quote:Nee ik bedoel niet of je eerlijk bent. Je kunt ook eerlijk zijn zonder je kwetsbaar op te stellen.
Op vrijdag 23 augustus 2002 21:35 schreef qwerty_x het volgende:
oftewel: ben je gewoon eerlijk ??
ja is mijn antwoord
quote:Dat weet ik, maar mijn vraag is of je het dúrft.
Op vrijdag 23 augustus 2002 21:36 schreef Fogerty het volgende:
Het hoeft niet altijd een kwestie van niet durven te zijn, niet willen of geen behoefte aan hebben kan ook
quote:- heb er erg dicht tegenaan gezeten een paar keer recent
Op vrijdag 23 augustus 2002 21:33 schreef DuchessX het volgende:
Dus:
- huil jij publiekelijk;
- vraag je om hulp wanneer het je niet alleen lukt;
- geef je toe dat je fout zat;
- toon je je emoties;
- deel je je gevoelens;
- praat jij over je zwakheden;
- enzovoort
quote:emoties tonen vind ik heel moelijk
Dus:
- huil jij publiekelijk; liever niet nee
- vraag je om hulp wanneer het je niet alleen lukt; soms wel
- geef je toe dat je fout zat; wil wel maar durf het nooit
- toon je je emoties; alleen als ik blij ben en als ik niet blij ben doe ik alsof
- deel je je gevoelens; soms, mensen houden teveel van roddels heb ik gemwerkt
- praat jij over je zwakheden; ja vooral over hetgeen wat hierboven staat, dat ik mezelf niet echt durf te uiten. doe ik alleen bij mijn vriend, daar ben ik mezelf
- enzovoort
bijna, maar kan me net niet helemaal kwetsbaar opstellen. wil wel maar kan niet. te veel slechte ervaringen mee, i guess
Dus ik denk dat ik mij niet altijd "kwetsbaar" opstel, alleen in een heel vertrouwde omgeving.
quote:- Nee alleen bij mensen bij wie ik me vertrouwd voel. ( familie, vriend, beste vriendin)
Dus:
- huil jij publiekelijk;
- toon je je emoties;
- deel je je gevoelens;
- enzovoort
quote:je snijdt wel een punt aan zeg
Dus:
- huil jij publiekelijk;
- toon je je emoties;
- deel je je gevoelens;
- enzovoort
- nee zal niet snel publiekelijk huilen " wel eens gedaan"
- ja als ik weet dat ik fout zit geef ik het toe
- zo als het als man "normaal" schijnt te zijn nee al kan ik ze niet altijd verbergen
- geloof dat ik nu al aardig over min zwakheden praat al geloof ik niet dat het zwak heden zijn maar dingen die bij het leven horen
- en bij enz... ja kan soms erg in de knoop zitten met me gevoelens maar de mensen om me heen merken dat en kan er goed met ze over praten
quote:.....Try me......
Dus:
- huil jij publiekelijk;
- toon je je emoties;
- deel je je gevoelens;
- enzovoort
quote:jep allemaal, ik ben trots dat ik dat kan, eh...het probleem is alleen dat ik sinds een tijdje (sinds ik mensen heb die naar me te luisteren) nie anders meer kan
Dus:
- huil jij publiekelijk;
- toon je je emoties;
- deel je je gevoelens;
- enzovoort
quote:Zeer zeker. Ik ben altijd erg open en eerlijk en durf het over alles te hebben. Maar ik toon er nooit emoties bij, vertel alles altijd op dezelfde lacherige toon.
Op vrijdag 23 augustus 2002 21:36 schreef DuchessX het volgende:
Je kunt ook eerlijk zijn zonder je kwetsbaar op te stellen.
* Als het om psychische problemen gaat, meestal niet. Af en toe bij m'n moe ff m'n hart uitstorten, maar professionele hulp heb ik niet nodig.
* Als het duidelijk aantoonbaar is wel ja. Ik kan nogal een stijfkop zijn wat dat betreft. Indien het mes aan 2 kanten snijdt, probeer ik de tegenpartij wel zover te krijgen dat ze mij ook snappen.
- toon je je emoties;
* Ligt geheel aan de situatie. Als ik ze toon, is er vaak al een behoorlijke tijd overheen gegaan. Ik moet de perso(o)n(en) aan wie ik ze toon wel erg goed kennen.
- deel je je gevoelens;
* Zie emoties.
Zie emoties.
- enzovoort
* Ja, ik doe niet anders
Vroeger toonde ik nooit emoties en dergelijke (had zo z'n redenen).
quote:Ik ben een man, dus ik doe zulke rare dingen niet!
Dus:
- huil jij publiekelijk;
- toon je je emoties;
- deel je je gevoelens;
- enzovoort
Ik ben te direct, mensen schrikken daar altijd van als ik opmerkingen maakt, als me iets niet of juist wel zint, als ik iemand een compliment geef (en dan vooral bij vrouwen).
Als ik het een week lang niet naar mijn zin heb op mijn werk ga ik naar de baas om mijn ontslag in te dienen (ook al wat baantjes achter de rug inmiddels )
Hulp vragen als het me niet lukt heb ik geen problemen mee, maar dan moet ik er echt na uren of zelfs dagen nog niet uitgekomen zijn voor ik daar mee begin. (Wat mijn werk betreft dan)
Mijn gevoelens deel ik zeker, daar heb ik anderen en mijzelf ook al aardig mee in de problemen geholpen volgens mij.
Zwakheden praat ik alleen over met mensen die ik goed ken uiteraard, maar wel heel open. (ook weer te)
Ik doe alles 'te' heb ik het gevoel.
Vrouwen vinden me ook altijd heel lief maar dat is ook alles als je begrijpt wat ik bedoel.
Vrouwen (bijv. op mijn werk) zeggen ook altijd alles tegen mij, waarom weet ik niet, ook al ken ik ze net.
Ik ga maar eens minder open zijn denk ik, kijken of er dan nog iets van terecht komt met me.
quote:vind ik dus niet: zolang je eerlijk bent, ben je kwetsbaar (en of je daar nou bij huilt etc. of niet, heeft meer te maken met persoonlijkheid/karakter dan met wat anders)
Op vrijdag 23 augustus 2002 21:36 schreef DuchessX het volgende:[..]
Nee ik bedoel niet of je eerlijk bent. Je kunt ook eerlijk zijn zonder je kwetsbaar op te stellen.
quote:ja, we hadden tch niets te doen: we zitten te wachten tot Das Boot begint ! ;-)
Op vrijdag 23 augustus 2002 22:04 schreef DuchessX het volgende:
Leuk zoveel reacties, dat had ik eigenlijk helemaal niet verwacht!
quote:Die is toch al anderhalf uur bezig?
Op vrijdag 23 augustus 2002 22:06 schreef qwerty_x het volgende:[..]
ja, we hadden tch niets te doen: we zitten te wachten tot Das Boot begint ! ;-)
quote:
Dus:
- huil jij publiekelijk; zou kunnen
- vraag je om hulp wanneer het je niet alleen lukt; niet in eerste instantie
- geef je toe dat je fout zat; >soms
- toon je je emoties; >ja, al zal ik niet snel/nooit boos worden
- deel je je gevoelens; >ja, maar niet met iedereen
- praat jij over je zwakheden; >ligt eraan met wie
- enzovoort
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 23-08-2002 22:17]
quote:... maar als je die lui in het echt tegenkomt, durven ze hun bek echt niet open te trekken... (de meesten dan).
Op vrijdag 23 augustus 2002 22:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als je het doet moet je wel tegen een stootje kunnen, want er zitten aardig wat botterikken op fok.
quote:ik dacht eerst dat de vraag van de topicstarter over het forum ging, maar blijkbaar toch niet, daarom mijn edit..
Op vrijdag 23 augustus 2002 22:11 schreef MSXUser het volgende:[..]
... maar als je die lui in het echt tegenkomt, durven ze hun bek echt niet open te trekken... (de meesten dan).
quote:
Dus:
- huil jij publiekelijk; Ik kan me eigenlijk sowieso niet herinneren gehuild te hebben sinds mijn 18e. Weet niet of het kwestie van durven is, of dat het er gewoon niet uitkomt, of ik maak niets ergs genoeg mee sinds dat moment- vraag je om hulp wanneer het je niet alleen lukt; Ik zal eerst al mijn manieren toepassen om het zelf te kunnen. Lukt dat niet, dan loop ik toch wel naar een persoon toe die er meer vanaf weet
- geef je toe dat je fout zat; Vaak niet direct, meestal zie ik het niet in het heetst van de strijd. Als ik tot rust ben gekomen en de zaak nog eens overzie kan ik wel tot de conclusie komen dat ik fout zat en dat wil ik dan wel toegeven.
- toon je je emoties; Veel minder dan ik zou willen
![]()
- deel je je gevoelens; Hangt van de persoon af. Het gaat makkelijker bij een goede vriendin
- praat jij over je zwakheden; Als het nodig is, of als ik er behoefte aan heb. Kan voorkomen dus, maar ook hier zal dit alleen gebeuren bij een goede vriendin
- enzovoort
quote:Weet niet eens wanneer ik voor t laatst gehuild heb, laat staan publiekelijk. Moet jaren terug geweest zijn op z'n minst.
Dus:
- huil jij publiekelijk;
quote:Ja.
quote:Als ik inderdaad fout zat, zeker. Zoniet, dan verdedig ik me eerst wel.
quote:Een beetje overlappende vraag. Dus niet in de vorm van huilen in het openbaar, maar als ik kwaad, chagrijnig of verdrietig ben, valt dat goed af te lezen.
- toon je je emoties;
quote:Ligt eraan of de ander daar wat aan heeft. Meestal niet, omdat ik denk dat ik de ander daar alleen maar mee lastig val.
- deel je je gevoelens;
quote:Soms. Vaker dan vroeger i.i.g. Op die manier over bijvoorbeeld m'n eerst niet al te grote zelfvertrouwen praten heeft t eigenlijk wel verbeterd.
[Dit bericht is gewijzigd door Henno op 23-08-2002 22:57]
Jaaah, maar wel zo laat mogelijk. Slechte eigenschap.
Ja. Ben ik steeds meer gaan doen, en gek genoeg maak ik steeds minder fouten
- toon je je emoties;
Nee, niet echt.
- deel je je gevoelens;
Met mensen die dicht bij me staan wel. Mensen op een grotere afstand heb ik die neiging niet zo.
Zelfde als bij het delen van gevoelens.
yep
yep
- toon je je emoties;
ligt aan de situatie, verdriet enz. hou ik voor mezelf, gelukkig zijn laat ik graag blijken.
- deel je je gevoelens;
nee. ligt aan de situatie. ik houd het 99% van de tijd voor mezelf
zwakheden zijn mijn probleem tot ze tot last zijn van iemand, dan pas is het een gespreksonderwerp
- enzovoort
zoals qwerty_x zei:
Eerlijk zijn? Ja. altijd. MAAR! als iemand daar ook maar een beetje misbruik van gaat maken ga ik in de remblokken, en heb je me geheid tegen je.
[Dit bericht is gewijzigd door PietF op 23-08-2002 23:06]
quote:[Joker1977]kwetsbaar opstellen
Dus:
- huil jij publiekelijk;
- toon je je emoties;
- deel je je gevoelens;
- enzovoort
I rest my case
Vraag je om hulp wanneer het niet alleen lukt:
Ik ben zo zelfstandig mogelijk,ik vraag alleen hulp als ik zeker weet het niet zelf te kunnen...of ik moet gewoon enorm lui zijn en geen zin hebben.
Geef je toe dat je fout zit :
Zelden... ik ben eigenwijs en koppig,hou van een discussie..en zal niet snel mijn mening laten varen.
Toon je emotie's : ja.. ben een open mens.
Soms schrik ik van mezelf,dat ik iets gezegd of geuit hebt.
Ik toon emotie's echter beter en meer,wanneer ik mensen beter leer kennen,vertrouw of me helemaal op me gemak voel bij iemand.
Deel je je gevoelens: Ligt eraan wat voor gevoelens het zijn.
Vaak zal ik slechts een deel van mijn gevoelens tonen aan personen die ik echt vertrouw.
Praat jij over je zwakheden:
Zelden..ik ben perfectionistisch en zal niet snel mijn zwakheden prijs geven.Ik probeer ze zelf te verbeteren.
Mensen die me goed kennen..weten feilloos mijn zwakheden,zonder ze hoeven te zeggen.
Reden hiervoor is dat ik snel bang ben om mensen "lastig te vallen". Ik probeer dan ook heel erg lang dingen zelf op te lossen.
Afgelopen jaar heb ik door omstandigheden gemerkt dat het heel bevrijdend en heilzaam is je zieleroerselen met anderen te delen.
Met huilen waar anderen bij zijn heb ik echter nog steeds moeite; de enige bij wie ik dat gemakkelijk kon was mijn (ex)man en (nog steeds) mijn ouders. Ik hou m'n tranen bijna altijd in tot ik alleen ben terwijl ik eigenlijk een enorme huilebalk ben.
quote:
Dus:- huil jij publiekelijk;
ja, dat is soms niet tegen te houden. Op begrafenissen ben ik 1 groot tranendal, van begin tot eind... ik ben niet goed in afscheid nemen..- vraag je om hulp wanneer het je niet alleen lukt;
ja, maar dan alleen als ik zelf alles geprobeerd heb- geef je toe dat je fout zat;
ja, met tegenzin, maar ik doe het wel, en dat lucht achteraf altijd op- toon je je emoties;
ja, teveel soms- deel je je gevoelens;
ja, maar sommige dingen hou ik voor mezelf en ik laat er dan pas wat over los, als men merkt dat er iets is en vraagt of "het gaat" en ik dan, meestal omdat ik begin te huilen, mijn hart vanzelf gelijk lucht. Maar zolang men niets vraagt, zeg ik ook niets.- praat jij over je zwakheden;
ja hoor, ik ken ze als geen ander en schaam me er ook niet voor- enzovoort
![]()
ja dat ook, recht zo die gaat![]()
quote:Een topic met erg veel diepgang jah
Op vrijdag 23 augustus 2002 23:00 schreef Joker1977 het volgende:[..]
[Joker1977]kwetsbaar opstellen
I rest my case
quote:Tsja, bij mij lijkt het eerder omgekeerd de laatste tijd; niet dat ik het lastig vind om me kwetsbaar op te stellen, maar juist dat het me fijn zou lijken als ik er zelf wat meer controle over zou hebben. Ik heb ove het algemeen niets tegen het tonen van emoties, maar af en toe zou ik het erg fijn vinden als ik me nog gewoon achter een 'muur' kon verschuilen, zoals vroeger. Ik weet wel dat het een hele verbetering is dat die muur er niet meer staat, ook, dat het gewoon beter gaat met me, maar toch...
Dus:
- huil jij publiekelijk;
- toon je je emoties;
- deel je je gevoelens;
- enzovoort
- vraag je om hulp wanneer het je niet alleen lukt; Alleen als het echt niet lukt
- geef je toe dat je fout zat; Als het moet, Yep
- toon je je emoties; Te weinig
- deel je je gevoelens; Met zeer dichtbij staande mensen
- praat jij over je zwakheden; Welke zwakheden???
Ik zal je een voorbeeldje geven
deze vakantie ben ik heel erg veel bij mijn tante geweest
en steeds bij het afscheid vond ik het moeilijk en ik moest steeds mijn tranen bedwingen dat is me ook gelukt.
Behalve de laatste keer afgelopen woensdag toen kon ik het niet en toen begon ik wel echt hard te huilen toen ik wegging.
Dat vond ik toen niet leuk dat ik dat moest. Maar het was me niet gelukt om ze te bedwingen.
alleen op school is dat iets anders.
quote:- Nee, ik huil best wel eens als het even tegenzit. Maar dan ga ik gewoon even naar m'n kamer.
Dus:
- huil jij publiekelijk;
- toon je je emoties;
- deel je je gevoelens;
- enzovoort
De laatste tijd dúrf ik me voor mijn doen redelijk kwetsbaar op te stellen. Daar ben ik ook blij mee.
JA, als daar aanleiding toe is tuurlijk!
Ja, maar meestal moet je dingen toch echt zelf oplossen.
Niet snel, maar als ik echt fout ben, geef ik dat wel toe.
- toon je je emoties;
Altijd en overal, zowel negatief als positief
- deel je je gevoelens;
Misschien wel teveel
JA, ik praat gerust over zwakheden, geen moeite mee. Ik kan zelfs negatief overkomen omdat ik te makkelijk over zwakheden praat.
- enzovoort
quote:Over het algemeen heb ik het idee dat ik soms teveel open sta richting mijn medemens. Ik zelf zou best wel wat terughoudener willen zijn. Niet zo emotioneel en wat zakelijker. Minder kwetsbaar dus!
Op vrijdag 23 augustus 2002 21:33 schreef DuchessX het volgende:- huil jij publiekelijk
Liever niet. Ik probeer mijn tranen altijd te verdringen. Soms als ik mijn hart toch lucht in een tweegesprek komen de tranen wel, maar dan probeer ik wel zo snel mogelijk te stoppen met huilen. Heb laatst nog tijdens een voorstelling van een cabaratier gehuild omdat hij mij teveel raakte..gelukkig was het donker- vraag je om hulp wanneer het je niet alleen lukt
Niet snel, ik ben te vaak teleurgesteld hiermee- geef je toe dat je fout zat
Fout is fout, heel simpel ik ben niet te beroerd om dat toe te geven en sorry te zeggen- toon je je emoties
Helaas vindt ik dat ik dit te veel doe, ik ben een zeer emotioneel mens en ik heb het idee dat mij dit nog wel eens inhaalt- deel je je gevoelens Idem
- praat jij over je zwakheden Ik ken ze wel en het mag ook best ter sprake komen
Ja, ik zou niet weten waarom niet, als lachen in het openbaar gewoon is waarom huilen dan niet?
Na eerst 2 jaar koppig zijn dat het me zelf wel lukt.
Zonder moeite
- toon je je emoties;
Ja
- deel je je gevoelens;
Ja, al kan het soms te lang duren. (opkroppingssyndroom)
- praat jij over je zwakheden
Ja hoor, hoe meer je er over praat, des te meer tips krijg je om er wat aan te kunnen doen. En tuurlijk heb je er die er misbruik van maken, intresseert me niet zo. Ik weet wie ik ben, en dat weten mijn echte vrienden ook.
Korine
Ja, waarom niet?
Ja, als het echt zo is wel.
- toon je je emoties;
Nee en ja. Ik toon ze niet volledig, ik toon wel mijn gedachtegang
- deel je je gevoelens;
Hangt er een beetje erg vanaf welke gevoelens.
Steeds minder (ezel die z'n kop stootverhaal)
- enzovoort
Nee, enzovoort zou ik echt nooooooit publiekelijk doen!
quote:jah, maar ligt eraan waarom en wie er bij is... Als er zo'n hufter in de buurt is dan niet, maar anders... jah, wrom niet??
Dus:
- huil jij publiekelijk;
- toon je je emoties;
- deel je je gevoelens;
- enzovoort
ik ben btw wel een maf persoon met gevoelens, loop er meestal voor weg duzzz
quote:
Dus:
- huil jij publiekelijk;
Nee. Ik huil sowieso zelden of nooit, en zeker niet publiekelijk.- vraag je om hulp wanneer het je niet alleen lukt;
Nee.
Alleen als ik gruwelijk fout zat.- toon je je emoties;
Niet bijster vaak.- deel je je gevoelens;
Soms.- praat jij over je zwakheden;
Nee- enzovoort
vraag je om hulp wanneer het je niet alleen lukt;
Absoluut, daar zijn anderen/vrienden toch voor?
geef je toe dat je fout zat;
Ja.
toon je je emoties;
Als ik pisnijdig of zwaar verontwaardigd ben dan is dat goed aan mij te zien
deel je je gevoelens;
Alleen met m'n beste vrienden of mijn ouders/broers.
praat jij over je zwakheden;
Ja, en ik maak er vaak een grapje van zelfspot is echt leuk hoor! Je bent wie je bent, je kan er weinig aan veranderen dus waarom zou je er geen grappen over maken?
maar het heeft zeker nadelen.. mensen zien jouw al snel als zwakkeling/mietje
quote:
Dus:
- huil jij publiekelijk; nee
- vraag je om hulp wanneer het je niet alleen lukt; soms
- geef je toe dat je fout zat; ja, waarom niet
- toon je je emoties; weinig
- deel je je gevoelens; ook soms
- praat jij over je zwakheden; nee
- enzovoortnee
Trouwens, ik zag een paar keer "Nee natuurlijk niet, ik ben een man" voorbij komen. Wat mij betreft ben je met puur en alleen DIE instelling geen man, maar een watje. Als je het niet kunt of niet wilt, allemaal prima, maar omdat je jezelf er te stoer voor vindt ofzo.. neh, dat vind ik niet zo sterk.
prrrrrrr
quote:Mee eens!
Op zondag 25 augustus 2002 16:10 schreef Pridemeid het volgende:Trouwens, ik zag een paar keer "Nee natuurlijk niet, ik ben een man" voorbij komen. Wat mij betreft ben je met puur en alleen DIE instelling geen man, maar een watje. Als je het niet kunt of niet wilt, allemaal prima, maar omdat je jezelf er te stoer voor vindt ofzo.. neh, dat vind ik niet zo sterk.
prrrrrrr
Kijk ook maar hie rop fok, ik lurk nu al een tijdje zo´n beetje en problemen als `ik ben verliefd´, ´ik ben gedumpd ´ of ´die en die is dood ´ krijgen meer aandacht als ingewikkelder problemen. Ziektes, doden en liefdes problemen passen meer in het normale gedachtenpatroon van mensen. Ingewikkelder zaken worden vaak met (te) eenvoudige oplossingen afgedaan. Dit is heel natuurlijk maar wel een beetje zuur.
nee
- toon je je emoties;
- deel je je gevoelens;
- enzovoort
ja
quote:(ingevuld voor mezelf
Dus:
- huil jij publiekelijk; nee ik huil sowieso weining ookal wil ik wel
- vraag je om hulp wanneer het je niet alleen lukt; ik ploeter te lang zelf door
- geef je toe dat je fout zat; ja alleen zit ik vaak niet fout maa begrijpt de ander me niet (echt waar!)
- toon je je emoties; Ja maar alleen als ik denk dat de ander daar wat mee kan, anders is het veiliger het niet te doen
- deel je je gevoelens; Soms Het si vrij moeilijk aan te geven hoe je je voelt
- praat jij over je zwakheden; Ja Maar vaak met mensen die ze wel al kennen, anderen vinden toch vaak dat ik alles wel kan. (ten onrechte...)
quote:Je moet niet vergeten dta mannen gewoon zo opgevoed worden. Je kunt het ons niet echt kwalijk nemen. Zelfs de meestvrij opgevoede mannen weten dat je vrouwen niet mag slaan en dat huilen misschien nog net bij een begrafenis mag. Sowieso zijn mannen denk ik ongevoeliger... wat betreft de uiting van hun gevoelens, misshcien heeft dit te maken met het feit dat dit bij handel vrij ongunstig kan zijn ? Ik praat niet alles goed, maar zo is het wel een beetje. ALS je dan eens je emoties toont denken vrouwen vaak dat het wel meevalt enof dat je het erom doet.
Trouwens, ik zag een paar keer "Nee natuurlijk niet, ik ben een man" voorbij komen. Wat mij betreft ben je met puur en alleen DIE instelling geen man, maar een watje. Als je het niet kunt of niet wilt, allemaal prima, maar omdat je jezelf er te stoer voor vindt ofzo.. neh, dat vind ik niet zo sterk.prrrrrrr
quote:Kortom voor m'n beste maten stel ik me zeker kwetsbaar op, maar voor de rest van de buitewereld zie ik er bijna altijd uit als een stoere, behulpzame, zelfverzekerde, soms arogante jongeman.
Dus:
- huil jij publiekelijk; gisteren nog toen ik weg ging van het zeilkampmet 36 man sterk erbij
- vraag je om hulp wanneer het je niet alleen lukt; Na alles geprobeerd te hebben
- geef je toe dat je fout zat; Ja
- toon je je emoties; Alleen bij m'n beste maten
- deel je je gevoelens; Alleen bij m'n beste maten
- praat jij over je zwakheden; Alleen bij m'n beste maten
- enzovoort
quote:durf ik wel. maar komt vaak niet ten goede..
Dus:
- huil jij publiekelijk; nee
- vraag je om hulp wanneer het je niet alleen lukt;ja
- geef je toe dat je fout zat;niet altijd
- toon je je emoties;;ja
- deel je je gevoelens;;ja
- praat jij over je zwakheden;;ja
- enzovoort
quote:ja dat durf ik! Ik durf mezelf te zijn!
Dus:
- huil jij publiekelijk;
- toon je je emoties;
- deel je je gevoelens;
- enzovoort
Publiekelijk huilen: eens gedaan toen ik ruzie had met mn vriendje aan de telefoon terwijl ik in de stad was. Iedereen kon dat zien. Ik had zoiets van: hell wat jullie ervan denken, iedereen is wel 's verdrietig, laat me maar gewoon met rust!
Ik vraag regelmatig om hulp of geef aan dat ik iets eng of onmogelijk vind omdat ik zo beter begrepen word en zelfs hulp bij zaken krijg.
Ik geef ook heel vaak toe dat ik fout zit, zo kun je beter compromissen met iemand sluiten of n conflict oplossen. Koppig zijn helpt niet altijd.
En de rest doe ik ook, maar alleen met mensen die dat zelf ook doen, anders is het alsof je tegen een muur praat en de ander kan dan misbruik van je maken.
Je moet het dus wel bij de juiste personen doen, en dan zul je zien dat het effectief en in je voordeel werkt
En dat allemaal omdat ik n jaar in therapie hebg ezeten. Ik heb daar verschrikkelijk belangrijke en positieve dingen geleerd die mij in de omgang een makkelijk en positief mens maken. Ik kan het bijna iedereen aanraden
quote:Hmm, ben niet zo onder de indruk van mijn antwoorden,
Dus:
- huil jij publiekelijk; No way
- vraag je om hulp wanneer het je niet alleen lukt;nee
- geef je toe dat je fout zat;Ja
- toon je je emoties;Sommige emoties
- deel je je gevoelens;Moeilijk
- praat jij over je zwakheden;Ja
- enzovoort
quote:1. Ik probeer het eerst te beheersen maar vaak loopt dat uit tot niets en komen de tranen al.
Dus:
- huil jij publiekelijk;
- toon je je emoties;
- deel je je gevoelens;
- enzovoort
Hoe zit het met duchessx? Hoe stelt zij zich op?
quote:Zoals je ziet ben ik erg gesloten tegenover mensen die ik niet (goed) ken. Meestal ook voor mensen die ik wel ken (vrienden enz).
Dus:
- huil jij publiekelijk;
nee, dat niet ik stort pas in als ik alleen/met familie (ouders zus enz.) ben.- vraag je om hulp wanneer het je niet alleen lukt;
Ja, je moet toch wat? Alleen kan ik het dan niet...- geef je toe dat je fout zat;
Ja, misschien niet altijd in het begin maar in die gevallen later wel.- toon je je emoties;
Hangt van de situatie/persoon af.- deel je je gevoelens;
Alleen met een erg klein select groepje die ik 1000% vertrouw.- praat jij over je zwakheden;
Alleen met een erg klein select groepje die ik 1000% vertrouw.- enzovoort
![]()
Etc.
quote:-Publiekelijk: weleens gedaan toen ik me heeeel kut voelde, verder probeer ik het te beperken...misschien toch een imago iets...dat kleine beetje wat ik heb, niet willen verpesten enzo
Dus:
- huil jij publiekelijk;
- toon je je emoties;
- deel je je gevoelens;
- enzovoort
quote:In het kader van "zodiakk goes R&P" waarvan deze post het eerste en laatste deel is, wil ik kwijt dat ik niet publiekelijk huil, omdat ik dat een zielige manier van meelij vragen vindt en je jezelf meteen afsluit voor de omgeving. Ik vind het belangrijk om je waardigheid en openheid te behouden en plein public, in plaats van als een zielig hoopje mens een beetje labiel zitten grienen. Als ik huil dan doe ik dat wel alleen of met 1 iemand erbij of iets dergelijks. Maar nee, ik ga niet zitten janken met veel mensen om mij heen.
Dus:
- huil jij publiekelijk;
- toon je je emoties;
- deel je je gevoelens;
- enzovoort
Als alleen iets mij niet lukt, probeer ik het nog een keer en als ik dan door logisch redeneren tot de conclusie kom dat ik hulp nodig heb dan vraag ik die wel. Maar ik probeer het te vermijden, "self-reliance" vind ik ook belangrijk, hoe wil je ooit een beetje en stabiele emotionele huishouding krijgen als je om het minste geringste bij iemand in de armen vliegt. Dus in eerste instantie en het liefst ook in laatste instantie zelf proberen op te lossen.
Ik ben de eerste die toegeeft fout te zitten, dat vind ik belangrijk en leerzaam. Het plaatst alles ook in een relativistisch perspectief waar je gebruik van kan maken voor latere situaties.
Ik toon vaak emoties, ik ben geen expressieloze zak. Maar met emoties wordt hier waarschijnlijk bedoelt of je onbedaarlijk kan janken met mensen om je heen. Nee, dus. Echter als ik iets afkeur, als iets mij opwindt of mij irriteert dan zal iemand dat zeker merken.
Mijn gevoelens deel ik zelden, omdat ik er geen noodzaak toe zie. Overigens vind ik het expliciet verwoorden van je gevoelens afbraak doen aan diezelfde gevoelens. Ik toon ze liever dan dat ik de hele dag 'ik hou van je' kwebbel tegen jan en alleman. en ALS ik het zeg dan heeft het een duidelijk doel om die persoon op de hoogte stellen van hoe de relatie van mijn kant in elkaar zit. Dan weet hij of zij meteen waar ze aan toe zijn, mocht het nodig zijn.
Ik vind geestelijke onafhankelijkheid belangrijk in mensen en voor mezelf.
Zo.
quote:Ja,... ik durf en doe... komt wel eens wat overrompelend over en mensen weten er niet altijd goed mee om te springen... Helaas. Maar ik doe het wel... Ik krijg ook vrij veel positieve respons erop... en je komt uiteindelijk te weten aan wie je wat hebt...
Dus:
- huil jij publiekelijk;
- toon je je emoties;
- deel je je gevoelens;
- enzovoort
quote:Oeh! Een echte man....
Op donderdag 3 oktober 2002 13:34 schreef zodiakk het volgende:
In het kader van "zodiakk goes R&P" waarvan deze post het eerste en laatste deel is, wil ik kwijt dat ik niet publiekelijk huil, omdat ik dat een zielige manier van meelij vragen vindt en je jezelf meteen afsluit voor de omgeving. Ik vind het belangrijk om je waardigheid en openheid te behouden en plein public, in plaats van als een zielig hoopje mens een beetje labiel zitten grienen. Als ik huil dan doe ik dat wel alleen of met 1 iemand erbij of iets dergelijks. Maar nee, ik ga niet zitten janken met veel mensen om mij heen.
Ik vind de manier waarop jij over huilen praat echt bekrompen.
Het tonen van je kwetsbaarheid is een teken van sterkte
hoe paradoxaal dat ook klinkt
quote:Je hebt waarschijnlijk geen bal van mijn post begrepen. Ik zie huilen niet als iets slechts, integendeel. Huilen kan heel veel goed doen, het kan opluchten. Maar ik kies ervoor omdat in privé (en dan bedoel ik niet per se alleen) te doen en niet publiekelijk. Ik vind niet dat ik het recht heb om een ander mijn grieven op te leggen door publiekelijk te gaan huilen. It's as simple as that. Overigens is niet publiekelijk huilen iets anders dan geen emoties tonen, als iemand grief heeft dan zie je dat wel aan de ogen of aan de gehele lichaamshouding. Tja sorry, zo denk ik erover. Overigens vind ik de manier en snelheid waarmee jij conclusies trekt pas van bekrompenheid getuigen. Ik heb hier geen posts geplaatst om mezelf te verdedigen.
Op donderdag 3 oktober 2002 13:51 schreef Moonah het volgende:
Ik vind de manier waarop jij over huilen praat echt bekrompen.
quote:Jawel, ik begreep je post best wel. Ik vond alleen dat je het zo ongenuanceerd (beetje grof...) opschreef. Alsof mensen die wel in het openbaar huilen zwak zijn en anderen opzadelen met hun emoties.
Op donderdag 3 oktober 2002 14:16 schreef zodiakk het volgende:
Je hebt waarschijnlijk geen bal van mijn post begrepen.
quote:Ook in deze vind ik het woord 'bekrompen' niet goed gekozen. Mijn post is eerder te betitelen als impulsief en een beetje flauw...
Overigens vind ik de manier en snelheid waarmee jij conclusies trekt pas van bekrompenheid getuigen. Ik heb hier geen posts geplaatst om mezelf te verdedigen.
quote:Mensen die publiekelijk huilen hebben daar waarschijnlijk hun eigen redenen voor en die respecteer ik. Het is niet zo dat ik denk 'Hoe durft die jongen/ dat meisje in mijn bijzijn te huilen' helemaal niet zelfs. Ik redeneer vanuit mezelf en kan niet voor anderen spreken en ik kan ze ook niet daar op veroordelen. Ik kan er wel echter over oordelen. Dus ik heb zo mijn eigen mening over hoe ik dat zou doen en als mensen dat anders doen dan heb ik daar mijn eigen ideëen over. Maar het is geenzins de bedoeling geweest om mensen die huilen in het openbaar als "zwak" of als "minder" te bestempelen, het is gewoon dat zij een pad hebben gekozen die voor mij niet het meest vanzelfsprekend is. Meer niet. Zo kan je het met elkaar oneens zijn over een onderwerp en elkaar wel gewoon in waarde laten.
Op donderdag 3 oktober 2002 14:24 schreef Moonah het volgende:[..]
Jawel, ik begreep je post best wel. Ik vond alleen dat je het zo ongenuanceerd (beetje grof...) opschreef. Alsof mensen die wel in het openbaar huilen zwak zijn en anderen opzadelen met hun emoties.
Het woord 'bekrompen' was niet goed gekozen.
quote:Geen probleem, ik kan begrijpen dat het verkeerd opgevat kan worden.
Ook in deze vind ik het woord 'bekrompen' niet goed gekozen. Mijn post is eerder te betitelen als impulsief en een beetje flauw....
quote:Oke! Tnx voor je nuancering.
Op donderdag 3 oktober 2002 14:31 schreef zodiakk het volgende:
Zo kan je het met elkaar oneens zijn over een onderwerp en elkaar wel gewoon in waarde laten.
quote:
Dus:
- huil jij publiekelijk;-------------------------> alleen bij sommige begrafenissen
- vraag je om hulp wanneer het je niet alleen lukt; --------> ja
- geef je toe dat je fout zat;----------------------> liever niet
- toon je je emoties;--------------> mijn moeder zet dat ik van steen ben
- deel je je gevoelens;----------> nouwelijks
- praat jij over je zwakheden;------------> dat dan weer wel
- enzovoort
quote:
Dus:
- huil jij publiekelijk; NEE!
- vraag je om hulp wanneer het je niet alleen lukt; NEE HOOR, DAN LUKT HET IEMAND ANDERS OOK NIET
- geef je toe dat je fout zat; ALTIJD
- toon je je emoties; EUH, DENKUT?
- deel je je gevoelens; MET SOMMIGEN
- praat jij over je zwakheden; MET NOG MINDER. MAAK ER WEL VAAK GRAPJES OVER.
- enzovoort![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Manono op 03-10-2002 18:06]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |