Over dat naar links trekken. Het kan een kwestie van uitlijnen zijn, maar check voor de zekerheid de naden rond de portieren, achterklep, bumper, motorkap etc etc. Zijn de naden verschillend, dan heeft 'ie een klapper gemaakt. Dat verklaar wellicht ook het onderling continu verhandelen tussen garages.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:12 schreef vigier het volgende:
Fenkjoe! Goed om te weten van die eigenaren en de bodemcheck.
Ik kom net terug van een proefrit. Het is een bosrijke omgeving, dus heb geen snelweg kunnen doen, maar wel een paar keer op zijn staart kunnen trappen. Het rijgedrag is goed. Trekt wel iets naar links, maar het zijn supergare bol staande wegen tussen de bosjes daar, dus daar ben ik niet zo bang voor.
Bandjes moeten ze naar kijken, en er moet aan de rechterkant bij de voorportier een nieuw stuk folie op. Is een soort van stootrand wat eigenlijk gewoon een plakstrip is.
Ik had een documentje gemaakt van de tips hier en alles wat in het topic staat waar ik in de OP naar verwijs. Ik kon niet alles checken, maar iets waar ik een beetje minder gevoel bij had was wat witgele smurrie in de olie-afsluitdop. Op de peilstok was niets te zien en ook geen bubbeltjes in het koelwater. Mag ik er dan van uit gaan dat het gewoon condensvorming is van korte ritjes waardoor de motor niet warm wordt? Of toch risico voor de koppakking?
Qua roest: het is de tweede die ik ben gaan bekijken. Bij de eerste zag ik best wat roest rondom het motorcompartiment (zeg ik dat zo goed?) en bij deze helemaal niet. Heb alleen van schuin onder de bodem kunnen bekijken, daar zag ik geen gekke dingen. Misschien volgende keer toch even op de brug zetten.
Auto is van medio 2005, ongeveer 100k op de teller. Volgens Zomoto is hij 350 meer waard dan de vraagprijs is, uitgaande van goede staat van onderhoud.
Bij de autoboer viel me mee. Ik hoefde niets te tekenen, nergens gezeik over: hier is de sleutel, veel plezier ermee, hoe lang ben je ongeveer weg? Lokale garage, op zich bevalt die gedachte me wel.
Wil er deze week een bod op gaan doen. Krijg 3 maanden garantie erop (het is geen bovag garage, doet wel RDW keuringen). Nog iets wat ik echt moet checken of welke voorwaarden ik moet stellen? (behalve de banden natuurlijk)
Vind die normale Punto's ook beetje saai, beetje te standaard met radio'tje met 2 speakers, 14inch wielen met doppen, geen leuk spoilertje, bumpers die niet zijn meegespoten, lelijke stoelen, enzquote:Op zondag 25 november 2012 13:42 schreef vigier het volgende:
Mooie wagen! De "gewone" uitvoering vind ik saai, maar de Sporting maakt hem ineens leuk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op marktplaats staat zo'n model te koop. Is precies hetzelfde zoals ik heb, alleen heb ik de stalen velgen vervangen door lichtmetalen Sporting velgen. Die stalen velgen waren niet zo heel gaaf meer en begonnen wat te roesten. Voor de rest heb ik em orgineel gelaten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |