abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119203279
Hoi Fokkers, voordat ik me verhaal doe moet ik melden dat ik en mijn vriendin beide 16 jaar oud zijn.

Nou ik heb dus 3 weken een nieuwe vriendin, daarvoor een relatie van anderhalf jaar gehad dat zeer goed en vriendschappelijk ging en uitging om (Geen ruzie, altijd gezellig enzovoort.).
Mijn nieuwe vriendin daar en tegen is erg anders op gebied van jongens, ze is niet gewend om mij te complimenteren, spontaan te zeggen hoe leuk ze me vind of knap, wilt het liefst alles alleen doen en gelooft ook niet altijd mijn complimentjes.

Nou heb ik niet veel problemen met al die nadelen behalve de eerste want dat maakt mij vooral zeer onzeker (Ben eerder in therapie geweest omdat een meisje met me vreemd ging op de dag dat me opa 1 jaar geleden was gestorven, maar toen was ik zeer suïcidaal en ben er in mijn mening zeer netjes overheen gekomen met als enige nadeel dat als ik een vriendin heb dat ik het liefst complimentjes krijg en te horen hoe blij zei s om mij als vriendin te hebben)

Na 3 weken (Ken haar al 3 jaar) hebben we gewoon 1/2 keer in de week ruzie omdat ze bijvoorbeeld begin over hoe knap een andere jonge is en dan wanneer ik zeg "Waarom zeg je dat dan niet over mij dan.." dan antwoord ze met dingen zoals: "Das anders." of "Ik vind het moeilijk om dat te doen.", maar als ik erna vraag of ik lief,knap of wat dan ook ben dan zegt ze ja maar dan is het fijne gevoel ervan weg omdat ik dan na een compliment aan het zoeken ben.

Over haar is vooral te vertellen dat ze een "gevoelloze" meid is die moeite heeft om haar gevoelens te uiten, dit komt door haar vriendje die vreemd ging (Daarvoor 9 jaar beste vrienden), zelf weet ik dat ze veel voor me over heeft want ik was hoofdreden dat ze haar 2 dans academies heeft afgezegd.

Nou fokkers ik hoop dat jullie mij een oplossing kunnen vertellen want het liefst blijf ik bij der want ik vind een relatie verbreken zeer moeilijk.

Groetjes, Tom.

P.S: Excuses voor mijn slechte Nederlands en plaats dit topic niet bij PUB, die zouden dit topic na de klote brengen vermoed ik.
pi_119203523
Jij vindt het alleen maar vervelend voor jezelf, lijkt het.
Voor haar is het ook niet leuk dat ze haar gevoelens niet zo goed kan uiten, jij zou haar daarbij ook kunnen helpen.
pi_119203537
Ik denk niet dat ze is wat je zoekt... Mensen veranderen niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119203580
Dat ze verkering met je wil lijkt me compliment genoeg.

En blijf niet bij haar omdat je moeite hebt met het verbreken van relaties...
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 14 november 2012 @ 16:06:55 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_119203717
Als je die vraag stelt weet je eigenlijk al genoeg.
pi_119203721
Of het werkt? Ja zolang jij het gedrag van je vriendin kunt tolereren dan is het misschien leefbaar. Is het een goede relatie voor je? Lijkt mij niet, als ik je zo hoor. Je hoort elkaar te steunen in een relatie, en je wilt over het algemeen dat je partner zich goed voelt. Complimenten, warmte, en genegenheid horen daar allemaal bij. Dat zijn zaken die jij volgens mij nu moet missen, wat erg zonde is gegeven je moeilijke verleden.

Ook al is je vriendin niet echt goed voor je, zij is toch onderdeel van je gevoel van eigenwaarde, en moeilijk om 'zo maar' te laten gaan. Maar hoe zit het dan eigenlijk met het fysieke gedeelte? Wel knuffels/zoenen/seks?

De meest stabiele houding waar je langzaam maar zeker naar toe kunt groeien is dat je je beseft dat je vriendin jou niet definieert, je hebt haar echt niet nodig of zo. Dus richt je ook wat meer op je zelf, ga sporten, doe wat met muziek, haal je banden met vrienden aan, of zoek nieuwe vrienden als je die niet genoeg hebt, verwen je zelf in alle opzichten.

Hoe meer je focust op je vriendin, hoe afhankelijker je bent, en hoe pijnlijker het is dat ze je niet geeft wat je nodig hebt.
pi_119203757
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:03 schreef Hallojo het volgende:

Sorry?

Al sla je een victoria secret model aan de haak, iedereen wilt toch van zn partner wel eens de bevestiging dat je nog helemaal het einde bent. Dat je er leuk uitziet, dat je haar leuk zit die dag... Dat soort?
pi_119203769
Je zoekt dus iemand die jou continu verteld hoe geweldig je niet bent? Hm.
pi_119203804
quote:
9s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:08 schreef Scorpie het volgende:
Je zoekt dus iemand die jou continu verteld hoe geweldig je niet bent? Hm.
Dat lees ik niet.
Ik lees dat hij het fijn zou vinden om af en toe die bevestiging te krijgen... En niet nooit eens te horen krijgt dat hij leuk is.

Laat ik zo zeggen, ik vind het heel leuk om te horen als J zegt dat ik zn mooie moppie ben... Dat is toch leuk en fijn?
zo zal J het ook fijn vinden als ik dan eens zeg, goh lief je ziet er leuk uit vandaag... Of he, heb je een nieuw luchtje, je ruikt heerlijk...

Gewoon complimentjes, warmte...
pi_119203838
quote:
3s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:02 schreef Lokasenna het volgende:
Jij vindt het alleen maar vervelend voor jezelf, lijkt het.
Voor haar is het ook niet leuk dat ze haar gevoelens niet zo goed kan uiten, jij zou haar daarbij ook kunnen helpen.
Daar doe ik ook me best mee, vooral telkens tegen haar herhalen dat ze zich niet hoef te schamen en dat het heel normaal is om je gevoelens bij mij te uiten en wanneer ze het uit zegt ze bijvoorbeeld "Vergeet wat ik zei", waar ik dan zeg dat het niet erg is en ze het gerust vaker mag doen.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:03 schreef Hallojo het volgende:

Weggaan is voor mij moeilijk omdat ik dan altijd het idee krijg dat ik niet lang genoeg na een oplossing heb gezocht.
pi_119203863
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Sorry?

Al sla je een victoria secret model aan de haak, iedereen wilt toch van zn partner wel eens de bevestiging dat je nog helemaal het einde bent. Dat je er leuk uitziet, dat je haar leuk zit die dag... Dat soort?
Vrouw zeker?

Mannen hebben die bevestiging over het algemeen wat minder nodig denk ik.
Volg de pijlen.
pi_119203870
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat lees ik niet.
Ik lees dat hij het fijn zou vinden om af en toe die bevestiging te krijgen... En niet nooit eens te horen krijgt dat hij leuk is.
quote:
met als enige nadeel dat als ik een vriendin heb dat ik het liefst complimentjes krijg en te horen hoe blij zei s om mij als vriendin te hebben
Kwestie van interpretatie denk.
pi_119203959
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

Kwestie van interpretatie denk.
Nee, ik hoef niet ieder uur te horen krijgen hoe leuk ze me vind, maar meer een uiting eens in de zoveel tijd dat ik wel kan zeggen met zekerheid dat ze mij goed genoeg vind.
pi_119203964
quote:
10s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:11 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Vrouw zeker?

Mannen hebben die bevestiging over het algemeen wat minder nodig denk ik.
Alle mannen zijn hetzelfde?

Het hoeft toch niet elke dag zo nadrukkelijk gezegd te worden.. Maar complimentjes vindt toch iedereen leuk? Man of vrouw...

Ik hoef heus niet elke dag te horen hoe leuk en lief en geweldig ik ben... Dan zou ik ook wel een keer zeggen dat dat irritant is. Maar het is leuk en speciaal als je het gewoon af en toe op het juiste moment wel uitspreekt naar elkaar.
pi_119203983
quote:
15s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:10 schreef tomy800 het volgende:

[..]

Daar doe ik ook me best mee, vooral telkens tegen haar herhalen dat ze zich niet hoef te schamen en dat het heel normaal is om je gevoelens bij mij te uiten en wanneer ze het uit zegt ze bijvoorbeeld "Vergeet wat ik zei", waar ik dan zeg dat het niet erg is en ze het gerust vaker mag doen.

[..]

Weggaan is voor mij moeilijk omdat ik dan altijd het idee krijg dat ik niet lang genoeg na een oplossing heb gezocht.
Het blijft lastig, maar op een gegeven moment weet je dat je beter kunt gaan en dan moet je niet bij haar blijven omdat je het moment van verbreken zo lastig vindt. Je zult daarna juist opgelucht zijn.
Volg de pijlen.
pi_119204018
Zo ver ik het begrijp is TS zelf heel onzeker en wil hij daarom constant bevestiging dat zijn vriendin hem leuk vindt. Ik denk dat de onzekerheid van TS het grootste probleem in de relatie is en niet zijn vriendin.
Oost west, mij best.
pi_119204070
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:14 schreef Zomerzon01 het volgende:
Zo ver ik het begrijp is TS zelf heel onzeker en wil hij daarom constant bevestiging dat zijn vriendin hem leuk vindt. Ik denk dat de onzekerheid van TS het grootste probleem in de relatie is en niet zijn vriendin.
Onzekerheid in combinatie van vriendin...

Onzekerheid kun je je partner ook gewoon in steunen door juist het zelfvertrouwen soms eens een boost te geven... Toch?

Verder is onzekerheid wel iets wat bij je hoort of niet, en waar je ook vooral zelf mee aan de slag moet.
pi_119204097
quote:
Laat ik zo zeggen, ik vind het heel leuk om te horen als J zegt dat ik zn mooie moppie ben
_O-
Ik heb gruwelijk hard gelachen. Dankjewel. :) :*
pi_119204135
quote:
Ook een zeker persoon vind het fijn om af en toe eens bevestiging te krijgen van degene om wie hij/zij zoveel geeft.
pi_119204176
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:55 schreef tomy800 het volgende:
Over haar is vooral te vertellen dat ze een "gevoelloze" meid is
"The power in a relationship belongs to the one who cares less."

Trek je conclusie.
pi_119204183
quote:
Laat ik zo zeggen, ik vind het heel leuk om te horen als J zegt dat ik zn mooie moppie ben...
Mooie moppie? For real?
pi_119204200
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]
Onzekerheid kun je je partner ook gewoon in steunen door juist het zelfvertrouwen soms eens een boost te geven... Toch?
Dat is waar. Maar hij moet ook niet van haar verwachten dat ze dit elke dag doet. En zo komt het op mij wel over.
Oost west, mij best.
pi_119204230
quote:
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Onzekerheid in combinatie van vriendin...

Verder is onzekerheid wel iets wat bij je hoort of niet, en waar je ook vooral zelf mee aan de slag moet.
Ik geef inderdaad toe dat ik onzeker ben maar niet in de richting dat ik een belangrijk persoon zoals me vriendin niet zal geloven wanneer ze me een compliment geef, hiermee bedoel ik dat ik erg verzekerd of onzeker kan worden van wat me vriendin van me vind, en als dat negatief is dan wil ik dat veranderen, en als het positief dan doe ik er ook wat mee, maar als ik niet weet wat ik fout of goed doe in haar ogen weet ik ook niet wat ik eraan moet veranderen bijvoorbeeld.
pi_119204251
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:20 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar hij moet ook niet van haar verwachten dat ze dit elke dag doet. En zo komt het op mij wel over.
Sommige mensen hebben die aandacht wel nodig ja. Verschrikkelijk.
pi_119204284
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:20 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Ik las het stuk juist compleet andersom. Waar de vriendin van TS best wel een koud persoon is, die wel over andere jongens praat tegen hem, maar hem nooit een compliment geeft, alsof ze hem als een normale vriend ziet. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')