Dat zou nogal ongemakkelijk zijn. Natuurlijk zet je niet de zoon van de vorige koning op de troon nadat je hem en z'n volk hebt uitgeroeid. Zelfs als al z'n broertjes en zusjes nog leefde was dat een recept voor ellendequote:Op donderdag 15 november 2012 17:16 schreef HiZ het volgende:
En als hij zo nobel was, waarom zat er dan niet gewoon een nieuwe Targaryen koning op de troon na de dood van Aerys? Lijkt me dat er een ruime keuze aan rechtmatige erfgenamen was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 15 november 2012 18:19 schreef Snowbells het volgende:
Jij en wel meer mensenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wordt hopelijk in WoW uitgelegd hoe het zit
Je zit trouwens in het boekentopic, is dus geen spoiler![]()
Ik twijfelde alquote:Op donderdag 15 november 2012 18:32 schreef MAHL het volgende:
[..]
Jij en wel meer mensenWordt hopelijk in WoW uitgelegd hoe het zit
Je zit trouwens in het boekentopic, is dus geen spoiler
Denk dat laatste van wel, althans, dat hoop ik. In het voorlaatste boek krijg je nog wat extra Houses danwel losgeslagen bandieten er bij die hopen wat macht te vergaren, maar uiteindelijk zullen die opgeruimd worden door grotere legers die uiteindelijk nog wel ten strijde zullen gaan. In dit geval Daenerys, uiteraard de Lannisters met of zonder Highgarden, The North onder Stannis (vermoed dat die hele Greyjoy/Bolton zooi het onderspit delft) en wellicht nog Jon/Bran vanuit de Wall/wildling kant met een leger waar ik nog vele fantasieën op los kan laten.quote:Op donderdag 15 november 2012 18:34 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Ik twijfelde al. Overigens geloof ik niet in dat R+L=J verhaal. En ik denk dat Daenerys Westeros niet eens haalt..
Ik hoop echt dat Ramsay dood gaatquote:Op donderdag 15 november 2012 18:37 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Denk dat laatste van wel, althans, dat hoop ik. In het voorlaatste boek krijg je nog wat extra Houses danwel losgeslagen bandieten er bij die hopen wat macht te vergaren, maar uiteindelijk zullen die opgeruimd worden door grotere legers die uiteindelijk nog wel ten strijde zullen gaan. In dit geval Daenerys, uiteraard de Lannisters met of zonder Highgarden, The North onder Stannis (vermoed dat die hele Greyjoy/Bolton zooi het onderspit delft) en wellicht nog Jon/Bran vanuit de Wall/wildling kant met een leger waar ik nog vele fantasieën op los kan laten.
The Freys. Maar die moeten gewoon dood.quote:Op donderdag 15 november 2012 18:53 schreef MAHL het volgende:
Mhm, het is nog wel de vraag hoe alle allianties uit gaan werken ja:
- Jon Connington/Aegon/Golden Company zal waarschijnlijk samen met Dorne gaan, die het de Tyrells lastig gaan maken
- Tyrell/Lannister alliance zal wel blijven bestaan, voor beide kanten makkelijk
- Stannis is een keiharde, die geeft niet op, waarschijnlijk maakt hij nog een deal met de Wildlings om het noorden te 'bevrijden' van de Boltons, en sluit hij een wapenstilstand met de Ironborn in ruil voor Theon of Asha
- Dany zal de schepen van Victarion gebruiken om naar Westeros terug te keren (maar ik denk dus dat ze de wereld omzeilt en via het westen aanvalt!), krachten combineren met Aegon, en vervolgens de Tyrells/Lannisters aanvallen
- De Ironborn doen niets en maken elkaar af
Heb ik ze nu allemaal gehad?
Noujaaaa nu doe je het net voorkomen alsof Jaime hier de witte ridder is. Hij dacht op dat moment ook gewoon aan zichzelf. Het was of Aerys of zijn vader (en dus zijn eigen dood).quote:Op donderdag 15 november 2012 17:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja makkelijk redeneren als je wraak wilt nemen op de koning en de macht wil grijpen. Jaime heeft zijn eed gebroken ja, maar hij heeft hem niet gebroken omdat hij wraak wilde nemen of de koning wilde zijn. Hij heeft zijn eed gebroken omdat de koning aan wie hij zijn trouw had gezworen een slecht mens bleek te zijn.
Geloof je dat echt ? Ik heb niet de indruk dat Jaime problemen heeft met slechtheid hoor, zolang als het hém of zijn familie maar voordeel oplevert. Na wat Aerys had uitgehaald voelde hij zichzelf natuurlijk ook niet meer veilig en zijn vader zal er net zo over gedacht hebben.quote:Op donderdag 15 november 2012 17:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja makkelijk redeneren als je wraak wilt nemen op de koning en de macht wil grijpen. Jaime heeft zijn eed gebroken ja, maar hij heeft hem niet gebroken omdat hij wraak wilde nemen of de koning wilde zijn. Hij heeft zijn eed gebroken omdat de koning aan wie hij zijn trouw had gezworen een slecht mens bleek te zijn.
Hij zat inderdaad... op de Iron Throne.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:26 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Wellicht dacht Jaime ook dat niemand het erg zou vinden. Aerys heeft ook iemand laten koken in zijn harnas en dat was wel bekend, plus nog enkele vreemde zaken. Denk dat er weinig rouwig waren om de dood van Aerys. Na dit voorval zat Jaime overigens te wachten op wie de troon kwam opeisen. Dit had natuurlijk ook goed Rhaegar kunnen zijn als die de slag in/bij de Trident had gewonnen.
Nee, wat ik zeg is dat Ned Stark geen haar beter is dan Jaime, en dat Stark, die veel ouder is dan Jaime ook wel wat minder had kunnen doen alsof hij zelf poep met een rozengeur schijt terwijl Jaime's eer te vies was om te overwegen. Jaime was een jongen tijdens de opstand en Ned was toen al een getrouwde man.quote:Op donderdag 15 november 2012 19:22 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Noujaaaa nu doe je het net voorkomen alsof Jaime hier de witte ridder is. Hij dacht op dat moment ook gewoon aan zichzelf. Het was of Aerys of zijn vader (en dus zijn eigen dood).
Natuurlijk had hij weinig keus, maar hij had ook kunnen uitleggen aan Eddard waarom hij het heeft gedaan. Daar was hij echter te trots voor, met alle gevolgen van dien. Door dat niet te vertellen kwam hij over alsof hij zijn vader was, een profiteur die op het laatste moment zich bij de winnende kant schaart.
Nee, Jaime is een heel cynische man geworden, maar hij is dat geworden omdat hij op grond van zijn belangrijkste goede daad; de wereld bevrijden van Aerys door iedereen wordt uitgekostst. De Jaime zoals die nu rondloopt heeft de hele wereld als vijand. Het enige verschil tussen hem en Tyrion is dat Jaime op latere leeftijd van de prince charming veranderde in de 'kingslayer' terwijl Tyrion vanaf zijn geboorte een dwerg was.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Geloof je dat echt ? Ik heb niet de indruk dat Jaime problemen heeft met slechtheid hoor, zolang als het hém of zijn familie maar voordeel oplevert. Na wat Aerys had uitgehaald voelde hij zichzelf natuurlijk ook niet meer veilig en zijn vader zal er net zo over gedacht hebben.
Ik ben een fan van Tyrion die heeft als enigste Lannister nog een beetje fatsoen.
Hij bevrijdt de wereld van Aerys om zijn vader, zijn zus en zijn zoon op ze los te laten. En dat zou dan een goede daad zijn ? Maar je hebt wel gelijk dat hij soms wel een betere kant van zich zelf laat zien. Alleen deze koningsmoord zie ik toch anders want de wereld is er niet beter door geworden.quote:Op donderdag 15 november 2012 21:55 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, Jaime is een heel cynische man geworden, maar hij is dat geworden omdat hij op grond van zijn belangrijkste goede daad; de wereld bevrijden van Aerys door iedereen wordt uitgekostst. De Jaime zoals die nu rondloopt heeft de hele wereld als vijand. Het enige verschil tussen hem en Tyrion is dat Jaime op latere leeftijd van de prince charming veranderde in de 'kingslayer' terwijl Tyrion vanaf zijn geboorte een dwerg was.
De Jaime die je kent is de man die wordt uitgespuugd omdat hij de meest gehate man ter wereld doodstak. De Jaime die dat deed was een jongen van 17 die geen idee had wat hij wilde. Alleen al zijn lidmaatschap van de Kingsguard was een dwaasheid van ongekende proporties.quote:Op donderdag 15 november 2012 22:04 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hij bevrijdt de wereld van Aerys om zijn vader, zijn zus en zijn zoon op ze los te laten. En dat zou dan een goede daad zijn ? Maar je hebt wel gelijk dat hij soms wel een betere kant van zich zelf laat zien. Alleen deze koningsmoord zie ik toch anders want de wereld is er niet beter door geworden.
Hmm, ik geloof dat je niet helemaal ongelijk hebt. Maar redelijkheid en rationaliteit is over het algemeen niet de basis van welke relatie tussen welke huizen dan ook in Westeros.quote:Op donderdag 15 november 2012 21:51 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, wat ik zeg is dat Ned Stark geen haar beter is dan Jaime, en dat Stark, die veel ouder is dan Jaime ook wel wat minder had kunnen doen alsof hij zelf poep met een rozengeur schijt terwijl Jaime's eer te vies was om te overwegen. Jaime was een jongen tijdens de opstand en Ned was toen al een getrouwde man.
En al helemaal niet als je bedenkt waaróm hij het kind wilde vermoorden.quote:Op vrijdag 16 november 2012 09:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hmm, ik geloof dat je niet helemaal ongelijk hebt. Maar redelijkheid en rationaliteit is over het algemeen niet de basis van welke relatie tussen welke huizen dan ook in Westeros.
Van de week dacht ik nog het volgende over Jamie: we zijn door GRRM de laatste tijd wat soft gemaakt over Jamie. Hij houdt van zijn broer, is nobel, doet ok tegen Brienne, etc. Maar die hufter pleurt wel even zonder problemen een jochie van heel hoog naar beneden. En dat is natuurlijk niet zo netjes
Als criminoloog zijnde moet je zijn motieven toch kunnen begrijpen?quote:Op vrijdag 16 november 2012 09:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Van de week dacht ik nog het volgende over Jamie: we zijn door GRRM de laatste tijd wat soft gemaakt over Jamie. Hij houdt van zijn broer, is nobel, doet ok tegen Brienne, etc. Maar die hufter pleurt wel even zonder problemen een jochie van heel hoog naar beneden. En dat is natuurlijk niet zo netjes
Als hij zo graag een oorlog had willen voorkomen had hij natuurlijk ook gewoon niet met zijn zus naar bed kunnen gaan.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:41 schreef MAHL het volgende:
[..]
Als criminoloog zijnde moet je zijn motieven toch kunnen begrijpen?
Mhm, ik denk dat daar ook een nobeler doel in zat dan we op het eerste gezicht dachten. De hele ellende is immers begonnen nadat Ned erachter kwam dat het niet Robert's kinderen maar die van Jaime waren. Misschien had Jaime dit ook door, en vond hij het prima één kind op te offeren om een oorlog te voorkomen.
Als ze Bran op dat moment hadden los gelaten was Ned er ook wel achter gekomen...quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
![]()
Maar Bran was al naar beneden gegooid toen Ned nog niet eens in Kings Landing was en nog van niets wist over blonde kinderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |