk niet zo goed meer trekt. Hier had Midas het soms wel even nodig om zichzelf in slaap te huilen. En verder hielp een ritueel bij ons heel goed (in ons geval alle knuffels welterusten zeggen en zijn slaapbeer aanzetten (en die gaat alleen 's avonds aan). Maar wat voor het ene kind werkt, hoeft voor het andere niet te werken natuurlijk....

Tinu, wat vervelend dat je niet bij je kleintje kunt zijn dan he :*

Kwisted, dat klinkt ook niet leuk -O- Hoe heb je het uiteindelijk opgelost?

Ik heb nog steeds veel haaruitval. Dus ik vrees met grote vrezen voor na de volgende bevalling want ik hoor nu weer een hele volle haardos te hebben :')
pi_119393258
Tinu, leuke foto's! O+

Over kraamvisite: die paar dagen in het ziekenhuis hebben we echt al ontzettend veel mensen op bezoek gehad. Dus nu valt het nog mee. Als moeten ooms/tantes/collega's wel nog langskomen. M. heeft zelf ook nog vrij, dus volgens mij scheelt dat wel al heel veel. Anders wordt je spaarzame vrije tijd ook zo ontzettend opgeslokt door bezoek.

Poeh, en veel slechte nachten inderdaad! Vannacht gelukkig nieuwe ronde, nieuwe kansen. Hopelijk gaat het dan wat beter bij iedereen :Y

Free, wat fijn dat het nu zo goed gaat met de bv! *O*

Twinkle, spannend morgen! Alvast veel succes in ieder geval. Hopelijk zit je voorgevoel goed, en de mini doet het tot nu toe sowieso prima, dus dat is alvast een heel goed teken O+ Desalniettemin, het blijft gewoon spannend. :*

Kwisted, smakkerd voor jou :* Niet leuk, zulke dagen.
pi_119393323
Ok, ik geloof dat ik een flesweigeraar heb :{
Hij krijst van de honger maar sabbelt vervolgens al een half uur doelloos aan de flesspeen.
Kwis, we gaan weer mooi gelijk op. :(
pi_119393373
quote:
17s.gif Op maandag 19 november 2012 17:53 schreef Kyara het volgende:
Ik geloof niet dat je iets verkeerd doet. Ik denk zelf dat elk kindje er weet anders op reageert. En dan niks is zo wispelturig als een baby....

Hier was het wel zo dat als hij bijna in slaap viel, we eigenlijk al te laat waren.

Wel moeilijk, zeker omdat je dat zelf lichamelijk niet zo goed meer trekt. Hier had Midas het soms wel even nodig om zichzelf in slaap te huilen. En verder hielp een ritueel bij ons heel goed (in ons geval alle knuffels welterusten zeggen en zijn slaapbeer aanzetten (en die gaat alleen 's avonds aan). Maar wat voor het ene kind werkt, hoeft voor het andere niet te werken natuurlijk....

Svonds is het geen probleem, tijdens of na het voeden gaat ze gewoon slapen. Overdag is 1 drama -O- dat vind ik best raar

Ik heb het idee dat ze op haar zij/buik beter slaapt maar wakker op de zij neerleggen is geen optie, en op haar buik kan wel maar dat durf ik niet zo goed :@
pi_119393440
Oh, mijn haar is nog niet uit aan het vallen. Maar morgenavond is het ook pas twee weken geleden dat Saartje er is. Dus ik verwacht dat het nog wel uit gaat vallen...

Eergisteren ben ik mezelf overigens flink voorbij gelopen (het ging zooo goed dat ik dacht wel even -rustig aan- te kunnen stofzuigen, boven en onder... Niet dus). Dus sinds gisteren ben ik echt bizar kreupel weer :') Stom van mezelf vooral. Maar ik had echt niet verwacht dat het zo'n impact zou hebben.

Resultaat in in ieder geval dat M. sowieso de nachtvoedingen moet doen (ik kom nauwelijks alleen het bed uit) en ook overdag veel meer de zorg voor S. op zich moet nemen. Heel vervelend dat ik mijn kind nu weer niet gewoon iedere keer kan oppakken als ik dat wil enzo. Maar goed. Nu gewoon écht heel rustig aan doen, en hopelijk gaat het dan snel weer beter en is alles weer minder pijnlijk :)

M. heeft in ieder geval zorgverlof gekregen, dus ook na deze week, is hij er nog minimaal twee weken. Erg fijn. Zeker na eergisteren besef ik me goed dat ik helemaal nog niet zo zelfstandig ben als ik zou willen (althans, kan niet ook nog goed voor S. zorgen, én mezelf, én het huishouden... ben blij als ik mezelf wat kan verzorgen en daarnaast af en toe eens een luier kan verschonen of een flesje kan geven).

Mgoed, komt goed allemaal!

En S. is nog steeds geweldig O+
pi_119393663
Thanks ladiesvoor jullie eerlijkheid! Hier zijn vent en ik er ook wel weer aan toe maar wil eerst de nacontrole afwachten morgen. Misschien krijgen we nog geen eens groen licht :+. Hier ook een flinke knip gehad waar ik overigens doorgaans geen last van heb. Heb vorige week gefietst en dat ging ook prima. Ik hoor nog weleens dat het gevoeliger kan zijn met koud weer maar ook die dans lijk ik te ontspringen.
pi_119394014
En ik drukte al op enter zonder dat ik klaar was. Echt fijn dat mobiel internet..

Enf nooit geweten dat je ook spruw aan je tepel kunt krijgen joh! Of ja. dat heb ik goed gelezen toch? Ohh en in babies mondje .. lijkt me super zielig! Hoop dat ons die ellende bespaard blijft. Fijn dat het zo beter te doen is voor je qua afwisseling bv en fv.

Over een vollerehaardos .. eerlijk gezegd heb ik geen verschil gemerkt in zwangere/niet zwangere status. Ook geen haaruitval hier?

Coco fijn dat vent zorgverlof heeft. Kan jij rustig aan herstellen van het hele gebeuren. Rustig aan he ;-)

Ik las hier nog iets over een kraamfeest. Misschien is dat wel iets voor ons want anders vrees ik dat we over drie maanden nog kraambezoek hebben en daar zit ik eigenlijk niet op te wachten .. goeie les voor de volgende keer. Maar ben sowieso niet zo bezoekerig.. heeft verder niks met de geboorte van D te maken :+

Tinu lijkt me idd verschrikkelijk om niet bij je zieke kleintje te kunnen zijn :-(
pi_119394149
Zoe, ik denk ook niet dat t aan jou ligt! Je meisje komt moeilijk in slaap. Jij doet alles wat je kunt. Ik denk niet dat er een goede manier is!

Wij doen F in bad vlak voor t slapen gaan. Vroegavond proberen we haar wakker te houden door te spelen en te kletsen. Dan op de commode haar vitamientjes, en dan in bad. Ene dag wassen, andere dag oliebadje zodat ze geen droog huidje krijgt. Dan borstvoeding liggend op bed in de schemer en in stilte. Wakker houden tijdens het drinken, zodat ze veel drinkt. Nu t kouder wordt doen we haar bedje voorverwarmen met n kruik
pi_119394268
Sinds we t zo doen slaapt ze langer door.

Succes morgen twink! Laat je weten hoe t ging?

Mango, we doorlopen echt dezelfde fases inderdaad. Ik vind t fijn die herkenning! Ik heb alleen geen haaruitval, maar had volgens mij ook niet meer haar tijdens de zwangerschap. Mijn huid en nagels daarentegen zijn mooier dan ooit!
  maandag 19 november 2012 @ 18:39:34 #228
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_119394332
Heel herkenbaar Zoe! Elke x is het weer iets anders dat haar in slaap krijgt. Op het KDV gaat het zonder problemen, bij mijn schoonmoeder is het drama! Hier gaat het de laatste tijd wel. Wel vaak met pink maar ook steeds vaker zonder. Dan leg ik haar wakker in haar bedje/wandlwagenwieg en dan valt ze na wat gemopper in slaap. Ik laat haar niet huilen iig. Volgens mij doe je alles goed en is het aan S. om het af te maken...Hier gaat het 's avonds en 's nachts ook probleemloos! Ik heb het idee dat mijn E'tje gewoon niets wil missen. Ze is zo enorm nieuwsgierig en continue om zich heen aan het kijken.

Vermoeiend he, en helemaal met jouw klachten :*.

Oh, haaruitval *check*. Wel pas sinds E. 3 maanden is maar het gaat ook met grote plukken nu Ach, ik heb nog genoeg :+
pi_119396033
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:22 schreef Twinkle20 het volgende:
Thanks ladiesvoor jullie eerlijkheid! Hier zijn vent en ik er ook wel weer aan toe maar wil eerst de nacontrole afwachten morgen. Misschien krijgen we nog geen eens groen licht :+. Hier ook een flinke knip gehad waar ik overigens doorgaans geen last van heb. Heb vorige week gefietst en dat ging ook prima. Ik hoor nog weleens dat het gevoeliger kan zijn met koud weer maar ook die dans lijk ik te ontspringen.
Wow, al gefietst _O_
Dat durfde ik pas na een 4 a 5 maanden of zo...

Zoë, geen idee wat het dan kan zijn. Weinig aan te doen lijkt me :*
pi_119396260
Haaruitval: check! :Y
De vorige keren stopte het op tijd, dus ik ga er vanuit dat ik deze keer ook wel wat haar overhoud ;)
  maandag 19 november 2012 @ 19:24:29 #231
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119396730
Haaruitval: check!
Het begon bij steeds bij de eerste keer ongesteld (rond 11-12 weken) en het duurde bij mij tot de baby ongeveer een half jaar was. Echt ook dat ik 3x (!!) het doucheputje moest leeghalen onder het douchen omdat het water gewoon niet meer afliep :X

Zoë, Huubke valt ook opeens minder goed zelf in slaap. Hem in bed leggen (slapend) maakt dat hij toch wakker wordt na korte tijd. Ik ga er vanuit dat het een fase is. Ik kan het me niet zo heel goed meer herinneren eigenlijk van Harry :?
Kun je haar niet in de kinderwagen leggen en wiebelen daarmee? Of gewoon heen en weer rijden?
Of aan de borst in slaap laten vallen?

Coco, stofzuigen is een van de zwaarste dingen die je kan doen als je last hebt van je bekken. NIet meer doen dus voorlopig!
zei zij die ook regelmatig bijna niet overeind komt omdat ze de zooi niet meer kan aanzien ;)
pi_119397051
Coco, ik was pas na 4 weken pijnvrij... Het herstel na een ks vraagt gewoon tijd en rust. Irritant, want ik wilde ook gewoon mijn kind kunnen voeden, en mijn ding kunnen doen. Er komt idd veel meer op je man af, dus fijn dat M nog thuis is. Je mag blij zijn als je de trap fatsoenlijk op en af komt, en als je beneden bent kun je zo ongeveer een dutje doen. :*
Stofzuigen, tillen etc, zijn de eerste 6 weken echt no-go's maar dat weet je zelf ook wel. Rus-tig-aan. Het is niet alleen een uitwendige wond hè.
pi_119397102
quote:
2s.gif Op maandag 19 november 2012 19:24 schreef Asyniur het volgende:
Coco, stofzuigen is een van de zwaarste dingen die je kan doen als je last hebt van je bekken. NIet meer doen dus voorlopig!
zei zij die ook regelmatig bijna niet overeind komt omdat ze de zooi niet meer kan aanzien ;)
Bekken heb ik (gelukkig) geen last meer van :)

Maar voor (herstel na) keizersnede is stofzuigen blijkbaar iets dat valt onder 'zwaar huishoudelijk werk' dat je de eerste zes weken eigenlijk niet mag doen. Ik kon me dat niet echt voorstellen. Nu wel, overigens :+

Ben normaal idd ook zoals jij. Weten dat het (waarschijnlijk) niet verstandig is iets te doen, en het dan toch doen. Mgoed, nu heb ik me voorgenomen om het ook écht niet meer te doen :+
pi_119397251
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:56 schreef Enfermera het volgende:
Free; ja dat zat ik ook nog te denken. Anders blijf ik bezig.. Is nu al bijna 3 weken. -O-
ik zie je posten over spruw, bij jou en je beeb. En dat je spenen alleen in de sterilisator doet. Ik zou, zolang ze de spruw heeft, wel uitkoken ipv steriliseren. Met uitkoken worden de spenen misschien net wat schoner dan schoon.
pi_119397274
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 19:29 schreef Mangostine het volgende:
Coco, ik was pas na 4 weken pijnvrij... Het herstel na een ks vraagt gewoon tijd en rust. Irritant, want ik wilde ook gewoon mijn kind kunnen voeden, en mijn ding kunnen doen. Er komt idd veel meer op je man af, dus fijn dat M nog thuis is. Je mag blij zijn als je de trap fatsoenlijk op en af komt, en als je beneden bent kun je zo ongeveer een dutje doen. :*
Stofzuigen, tillen etc, zijn de eerste 6 weken echt no-go's maar dat weet je zelf ook wel. Rus-tig-aan. Het is niet alleen een uitwendige wond hè.
Aye, had me er beetje op verkeken. Ik vond dat ik al zo belachelijk rustig aan deed. Mgoed, blijkbaar heeft je lijf dat echt nodig.

En ook pas na vier weken dus? Niet fijn voor jou, wel fijn om te lezen dat het gewoon vrij lang kan duren. Voelde me al een beetje een aansteller.
pi_119397294
:(

Asy
Aan de borst valt ze overdag ook niet meer in slaap, als ze bijna slaapt laat ze los en gaat ze met de melk blazen zegmaar
Wiegen binnenshuis in de kinderwagen heb ik een tijd gedaan maar ze valt er nu niet meer van in slaap

Tante soesa
Pff dat idee van niets willen missen heb ik ook.

Kwisted
En hoe doen jullie de slaapjes overdag? Avondritueel klinkt fijn O+ zo doen wij het ook ongeveer
pi_119397353
Ik vergat die eerste weken ook dat ik dingen niet kon.
Broek aan. Broek uit. Op de wc parkeren. Onder de douche, even achter me naar de shampoo grijpen. Voeten afdrogen. F*cking simpele dingen waarbij je kennelijk je buikspieren gebruikt. Ik voelde me tachtig. :')
pi_119400451
Kwisted, sterkte! Ik probeerde zo goed mogelijk om precies tussenin 2 voedingen te kolven zodat er in ieder geval 1 uur tussen zat tot de volgende voeding, maar soms is dat idd lastig.

Mango, hier nog steeds heel erg haaruitval, het lijkt maar niet op te houden, weet niet of dat nog bv gerelateerd is. Heb zelfs vitamine B5 en B12 gehaald, dat slik ik bijna elk dag naast de multivitamin, die ik vanwege de bv neem.

Zoe, ik denk echt niet dat je iets verkeerd doet. Wellicht zijn er gewoon dingen gaande, die niet bijdragen aan goed slapen zoals groeien, fysieke/ mentale ontwikkeling, tandjes. Het is vast een fase. Ik begrijp wel dat het voor jou heel lastig is met je bekkenpijn en dat je dat niet trekt. Kun je misschien in deze fase wat extra hulp halen?

Coco, balen dat je je kracht verkeerd hebt ingeschat. Fijn dat je vent verlof heeft. Laat je dan ook lekker verwennen en gun jezelf die genezingsperiode.

Hier heb ik bij thuiskomst een extreem hangerig jongetje gevonden. Oma had van de tweede voeding 90 cc verdund met water gegeven en dat bleef erin gelukkig. Zodra ik thuiskwam, extra laat omdat de meeting uitliep, was de vreugde groot en heeft hij goed getankt. Nu slaapt hij op mijn schouder en zit ik te fokken en durf me niet te bewegen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119400613
Lastig Zoé, zeker als je zelf niet zo fit bent.
Daan had ook die periodes. Meestal was het een kwestie van op andere signalen letten of dat hij net iets later moe was, of even laten huilen om alle indrukken te verwerken ( minuut of 5). Maar dat duurde hier niet zo lang..
Ik denk dat het een kwestie van proberen is voordat je het goede knopje weer vind..

Haren verlies ik nog steeds. Was rond de 8 maand even over, dus heb het vermoeden dat het mijn kleurspoeling is :P

Daan slaapt weer. Om 5 uur 300 gram zelfgemaakte pastahap weggewerkt. Wat kan die jongen bunkeren... En net lekker met een fles plat. Nog 1 keer mopperen en :z
Ik dacht dat er met 11 maand een spong zou zijn, maar hier een engeltje O+
pi_119400864
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 19:32 schreef Zoë23 het volgende:

Kwisted
En hoe doen jullie de slaapjes overdag? Avondritueel klinkt fijn O+ zo doen wij het ook ongeveer
Ik moet eerlijk zeggen dat daar nog niet echt ritme en structuur in zit. Dus ik ben ook wel benieuwd hoe anderen dat doen.
Een paar weken geleden deden we standaard tussen 1 en 3 samen een dutje. Maar dat kwam ook altijd zo uit. Nu slaapt ze steeds op andere tijden, dan in de loop van de ochtend, dan rond de middag en meestal eind van de middag nog een keer.
Omdat het niet op vaste tijden is ben ik niet altijd thuis als ze slaapt. Plus ik kan niet goed inschatten wat een hazenslaapje is en wat haar middagdutje is.. Dus ze slaapt of in de maxi cosi als ik op pad ben, of in de box als we thuis zijn. En als ik denk dat het haar middagdutje is dan leg ik haar in bed. Maar dan wordt ze vaak wakker als ik haar wegleg, begint dan te huilen en kan dan niet meer slapen..

Wat voor tijden zijn normaal voor een hummeltje (nu 8wkn) om middagdutje te doen? En komt daar op een gegeven moment meer structuur in?
pi_119401114
Kwisted op een gegeven moment komt er wat meer structuur volgens mij. Dit even uit mijn geheugen, ik weet ook niet meer met welke leeftijd dat met onze grote was maar met 2 slaapjes per dag hadden wij van wat ikme herinner redelijk vaste tijden. Maar mijn baby is al een half jaar en wisselt nog steeds heel erg met slapen. Dat varieert tussen 1-2 hazeslaapjes tot 1, 2 of soms zelfs 3 redelijk lange slaapjes van 45min- 2,5 uur en ook de tijden zijn elkedag anders.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119401148
Hier duurde het wel even voor er structuur was.. Nu nog steeds (bij 11 maand) niet elke dag hetzelfde. Vandaag 1 slaap van 3,5 uur, maar vaker 2x1,5 uur..
Vaak ook periodes dat je even uit er ritme bent, en daarna wel weer meer voorspelbaar wordt.
  maandag 19 november 2012 @ 20:38:54 #243
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_119401158
Anouk sliep ook heel "rommelig" Met die weken ook vaak op de bank op een voedingskussen. Ritme komt vanzelf een keertje, komt goed. Volgens mij was het hier ongeveer met 3 maanden dat er enigszins een ritme in te vinden was, om dat vervolgens wel weer zo snel mogelijk om te gooien :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 19 november 2012 @ 20:39:23 #244
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119401177
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 19:29 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Bekken heb ik (gelukkig) geen last meer van :)

Maar voor (herstel na) keizersnede is stofzuigen blijkbaar iets dat valt onder 'zwaar huishoudelijk werk' dat je de eerste zes weken eigenlijk niet mag doen. Ik kon me dat niet echt voorstellen. Nu wel, overigens :+

Ben normaal idd ook zoals jij. Weten dat het (waarschijnlijk) niet verstandig is iets te doen, en het dan toch doen. Mgoed, nu heb ik me voorgenomen om het ook écht niet meer te doen :+
Sorry, heb ik mij vergist :@
maar het valt inderdaad onder zwaar huishoudelijk werk. NIet eigenwijs zijn dus. Zeker niet met een (inwendige) wond. Beter nu een op je handen zitten, dan dat er starks iets niet goed genezen is. Dan ben je verder van huis.
pi_119401272
Hebben ze een middagdutje dan? :D Die van mij slaapt,of niet. Nu toevallig wel ;)
  maandag 19 november 2012 @ 20:42:17 #246
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119401311
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 19:32 schreef Zoë23 het volgende:
:(

Asy
Aan de borst valt ze overdag ook niet meer in slaap, als ze bijna slaapt laat ze los en gaat ze met de melk blazen zegmaar
Wiegen binnenshuis in de kinderwagen heb ik een tijd gedaan maar ze valt er nu niet meer van in slaap

Tante soesa
Pff dat idee van niets willen missen heb ik ook.

Kwisted
En als je met haar op bed gaat liggen? Dat doet hier soms wel de truc.

Ritme is hier ook ver te zoeken. Het enige 'ritme' wat we nu sinds 3 dagen hebben is dat mijn beide jongens in bed liggen vanaf 19 uur en dan ook slapen. Maar goed, Harry doet geen middagslaapjes meer en Huubke slaapt overdag ook maximaal 2-3 uur verdeeld over de dag, dus die zijn allebei kapot. Ik moet wel nog minstens 1x naar boven om Huubke een voeding te geven voordat wij naar bed gaan.
  maandag 19 november 2012 @ 20:43:33 #247
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_119401368
Haha Free, hier ook hoor. Er zit wat slaapjes betreft geen ritme in (behalve in de avond, om 19:00 uur gaat ze naar bed voor de avondslaap!). Ze slaapt wel altijd tussen voedingen in maar de ene keer een uur, andere keer 2 uur en de andere keer een half uur. Al met al slaapt ze ongeveer 4-5 uur overdag. Qua voeding kregen we een ritme. Tot de buikgriep om de hoek kwam kijken...
pi_119401636
Mijn baby schrikt echt huilend op van rustig op de schouder hangen en nu ook uit zijn slaapje. Zo zielig, ik vraag me echt af hoe dat komt. Straks nog maar even temperaturen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 19 november 2012 @ 21:12:02 #249
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119403149
Tinu, mijn kleintje heeft vorige week van maandag op dinsdag zo'n beetje de hele nacht gehuild. Als ik 1,5 uur geslapen heb, dan is het veel. Hij had wel iets verhoging, maar ook niet spectaculair en hij wilde alleen maar bovenop mij slapen. Daags erna zat ik voor oudste bij de ha. Die heeft mini ook meteen nagekeken incl oren maar er was niks te zien.
Waarschijnlijk toch gewoon niet lekker, maar zonder duidelijke reden.
Sneu hè, die kleine mupkes
pi_119403335
Dat kan echt door van alles komen :)
Lucht dat dwars zit in de darmpjes. Eten wat blijft hangen. Ik zou me er niet al te druk om maken.
En als je het niet vertrouwd natuurlijk even langs de huisarts :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_119405189
Tinu
Hulp is helaas iets moeilijker de laatste weken waardoor ik meer vermoeid ben en meer pijn heb.
Vriend en ik hebben bedacht dat een co sleeper misschien handig is, zodat ik snachts niet uit bed hoef zodat ik iets meer uitgerust ben zodat ik overdag de dingen ook makkelijker kan doen. Toen (8> weg was sliep ik met S in het grote bed, was ze vaak wakker maar ik voelde me toch redelijk uitgerust omdat ik gewoon kon blijven liggen.

DF
Zeker lastig, ik denk dat mijn lichamelijke situatie ook niet echt mee helpt

Kwisted
Met 8weken hadden we hier denk ik ook nog niet echt een bepaald ritme

Asy
Nee dat werkt helaas niet, ze begint dan naar mijn gezicht/ haar te grijpen en wil dan spelen.

Laatste tijd sliep ze na anderhalf u wakker te zijn, en was dan ook echt moe. Ze sliep overdag dus wel een paar keer.
Toen las ik dat de meeste baby's op een gegeven moment 2x slapen, 1x smorgens en nog 1x in de middag
Dat doet S nu dus, maar zoals vandaag ben ik van 1 tot 2 bezig (voeden, wiegen, even in de box, huilen etc) en van 3 tot 19:15 was ze wakker maar vanaf 16:30 moe en mopperig.

Asy&tinu :( zielig als de mini's niet fit zijn

Misschien tandjes en last van ontwikkelingen enz enz maar wel lastig

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoë23 op 19-11-2012 21:50:04 ]
pi_119405308
Zoe ik zal je pmmen :*
pi_119405670
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 21:43 schreef bitterend het volgende:
Zoe ik zal je pmmen :*
Thanks O+
pi_119405702
Sterkte Zoë. Hopelijk is het een korte tussenfase omdat ze naar een nieuw ritme toe gaat...

Tinu, zielig voor je kleine mannetje. Beterschap voor hem.

Kwisted, ook hier hebben we overdag nooit echt een ritme gehad. Het aantal slaapjes varieert van 1 tot 3 en een slaapje duurt 20 min. tot aan 3 uur :P. Geen peil op te trekken! Maar waar hij eerst ook heel moeilijk in slaap kon komen, gaat dat tegenwoordig een stuk beter. Dus als hij begint te jengelen leg ik hem in bed en dan slaapt hij vaak binnen 5 minuten in. Dat vind ik al een hele verbetering!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 19 november 2012 @ 21:53:30 #255
244125 laziness
pi_119405917
Zoe ik heb dezelfde problemen lichamelijk en met de mini gehad.
Ik heb overdag toegegeven en in het grote bed met hem geslapen.
Hij bleef op het kdv goed alleen slapen dus ik maakte er niet zo druk om.
Toen ik weer meer kon heb ik er naast gezeten om zijn hand vast te houden en dat afgebouwd.

Ik zou het jezelf niet te moeilijk maken. Lekker samen in bed liggen. Ook goed voor jouw rust.
Co sleeper is een goed idee maar is ze daar niet al te beweeglijk voor? De bodem die omlaag moet?
Maar ook met de zijkant erin stond hij hier pal naast me zodat ik makkelijk zijn handje vast kon houden om in zijn eigen bed slapen 's nachts toch vol te houden.
  maandag 19 november 2012 @ 21:54:01 #256
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119405946
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:31 schreef Twinkle20 het volgende:
En ik drukte al op enter zonder dat ik klaar was. Echt fijn dat mobiel internet..

Enf nooit geweten dat je ook spruw aan je tepel kunt krijgen joh! Of ja. dat heb ik goed gelezen toch? Ohh en in babies mondje .. lijkt me super zielig! Hoop dat ons die ellende bespaard blijft. Fijn dat het zo beter te doen is voor je qua afwisseling bv en fv.

Over een vollerehaardos .. eerlijk gezegd heb ik geen verschil gemerkt in zwangere/niet zwangere status. Ook geen haaruitval hier?

Coco fijn dat vent zorgverlof heeft. Kan jij rustig aan herstellen van het hele gebeuren. Rustig aan he ;-)

Ik las hier nog iets over een kraamfeest. Misschien is dat wel iets voor ons want anders vrees ik dat we over drie maanden nog kraambezoek hebben en daar zit ik eigenlijk niet op te wachten .. goeie les voor de volgende keer. Maar ben sowieso niet zo bezoekerig.. heeft verder niks met de geboorte van D te maken :+

Tinu lijkt me idd verschrikkelijk om niet bij je zieke kleintje te kunnen zijn :-(
Spruw is een schimmelinfectie en komt voor in slijmvliezen, en aangezien ik nu bv geef zijn mijn tepels ook slijmvliezen. :P Dat is het lastige, je besmet elkaar de hele tijd weer dus moet allebei behandeld worden..

quote:
5s.gif Op maandag 19 november 2012 19:31 schreef Kuukske het volgende:

[..]

ik zie je posten over spruw, bij jou en je beeb. En dat je spenen alleen in de sterilisator doet. Ik zou, zolang ze de spruw heeft, wel uitkoken ipv steriliseren. Met uitkoken worden de spenen misschien net wat schoner dan schoon.
Die sterilisator wordt knetterheet met alle stoom, lijkt me juist dat het daarin beter schoon wordt dan in een pan met heet water.. stoom is heter! ;)

Enne, ik heb al tijden niet meer stofgezogen, en dan heb ik niet eens een ks gehad :@ manlief doet dat altijd, heerlijk O+ ik swiffer idd :+
pi_119405999
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 21:53 schreef laziness het volgende:
Toen ik weer meer kon heb ik er naast gezeten om zijn hand vast te houden en dat afgebouwd.

Ik zou het jezelf niet te moeilijk maken. Lekker samen in bed liggen. Ook goed voor jouw rust.
Co sleeper is een goed idee maar is ze daar niet al te beweeglijk voor? De bodem die omlaag moet?
Maar ook met de zijkant erin stond hij hier pal naast me zodat ik makkelijk zijn handje vast kon houden om in zijn eigen bed in slapen 's nachts toch vol te houden.
:Y
Ik hou hier haar hand nog steeds als ze wakker wordt 's nachts O+
pi_119406354
Tinu: ik denk dat het een sprongetje is of iets wat bij de leeftijd hoort. Lisa heeft dat hier ook sinds een paar dagen ineens krijsend wakker worde en ontroostbaar zijn. Geen koorts en ook niet ziekig alleen verkouden. Jou ventje was dat ook toch? Misschien ligt het daar aan.

Lisa is weer van de nachtvoeding af... ze had honger omdat ze de hapjes niet wilde krijse overstrekke etc. Ben toen overgestapt naar inplaats van 4+ pap in ee avondfles naar 6+ met granen. En zowaar is ze een stuk vrolijker wakkerder en uit het niets bijna een heel fruithapje abrikoze gegeten. Ze vond het zo lekker dat ze nu ook begon te happen en te zeure als het niet snel genoeg ging. Eindelijk!

Sterkte voor iedreen met slechte slaapjes en brakke nachten xx

En niet interessant maar om even van me af te schrijven (zit op de tablet dus kan geen spoiler maken)

Met mij gaat het nog steeds bagger toch moete stoppen met school zit aan de morfine pleisters omdat ik van de oxynorm te duf word en ben de hele dag thuis. Kan met veel moeite mijn meisje verzorge en een rondje lopen met dr maar de rest komt voornamelijk op vriendlief zijn bordje... onderzoeke lopen ook niet echt ga nu overstappen van huisarts. Gelukkig gaat het psychisch wel allemaal nog goed maar doordat ik niet buiten kom geen bekende hier heb enzo heb ik vaak evht spijt van het verhuize. Wil zo graag terug naar tilburg maar dat gaat financieel dus niet...
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_119406481
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 21:53 schreef laziness het volgende:

Maar ook met de zijkant erin stond hij hier pal naast me zodat ik makkelijk zijn handje vast kon houden om in zijn eigen bed slapen 's nachts toch vol te houden.
Ik had bitterend ook gevraagd hoe dat zit met co sleepen & beweeglijke baby.
als ze naast me slaapt in ons bed, dan word ik wakker voordat S wakker wordt. Dus zou co sleepen wel kunnen? En overdag samen slapen wat jij zegt. Misschien wel verstandig..
pi_119406584
Sam
Fijn dat het met Lisa goed gaat
Waarom ben je aan de pijnstillers? Vanwege je bekken?
pi_119406978
Nee het is iets in me rug maar ze weten niet wat waarschijnlijk dus een hernia maar ze weten het niet zeker meer en word telkens maar van het kastje naar de muur gestuurd... ik heb dagen dat het goed gaat maar die zijn zo zelde en dan lijkt het net of lisa juist opvdie dagen gehumeurd moet zijn of ziek. Kan zij niks aan doen maar dat maakt het thuiszitten wel heel zwaar en moeilijk te accepteren dat ik altijd zoveel kon en deed en nu niks kan hoe gaat het met jou bij de accupunturist (geen idee hoe je het schrijft)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_119407294
Sam, groeispurtje zou kunnen alleen vandaag had hij ook koorts en is nog steeds niet lekker, veel spugen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 19 november 2012 @ 22:15:06 #263
244125 laziness
pi_119407346
Zoe ik had maar 1 bedje en dan kon ik hem nooit meer zonder mij in bed leggen. Bijvoorbeeld 's avonds. Daarom toch de zijkant er in hier toen hij mobiel werd.
pi_119416252
kan je d'r niet gewoon in haar eigen bedje leggen en als ze dan komt voor een nachtvoeding verder in de co-sleeper?

Hier ook geen ritme overdag met slaapjes. ook een beetje onmogelijke opgave denk ik met een peuter die de ene dag wel naar school gaat en de andere dag niet, maar zolang ze s'avonds en s'nachts goed slaapt laat ik het zo.
Ze probeert nu steeds meer te rollen, ze is er bijnaaaaaa. Op de bank lukte het al wel, want schuin. Ze schrok er geloof ik zelf van.

Ik heb ook ernstig haaruitval, gelukkig heb ik veel en dik haar, maar wauw, het zit echt overal!

Soesa, ik las dat ze nog steeds bij je drinkt s'nachts, wat fijn zeg!
  dinsdag 20 november 2012 @ 08:37:26 #265
30252 Soempie
Procreating
pi_119416267
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:25 schreef Deepfreeze het volgende:
Mooi :Y

Daan wijst net naar zijn boterham en zegt " eten, die" op bekakte toon :D

Telt het nu wel als eerste woordje? Ik vind het reuze knap! O+

M. zegt alleen wat eerste of laatste letters hier. Bij de kalender zegt hij: kah. Bij de klok: kuh, bij de poes: oeh. Enz. En papa en mama zijn: bahbah! ;( :') O+

Wat is Faye een leuk meisje. O+
pi_119416382
Sam, lastig zeg, het kan zijn dat je meisje je bui overneemt als je meer last hebt. Deed mijn oudste ook heel erg. Dus dan hadden we samen een prutdag en was ik blij dat mijn man thuis kwam..

Geen idee of het een echt woordje is Soempie, hij heeft het niet weer gedaan. Maar wijzen en die zeggen lijkt wel vaker terug te komen.
Ik vind dat M echt al veel "zegt", In ieder geval gerichte klanken al. Bij Daan is het net zo vaak toeval volgens mij :P

Hier geen kind gehoord tussen 8 en 7.. Dat wens ik meer moeders toe :*
pi_119416711
Zoë, wat naar dat jullie juist nu minder hulp kunnen krijgen. Hoop dat een co-sleeper uitkomst kan bieden. Overigens herken ik wel dat niet willen slapen maar wel mopperig zijn. Midas had dat ook heel erg toen hij 's avonds niet meer wilde slapen (dus van 3 naar 2 slaapjes ging) maar hij eigenlijk nog te moe was om de hele tijd wakker te blijven. Maar nu hadden wij de mazzel dat het zomer was en we allebei mobiel zijn dus we konden lekker wandelen en dat is voor jullie natuurlijk geen optie helaas. :*

Sam, wat balen dat je met je school moet stoppen. Heb je geen mogelijkheid om andere moeder te leren kennen? Het lijkt me zo best eenzaam....

Soempie en Deepfreeze, wat kletsen jullie kindjes leuk! Midas kletst ook veel, hele verhalen en mondje staat geen minuut stil maar ik kan er geen touw aan vast knopen waar hij het over heeft hoor :D
Hij heeft wel een paar kruipbewegingen gemaakt vandaag dus dat gaat de goede kant op. Hij is ook totaal niet gefrustreerd en hij vindt spelen veel te leuk dus hij heeft alle tijd O+
  dinsdag 20 november 2012 @ 09:43:24 #268
30252 Soempie
Procreating
pi_119417199
M. kletst verder vrij weinig. Zeker geen hele verhalen, zoals Midas. Soms heeft hij wel even een brabbel en gil moment en dat klinkt zo lief.

Gister ook een heel lief moment. Ik heb een fotoboekje voor hem gemaakt met daarin familieleden en goede vrienden. Hij bladeren en bij z'n papa bleef hij even kijken en toen gaf hij opeens de foto een kusje. O+ :D

En dan lees ik hier de verhalen van de mama's met nog heel jonge baby's en dan is het toch wel heel hard gegaan dit jaar.

.
  dinsdag 20 november 2012 @ 09:47:19 #269
30252 Soempie
Procreating
pi_119417261
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 08:48 schreef Deepfreeze het volgende:
Maar wijzen en die zeggen lijkt wel vaker terug te komen.
Gaaf is dat, dan kan Daan -straks- goed duidelijk maken wat hij wil.
pi_119417429
Kyara, wat goed van dat kruipen!
Dat doet Daan dan weer niet..

Soempie, dat kan hij nu al aardig. Bij de lunch bijv: Dan bied ik hem stukjes brood aan, en dat gaat door tot hij mijn hand wegduwt. Dan bied ik de fles aan, tot hij die wegduwt, dan weer brood, etc tot hij beide wegduwt (en soms klaar zegt). Zo makkelijk :P
pi_119417991
Mijn baby slaapt al 4 uur :o
pi_119418071
Haha en ik vind het leuk om de ontwikkeling van de wat oudere babies te lezen. De gedachte dat onze mini dat over een tijdje ook allemaal kan!

We. zijn goedgekeurd door de kindercardioloog!! Super opluchting hier want we gingen vanmorgen allebei met geknepen. billetjes naar het zkh. En stiekem zoveel zorgen tijdens de zwangerschap en bij de geboorte. Dat is nu allemaal voorbij!! Zometeen mooi een dikke vette taart kopen dus.

Bij de geboorte 3,5 week terug. woog ze 3030 en was 50 cm. Nu woog zze 3560 en 52 cm. Dus maatje 50 kunnen we echt vaarwel gaan zeggen.

En straks nacontrole gyn.. zul je net zien dat ik vandaag weer veul erger ga vloeien. Had gehoopt er bijnavanaf te zijn want daar leek het eel op.
pi_119418200
Twinkle wat fijn!! *O* Die taart is meer dan verdiend, geniet ervan! Jij zelf ook succes straks.

Ik vind het zo bijzonder dat die ukkies in nog geen jaar tijd zo enorm veel geleerd hebben!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119418226
Twinkle wat fijn *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_119418253
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:24 schreef Mangostine het volgende:
Mijn baby slaapt al 4 uur :o
Ik zeg lekker laten liggen en zelf ook een tukje doen?:-)
pi_119418445
Twinkle, wat ontzettend fijn!!
*O*

Mango, nu al wakker? Lekker dutje in ieder geval!
pi_119418541
Niets meer te zien Twinkle? Dat is goed nieuws *O*

Wij leven ook nog :W Slaapritme lijkt weer een beetje terug te komen itt non stop drinken of brullen, dus ik functioneer ook weer een beetje. Mijn mini is haar geboortegewicht voorbij en gewoon 200 gram aangekomen in een week, mijn melk doet het *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:28 schreef Twinkle20 het volgende:

En straks nacontrole gyn.. zul je net zien dat ik vandaag weer veul erger ga vloeien. Had gehoopt er bijnavanaf te zijn want daar leek het eel op.
Nu al? Ik mag pas in januari :o (en ik vloei al niet meer *O* )
pi_119418943
Twinkle, ik ging trouwens weer vloeien als ik iets te veel gedaan had. Misschien veel ingespannen op weg naar / in het ziekenhuis?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119419130
Wow wat knap van Daan DF

Kyara, dan is hij flink bezig met de taalontwikkeling. Dat begrijpelijke komt vast gauw.

Twinkle *O*, die taart is echt verdiend. Succes voor jou straks.

Mango, wauw slaapt je baby zo lang al.

Soempie, herkenning al om en zo O+

Mijn baby heeft redelijk geslapen. Toch wat vaker gedronken en door meer boeren en rechtop houden s'nachts was mijn nacht minder goed. Hij had in ieder geval normaal geplast, niet meer hard gespuugd en was vanochtend koortsvrij en een stuk vrolijker dan gisteren. Heb hem naar het kdv gebracht maar met instructies en gevraagd om te bellen als het niet mocht gaan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119420722
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:43 schreef Soempie het volgende:
M. kletst verder vrij weinig. Zeker geen hele verhalen, zoals Midas. Soms heeft hij wel even een brabbel en gil moment en dat klinkt zo lief.

Gister ook een heel lief moment. Ik heb een fotoboekje voor hem gemaakt met daarin familieleden en goede vrienden. Hij bladeren en bij z'n papa bleef hij even kijken en toen gaf hij opeens de foto een kusje. O+ :D

En dan lees ik hier de verhalen van de mama's met nog heel jonge baby's en dan is het toch wel heel hard gegaan dit jaar.

.
Nou inderdaad! :Y

en dan ben je zelf al heel hard aan het oefenen op hiepdepiep hoeraaa!
(vindt hij heel grappig maar mee doen, ho maar..... maaarrrr hij houdt wel zijn nijntje-oren en pietenmuts op zijn hoofd dus dat biedt wel perspectief voor zijn feestmuts ;) )
pi_119420915
Wat schattig trouwens Soemp. O+

Twinkle wat fijn! Gefeliciteerd! *O*

Ik vind mijn baby af en toe nog zo mini (in zijn doen en laten dan he...). Andere kindjes zijn al zo ver. Maak me verder ook nergens druk om hoor begrijp me niet verkeerd, maar ik vind de verschillen nu ineens zo groot. Midas' achterneefje loopt al rond de tafel en heeft al een mond vol tanden en die is amper 2 weken ouder. En M van Soempie die loopt al gewoon en Draakje van NTS en D. van DF gaan ook al zo snel en dat scheelt ook al zo weinig.

Achterneefje was trouwens de afgelopen maanden ontzettend gefrustreerd dat hij nog zo weinig kon terwijl grote broer dat allemaal wel kon. Lijkt me ook niet ideaal.

Midas doet gewoon zijn eigen ding in zijn eigen tempo en hij vermaakt zich verder wel.

Maar de verschillen zijn dan ineens zo groot. In het begin zitten de verschillen vooral in aantallen poepluiers en slaapjes en eventueel een tandje of rollen maar nu.... :o
pi_119420980
Wahaha super grappig Kyara! Mijnes ligt altijd in de hiep hiep hoera houding als ze slaapt :-D .. Dus de helft is al binnen!

Hopen dat je beeb zich met het uur beter gaat voelen Tinu!

Phaidra ja zou zomaar kunnen .. al heb ik hier thuis de afgelopen dsgen ook niet echt stil gezeten. Maar klinkt wel aannemelijk dat ik meer ga vloeien bij meer inspanning. Goeie smoes om meer te bankhangen? :+
pi_119421231
Kyara, rustig aan. Het kan ineens ook heel snel gaan.
Daan is ook de vlotste van de familie. Mijn zusje heeft 2 jochies ouder dan Daan en ik Chris. Maar allemaal waren ze echt later. Dus ik verbaas me er ook nogal over..
Daan is morgen 11 maand. Toen trok Chris zich net op tot staan.
En Chris had ook niks met taalontwikkeling, ging niet zelf zitten, was gewoon een makke baby. En nu heb ik al een mini-dreumes..
Chris had toen al wel 6 tanden.. Daan de helft (2 buitenste voortanden boven eerder al, en andere voortand net, onder nog niks)
pi_119421450
Herkenbaar Kyara, M is maar een paar weekjes jonger dan Midas en doet ook nog niet zoveel. Hij heeft net het achteruit tijgeren uitgevonden en is gefrustreerd dat vooruit nog niet lukt. Kindjes van zijn leeftijd op t kdv tijgeren en kruipen allang en gaan overal staan, als je M ergens neerzet blijft hij daar gewoon zitten :') komt vanzelf denk ik dan maar
pi_119421668
Bedankt voor jullie tips :*

Vannacht heeft ze goed geslapen dus ik voel me ook wat fitter. Zus was vanmorgen vrij en heeft even met S gewandeld en meegeholpen met was opvouwen, scheelt alweer :)
S ligt nu wakker maar vrolijk in bed, webcam aan. Kijken of ze in slaap valt

Ze lag net op het speelkleed, in het midden, een later een stuk naar achter ge'kropen en lag ze van het speelkleed af :o

Fijn twinkle!
pi_119422355
Mijn kind heeft zich net he-le-maal ondergesmeerd met appelstroop. In zijn haar, zijn oren, zijn neus, zijn hele gezicht, handjes, kleertjes en eettafel....... :D
pi_119422441
Gewoon beleggen met kaas Kyara! :D
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:22:06 #288
30252 Soempie
Procreating
pi_119423180
Twinkle, wat fijn, zulk goed nieuws! Geniet van de taart. :9
pi_119423308
Dat vraagt om een foto Kyara!
Heb je hem nu maar in bad gestopt? :-p
pi_119424157
Oh en Twinks! *O* Opluchting!
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:53:34 #291
30252 Soempie
Procreating
pi_119424460
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:05 schreef Kyara het volgende:

[..]

Nou inderdaad! :Y

en dan ben je zelf al heel hard aan het oefenen op hiepdepiep hoeraaa!
(vindt hij heel grappig maar mee doen, ho maar..... maaarrrr hij houdt wel zijn nijntje-oren en pietenmuts op zijn hoofd dus dat biedt wel perspectief voor zijn feestmuts ;) )

Wat schattig, een pietenmuts! We vieren begin december met neefjes en nichtje Sinterklaas en dan is zo'n muts wel heel erg leuk. Donderdag even in de stad kijken of ik een passende kan vinden. Doen jullie nog iets met Sinterklaas? Hier alleen een CD met liedjes en we hebben de intocht gekeken tijdens het spelen. M. zwaaien naar de Pieten op tv. :D O+

En de handjes in de lucht bij 'hieperdepiep hoera!' gaat hier ook nog niet. Maar hij moet wel om ons lachen. We hebben een biebboekje over de eerste verjaardag gehaald. M. vindt het vooral leuk als ik ga blazen naar het kaarsje op de taart.

Ik vind die verschillen in ontwikkeling zo gaaf en natuurlijk zijn daar helemaal geen zorgen voor nodig (zoals je zelf ook al zegt). Midas gaat op andere vlakken weer harder of hij pakt het net wat anders aan (tijgeren heeft M. haast niet gedaan hier).
En Midas at al netjes z'n boterham (nouja, behalve vandaag dus :+ ;) ), terwijl mijn M. alle stukjes van tafel zwiepte of zonder handen z'n gezicht in de boterhamstukjes drukte. Daan ,die al wat woordjes kan zeggen. En Anouk van Susie, die al in haar handjes kon klappen een poos terug. O+
pi_119424496
Wat fijn Twinkle dat je goed nieuws hebt gehad. Nu niet meer aan denken en genieten van het feit dat ze helemaal gezond is en groeit als kool! jeeuj *O* Als jij nou vanmiddag ook nog helemaal goed gekeurd wordt! En dat vloeien dat boeit hun echt niets, waarschijnlijk vind jij het erger..

M. van Mango neemt het er lekker van vandaag :Z Fijn zeg! F slaapt ineens ook langer en laat ook langzaamaan meer tijd tussen voedingen. We gaan de goede kant op!

Ophelia niet met halfvolle melk, maar lekkere romige volle melk ;) Je kleintje doet het er goed op!

Tinu, fijn dat j kleintje zich weer beter voelt. Niet gespuugd en een goeie plasluier! Dat stemt positief!

Kyara _O- en dat plakt!!
pi_119426686
Zoe durf jij S. ook niet op haar buik te leggen in bed als je de webcam aan hebt? Op zich is ze denk ik oud genoeg dat het geen probleem meer zou moeten geven. Op ons kdv is bv buikligverklaring ook maar tot een half jaar.

Kyara en als je zegt dat hij zin handen in de lucht moet doen? Hoop dat je voor het bad nog een foto hebt gemaakt :)

Op een gegeven moment trekt het wel lekker bij hoor. En de ouders van snel ontwikkelende kindjes op taalvlak, die wensen zich altijd een rustiger kind en de ouders van motorisch snel ontwikkelende kindjes wensen zich minder krassen, bulten en blauwe plekken :P
Ik weet nog dat ik het cb belde bij de oudste want die was zo langzaam (tijgeren met 12 maanden, kruipen met 15, lopen met 18 maanden) en toen kreeg ik te horen, dat dat heel gemiddeld was.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119426759
Goed nieuws Twinkle, wat fijn!

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:53 schreef Soempie het volgende:

[..]

Wat schattig, een pietenmuts! We vieren begin december met neefjes en nichtje Sinterklaas en dan is zo'n muts wel heel erg leuk. Donderdag even in de stad kijken of ik een passende kan vinden. Doen jullie nog iets met Sinterklaas? Hier alleen een CD met liedjes en we hebben de intocht gekeken tijdens het spelen. M. zwaaien naar de Pieten op tv. :D O+

En de handjes in de lucht bij 'hieperdepiep hoera!' gaat hier ook nog niet. Maar hij moet wel om ons lachen. We hebben een biebboekje over de eerste verjaardag gehaald. M. vindt het vooral leuk als ik ga blazen naar het kaarsje op de taart.

Ik vind die verschillen in ontwikkeling zo gaaf en natuurlijk zijn daar helemaal geen zorgen voor nodig (zoals je zelf ook al zegt). Midas gaat op andere vlakken weer harder of hij pakt het net wat anders aan (tijgeren heeft M. haast niet gedaan hier).
En Midas at al netjes z'n boterham (nouja, behalve vandaag dus :+ ;) ), terwijl mijn M. alle stukjes van tafel zwiepte of zonder handen z'n gezicht in de boterhamstukjes drukte. Daan ,die al wat woordjes kan zeggen. En Anouk van Susie, die al in haar handjes kon klappen een poos terug. O+
Ik vind dat ook magisch, en heel mooi om te zien. Mijn M is ook niet zo rap geloof ik, hij tijgert al een tijdje, kruipen kan hij maar dat gaat niet snel genoeg :') Hij staat, en schuifelt langs de bank en verder is hij heel verbaal maar er is geen chocola van te maken :+ Hij probeert mijn geluiden wel na te doen, maar koppelen tussen voorwerpen en geluid doet hij niet. Handjes klappen volledig in willekeur. Stukjes brood gaan wel, maar dan graag eentje per keer. Zijn unieke feature is dat hij zichzelf heeft leren apporteren :+ Echt de hele dag door: bal/speelgoed vooruit tikken en er achteraan kruipen, tikken en weer gaan. Dwaas O+ Het is net een kat met een bolletje wol.

En het allerliefste is dat hij niet tegen kietelen kan O+ Als ik zijn oksel of knieholtes kietel, dan begint hij toch de schateren. Da's geen prestatie natuurlijk, maar wel zijn schaterlach is wel het mooiste geluid dat ik ken *; *zwijmel :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 20-11-2012 14:55:42 ]
pi_119426847
Twink, wat geweldig dat alles in orde is! *O* O+

Saartje doet het tot nu toe heel goed :Y Ze huilt vrijwel alleen als er iets is (honger, vieze luier, overdag klaarwakker in bed liggen en aandacht willen, boertje dat dwars zit), en slapen doet ze ook goed. Zeker voor zo'n verse baby, heb ik het idee. Ben eigenlijk een beetje aan t wachten tot t omslaat, zeker als ik hier vaker lees over slecht slapen enzo. Tot die tijd ben ik gewoon heel erg blij met iedere goede dag :) O+
pi_119426895
Club, wat klinkt dat schattig! :D Zeker dat apporteren, haha O+
pi_119426918
Mijn knul heeft eigenlijk nooit echt slecht geslapen Coco. In ieder geval niets 's nachts. Lekker van genieten inderdaad, zeker als je nog niet zo veel kan na een keizersnede is het heerlijk dat je zo'n tevreden grietje hebt.
pi_119427426
Klinkt goed Coco! Goed afgericht :D
pi_119428079
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:54 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn knul heeft eigenlijk nooit echt slecht geslapen Coco. In ieder geval niets 's nachts. Lekker van genieten inderdaad, zeker als je nog niet zo veel kan na een keizersnede is het heerlijk dat je zo'n tevreden grietje hebt.
Aye, zeker nu is dat erg fijn. Kan haar nog lang niet zoveel pakken/tillen/verzorgen als ik zou willen, en zou het heel erg vinden als ik haar niet eens zou kunnen proberen te troosten, mocht ze dat (veel) nodig hebben. M. is wel thuis en zorgt ontzettend goed voor haar (en doet dat ook heel graag!), maar dat is toch anders. Daarom wel extra blij dat ze tot nu toe heel makkelijk is :Y
pi_119428180
Handen in de lucht of ik schiet! :+

Coco hier ook een heel tevreden kindje. Dat van vorige week reken ik mezelf een beetje aan. Werd er helemaal onrustig van.. vent niet in de buurt want die was aan het werk. Maar ik heb veel geleerd! Vooral om los te laten en wat ik hier al vaker las ... je baby volgen en niet in een of ander patroon willen duwen en daar vervolgens ook niet vanaf wijken. Dus idd.. als ze huilt is dat omdat ze honger heeft .. een vieze luier.. boertje dat in de weg zit. Of gewoon om lekker bij mama te knuffelen :-)

Wij hebben het mooiste beroep van de wereld dames!

Ik vind het begin van de dag nog het mooiste moment als ik D wakker moet maken voor haar flesje. Hoe ze dan heeeerlijk de tijd neemt om wakker te worden .. zich uit te strekken ... een keer flink gaapt. Alsof het iedere morgen een luie zondagmorgen betreft waarbij niets moet en alles mag :-)
pi_119428372
Dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')