abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122167946
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 16:38 schreef Kirov het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Conscience do cost.
pi_122168161
Benjen hebben we nog niks over gehoord, Theon krijgt een heel vette plottwist! Kreeg zelfs medelijden met hem
pi_122171270
Theon is 1 van de weinige hoogtepunten van boek 5. Ik las dat ze zelfs zijn verhaallijn in de tv-serie al dit seizoen gaan uitwerken.
pi_122172485
Daar zullen ze wel iets mee gaan doen ja, anders komt hij de komende 3 seizoenen niet terug.
pi_122172875
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 16:45 schreef Franknfurter het volgende:
Benjen hebben we nog niks over gehoord, Theon krijgt een heel vette plottwist! Kreeg zelfs medelijden met hem
Oeh nu ben ik wel nieuwsgierig. Snel door boek 4 heen dan maar! :)
  woensdag 6 februari 2013 @ 04:04:44 #106
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_122540080
http://www.deadline.com/2(...)ith-hbo/#more-422358

Maak die laatste twee boeken nou eens af voor je nog meer hooi op je vork neemt.
pi_122540578
}:| }:|
pi_122541578
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 04:04 schreef Tweek het volgende:
http://www.deadline.com/2(...)ith-hbo/#more-422358

Maak die laatste twee boeken nou eens af voor je nog meer hooi op je vork neemt.
Hij mag van mij doen wat hij wil, en er zo lang over doen als hij wil. Als hij maar zorgt dat hij de serie voor blijft, en ik vermoed dat dat nog lastig wordt.
  woensdag 6 februari 2013 @ 15:28:10 #109
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_122553564
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:06 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Hij mag van mij doen wat hij wil, en er zo lang over doen als hij wil. Als hij maar zorgt dat hij de serie voor blijft, en ik vermoed dat dat nog lastig wordt.
Lastig? Eerder onmogelijk, hij schrijft gewoon veel te langzaam.
Voor de komende twee boeken zal hij nog een jaar of 6 nodig hebben. Daarnaast zal hij waarschijnlijk toch weer een extra boek nodig hebben.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_122554220
Ik ben er van overtuigd dat we het volgende boek nooit te zien krijgen. Laat HBO er maar lekker een eind aan breien, dit nieuwe contract is een goed excuus voor hem om de band met HBO groter te maken en ze lekker te laten spelen met zijn wereld terwijl hij nieuwe dingen kan doen waar hij wel inspiratie voor heeft.
pi_124318812
Nah hij schiet aardig op met deel 6, meende te lezen dat hij met dit deel sneller klaar dacht te zijn dan aDwD. Er zijn ook al twee hoofdstukken online te vinden die hij prijs heeft gegeven.

Zelf op pagina 350 van boek 4 overigens, dingen worden nu weer interessant, met Cersei die iets erg geniepigs plant.
pi_124322463
Hij denkt wel vaker iets. Ik heb nog niets gezien waaruit blijkt dat hij op schiet, hij is na bijna 2 jaar nog niet halverwege. :)
  donderdag 21 maart 2013 @ 14:22:59 #113
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_124333923
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 15:28 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Lastig? Eerder onmogelijk, hij schrijft gewoon veel te langzaam.
Voor de komende twee boeken zal hij nog een jaar of 6 nodig hebben. Daarnaast zal hij waarschijnlijk toch weer een extra boek nodig hebben.
als ik kijk wat er nou daadwerkelijk gebeurt is in het laatste boek qua tijdsverloop etc, dan vermoed ik inderdaad dat hij nog minstens 1 boek extra nodig heeft. En als ik de wiki quote:

quote:
By October 2012, 400 pages of the sixth novel had been written, although Martin considers only the first 200 as "really finished", the rest still needing revisions
Hij schat dat het boek 1500 pagina's krijgt, dus dan heeft hij ook voor dit boek zeker 6 jaar nodig. 200 paginas af duiden eerder op die 5 hoofdstukken die hij van het 5e boek naar het 6e wilt zetten. Het schiet gewoon niet op. Zelfs met 2 jaar / seizoen zoals nu, haalt de serie de boeken gemakkelijk in.

Dus als hij nog een jaar of 16 nodig heeft voor de hele saga af is, dan vraag ik me af of hij nog wel leeft wanneer het einde geschreven had moeten worden...
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_124334338
Nah op een gegeven moment zal hij het voor zichzelf ook gaan afronden. Dan wordt het voor hem veel makkelijker om alle personages richting dat einde te schrijven. Nu heeft hij nog veel te veel keuzes in wat de personages allemaal kunnen doen etc. Ik denk dat het laatste boek zo'n 4 jaar maximaal in beslag gaat nemen, en dat dit boek over 2 jaar ook wel klaar is.
  donderdag 21 maart 2013 @ 14:40:10 #115
56749 BlaZ
pi_124334534
Daarnaast schrijft hij steeds langzamer, omdat het verhaal steeds ingewikkelder is geworden. Meer en meer karakters en het verhaal komt steeds moeilijker vooruit.

Nja laten we hopen dat hij dit epos alsnog gaat kunnen schrijven.
pi_124336680
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:40 schreef BlaZ het volgende:
Daarnaast schrijft hij steeds langzamer, omdat het verhaal steeds ingewikkelder is geworden. Meer en meer karakters en het verhaal komt steeds moeilijker vooruit.

Nja laten we hopen dat hij dit epos alsnog gaat kunnen schrijven.
Het schijnt dat het verhaal nu op z'n wijdst is uitgewaaierd (aan het eind van DwD/begin van WoW dus), en dat het vanaf daar een kwestie wordt van eindjes aan elkaar vastknopen, naar het slot toewerken en versmallen tot de bitterzoete finale.
Ik heb zo'n idee dat het versmallen van het verhaal samen zal vallen met het versnellen van het schrijven.
pi_124338140
En met het vermoorden van nóg meer hoofdpersonages?
  donderdag 21 maart 2013 @ 16:15:28 #118
56749 BlaZ
pi_124338452
Duel tussen 2 hoofdpersonages waarbij ze allebei sterven. Dat scheelt een hoop schrijfwerk
pi_124341245
Ach joh, die boeken gaan nooit op tijd af zijn voor de serie. Uit niets blijkt dat er enige vordering in het nieuwe boek zit. Alle argumenten als "hij kan nu naar het slot toewerken" zijn alleen gebaseerd op goede hoop. Ook zijn de al gepubliceerde en voorgelezen hoofdstukken allemaal hoofdstukken die eigenlijk in ADWD thuishoorden maar door de editor eruit zijn gehaald. Het enige wat we horen van GRRM zelf is, twee jaar na het completeren van ADWD: "ik HOOP dat dit boek sneller af is dan de vorige twee." Als iemand daar enige conclusies aan wil verbinden hebben ze zeker niet 6 jaar zijn blog zitten lezen waar hij vanaf 2007 elke keer zei: "nog een paar maandjes en dan is het boek ECHT klaar!" Als je na twee jaar sinds je vorige boek niet echt een significante update kan geven weten de meeste fans iig wel weer hoe laat het is.
pi_124342533
Laat gaan joh. Dit is toch niks nieuws?

Eind van het jaar komt wel nog A World of Ice and Fire uit, prima zoethoudertje.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_124342715
Idd, ik kan me er niet al te druk om maken. En als GRRM een Robert Jordantje doet is er ook niets aan de hand want de makers weten al hoe hij het verhaal ongeveer wil laten eindigen.
pi_124342931
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 18:00 schreef neilpad het volgende:
Laat gaan joh. Dit is toch niks nieuws?

Eind van het jaar komt wel nog A World of Ice and Fire uit, prima zoethoudertje.
mwah: http://edelweiss.abovethe(...).aspx?sku=0553805444

30 pagina's maar van GRRM zelf, en de rest geschreven door twee fans (die ik persoonlijk niet kan uitstaan omdat ze iedereen die kritiek op de boeken of GRRM uit op hun forum onverbiddelijk bannen). Voor 40 dollar is dat het zeker niet waard.
pi_124353063
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 18:12 schreef Nagil het volgende:

[..]

mwah: http://edelweiss.abovethe(...).aspx?sku=0553805444

30 pagina's maar van GRRM zelf, en de rest geschreven door twee fans (die ik persoonlijk niet kan uitstaan omdat ze iedereen die kritiek op de boeken of GRRM uit op hun forum onverbiddelijk bannen). Voor 40 dollar is dat het zeker niet waard.
30 pagina's nieuwe achtergrond ja. De rest is gewoon reeds bestaande achtergrond info. Ik ben in ieder geval wel benieuwd. Bij amazon kun je em een stuk goedkoper pre-orderen.

Overigens heb ik nog nooit problemen gehad op dat forum ;) .
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_124353489
Ik vermaak me prima met mijn eerste herlezing. Ik ben inmiddels bij boek 3 aangekomen. Ik moet zeggen dat ik inmiddels alweer bijna een jaar alleen maar ASoIaF lees dus af en toe heb ik er wel genoeg van.
Ik blijk echt ontzettend veel gemist te hebben, het hele Reek-verhaal bijvoorbeeld.

Ik heb nu de True Blood boeken tijdens het wandelen aan op mijn telefoon, mijn god wat een niveau-verschil :o
Spoilers!
pi_124399239
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:51 schreef neilpad het volgende:

[..]

30 pagina's nieuwe achtergrond ja. De rest is gewoon reeds bestaande achtergrond info. Ik ben in ieder geval wel benieuwd. Bij amazon kun je em een stuk goedkoper pre-orderen.

Overigens heb ik nog nooit problemen gehad op dat forum ;) .
Dat zal dan komen omdat jij misschien nooit kritisch bent geweest, probeer maar eens wat threads te vinden die enige kritiek uiten. Ik ben er zelf vanaf geschopt toen ik iets poste in een thread over het noemen van karakters naar fans simpelweg omdat de moderator het niet met mij eens was. Van mij mag een forum goed gemodereerd worden, zeker met zoveel leden maar wat ze daar doen is echt je reinste censuur.

Verder een leuk stukje over de vrouwelijke schrijfster van het World of Ice and Fire boek:
http://beximilian.tumblr.(...)f-my-mush-the-ballad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')