En is kwalificeren dan weer een grotere prestatie?quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:55 schreef Caland het volgende:
Ligt eraan in welke periode. Vroeger bestond zo'n EK geloof ik uit een land of 8. Dan is zo'n prestatie, winnen, eigenlijk een stuk minder waard dan dat het nu het geval is.
Je had net zoveel wedstrijden. Misschien nog wel meer. Je had een kwartfinale en een halve finale voor het EK. Als er maar 4 landen zich kunnen plaatsen ben je toch ook uniek ?quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:55 schreef Caland het volgende:
Ligt eraan in welke periode. Vroeger bestond zo'n EK geloof ik uit een land of 8. Dan is zo'n prestatie, winnen, eigenlijk een stuk minder waard dan dat het nu het geval is.
Gelukkige kopbal van Kieft in buitenspelpositie tegen Ierland op het EK-88 schat je hoger in dan het revolutionaire voetbal van het Nederlands elftal op het WK-74, waar ze de finale verloren door een schwalbe van Hölzenbein ?quote:
Het Duitsland van het EK-72 was echt geweldig.quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:55 schreef Caland het volgende:
Voor en na elk WK, EK worden we weer doodgegooid met die omhaal van Marco van Basten. Dat revolutionaire voetbal kan niemand zich herinneren omdat het uiteindelijk nergens toe leidde.quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Gelukkige kopbal van Kieft in buitenspelpositie tegen Ierland op het EK-88 schat je hoger in dan het revolutionaire voetbal van het Nederlands elftal op het WK-74, waar ze de finale verloren door een schwalbe van Hölzenbein ?
Julliequote:Op dinsdag 13 november 2012 11:06 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Voor en na elk WK, EK worden we weer doodgegooid met die omhaal van Marco van Basten. Dat revolutionaire voetbal kan niemand zich herinneren omdat het uiteindelijk nergens toe leidde.
Wat zou het hooghouden van Richard Witsche tegen Feyenoord nou betekent hebben als jullie die wedstrijd uiteindelijk verloren met 1-3 ?
Was tegen FC Den Bosch.quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:06 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Voor en na elk WK, EK worden we weer doodgegooid met die omhaal van Marco van Basten.
Nee hoor. Ze zijn later vergeten tegen wie Spanje ook alweer speelde.quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:51 schreef Hathor het volgende:
Vind die finales ook wel mooi hoor, ook al werden ze verloren. Verliezen kan trouwens ook heel verschillend zijn, iedereen is nu nog steeds vol lof over Oranje van 74 dat eigenlijk gewoon de beste was, en over 2010 spreken de meesten over het schandelijk harde en onherkenbare spel van Oranje.
Nog niet, ik heb laatst nog met een Australier zitten chatten die helemaal lyrisch was over het Nederlandse totaalvoetbal uit de jaren 70, en nu geen goed woord over had over de schoppartijen van bv een v. Bommel en een de Jong. Blijkbaar zijn die grove overtredingen bij sommige mensen op het netvlies blijven plakken, waardoor Nederland vooral veel sympathie verspeeld heeft. Ik moest ook nog de vraag beantwoorden waar toch in hemelsnaam ons leuke aanvallende voetbal gebleven was.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ze zijn later vergeten tegen wie Spanje ook alweer speelde.
Iedereen die praat over dat gelukkige "88 raad ik aan om de groepswedstrijd tegen Rusland nog eens te bekijken. Dat was waarschijnlijk de beste wedstrijd, alleen die Dassaev...quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Gelukkige kopbal van Kieft in buitenspelpositie tegen Ierland op het EK-88 schat je hoger in dan het revolutionaire voetbal van het Nederlands elftal op het WK-74, waar ze de finale verloren door een schwalbe van Hölzenbein ?
Bij mij niet. Ik vond Oranje vrijwel het hele toernooi verdomd matig voetbal spelen. Deed soms pijn aan de ogen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:55 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Als ik terugdenk aan 2010, doet het nog steeds pijn!
Godverdomme!!!
Van die frommelgoaltjes van Sneijder.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:19 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Bij mij niet. Ik vond Oranje vrijwel het hele toernooi verdomd matig voetbal spelen. Deed soms pijn aan de ogen.
Ik had het Duitsland wel gegund.
Een historicus als jij weet dan ook dat Nederland eigenlijk niet op dat tornooi mocht staan tong ? Dus dat er van het totaalvoetbal op een tornooi eigenlijk geen sprake was geweest ( toen alvast nog niet) ?quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |