SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alvast bedankt voor het meedenken!
[ Bericht 0% gewijzigd door Hersenspinseltje op 30-04-2012 14:08:04 ]
Hier zitten veel genialere lui. Er komen nog heel veel meer tipsquote:Op maandag 30 april 2012 14:20 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Hulde, Biogarde!Zeg, wil jij niet toevallig met mij meegaan tegen de tijd dat ik mijn eerste autootje wil gaan kopen?
Koop ik tenminste geen afgeragde roestbak!
Bij een dealer kun je met een beetje onderhandelen garantie afd(w)ingen. Dealers zijn vlotte babbelaars en doen je geloven dat je een auto koopt waarvan de eerste eigenaar Jezus was. En die waste 'm dagelijks en liet alle beurtjes doen.quote:Op maandag 30 april 2012 14:29 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Kun je een tweedehands auto trouwens beter bij een garage of een particulier kopen?
En waarom?
Je kan er dus beter een dag voor uittrekken ipv 10 minuten proefrijden. Kolère, wat een lijst om te checken.quote:Op maandag 30 april 2012 14:37 schreef Biogarde het volgende:
En is de vorige eigenaar (of de eerste en jij bent de tweede) een oma van 123, dan wil dat niet zeggen dat je een perfecte auto koopt.
Oma gebruikt een auto om koekjes te halen bij de AH, 200 meter verderop. Een auto heeft qua slijtage meer te lijden gehad met korte, dan met lange stukken rijden. Want een dergelijke auto wamt nooit op.
- Condens in olie/motor/uitlaat. Zodra je dan gaat gassen begint je uitlaat in snel tempo te rotten (lees; aantal weken).
- Lekkende veerpoten (keringen). Omdat alles gortdroog is.
- Droge rubbers rond draaiende delen (aandrijflijn etc etc)..
Ik koop liever bij de dealer ivm te claimen km standquote:Op maandag 30 april 2012 14:34 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Bij een dealer kun je met een beetje onderhandelen garantie afd(w)ingen. Dealers zijn vlotte babbelaars en doen je geloven dat je een auto koopt waarvan de eerste eigenaar Jezus was. En die waste 'm dagelijks en liet alle beurtjes doen.
Bij een particulier heb je garantie tot op de hoek (zwart-wit gezien). Maar je kunt tegen een auto aanlopen met een lage kilometerstand etc etc en een verkoper (particulier) die snel geld nodig heeft om schulden af te lossen. Of weet ik veel wat. En dealer is duurder, want die weet wat die auto waard is en dat 'ie eraan kan verdienen. Al heb je met garantie (laat dat zwart op wit zetten) meer zekerheden bij een dealer.
En koop bij een Bovag aangesloten toko.
daarom roept de dealer ook zo snel, KOFFIE?quote:Op maandag 30 april 2012 14:40 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Je kan er dus beter een dag voor uittrekken ipv 10 minuten proefrijden. Kolère, wat een lijst om te checken.
Ik denk dat je bij een half uur tot een uur even gassen (stuk snelweg, alle versnellingen testen) etc etc, je een aardige indruk krijgt van een auto. Je komt dan achter gekke geluiden bij het sturen, remmen, motorgeluid, resoneren van interieur..quote:Op maandag 30 april 2012 14:40 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Je kan er dus beter een dag voor uittrekken ipv 10 minuten proefrijden. Kolère, wat een lijst om te checken.
Beter bij een particulierquote:Op maandag 30 april 2012 14:29 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Kun je een tweedehands auto trouwens beter bij een garage of een particulier kopen?
En waarom?
Zijn vaak inruilers hè. Auto's met lage standen en optisch in perfecte staat zijn geld waard. Dat weten dealers/garagehouders.quote:Op maandag 30 april 2012 14:45 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Beter bij een particulierEen garage maakt altijd exstra winst,omdat zij zelf ook van een paticulier gekocht hebben
Mijn vader had,zelf altijd een garagequote:Op maandag 30 april 2012 14:46 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Zijn vaak inruilers hè. Auto's met lage standen en optisch in perfecte staat zijn geld waard. Dat weten dealers/garagehouders.
En juist dat stofzuigen en poetsen maakt een auto onweerstaanbaar voor mensen die een auto komen komen met een snel kloppend hart.quote:Op maandag 30 april 2012 14:48 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Mijn vader had,zelf altijd een garagesommige auto werden voor 1000 verkocht, die ons maar 600 gekost hebben
, juist eens wassen,stofzuigen, en voila maakt veel goed
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |