heb gister al nummer zoveel in de schorsing gegooit omdat ik ze nooit gebruik. (passat uit ander topic) zullen tegen die tijd wel meer zijn...quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:57 schreef Bart-Willem het volgende:
Gemiddeld wel ja, maar als "gemiddeld" pakt men een oldtimer benzine-auto uit de provincie Utrecht die 500 Euro per jaar wegenbelasting betaalt. Dat is waar die 153 miljoen uit het regeerakkoord op gebaseerd is.Heb je een 2CV of Kever, dan betaal je fors minder, maar iets als een Volvo 740 op LPG betaalt fors meer, en zo'n Benz diesel zal dan circa 1300 per jaar kosten.
Oftewel: in heel veel gevallen zal een oldtimer-kenteken van 200 Euro per jaar met een verplichte 1e auto (desnoods pak je een Twingo erbij voor 9 Euro per maand) veel goedkoper zijn.Of je zet de auto op naam van je vader/moeder/weetikveelwat.
Vergeet niet dat dit alternatieven zijn om de hobbyist de sparen.
De overheid kan ook doodleuk zeggen: "zoek het maar uit, iedereen betaalt de volle mep, ook auto's die nauwelijks of nooit rijden" en dan ben je dus verder van huis.
Iets met water en wijn enzo.
Dus dan mag je gewoon nog steeds daily rijden met een oldskool rammelkleppenbak op diesel, als hij maar oud genoeg is?quote:Op zaterdag 29 december 2012 22:59 schreef T42 het volgende:
[..]
heb gister al nummer zoveel in de schorsing gegooit omdat ik ze nooit gebruik. (passat uit ander topic) zullen tegen die tijd wel meer zijn...
maar hoor nu vaker dat ze 30 jaar benzine willen doen en 35 jaar diesel.
hoezo? de jonge diesel probleem lost dan toch op? en diesels van 35 jaar zijn niet zo heel intresant. kom je bij de hele slome benzen uit die veel meer diesel zuipen en hanomag busjes die 70kmh lopenquote:Op zondag 30 december 2012 00:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dus dan mag je gewoon nog steeds daily rijden met een oldskool rammelkleppenbak op diesel, als hij maar oud genoeg is?![]()
Lost wel het 190D-probleem op, maar dan zakt onze regering, die met het vingertje richting milieu wijst, wel effe dik door het ijs natuurlijk
Je vergeet voor het gemak effe dat ze dan weer aan een overgangsregeling vastzitten, dus zelfde als ze nu hebben gedaan met die staffel van 25 neer 30 jaar; iedereen die nu al rijdt, mag blijven rijden. Nieuw ingevoerde auto's moeten voldoen aan de nieuwe regels, wel- of niet met een staffel of iets dergelijks, dus als je hem hebt voor de regeling ingaat kunnen ze je volgens mij niet zomaar die nieuwe regel door je strot rammen, dan gaan de FEHAC en kornuiten weer aan het muiten denk ikquote:Op zondag 30 december 2012 00:34 schreef T42 het volgende:
[..]
hoezo? de jonge diesel probleem lost dan toch op? en diesels van 35 jaar zijn niet zo heel intresant. kom je bij de hele slome benzen uit die veel meer diesel zuipen en hanomag busjes die 70kmh lopen
De afgewerkte frituurolie is gratis.quote:Op zondag 30 december 2012 00:34 schreef T42 het volgende:
diesels van 35 jaar zijn niet zo heel intresant. kom je bij de hele slome benzen uit die veel meer diesel zuipen
Het is een uitstel van het probleem: de auto's uit '86 worden even geschorst tot ze 35 jaar oud zijn en ondertussen pakt men een Benz uit 1979 om goedkoop te dieselen. En guess what: die doen helemaal niet veel onder voor een 190D uit 1985.quote:Op zondag 30 december 2012 00:34 schreef T42 het volgende:
[..]
hoezo? de jonge diesel probleem lost dan toch op? en diesels van 35 jaar zijn niet zo heel intresant. kom je bij de hele slome benzen uit die veel meer diesel zuipen en hanomag busjes die 70kmh lopen
Daar denk ik dus heel wat lichter over. Er zullen er zeker bewaard worden, maar dat het zo massaal gebeurt dat het niks of weinig uitmaakt, daar geloof ik echt niet in. Dat stallen en in leven houden is ook niet gratis.quote:Op zondag 30 december 2012 12:43 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Het is een uitstel van het probleem: de auto's uit '86 worden even geschorst tot ze 35 jaar oud zijn en ondertussen pakt men een Benz uit 1979 om goedkoop te dieselen. En guess what: die doen helemaal niet veel onder voor een 190D uit 1985.![]()
Het verhogen van de leeftijd zal dus niets helpen, en is gewoon domme symboolpolitiek.
Waar hoor je dat?quote:Op zaterdag 29 december 2012 22:59 schreef T42 het volgende:
...
maar hoor nu vaker dat ze 30 jaar benzine willen doen en 35 jaar diesel.
sst dat weet ikquote:Op zondag 30 december 2012 02:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak effe dat ze dan weer aan een overgangsregeling vastzitten, dus zelfde als ze nu hebben gedaan met die staffel van 25 neer 30 jaar; iedereen die nu al rijdt, mag blijven rijden. Nieuw ingevoerde auto's moeten voldoen aan de nieuwe regels, wel- of niet met een staffel of iets dergelijks, dus als je hem hebt voor de regeling ingaat kunnen ze je volgens mij niet zomaar die nieuwe regel door je strot rammen, dan gaan de FEHAC en kornuiten weer aan het muiten denk ik![]()
Al hadden ze daar met de btw op verzekeringen ook niet zo'n problemen mee![]()
ken weinig stallingen die goedkoop zijn en een diesel benz uit 1979 is alweer een andere benz die meer zuipt en veel minder luxe heeft en ook weer meer onderhoud heeft. dan zo'n luxe bak uit 1986 met airco en allesquote:Op zondag 30 december 2012 12:43 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Het is een uitstel van het probleem: de auto's uit '86 worden even geschorst tot ze 35 jaar oud zijn en ondertussen pakt men een Benz uit 1979 om goedkoop te dieselen. En guess what: die doen helemaal niet veel onder voor een 190D uit 1985.![]()
Het verhogen van de leeftijd zal dus niets helpen, en is gewoon domme symboolpolitiek.
Ik heb maar 1 auto en dat is mijn oldtimer. Mijn vriendin heeft een gewoon gebakje, mag mijn oldtimer er dan ook bij gezet worden?quote:Op dinsdag 18 december 2012 17:20 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Volgens mij lukt dat wel: ik neem aan dat wanneer je een verklaring van de leasemaatschappij of werkgever opstuurt dat jij de dagelijkse bestuurder bent van die auto dat 't geen probleem moet zijn.
@ Powerflux: kilometerbeperking heb je al wegens de oldtimerverzekering.En liever 200 Euro per jaar dan helemaal de volle mep te moeten betalen.
Die verplichting van 1e auto is om eventueel misbruik alsnog tegen te gaan.
maar dan heb je nog het gevecht tegen roest en geen luxe op een kachel naquote:Op zondag 30 december 2012 14:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Gewoon een ´79 Benz ombouwen met een moderne 3,0L diesel.
dan schrijf ik ze ook allemaal naar mijn ouders over of vriendinquote:Op zondag 30 december 2012 14:37 schreef valek het volgende:
[..]
Ik heb maar 1 auto en dat is mijn oldtimer. Mijn vriendin heeft een gewoon gebakje, mag mijn oldtimer er dan ook bij gezet worden?
Oude Benzen roesten toch niet zo fanatiek. Je bedoelt de W114 toch?quote:Op zondag 30 december 2012 16:30 schreef T42 het volgende:
[..]
maar dan heb je nog het gevecht tegen roest en geen luxe op een kachel na
De stalling die ik had kostte 100 Euro per jaar, en veel stallingen zijn net zo duur. Kwestie van goed rondvragen en niet naar de eerste de beste op Marktplaats gaan.quote:Op zondag 30 december 2012 14:30 schreef T42 het volgende:
[..]
ken weinig stallingen die goedkoop zijn en een diesel benz uit 1979 is alweer een andere benz die meer zuipt en veel minder luxe heeft en ook weer meer onderhoud heeft. dan zo'n luxe bak uit 1986 met airco en alles
maar dan worden er toch minder geimporteerd vanuit duitsland?
Helaas weet ik zo geen sleutelplekken, maar als je een beetje rondzoekt krijg je vanzelf wel meer plekken gevonden. Die figuren die op bijvoorbeeld Marktplaats adverteren rekenen doodleuk 400 Euro per jaar, terwijl er genoeg caravanstallingen zijn die veel minder rekenen maar er niet mee adverteren.quote:Op zondag 30 december 2012 17:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
100 eypo per jaar?Fucking goedkoop. Heb je voor weinig ook nog leuke sleutelplekken?
ik heb auto zonder kmteller en dan?quote:Op zondag 30 december 2012 17:23 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik zou zeggen..
Je gaat naar de postkantoor of VVV koop daar een papiertje waar je 5000 of 10.000 of onbeperkt km kopen zodat je met oldtimer op de weg mag.
Wel vanvoren km-stand doorgeven en wordt bij apk gecontroleerd of juist is.
100 euro per auto okeey, ik heb al 18 auto's en nu? mijne staan al lang droog maar ken meer verzamelaars. en tegen die tijd als alles geschorst gaat worden zijn die van 100 euro zo op....quote:Op zondag 30 december 2012 17:16 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
De stalling die ik had kostte 100 Euro per jaar, en veel stallingen zijn net zo duur. Kwestie van goed rondvragen en niet naar de eerste de beste op Marktplaats gaan.![]()
De meeste 190D's zijn ook maar karig uitgerust en veel mensen rijden al juist in zo'n 1979-1980 model. Zijn ook een slagje groter dus kan je beter met 4-5 man zitten dan in een 190D waar de achterbank zo goed als onbruikbaar van is.En behalve dit diesel-verhaal kunnen diesel-bezitters ook overstappen van een 85'er diesel naar een benzine-auto die 30 jaar oud is.
Bijvoorbeeld een 190 op LPG uit 1984 ipv een diesel uit 1985.
Kortom: het verhogen van de leeftijd lost het probleem gewoon niet op.
Tja.. Dan moet je extra belasting gaan betalen denk ik. Gaan ze een schatting doen van 't aantal behaalbare kilometers op basis van beschikbaar asfalt en profieldiepte banden (door speciaal opgeleide ambtenaren natuurlijk...)quote:
nu nog welquote:Op zondag 30 december 2012 17:51 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Helaas weet ik zo geen sleutelplekken, maar als je een beetje rondzoekt krijg je vanzelf wel meer plekken gevonden. Die figuren die op bijvoorbeeld Marktplaats adverteren rekenen doodleuk 400 Euro per jaar, terwijl er genoeg caravanstallingen zijn die veel minder rekenen maar er niet mee adverteren.Lokaal in je dorp (en als je in een stad woont zoek je wat naastgelegen dorpen) rondvragen en voila.
@ hierboven: een kilometertellerkabel heb je zo losgetrokken, dus dat is helaas wel wat fraudegevoelig.
Een auto op benzine of LPG vergt inderdaad meer onderhoud, maar LPG is wel goedkoper.quote:Op zondag 30 december 2012 19:13 schreef T42 het volgende:
[..]
100 euro per auto okeey, ik heb al 18 auto's en nu? mijne staan al lang droog maar ken meer verzamelaars. en tegen die tijd als alles geschorst gaat worden zijn die van 100 euro zo op....
benzen van voor 1984 zie ik weinig dagelijks, ik zie hier alleen de modelen van na 1984
en op lpg heb je in een oude auto ook meer onderhoud (ik had een benz op lpg) en zuinig was die echt niet.
dan zijn ze ook zo klaar als de 1e laswerk er aan komt wat meer dan 1 bochtje heeftquote:Op zondag 30 december 2012 21:50 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Een auto op benzine of LPG vergt inderdaad meer onderhoud, maar LPG is wel goedkoper.En je denkt toch niet dat die knakenrijders veel geld uitgeven aan onderhoud?
Die fietsen van APK naar APK.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |