Je kunt ze in elk geval vragen het probleem met de huidige navigatie op te lossen.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:40 schreef iggyinthehouse het volgende:
Wat zijn onze rechten en wat kunnen wij eisen? Zij konden al weten dat het navigatiesysteem niet deugde aangezien dit dus schijnbaar een al langer bestaand probleem is (zegt onze dealer).
Dat dus inderdaad. Je mag natuurlijk wel een oplossing verwachten aangezien de auto nog in de garantieperiode zit. Maar een nieuw ingebouwd system dat beter en duurder is dan dat er af fabriek ingezet is lijkt me ook overdreven. Als je dat toch per se wilt, zul je even op gesprek moeten gaan om te vragen hoe ver de dealer bereid is om te gaan en wat het jullie zelf dan nog kost. Verder is een TomTom echt geen last of zo vind ik, in ieder geval beter dan zo'n Playmobil dingquote:Op woensdag 14 november 2012 11:44 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je kunt ze in elk geval vragen het probleem met de huidige navigatie op te lossen.
Maar het systeem vervangen door een ander, duurder systeem? Lijkt me niet...
Sure, Hyundai I30CW uit 2009. Kijk, het ligt niet aan mij dat het duurder gaat worden, maar ik zou wel graag een ingebouwde navigatie willen hebben.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:47 schreef TheClown1 het volgende:
Je kunt inderdaad geen duurder systeem van hun eisen. Je zou een oplossing kunnen eisen of inderdaad 50/50 gaan wat betreft een duurder systeem. Als het een bekend probleem is vraag ik me af wat de oplossing zou kunnen zijn behalve dus dat nieuwer en duurder systeem.
Mag ik vragen om welke auto het gaat en welk model?
2 dealers zeggen dat dit probleem niet op te lossen is...ligt echt gewoon aan de slechte kwaliteit van het navigatiesysteemquote:Op woensdag 14 november 2012 11:49 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Dat dus inderdaad. Je mag natuurlijk wel een oplossing verwachten aangezien de auto nog in de garantieperiode zit. Maar een nieuw ingebouwd system dat beter en duurder is dan dat er af fabriek ingezet is lijkt me ook overdreven. Als je dat toch per se wilt, zul je even op gesprek moeten gaan om te vragen hoe ver de dealer bereid is om te gaan en wat het jullie zelf dan nog kost. Verder is een TomTom echt geen last of zo vind ik, in ieder geval beter dan zo'n Playmobil dingSowieso zijn kaartupdates van die losse dingen meestal makkelijker/goedkoper dan van veel ingebouwde navigatiesystemen. Plus als je ooit eens een auto huurt o.i.d. kun je makkelijk gewoon je eigen navi pakken.
Je zou het erop kunnen gooien dat de 'dealbreaker' voor jou de ingebouwde navi was. Wellicht wil verkopende partij daarin meegaan en jou een schappelijk voorstel doen. Ik kan eigenlijk geen wettelijke basis vinden voor het eisen van de nieuwere en betere navi omdat het duurder is.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:07 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
Sure, Hyundai I30CW uit 2009. Kijk, het ligt niet aan mij dat het duurder gaat worden, maar ik zou wel graag een ingebouwde navigatie willen hebben.
Deze deugt niet, en een ander ingebouwd systeem wordt al snel duurder (zei mijn dealer).
Nee, er staat in de OP dat de verkopende partij zegt dat het aan het navigatiesysteem kan liggen. Hebben zij de auto uberhaupt gezien?quote:Op woensdag 14 november 2012 12:08 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
2 dealers zeggen dat dit probleem niet op te lossen is...ligt echt gewoon aan de slechte kwaliteit van het navigatiesysteem
Ja ik geef toe, beetje vreemd verhaal. Zij zijn geen officieel dealer van het merk Hyundai dus in beginsel kwamen ze met dit verhaal. Naar meedere klachten van ons zijn ze bij een bevriende Hyundai dealer gaan vragen, en toen kwam er uit dat het zeker aan het navigatiesysteem ligt.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:34 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik vermoed dat dit probleem niet binnen de garantie valt (als je nog garantie hebt door er een andere partij aan te laten knutselen) maar dat kun je gemakkelijk nakijken. Je zou dan in gesprek kunnen gaan met de verkoper en hopen op enige coulance.
Verder vind ik het een raar verhaal. Een derde partij heeft het onderzocht maar weet het niet zeker. Hebben ze het degelijk onderzocht of niet?
[..]
Nee, er staat in de OP dat de verkopende partij zegt dat het aan het navigatiesysteem kan liggen. Hebben zij de auto uberhaupt gezien?
Het autobedrijf heeft dus niet degelijk onderzocht. Men kon het probleem immers 'niet echt vinden' maar heeft wat rondgevraagd bij erkende dealers. Dat klinkt niet erg overtuigend.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:42 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
Ja ik geef toe, beetje vreemd verhaal. Zij zijn geen officieel dealer van het merk Hyundai dus in beginsel kwamen ze met dit verhaal. Naar meedere klachten van ons zijn ze bij een bevriende Hyundai dealer gaan vragen, en toen kwam er uit dat het zeker aan het navigatiesysteem ligt.
Nadat de klachten zijn ontstaan bedoel ik natuurlijk. Voor de volledigheid: Heeft de verkopende partij het voertuig fysiek onderzocht nadat er klachten zijn ontstaan met de accu en het navigatiesysteem van de betreffende Hyundai?quote:En ja, ze hebben de auto aan ons verkocht en dus ook gezien.
Nope alleen maar "verhalen" gehoord van onze eigen erkende Hyundai dealer.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:50 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Het autobedrijf heeft dus niet degelijk onderzocht. Men kon het probleem immers 'niet echt vinden' maar heeft wat rondgevraagd bij erkende dealers. Dat klinkt niet erg overtuigend.
[..]
Nadat de klachten zijn ontstaan bedoel ik natuurlijk. Voor de volledigheid: Heeft de verkopende partij het voertuig fysiek onderzocht nadat er klachten zijn ontstaan met de accu en het navigatiesysteem van de betreffende Hyundai?
Hoe kun je dan in godsnaam het volgende stellen:quote:Op woensdag 14 november 2012 12:54 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
Nope alleen maar "verhalen" gehoord van onze eigen erkende Hyundai dealer.
Probleem is ook dat de verkopende partij zich bevindt aan de andere kant van het land.
Een beunhaas kijkt er met een half oog naar (het mag niks kosten natuurlijk want anders had je wel een auto bij je eigen dealer gekocht) en roept dan maar dat het navigatiesysteem brak is. Dat heeft ie 'uiteraard van de echte dealer gehoord'. Of ie er maar een nieuw systeempje in zal hangen voor een rooitje of anderhalf.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:08 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
2 dealers zeggen dat dit probleem niet op te lossen is...ligt echt gewoon aan de slechte kwaliteit van het navigatiesysteem
Nou zo ligt het niet......prijs is gewoon de normale prijs, alleen hadden ze daar gewoon het juiste type, de juiste kleur etc etcquote:Op woensdag 14 november 2012 13:03 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Hoe kun je dan in godsnaam het volgende stellen:
[..]
Een beunhaas kijkt er met een half oog naar (het mag niks kosten natuurlijk want anders had je wel een auto bij je eigen dealer gekocht) en roept dan maar dat het navigatiesysteem brak is. Dat heeft ie 'uiteraard van de echte dealer gehoord'. Of ie er maar een nieuw systeempje in zal hangen voor een rooitje of anderhalf.
Hoe kom je erbij dat een ingebouwde navigatie een accessoire is?quote:Op woensdag 14 november 2012 12:56 schreef Winterman het volgende:
Je kan helemaal niets eisen. Je zal 6 maanden Bovag garantie hebben en die garantie geldt niet voor accessoires/toebehoren.
Het aanbod van een TomTom is meer dan redelijk.
Wat is dan wel noodzakelijk? Cruise-control? Zou fraai worden als alles wat niet noodzakelijk wat niet onder de garantie zou vallen.quote:Op woensdag 14 november 2012 15:37 schreef Mark het volgende:
Zolang het geen gemeengoed is wellicht? Of niet noodzakelijk?
Ik probeer mee te denken wat de definitie van een accessoire isquote:Op woensdag 14 november 2012 15:50 schreef dester_martijn het volgende:
Wat is dan wel noodzakelijk? Cruise-control? Zou fraai worden als alles wat niet noodzakelijk wat niet onder de garantie zou vallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |