abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119206870
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_119206910
Ik ben gewoon niet zo'n agressief typ geloof ik. Zit gewoon niet in me :).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_119207059
Ik heb geloof ik ook nog nooit een vreemde uitgescholden, maar daar ga ik even over nadenken. :+ Je hebt natuurlijk wel eens van die bijdehandjes in de trein of in de winkel, maar die geef ik dan gewoon even mijn mening op zo'n manier dat ze niet meer weten wat ze moeten zeggen. :7

Al sta ik ook wel eens met mijn mond vol tanden en denk ik 5 minuten later "Oh, ik had zus en zo moeten zeggen! :o ". :D
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_119207074
Nou ja, agressief ben ik ook niet, maar wel assertief. Dus als iemand raar tegen me doet.....ik laat het niet gebeuren, zeg maar. Als iemand een fout maakt in het verkeer bv en hij/zij zegt sorry, dan is het direct goed. Kan iedereen gebeuren namelijk. Maar als zo iemand dan ook nog begint te schelden, zoals in het geval van CotS, dan kannie 'm krijgen ook.
pi_119207107
Nouja, dan ben ik ook niet assertief. Ik weet een half uur later altijd precies wat ik had moeten zeggen. Maar daar heb je dan niet zoveel meer aan :').
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_119207243
Het ging me ook niet zozeer om het van repliek dienen op het moment supreme, maar om het gebruik van terminologie als 'vet zwijn' in de beschrijving van het geheel. Maar soit.

Productief studiedagje tot nu toe! Nu nog even lekker verder puzzelen O+
Ja doei.
pi_119207248
Co, ik zie een verband, het zijn de ceintuurtjes O+

Mijn ergste uitspatting ooit was dat ik een diepvriespizza naar T's hoofd heb gegooid. Dat was na een heeeele helse file en een veel te blij hoofd dat 'Ooooh je bent er al! riep.
pi_119207279
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 17:57 schreef anna82 het volgende:

Mijn ergste uitspatting ooit was dat ik een diepvriespizza naar T's hoofd heb gegooid. Dat was na een heeeele helse file en een veel te blij hoofd dat 'Ooooh je bent er al! riep.
_O- .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_119207285
Ergste wat je hier kan overkomen is dat je ruzie krijgt over wie er sorry mag zeggen :') althans, heb hier eigenlijk zelden nog iets heel asociaals meegemaakt.
:')
Ja doei.
  Moderator woensdag 14 november 2012 @ 18:04:04 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_119207475
Ik bijt met de jaren wel meer van me af maar ben minder heetgebakerd dan vroeger :X heb toen wel eens mijn mobiel tegen de muur kapot gesmeten en met mijn laptop gegooid omdat mijn ex het bloed onder mijn nagels weg kon halen :@

Nieuw lijstje wegens te lang geslapen en gehakt in de koelkast die 1 dag over de datum is:
O: cheesecake, koffie verkeerd
T: 2 mandarijnen, banaan
L: 2 boterhammen met corned beef, glas yomild
D: spaghetti bolognese
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_119207638
Is de koelkast over datum? :o

/honneurs van Vik
pi_119207652
:')
Ja doei.
  Moderator woensdag 14 november 2012 @ 18:14:03 #13
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_119207741
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 18:10 schreef anna82 het volgende:
Is de koelkast over datum? :o

/honneurs van Vik
:D

Omdat ik zo lang geslapen heb kan ik alle huishoudelijke klusjes nu achter elkaar gaan doen :') ik ga dus was draaien, twee wassen opruimen, koken, administratie doen. Tot over een paar uur :W :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_119207761
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 17:57 schreef anna82 het volgende:

Ik moest lachen, zag het helemaal voor me _O-
pi_119207800
O-) ik ben altijd heel lief!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 14 november 2012 @ 18:20:05 #16
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119207919
Tokkie meldt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_119208251
Agressief? In mijn gedachten vaak wel. Maar tot geweld komt het nooit want het is eigenlijk nooit de schuld van een ander dat ik boos ben dus dan lijkt het me beter om het niet te doen.

Laatste keer dat ik iemand een tik heb gegeven is echt meer dan 10 jaar geleden :') toen iemand opzettelijk in m'n gezicht spuugde.
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
pi_119208535
Nou, in dat laatste geval zou ik ook niet voor mezelf in kunnen staan UKS. :N
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_119208638
Ik heb toch wel ooit het verhaal van mijn eerste grote liefde verteld? Ik was 14 en hij was dé mooiste jongen van school en al 17. (Wij hadden de drie lidwoorden voor de mooiste jongens van school en hij was 'het' :') ) En ik was echt zooooooooo verliefd. Niet normaal. Anyways, long story short. Ik wilde nog geen sex met hem (ik was dus 14 :+ ) en hij was 17 en alle meisjes boden zich aan. Dus ik kán me nu voorstellen dat hij de gierende hormonen niet de baas kon. Toen begreep ik dat not so much. :N

Het was mij ter ore gekomen dat hij dus sex had gehad met zijn ex. (dat vertelde zij zelf. :+) Ik was woest. Maar dit geheel was nog voordat internet en mobieltjes bestonden en hij wist dus niet dat ik het wist en kwam me opzoeken in de pauze. En toen knapte er iets, want hij stond me echt zo heel enthousiast toe te zwaaien alsof er niks gebeurd was. Dus ik liep op hem toe. Zei met mijn allerliefste stemmetje: Hee R. doe je ogen eens dicht? Hij zijn ogen dicht. Ik haal uit met mijn vuist en stomp hem een enorme bloedlip, draaide me weer om en liep weg. Met trillende knietjes. Dat wel.
pi_119208670
:D _O_
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_119208672
Gadver Uks, ik geloof dat ik dan ook woest zou zijn. Hoe smerig en onbeschoft.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_119208704
Co :D _O_
Life is what happens while you are busy making other plans...
  woensdag 14 november 2012 @ 18:46:28 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_119208791
Ik zou het niet kunnen, iemand zo slaan. Echt niet.
  Moderator woensdag 14 november 2012 @ 18:55:54 #24
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_119209149
Trouwens voor de liefhebbers: de regisseuse van de documentaire Rauw over die moeder die haar zoon alleen rauw voedsel gaf, zit vanavond bij Pauw & Witteman om te praten over de vervolgdocumentaire Rauwer. Lijkt me interessant!
pi_119209213
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 18:41 schreef conleche het volgende:
Ik heb toch wel ooit het verhaal van mijn eerste grote liefde verteld? Ik was 14 en hij was dé mooiste jongen van school en al 17. (Wij hadden de drie lidwoorden voor de mooiste jongens van school en hij was 'het' :') ) En ik was echt zooooooooo verliefd. Niet normaal. Anyways, long story short. Ik wilde nog geen sex met hem (ik was dus 14 :+ ) en hij was 17 en alle meisjes boden zich aan. Dus ik kán me nu voorstellen dat hij de gierende hormonen niet de baas kon. Toen begreep ik dat not so much. :N

Het was mij ter ore gekomen dat hij dus sex had gehad met zijn ex. (dat vertelde zij zelf. :+) Ik was woest. Maar dit geheel was nog voordat internet en mobieltjes bestonden en hij wist dus niet dat ik het wist en kwam me opzoeken in de pauze. En toen knapte er iets, want hij stond me echt zo heel enthousiast toe te zwaaien alsof er niks gebeurd was. Dus ik liep op hem toe. Zei met mijn allerliefste stemmetje: Hee R. doe je ogen eens dicht? Hij zijn ogen dicht. Ik haal uit met mijn vuist en stomp hem een enorme bloedlip, draaide me weer om en liep weg. Met trillende knietjes. Dat wel.
:o _O_

Had 'ie wel echt sex met d'r gehad? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')