Ze is aaaal laaang geen baby meerquote:Op donderdag 15 november 2012 11:45 schreef Phaidra het volgende:
Jaaa, meeten. Voor R. baby-af is? Moeten we opschieten
.
Dat ja, al plast mevrouw hier ook heel graag over mijn handquote:Op donderdag 15 november 2012 13:02 schreef Enfermera het volgende:
Oh, en poepen.. jaaa dat kan mevrouw hier ook goedhad ik net de luier dichtgevouwen, kwam er nog een volley.. Zo over mn hand en op de commode, gelukkig niet op de vloer of tegen de kast
Om die reden komt er hier een vloer zonder naden beneden. Boven inderdaad ook een parketvloer met her en der wat ruimte, nooit bij nagedacht... Tandenborstel wil nog wel eens helpen...quote:Op donderdag 15 november 2012 13:05 schreef Mangostine het volgende:
Op zich was het hier wel handig dat het over de vloer ging, zag ik meteen dat het laminaat toch niet zo goed gelegd was.
quote:Op donderdag 15 november 2012 13:05 schreef Mangostine het volgende:
Op zich was het hier wel handig dat het over de vloer ging, zag ik meteen dat het laminaat toch niet zo goed gelegd was.
Whaha jaquote:Op donderdag 15 november 2012 13:06 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dat ja, al plast mevrouw hier ook heel graag over mijn hand;
Soemp, ik ben je nog steeds dankbaar voor jouw "alles zit onder"-ervaring, de herinnering aan dat verhaal heeft me al een paar keer gered
Yep, en als ze dan net gepoept heeft krijg je daar een hele gore bendequote:Op donderdag 15 november 2012 13:11 schreef Enfermera het volgende:
[..]![]()
[..]
Whaha ja![]()
Als ze gaat plassen moet je ook snel haar benen weer omlaag doen, anders loopt het zo langs haar liezen het aankleedkussen op heb ik gemerkt
quote:Op donderdag 15 november 2012 13:15 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Yep, en als ze dan net gepoept heeft krijg je daar een hele gore bende![]()
Nou hier ruikt de bv poep echt niet naar caramelquote:Op donderdag 15 november 2012 13:36 schreef bitterend het volgende:
Die bv poep was bijna altijd een explosie maar oh oh wat rook het lekker!
Caramel achtigNu stinkt het ook niet zo heel erg want ze eet niet zo veel aan vaste voedsel en borst blijft favoriet
Ik lees altijd van onder naar boven, dus ik zat even van: 'huh?'quote:Op donderdag 15 november 2012 13:30 schreef Mineola het volgende:
Oh ik ben wel benieuwd naar de Soempie-ervaring trouwens!
quote:Op donderdag 15 november 2012 13:05 schreef Mangostine het volgende:
Hier begon ik al keihard te lachenquote:Op donderdag 15 november 2012 14:05 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik lees altijd van onder naar boven, dus ik zat even van: 'huh?'![]()
M. poepte niet in het begin (nadat we uit het ziekenhuis waren ontslagen). We kregen uiteindelijk het advies om een theelepeltje olie door de fles te doen. 's Nachts hoorde ik hem opeens poepen, dus ik helemaal blij m'n man wakker gemaakt. Vervolgens dachten we dat hij wel klaar was en ik ging hem verschonen.
ik moest huilen van het lachenquote:Omdat ik geen lenzen in had vroeg ik m'n man om even te controleren of ik alles wel goed schoon had. Hij haalt de luier aan de kant en M. poept zo in een straaltje over de luier heen. Vervolgens gooit m'n man z'n handen wanhopig in de lucht en precies op dat moment kwam er echt een mega poepstraal uit.Kast, vloerbedekking, gordijn, Maxi Cosi, echt alles zat onder.
M'n man zei al: tubgirl was er niks bij.![]()
Maar ik was wel een super trotse mama.En ik was erg blij dat ik met m'n kippigheid niet vlak voor z'n billen was gaan hangen om te zien of ik alles wel goed had schoongemaakt.
Nee hoor is niet gek, ik had het ook.....Nu nog steeds eigenlijkquote:Op donderdag 15 november 2012 16:03 schreef Kwisted het volgende:
Ben ik echt heel gek als ik het liefste nu alweer zwanger zou zijnik mis het zo!
Ik heb nog wasbare luiers maat s te koop!quote:Op donderdag 15 november 2012 15:17 schreef freecell het volgende:
Jawel
Mijn wasbare houden de meest vloeibare bv-poep ook nog tegen
Alleen jammer dat ik van het kleinste maatje maar 8 heb, ben ik in een dag doorheen.
quote:Op donderdag 15 november 2012 16:19 schreef vamperotica het volgende:
om er een uier onder te schuiven...
Je kan hem toch niet echt ongelijk geven? Überkinderhumorquote:Durft zoonlief ook nog kei hard te gaan lachen toen ik GETVER riep!
Ik heb hem iets in de trant van " het is heus niet leuk als je in je gezicht gescheten wordt" toegebeten![]()
![]()
Kijk.... Daar ging het fout! Uiers moeten natuurlijk in de mond en Luiers om den kont!quote:Op donderdag 15 november 2012 16:24 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
[..]
Je kan hem toch niet echt ongelijk geven? Überkinderhumor
quote:Op donderdag 15 november 2012 14:05 schreef Soempie het volgende:
En ik was erg blij dat ik met m'n kippigheid niet vlak voor z'n billen was gaan hangen om te zien of ik alles wel goed had schoongemaakt.
ik ben nogal visueel ingesteldquote:Op donderdag 15 november 2012 16:49 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Deze opmerking maakt het helemaal af idd! Zo beeldend
Oeh, wat voor?quote:Op donderdag 15 november 2012 16:17 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ik heb nog wasbare luiers maat s te koop!
Er zit elastiek langs de rugquote:Op donderdag 15 november 2012 15:22 schreef Zoë23 het volgende:
Dat is handig Free, (wel minder dat je er snel doorheen bent)
Hoe kan het dat die alles tegenhouden? Ook met beentjes in de lucht etc?
Phaidra, is die weer lekker schoon voor het volgende kindquote:Op donderdag 15 november 2012 16:48 schreef Phaidra het volgende:
Gelukkig Kyara!
Tinu, tegen de tijd dat de zon weer gaat schijnen, past hij de romper vast niet meer.
Vamp
Oh, vanaf nu zijn we gewoon voorbereid!quote:Op donderdag 15 november 2012 17:09 schreef freecell het volgende:
just you wait
Grotere kinderen kunnen vast hoger
Zijn dat chineesjes? Want die heb ik ook wel, maar zijn echt niet klein genoeg...quote:Op donderdag 15 november 2012 17:11 schreef bitterend het volgende:
Free: deze zijn het http://www.mijnalbum.nl/Album=NJIIKGQO
Ohja een licht blauw is verkocht maar de rest is er nog
http://www.babykind.co.uk/ittibittidlish.htmquote:Op donderdag 15 november 2012 17:20 schreef freecell het volgende:
[..]
Zijn dat chineesjes? Want die heb ik ook wel, maar zijn echt niet klein genoeg...
Ziet dat er niet heel eng uit? Als ze aan zo'n mini zitten te sleutelen, bedoel ik.quote:Op donderdag 15 november 2012 17:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Muwahaha al die poepverhalen. Hier nog niet meegemaakt gelukkig!
Ik ben het even kwijt of ik al had laten weten hoe het bij de osteopaat was. D heeft idd haar nekje/schedeltje vast zitten dus dat heeft ie los gemaakt. En dat staat ook weer in verbinding met de darmpjes want ze had toch een wat opgezet buikje van krampjes. Ik weet niet wat ik moet voelen dus kon dat zelf niet bepalen. Half december terug :-)
Nou, niet het verhaal van vamp.quote:Op donderdag 15 november 2012 16:19 schreef Tinuviel het volgende:
Poepen en plassen over ons is hier ook vaker gebeurd. Maar Soempie's verhaaltje beats everything.
Oh, niet..?quote:Op donderdag 15 november 2012 16:19 schreef vamperotica het volgende:
het is heus niet leuk als je in je gezicht gescheten wordt"![]()
Hier precies zo.quote:Op donderdag 15 november 2012 19:58 schreef Cantare het volgende:
Kwisted, ik vind het niet gek dat je weer zwanger zou willen zijn, ik herken het alleen niet. Ik vind het juist heerlijk om níet meer zwanger te zijn. Ik vind zwanger-zijn in theorie wel helemaal geweldig, maar in de praktijk voel ik me dan helaas alsof ik 9 maanden een soort on-dode ben.
Nou! Ik realiseerde me het vandaag, dat ik nog nooit zo weinig heb geslapen als de afgelopen weken maar dat ik me eigenlijk bijzonder fris en fruitig voel ondanks die beperkte hoeveelheid slaap, gek is dat! Ik was voorheen de hele dag brak als ik niet minstens 7 uur nonstop had geslapen (ik sliep zwanger ook nog goed).quote:Op donderdag 15 november 2012 17:09 schreef freecell het volgende:
Ik voel me nu,met nachten van 4-6 uur slaap en niet eens aaneengesloten, per dag opknappen
En dat zegt wel wat over waar ik vandaan kom
Ok vooruit dan.quote:Op donderdag 15 november 2012 18:48 schreef Soempie het volgende:
[..]
Nou, niet het verhaal van vamp.
Een aantal jaar geleden wel gemerkt hoe streng ze waren inderdaad. Een hand mocht je niet zien en de baby mocht ook niet lachen. Was nog een heel gedoe om een goede pasfoto van m'n neefje te maken.quote:Op vrijdag 16 november 2012 08:14 schreef Sonnetje85 het volgende:
Haha
Ik heb zo'n paspoort ook voor de dame![]()
Kind kon net dr hoofd rechtop houden. Keek ze niet helemaal recht in de camera. Zei de pasfoto mevrouw dat ze hoopte dat t goed was *lol* schijnt dat ze in t begin heel streng waren ermee![]()
Hij was gelukkig goed![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij kan heel plat
edit:volgens de site kan het vanaf geboorte. Hmmm.
quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:53 schreef Tinuviel het volgende:
Dit is de foto voor mijn kleine lachebekkie op zijn paspoort:
[ afbeelding ]
Twinkle beterschap voor de krampjes. Ik kan je de kruik, die Cosy bag heet echt aanraden.
Als je meer dan 500 cc kv heeft moet je stoppen met K. D blijf je geven. Dit vertelde mijn CB toen ik dezelfde vraag had als jijquote:Op vrijdag 16 november 2012 19:09 schreef Enfermera het volgende:
Heb al even op internet zitten zoeken, maar ik kan geen eenduidig antwoord vinden.. Ik geef nu een combi van kv/bv, moet ik dan nog vitamine K en D geven? Wanneer wel of niet meer? Ik geef het nu nog gewoon aangezien ik maar 1 fles op een dag geef nog.
Ga anders maandag het consultatiebureau maar ff bellen..
Grappig, door die pasfoto dacht ik juist: hey, hij lijkt minder op J. dan ik dacht!.quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:31 schreef bodpa09 het volgende:
@Tinu: L ior lijkt echt op zijn broer zeg! Wat leuk.
Bij bv vitamine k tot en met drie maanden en daarnaast vitamine d tot vier jaarquote:Op vrijdag 16 november 2012 19:10 schreef Soempie het volgende:
Wij geven kunstvoeding en moeten sowieso vitamine D geven (die richtlijn is veranderd). Denk dat dat voor bv ook geldt (maar dat weet ik niet zeker?). Als het ook voor borstvoeding geldt dan sowieso vitamine D.
al gevonden!quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:18 schreef Kwisted het volgende:
[ afbeelding ]
kan iemand mij vertellen hoe dit werkt? hoeveel water en hoe lang in de magnatron?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze krijgt bv toch? Hoe oud is F nu? Vanaf een week of 6 kan er opeens een nieuwe regelmaat in het poepen komen. Hier ging hij een tijdlang over op 1x per 4-6 dagen!quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:45 schreef Kwisted het volgende:
goed bezig Kuukske! Fijn weer een beetje structuur, hopelijk houdt het aan!
De sterilisator hebben we via via gekregen, zonder handleiding of uitleg. Dus ik weet het niet.. Kwam hem nu tegen op de site van de hema, maar op de site staat ook geen handleiding.
F.leur is vandaag niet te houden. Ze moet heel veel huilen. Dan is ze haar fiep kwijt, dan is het de hik, dan is het gewoon willen knuffelen. Ik mag haar gewoon niet neerleggen.. Ik heb zo'n vermoeden dat het een kwestie van poep isZe heeft namelijk al 2 dagen niet gepoept!
Een Citroen C8. En hij is echt mega! Er kunnen zelfs nog 2 extra stoelen in de achterbak! Enige nadeel is het dat het een benzine auto is en wij rijden nu diesel. En zeker omdat hij ook wel een zuipschuit zal zijn, zullen we dat wel flink voelen.... Maar wel opgelucht dat dat nu ook van de lijst kan.quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:41 schreef Marjolijntje het volgende:
Kyara, een autoWelke is het geworden?
waarschijnlijk is jouw auto ook even groot als onze kindertankwagenquote:Op zaterdag 17 november 2012 19:59 schreef Marjolijntje het volgende:
Fijn inderdaad dat het gelukt isZag hem voorbij komen op FB, een joekel ja
Mijn auto past in die van jullie
(Een Hyundai i10)
quote:Op zaterdag 17 november 2012 20:05 schreef Kyara het volgende:
[..]
waarschijnlijk is jou auto ook even groot als onze kindertankwagen
Lief! Ik heb de mijne weleens een of twee slokjes water uit mijn glas gegeven, dat vond hij heerlijk.quote:Op zaterdag 17 november 2012 20:30 schreef Marjolijntje het volgende:
Sterkte ook met jouw nacht Tinu
Hier is ze net na 45 minuten weer krijsend wakker geworden, gelukkig wel weer aan de borst zo in slaap. Maar hier ook nog steeds verkouden, denk dat dat wel mee helpt.
Mango, heb je een idee waarom ze zo huilt? Krampjes?
Oh, Faye mocht vandaag ook 'uit een glas drinken' toen we bij de V&D waren. Glas in dr mond en likken eraan, prachtig vond ze het
[ afbeelding ]
F.leur is vandaag precies 8 weken. Ze heeft nog steeds niet gepoept. Maar als ik jou zo hoor kan dat dus nog wel langer duren. Hier was het langste tot nu toe 2 dagen. Er is sowieso al sinds een week of 2 een ander ritme in gekomen. Eerste weken was het een aantal keer per dag, en toen 1x per 1a2dagen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ze krijgt bv toch? Hoe oud is F nu? Vanaf een week of 6 kan er opeens een nieuwe regelmaat in het poepen komen. Hier ging hij een tijdlang over op 1x per 4-6 dagen!
Wel vervelend dat ze zo veel huilt. Sterkte!
Rijstebloem vult nauwelijks.quote:Op zaterdag 17 november 2012 20:25 schreef Tinuviel het volgende:
Asy en wat zijn dan de voordelen tegenover bv pap van rijstebloem of andere pap?
Asy, koop jij dat dan ook in Dld? Ik geef nu geen pap en bij de grote broer had ik een tijdje gedaan om te oefenen met een lepel. Maar heb hetzelfde als Freecell, vind het zelf niet lekker, nog niet eens Oatmeal/ Havermout, dus daarom gaf ik het ook nauwelijks.quote:Op zaterdag 17 november 2012 23:14 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Rijstebloem vult nauwelijks.
In andere pap zitten vaak zoveel toevoegingen in. Deze is biologisch (komt uit Dld, kost geen drol in vergelijking met wat het hier kost). Het is ook de enige pap die zich een beetje fatsoenlijk laat mengen met bv, al wordt het na een tijdje ook een slappe boel
Ik ben trouwens alleen zo 'moeilijk' met pap
ik hou ook niet van pap (welke dan ook) maar toen Harry een tijdje slecht boterhammen at (en zeer langzaamquote:Op zondag 18 november 2012 07:10 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Asy, koop jij dat dan ook in Dld? Ik geef nu geen pap en bij de grote broer had ik een tijdje gedaan om te oefenen met een lepel. Maar heb hetzelfde als Freecell, vind het zelf niet lekker, nog niet eens Oatmeal/ Havermout, dus daarom gaf ik het ook nauwelijks.
Hier de vergelijkingsfoto, op de losse foto rechts was Jair volgens mij maar 3-4 maanden en op de foto in het paspoort dan weer wat ouder dan Lior op de foto, ik denk 1 jaar en 3 of 4 maanden, maar een gelijkenis is er zeker:
[ afbeelding ]
Mijne sliep helaas maar 3x vannacht. Ik geloof dat ik sinds 01.00 max twee uur geslapen heb.quote:Op maandag 19 november 2012 09:47 schreef Phaidra het volgende:
Sinds donderdag is mijn mini weer 3x per nacht wakker. Komt vast vanzelf wel weer goed, maar gaaaap!
Ok, jij wintquote:Op maandag 19 november 2012 09:52 schreef Mineola het volgende:
[..]
Mijne sliep helaas maar 3x vannacht. Ik geloof dat ik sinds 01.00 max twee uur geslapen heb.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nee, de allergie was bijna te verwachtenIedereen hier is in meer of mindere mate allergisch.
Noesquote:Op maandag 19 november 2012 16:55 schreef Phaidra het volgende:
Kwisted. Dat is idd naar! Maar na ongeveer een uur zouden je borsten weer gevuld moeten zijn voor een nieuwe voeding (aldus mijn LK).
Twinkle, ik geloof dat wij erg lang gewacht hebben als ik het zo lees. Ongeveer na 3,5 maand. Maar ik vind het nog behoorlijk pijnlijk.
Mango, ik verlies nog steeds veel haren. Nu heb ik best een bos, maar het douchputje zit continu verstopt, zo goor!
Svonds is het geen probleem, tijdens of na het voeden gaat ze gewoon slapen. Overdag is 1 dramaquote:Op maandag 19 november 2012 17:53 schreef Kyara het volgende:
Ik geloof niet dat je iets verkeerd doet. Ik denk zelf dat elk kindje er weet anders op reageert. En dan niks is zo wispelturig als een baby....
Hier was het wel zo dat als hij bijna in slaap viel, we eigenlijk al te laat waren.
Wel moeilijk, zeker omdat je dat zelf lichamelijk niet zo goed meer trekt. Hier had Midas het soms wel even nodig om zichzelf in slaap te huilen. En verder hielp een ritueel bij ons heel goed (in ons geval alle knuffels welterusten zeggen en zijn slaapbeer aanzetten (en die gaat alleen 's avonds aan). Maar wat voor het ene kind werkt, hoeft voor het andere niet te werken natuurlijk....
Wow, al gefietstquote:Op maandag 19 november 2012 18:22 schreef Twinkle20 het volgende:
Thanks ladiesvoor jullie eerlijkheid! Hier zijn vent en ik er ook wel weer aan toe maar wil eerst de nacontrole afwachten morgen. Misschien krijgen we nog geen eens groen licht. Hier ook een flinke knip gehad waar ik overigens doorgaans geen last van heb. Heb vorige week gefietst en dat ging ook prima. Ik hoor nog weleens dat het gevoeliger kan zijn met koud weer maar ook die dans lijk ik te ontspringen.
Bekken heb ik (gelukkig) geen last meer vanquote:Op maandag 19 november 2012 19:24 schreef Asyniur het volgende:
Coco, stofzuigen is een van de zwaarste dingen die je kan doen als je last hebt van je bekken. NIet meer doen dus voorlopig!
zei zij die ook regelmatig bijna niet overeind komt omdat ze de zooi niet meer kan aanzien
ik zie je posten over spruw, bij jou en je beeb. En dat je spenen alleen in de sterilisator doet. Ik zou, zolang ze de spruw heeft, wel uitkoken ipv steriliseren. Met uitkoken worden de spenen misschien net wat schoner dan schoon.quote:Op maandag 19 november 2012 15:56 schreef Enfermera het volgende:
Free; ja dat zat ik ook nog te denken. Anders blijf ik bezig.. Is nu al bijna 3 weken.
Aye, had me er beetje op verkeken. Ik vond dat ik al zo belachelijk rustig aan deed. Mgoed, blijkbaar heeft je lijf dat echt nodig.quote:Op maandag 19 november 2012 19:29 schreef Mangostine het volgende:
Coco, ik was pas na 4 weken pijnvrij... Het herstel na een ks vraagt gewoon tijd en rust. Irritant, want ik wilde ook gewoon mijn kind kunnen voeden, en mijn ding kunnen doen. Er komt idd veel meer op je man af, dus fijn dat M nog thuis is. Je mag blij zijn als je de trap fatsoenlijk op en af komt, en als je beneden bent kun je zo ongeveer een dutje doen.
Stofzuigen, tillen etc, zijn de eerste 6 weken echt no-go's maar dat weet je zelf ook wel. Rus-tig-aan. Het is niet alleen een uitwendige wond hè.
Ik moet eerlijk zeggen dat daar nog niet echt ritme en structuur in zit. Dus ik ben ook wel benieuwd hoe anderen dat doen.quote:Op maandag 19 november 2012 19:32 schreef Zoë23 het volgende:
Kwisted
En hoe doen jullie de slaapjes overdag? Avondritueel klinkt fijnzo doen wij het ook ongeveer
Sorry, heb ik mij vergistquote:Op maandag 19 november 2012 19:29 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Bekken heb ik (gelukkig) geen last meer van![]()
Maar voor (herstel na) keizersnede is stofzuigen blijkbaar iets dat valt onder 'zwaar huishoudelijk werk' dat je de eerste zes weken eigenlijk niet mag doen. Ik kon me dat niet echt voorstellen. Nu wel, overigens
Ben normaal idd ook zoals jij. Weten dat het (waarschijnlijk) niet verstandig is iets te doen, en het dan toch doen. Mgoed, nu heb ik me voorgenomen om het ook écht niet meer te doen
En als je met haar op bed gaat liggen? Dat doet hier soms wel de truc.quote:Op maandag 19 november 2012 19:32 schreef Zoë23 het volgende:
Asy
Aan de borst valt ze overdag ook niet meer in slaap, als ze bijna slaapt laat ze los en gaat ze met de melk blazen zegmaar
Wiegen binnenshuis in de kinderwagen heb ik een tijd gedaan maar ze valt er nu niet meer van in slaap
Tante soesa
Pff dat idee van niets willen missen heb ik ook.
Kwisted
En hoe doen jullie de slaapjes overdag? Avondritueel klinkt fijnzo doen wij het ook ongeveer
Spruw is een schimmelinfectie en komt voor in slijmvliezen, en aangezien ik nu bv geef zijn mijn tepels ook slijmvliezen.quote:Op maandag 19 november 2012 18:31 schreef Twinkle20 het volgende:
En ik drukte al op enter zonder dat ik klaar was. Echt fijn dat mobiel internet..
Enf nooit geweten dat je ook spruw aan je tepel kunt krijgen joh! Of ja. dat heb ik goed gelezen toch? Ohh en in babies mondje .. lijkt me super zielig! Hoop dat ons die ellende bespaard blijft. Fijn dat het zo beter te doen is voor je qua afwisseling bv en fv.
Over een vollerehaardos .. eerlijk gezegd heb ik geen verschil gemerkt in zwangere/niet zwangere status. Ook geen haaruitval hier?
Coco fijn dat vent zorgverlof heeft. Kan jij rustig aan herstellen van het hele gebeuren. Rustig aan he ;-)
Ik las hier nog iets over een kraamfeest. Misschien is dat wel iets voor ons want anders vrees ik dat we over drie maanden nog kraambezoek hebben en daar zit ik eigenlijk niet op te wachten .. goeie les voor de volgende keer. Maar ben sowieso niet zo bezoekerig.. heeft verder niks met de geboorte van D te maken
Tinu lijkt me idd verschrikkelijk om niet bij je zieke kleintje te kunnen zijn :-(
Die sterilisator wordt knetterheet met alle stoom, lijkt me juist dat het daarin beter schoon wordt dan in een pan met heet water.. stoom is heter!quote:Op maandag 19 november 2012 19:31 schreef Kuukske het volgende:
[..]
ik zie je posten over spruw, bij jou en je beeb. En dat je spenen alleen in de sterilisator doet. Ik zou, zolang ze de spruw heeft, wel uitkoken ipv steriliseren. Met uitkoken worden de spenen misschien net wat schoner dan schoon.
quote:Op maandag 19 november 2012 21:53 schreef laziness het volgende:
Zoe ik heb dezelfde problemen lichamelijk en met de mini gehad.
Ik heb overdag toegegeven en in het grote bed met hem geslapen.
Hij bleef op het kdv goed alleen slapen dus ik maakte er niet zo druk om.
Toen ik weer meer kon heb ik er naast gezeten om zijn hand vast te houden en dat afgebouwd.
Ik zou het jezelf niet te moeilijk maken. Lekker samen in bed liggen. Ook goed voor jouw rust.
Co sleeper is een goed idee maar is ze daar niet al te beweeglijk voor? De bodem die omlaag moet?
Maar ook met de zijkant erin stond hij hier pal naast me zodat ik makkelijk zijn handje vast kon houden om in zijn eigen bed in slapen 's nachts toch vol te houden.
Ik had bitterend ook gevraagd hoe dat zit met co sleepen & beweeglijke baby.quote:Op maandag 19 november 2012 21:53 schreef laziness het volgende:
Zoe ik heb dezelfde problemen lichamelijk en met de mini gehad.
Ik heb overdag toegegeven en in het grote bed met hem geslapen.
Hij bleef op het kdv goed alleen slapen dus ik maakte er niet zo druk om.
Toen ik weer meer kon heb ik er naast gezeten om zijn hand vast te houden en dat afgebouwd.
Ik zou het jezelf niet te moeilijk maken. Lekker samen in bed liggen. Ook goed voor jouw rust.
Co sleeper is een goed idee maar is ze daar niet al te beweeglijk voor? De bodem die omlaag moet?
Maar ook met de zijkant erin stond hij hier pal naast me zodat ik makkelijk zijn handje vast kon houden om in zijn eigen bed slapen 's nachts toch vol te houden.
quote:Op maandag 19 november 2012 14:25 schreef Deepfreeze het volgende:
Mooi![]()
Daan wijst net naar zijn boterham en zegt " eten, die" op bekakte toon
Gaaf is dat, dan kan Daan -straks- goed duidelijk maken wat hij wil.quote:Op dinsdag 20 november 2012 08:48 schreef Deepfreeze het volgende:
Maar wijzen en die zeggen lijkt wel vaker terug te komen.
Nu al? Ik mag pas in januariquote:Op dinsdag 20 november 2012 10:28 schreef Twinkle20 het volgende:
En straks nacontrole gyn.. zul je net zien dat ik vandaag weer veul erger ga vloeien. Had gehoopt er bijnavanaf te zijn want daar leek het eel op.
Nou inderdaad!quote:Op dinsdag 20 november 2012 09:43 schreef Soempie het volgende:
M. kletst verder vrij weinig. Zeker geen hele verhalen, zoals Midas. Soms heeft hij wel even een brabbel en gil moment en dat klinkt zo lief.
Gister ook een heel lief moment. Ik heb een fotoboekje voor hem gemaakt met daarin familieleden en goede vrienden. Hij bladeren en bij z'n papa bleef hij even kijken en toen gaf hij opeens de foto een kusje.![]()
En dan lees ik hier de verhalen van de mama's met nog heel jonge baby's en dan is het toch wel heel hard gegaan dit jaar.
.
quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:05 schreef Kyara het volgende:
[..]
Nou inderdaad!
en dan ben je zelf al heel hard aan het oefenen op hiepdepiep hoeraaa!
(vindt hij heel grappig maar mee doen, ho maar..... maaarrrr hij houdt wel zijn nijntje-oren en pietenmuts op zijn hoofd dus dat biedt wel perspectief voor zijn feestmuts)
Ik vind dat ook magisch, en heel mooi om te zien. Mijn M is ook niet zo rap geloof ik, hij tijgert al een tijdje, kruipen kan hij maar dat gaat niet snel genoegquote:Op dinsdag 20 november 2012 13:53 schreef Soempie het volgende:
[..]![]()
Wat schattig, een pietenmuts! We vieren begin december met neefjes en nichtje Sinterklaas en dan is zo'n muts wel heel erg leuk. Donderdag even in de stad kijken of ik een passende kan vinden. Doen jullie nog iets met Sinterklaas? Hier alleen een CD met liedjes en we hebben de intocht gekeken tijdens het spelen. M. zwaaien naar de Pieten op tv.![]()
En de handjes in de lucht bij 'hieperdepiep hoera!' gaat hier ook nog niet. Maar hij moet wel om ons lachen. We hebben een biebboekje over de eerste verjaardag gehaald. M. vindt het vooral leuk als ik ga blazen naar het kaarsje op de taart.
Ik vind die verschillen in ontwikkeling zo gaaf en natuurlijk zijn daar helemaal geen zorgen voor nodig (zoals je zelf ook al zegt). Midas gaat op andere vlakken weer harder of hij pakt het net wat anders aan (tijgeren heeft M. haast niet gedaan hier).
En Midas at al netjes z'n boterham (nouja, behalve vandaag dus![]()
), terwijl mijn M. alle stukjes van tafel zwiepte of zonder handen z'n gezicht in de boterhamstukjes drukte. Daan ,die al wat woordjes kan zeggen. En Anouk van Susie, die al in haar handjes kon klappen een poos terug.
Aye, zeker nu is dat erg fijn. Kan haar nog lang niet zoveel pakken/tillen/verzorgen als ik zou willen, en zou het heel erg vinden als ik haar niet eens zou kunnen proberen te troosten, mocht ze dat (veel) nodig hebben. M. is wel thuis en zorgt ontzettend goed voor haar (en doet dat ook heel graag!), maar dat is toch anders. Daarom wel extra blij dat ze tot nu toe heel makkelijk isquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:54 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn knul heeft eigenlijk nooit echt slecht geslapen Coco. In ieder geval niets 's nachts. Lekker van genieten inderdaad, zeker als je nog niet zo veel kan na een keizersnede is het heerlijk dat je zo'n tevreden grietje hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |