abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120926592
is er nu al bekend wat de precieze regels gaan worden.
pi_120928321
nop.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  zaterdag 29 december 2012 @ 22:59:13 #243
53151 T42
Pinball Wizard
pi_120933047
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:57 schreef Bart-Willem het volgende:
Gemiddeld wel ja, maar als "gemiddeld" pakt men een oldtimer benzine-auto uit de provincie Utrecht die 500 Euro per jaar wegenbelasting betaalt. Dat is waar die 153 miljoen uit het regeerakkoord op gebaseerd is. ;) Heb je een 2CV of Kever, dan betaal je fors minder, maar iets als een Volvo 740 op LPG betaalt fors meer, en zo'n Benz diesel zal dan circa 1300 per jaar kosten. :)

Oftewel: in heel veel gevallen zal een oldtimer-kenteken van 200 Euro per jaar met een verplichte 1e auto (desnoods pak je een Twingo erbij voor 9 Euro per maand) veel goedkoper zijn. ;) Of je zet de auto op naam van je vader/moeder/weetikveelwat. :+ Vergeet niet dat dit alternatieven zijn om de hobbyist de sparen. :) De overheid kan ook doodleuk zeggen: "zoek het maar uit, iedereen betaalt de volle mep, ook auto's die nauwelijks of nooit rijden" en dan ben je dus verder van huis. :P Iets met water en wijn enzo. :P
heb gister al nummer zoveel in de schorsing gegooit omdat ik ze nooit gebruik. (passat uit ander topic) zullen tegen die tijd wel meer zijn...

maar hoor nu vaker dat ze 30 jaar benzine willen doen en 35 jaar diesel.
pi_120934946
En LPG dan?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120935959
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 23:28 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
En LPG dan?
Opcenten.
  zondag 30 december 2012 @ 00:11:10 #246
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_120937872
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:59 schreef T42 het volgende:

[..]

heb gister al nummer zoveel in de schorsing gegooit omdat ik ze nooit gebruik. (passat uit ander topic) zullen tegen die tijd wel meer zijn...

maar hoor nu vaker dat ze 30 jaar benzine willen doen en 35 jaar diesel.
Dus dan mag je gewoon nog steeds daily rijden met een oldskool rammelkleppenbak op diesel, als hij maar oud genoeg is? :')
Lost wel het 190D-probleem op, maar dan zakt onze regering, die met het vingertje richting milieu wijst, wel effe dik door het ijs natuurlijk :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 30 december 2012 @ 00:34:03 #247
53151 T42
Pinball Wizard
pi_120939172
quote:
14s.gif Op zondag 30 december 2012 00:11 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dus dan mag je gewoon nog steeds daily rijden met een oldskool rammelkleppenbak op diesel, als hij maar oud genoeg is? :')
Lost wel het 190D-probleem op, maar dan zakt onze regering, die met het vingertje richting milieu wijst, wel effe dik door het ijs natuurlijk :X
hoezo? de jonge diesel probleem lost dan toch op? en diesels van 35 jaar zijn niet zo heel intresant. kom je bij de hele slome benzen uit die veel meer diesel zuipen en hanomag busjes die 70kmh lopen
  zondag 30 december 2012 @ 02:21:11 #248
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_120943500
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 00:34 schreef T42 het volgende:

[..]

hoezo? de jonge diesel probleem lost dan toch op? en diesels van 35 jaar zijn niet zo heel intresant. kom je bij de hele slome benzen uit die veel meer diesel zuipen en hanomag busjes die 70kmh lopen
Je vergeet voor het gemak effe dat ze dan weer aan een overgangsregeling vastzitten, dus zelfde als ze nu hebben gedaan met die staffel van 25 neer 30 jaar; iedereen die nu al rijdt, mag blijven rijden. Nieuw ingevoerde auto's moeten voldoen aan de nieuwe regels, wel- of niet met een staffel of iets dergelijks, dus als je hem hebt voor de regeling ingaat kunnen ze je volgens mij niet zomaar die nieuwe regel door je strot rammen, dan gaan de FEHAC en kornuiten weer aan het muiten denk ik :)

Al hadden ze daar met de btw op verzekeringen ook niet zo'n problemen mee :') :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_120945321
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 00:34 schreef T42 het volgende:

diesels van 35 jaar zijn niet zo heel intresant. kom je bij de hele slome benzen uit die veel meer diesel zuipen
De afgewerkte frituurolie is gratis.
pi_120950832
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 00:34 schreef T42 het volgende:

[..]

hoezo? de jonge diesel probleem lost dan toch op? en diesels van 35 jaar zijn niet zo heel intresant. kom je bij de hele slome benzen uit die veel meer diesel zuipen en hanomag busjes die 70kmh lopen
Het is een uitstel van het probleem: de auto's uit '86 worden even geschorst tot ze 35 jaar oud zijn en ondertussen pakt men een Benz uit 1979 om goedkoop te dieselen. En guess what: die doen helemaal niet veel onder voor een 190D uit 1985. :P

Het verhogen van de leeftijd zal dus niets helpen, en is gewoon domme symboolpolitiek. :P
pi_120952104
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 12:43 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Het is een uitstel van het probleem: de auto's uit '86 worden even geschorst tot ze 35 jaar oud zijn en ondertussen pakt men een Benz uit 1979 om goedkoop te dieselen. En guess what: die doen helemaal niet veel onder voor een 190D uit 1985. :P

Het verhogen van de leeftijd zal dus niets helpen, en is gewoon domme symboolpolitiek. :P
Daar denk ik dus heel wat lichter over. Er zullen er zeker bewaard worden, maar dat het zo massaal gebeurt dat het niks of weinig uitmaakt, daar geloof ik echt niet in. Dat stallen en in leven houden is ook niet gratis.

en als die '79ers hetzelfde waren als een 190D.. dan waren er nog wel meer van.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  zondag 30 december 2012 @ 14:07:52 #252
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_120954397
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:59 schreef T42 het volgende:
...
maar hoor nu vaker dat ze 30 jaar benzine willen doen en 35 jaar diesel.
Waar hoor je dat?
Werk je op het ministerie, of wordt deze suggestie bij de FEHAC oid. geopperd? ;)

Denk dat we beter kunnen wachten tot er echt iets bekend is. Ze weten bij het ministerie zelf nauwelijks nog de weg in dit soort regeltjes en hun uitvoering. Heb ik wel eens gehoord. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 30 december 2012 @ 14:27:18 #253
53151 T42
Pinball Wizard
pi_120955342
quote:
14s.gif Op zondag 30 december 2012 02:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je vergeet voor het gemak effe dat ze dan weer aan een overgangsregeling vastzitten, dus zelfde als ze nu hebben gedaan met die staffel van 25 neer 30 jaar; iedereen die nu al rijdt, mag blijven rijden. Nieuw ingevoerde auto's moeten voldoen aan de nieuwe regels, wel- of niet met een staffel of iets dergelijks, dus als je hem hebt voor de regeling ingaat kunnen ze je volgens mij niet zomaar die nieuwe regel door je strot rammen, dan gaan de FEHAC en kornuiten weer aan het muiten denk ik :)

Al hadden ze daar met de btw op verzekeringen ook niet zo'n problemen mee :') :X
sst dat weet ik ;) anders moet ik nog 4 jaar wachten
  zondag 30 december 2012 @ 14:30:32 #254
53151 T42
Pinball Wizard
pi_120955484
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 12:43 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Het is een uitstel van het probleem: de auto's uit '86 worden even geschorst tot ze 35 jaar oud zijn en ondertussen pakt men een Benz uit 1979 om goedkoop te dieselen. En guess what: die doen helemaal niet veel onder voor een 190D uit 1985. :P

Het verhogen van de leeftijd zal dus niets helpen, en is gewoon domme symboolpolitiek. :P
ken weinig stallingen die goedkoop zijn en een diesel benz uit 1979 is alweer een andere benz die meer zuipt en veel minder luxe heeft en ook weer meer onderhoud heeft. dan zo'n luxe bak uit 1986 met airco en alles

maar dan worden er toch minder geimporteerd vanuit duitsland?
pi_120955608
Gewoon een ´79 Benz ombouwen met een moderne 3,0L diesel.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120955813
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 17:20 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Volgens mij lukt dat wel: ik neem aan dat wanneer je een verklaring van de leasemaatschappij of werkgever opstuurt dat jij de dagelijkse bestuurder bent van die auto dat 't geen probleem moet zijn. :P

@ Powerflux: kilometerbeperking heb je al wegens de oldtimerverzekering. :) En liever 200 Euro per jaar dan helemaal de volle mep te moeten betalen. :P Die verplichting van 1e auto is om eventueel misbruik alsnog tegen te gaan. ;)
Ik heb maar 1 auto en dat is mijn oldtimer. Mijn vriendin heeft een gewoon gebakje, mag mijn oldtimer er dan ook bij gezet worden?
History became legend, legend became myth.
  zondag 30 december 2012 @ 16:30:17 #257
53151 T42
Pinball Wizard
pi_120960966
quote:
14s.gif Op zondag 30 december 2012 14:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Gewoon een ´79 Benz ombouwen met een moderne 3,0L diesel.
maar dan heb je nog het gevecht tegen roest en geen luxe op een kachel na ;)
  zondag 30 december 2012 @ 16:31:22 #258
53151 T42
Pinball Wizard
pi_120961026
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:37 schreef valek het volgende:

[..]

Ik heb maar 1 auto en dat is mijn oldtimer. Mijn vriendin heeft een gewoon gebakje, mag mijn oldtimer er dan ook bij gezet worden?
dan schrijf ik ze ook allemaal naar mijn ouders over of vriendin ;)
pi_120962597
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 16:30 schreef T42 het volgende:

[..]

maar dan heb je nog het gevecht tegen roest en geen luxe op een kachel na ;)
Oude Benzen roesten toch niet zo fanatiek. Je bedoelt de W114 toch?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120963192
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:30 schreef T42 het volgende:

[..]

ken weinig stallingen die goedkoop zijn en een diesel benz uit 1979 is alweer een andere benz die meer zuipt en veel minder luxe heeft en ook weer meer onderhoud heeft. dan zo'n luxe bak uit 1986 met airco en alles

maar dan worden er toch minder geimporteerd vanuit duitsland?
De stalling die ik had kostte 100 Euro per jaar, en veel stallingen zijn net zo duur. Kwestie van goed rondvragen en niet naar de eerste de beste op Marktplaats gaan. :P

De meeste 190D's zijn ook maar karig uitgerust en veel mensen rijden al juist in zo'n 1979-1980 model. Zijn ook een slagje groter dus kan je beter met 4-5 man zitten dan in een 190D waar de achterbank zo goed als onbruikbaar van is. :+ En behalve dit diesel-verhaal kunnen diesel-bezitters ook overstappen van een 85'er diesel naar een benzine-auto die 30 jaar oud is. :P Bijvoorbeeld een 190 op LPG uit 1984 ipv een diesel uit 1985. ;)

Kortom: het verhogen van de leeftijd lost het probleem gewoon niet op. :)
pi_120963403
100 eypo per jaar? :o Fucking goedkoop. Heb je voor weinig ook nog leuke sleutelplekken?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120963522
Ik zou zeggen..
Je gaat naar de postkantoor of VVV koop daar een papiertje waar je 5000 of 10.000 of onbeperkt km kopen zodat je met oldtimer op de weg mag.
Wel vanvoren km-stand doorgeven en wordt bij apk gecontroleerd of juist is.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_120964876
quote:
14s.gif Op zondag 30 december 2012 17:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
100 eypo per jaar? :o Fucking goedkoop. Heb je voor weinig ook nog leuke sleutelplekken?
Helaas weet ik zo geen sleutelplekken, maar als je een beetje rondzoekt krijg je vanzelf wel meer plekken gevonden. Die figuren die op bijvoorbeeld Marktplaats adverteren rekenen doodleuk 400 Euro per jaar, terwijl er genoeg caravanstallingen zijn die veel minder rekenen maar er niet mee adverteren. :P Lokaal in je dorp (en als je in een stad woont zoek je wat naastgelegen dorpen) rondvragen en voila. :P

@ hierboven: een kilometertellerkabel heb je zo losgetrokken, dus dat is helaas wel wat fraudegevoelig. :P
  zondag 30 december 2012 @ 19:09:21 #264
53151 T42
Pinball Wizard
pi_120968540
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 17:23 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik zou zeggen..
Je gaat naar de postkantoor of VVV koop daar een papiertje waar je 5000 of 10.000 of onbeperkt km kopen zodat je met oldtimer op de weg mag.
Wel vanvoren km-stand doorgeven en wordt bij apk gecontroleerd of juist is.
ik heb auto zonder kmteller en dan?
  zondag 30 december 2012 @ 19:13:12 #265
53151 T42
Pinball Wizard
pi_120968730
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 17:16 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

De stalling die ik had kostte 100 Euro per jaar, en veel stallingen zijn net zo duur. Kwestie van goed rondvragen en niet naar de eerste de beste op Marktplaats gaan. :P

De meeste 190D's zijn ook maar karig uitgerust en veel mensen rijden al juist in zo'n 1979-1980 model. Zijn ook een slagje groter dus kan je beter met 4-5 man zitten dan in een 190D waar de achterbank zo goed als onbruikbaar van is. :+ En behalve dit diesel-verhaal kunnen diesel-bezitters ook overstappen van een 85'er diesel naar een benzine-auto die 30 jaar oud is. :P Bijvoorbeeld een 190 op LPG uit 1984 ipv een diesel uit 1985. ;)

Kortom: het verhogen van de leeftijd lost het probleem gewoon niet op. :)
100 euro per auto okeey, ik heb al 18 auto's en nu? mijne staan al lang droog maar ken meer verzamelaars. en tegen die tijd als alles geschorst gaat worden zijn die van 100 euro zo op....

benzen van voor 1984 zie ik weinig dagelijks, ik zie hier alleen de modelen van na 1984
en op lpg heb je in een oude auto ook meer onderhoud (ik had een benz op lpg) en zuinig was die echt niet.
pi_120968774
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 19:09 schreef T42 het volgende:

[..]

ik heb auto zonder kmteller en dan?
Tja.. Dan moet je extra belasting gaan betalen denk ik. Gaan ze een schatting doen van 't aantal behaalbare kilometers op basis van beschikbaar asfalt en profieldiepte banden (door speciaal opgeleide ambtenaren natuurlijk...) >:)
Dit is een Signature....
  zondag 30 december 2012 @ 19:14:21 #267
53151 T42
Pinball Wizard
pi_120968797
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 17:51 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Helaas weet ik zo geen sleutelplekken, maar als je een beetje rondzoekt krijg je vanzelf wel meer plekken gevonden. Die figuren die op bijvoorbeeld Marktplaats adverteren rekenen doodleuk 400 Euro per jaar, terwijl er genoeg caravanstallingen zijn die veel minder rekenen maar er niet mee adverteren. :P Lokaal in je dorp (en als je in een stad woont zoek je wat naastgelegen dorpen) rondvragen en voila. :P

@ hierboven: een kilometertellerkabel heb je zo losgetrokken, dus dat is helaas wel wat fraudegevoelig. :P
nu nog wel ;) straks met al die mensen die hun auto liever schorsen niet meer.
elke winter is het al druk in de stallingen
pi_120979629
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 19:13 schreef T42 het volgende:

[..]

100 euro per auto okeey, ik heb al 18 auto's en nu? mijne staan al lang droog maar ken meer verzamelaars. en tegen die tijd als alles geschorst gaat worden zijn die van 100 euro zo op....

benzen van voor 1984 zie ik weinig dagelijks, ik zie hier alleen de modelen van na 1984
en op lpg heb je in een oude auto ook meer onderhoud (ik had een benz op lpg) en zuinig was die echt niet.
Een auto op benzine of LPG vergt inderdaad meer onderhoud, maar LPG is wel goedkoper. :P En je denkt toch niet dat die knakenrijders veel geld uitgeven aan onderhoud? :X Die fietsen van APK naar APK. :P
pi_120984188
Die goedkope jomo's niet nee.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 31 december 2012 @ 02:16:46 #270
53151 T42
Pinball Wizard
pi_120994905
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 21:50 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Een auto op benzine of LPG vergt inderdaad meer onderhoud, maar LPG is wel goedkoper. :P En je denkt toch niet dat die knakenrijders veel geld uitgeven aan onderhoud? :X Die fietsen van APK naar APK. :P
dan zijn ze ook zo klaar als de 1e laswerk er aan komt wat meer dan 1 bochtje heeft ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')