abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_119393088
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Die mogen gewoon kreperen, net zoals in de VS! ^O^

:')
Het gaat echt wel weerstand opleveren binnen de kamer. Het lost niets op en het levert alleen maar meer kosten op, dat zal de rekenkamer ook wel concluderen. Ja, er moet bezuinigd worden.. maar zo zuur zal het appeltje niet worden.. kan gewoon niet.
-weg-
pi_119393128
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:06 schreef Ernemmertje het volgende:

[..]

Bepaalde kenmerken wel. Niet veel. Mijn kids exact het zelfde. Mja, HSP ligt dicht bij ASS.. dus geen idee verder, ik zie het wel allemaal, wel fijn om te weten mochten we toch iets hebben anders dan alleen HSP.
Spannend. Ik hoop dat je er wat verder mee kan komen.
-weg-
pi_119393208
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:08 schreef Auti het volgende:

[..]

Spannend. Ik hoop dat je er wat verder mee kan komen.
Ja, vast wel. Ik heb net mijn bericht ge-edit trouwens..
  maandag 19 november 2012 @ 18:11:58 #154
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_119393244
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:07 schreef Auti het volgende:

[..]

Het gaat echt wel weerstand opleveren binnen de kamer. Het lost niets op en het levert alleen maar meer kosten op, dat zal de rekenkamer ook wel concluderen. Ja, er moet bezuinigd worden.. maar zo zuur zal het appeltje niet worden.. kan gewoon niet.
Ze zullen het in stapjes doen, zodat we uiteindelijk de gekste dingen zullen accepteren!
Echt wel dat VVDers daarop willen bezuinigen. Als je aan de drank raakt is het jouw eigen schuld (hun mening) dus waarom zou de staat dat moeten betalen?
Owja! En omdat door dit soort maatregelen de persoonlijke ellende en criminaliteit gaat stijgen, moeten de straffen ook omhoog! Goh! Wat dat betreft zijn we al aardig gehersenspoelt!
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_119393306
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:10 schreef Ernemmertje het volgende:

[..]

Ja, vast wel. Ik heb net mijn bericht ge-edit trouwens..
Bij mij werd als kind bij het jeugdriagg mijn problematiek afgedaan met hoogbegaafdheid.. En dan denken mensen ook dat je er zelf wel komt.. achteraf dus helemaal niet en veel te laat kwam de aap uit de mouw. Wel goed dat je probeert er vroeg bij te zijn voor je kids ^O^
-weg-
pi_119393344
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:11 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ze zullen het in stapjes doen, zodat we uiteindelijk de gekste dingen zullen accepteren!
Echt wel dat VVDers daarop willen bezuinigen. Als je aan de drank raakt is het jouw eigen schuld (hun mening) dus waarom zou de staat dat moeten betalen?
Owja! En omdat door dit soort maatregelen de persoonlijke ellende en criminaliteit gaat stijgen, moeten de straffen ook omhoog! Goh! Wat dat betreft zijn we al aardig gehersenspoelt!
Het CDA zal het een straf van god vinden dus die stemt ook wel voor
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  maandag 19 november 2012 @ 18:14:52 #157
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_119393361
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:13 schreef Auti het volgende:

[..]

Bij mij werd als kind bij het jeugdriagg mijn problematiek afgedaan met hoogbegaafdheid.. En dan denken mensen ook dat je er zelf wel komt.. achteraf dus helemaal niet en veel te laat kwam de aap uit de mouw. Wel goed dat je probeert er vroeg bij te zijn voor je kids ^O^
Ja, dat vind ik ook! Als ik als kind al gediagnostiseerd zou zijn, had alles er nu heel anders uit gezien voor mij!
Beter doe je zoiets heel snel, ook om het eventueel uit te sluiten! ^O^
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
  maandag 19 november 2012 @ 18:16:14 #158
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_119393399
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:14 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Het CDA zal het een straf van god vinden dus die stemt ook wel voor
Ja, we laten gewoon de armsten kreperen en voor de veiligheid kunnen we het beste een glazen plafond in Nederland plaatsen om de rijker...ik bedoel werkenden in NL te beschermen tegen dat tuig! ^O^

Zo komen we er wel! ^O^
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_119393520
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:13 schreef Auti het volgende:

[..]

Bij mij werd als kind bij het jeugdriagg mijn problematiek afgedaan met hoogbegaafdheid.. En dan denken mensen ook dat je er zelf wel komt.. achteraf dus helemaal niet en veel te laat kwam de aap uit de mouw. Wel goed dat je probeert er vroeg bij te zijn voor je kids ^O^
Daar ga ik voor! ;) Dank je! :*
pi_119442381
Ik was even afwezig...

quote:
Klopt, dan moet je iemand vinden die je begrijpt en zich daaraan gewoon aanpast. Goede communicatie en samen afspraken maken is daarom heel erg belangrijk!
Dat was voor mij nog wel eens moeilijk. Dan verloor ik mezelf en paste mezelf alleen maar aan aan die persoon. Gelukkig ben ik nu wat ouder en kan ik zijn wie ik ben. Ik ben niet moeilijk in het maken van afspraken.

quote:
Meer autismeliteratuur-leestips zijn welkom.
Francisco X. Stork- Marcelo en de echte wereld
Nic Balthazar- Niets was alles wat hij zei (ook bekend als Ben X)
Kamran Nazeer- Daar komen de gekken

Ik heb de laatste nog niet uitgelezen, omdat ik in drie boeken tegelijk bezig ben en ik er moeilijk doorheen kwam... Maar ik moet er gewoon de tijd voor nemen ;)
pi_119465972
Dinsdag een afspraak met Vangnet en Advies, dan hoop ik weer een stap verder te komen.
-weg-
pi_119506556
Ik ga me laten herkeuren/diagnosticeren. Er zijn nog een aantal issues waar ik tegenaanloop in werk en functioneren op sociaal gebied, waar ik niet zomaar overheen kan stappen en ik denk dat ik niet zo makkelijk mee kan buigen met het UWV als zij willen.

Mijn diagnose (ADD) is op mijn 19e gesteld, maar daar werd bij vertelt dat het min of meer een tijdelijke diagnose was omdat ik nog een adolescent was. Ik heb een ''persoonlijkheidsstoornis niet nader bekend'' bij de diagnose ADD gekregen, en ons vermoeden is dat het Asperger is. Nu duidelijk is welke problemen aanhouden, zie ik voorlopig echt nog niet voor me dat ik de 40 uur ga werken die het UWV van me wil. Ik heb de test gedaan op de website van de Asperger stichting en ik zit op een score van 39; plus de psycholoog had al eerder een vermoeden in die richting geuit. We gaan testen.

Het is gewoon tijd om het te onderzoeken, voordat ik in de problemen kom omdat men dingen gaat eisen die ik (nog) niet waar kan maken :)

Ik volg hier dus voorlopig :)
pi_119508852
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:26 schreef Selestha het volgende:
Ik ga me laten herkeuren/diagnosticeren. Er zijn nog een aantal issues waar ik tegenaanloop in werk en functioneren op sociaal gebied, waar ik niet zomaar overheen kan stappen en ik denk dat ik niet zo makkelijk mee kan buigen met het UWV als zij willen.

Mijn diagnose (ADD) is op mijn 19e gesteld, maar daar werd bij vertelt dat het min of meer een tijdelijke diagnose was omdat ik nog een adolescent was. Ik heb een ''persoonlijkheidsstoornis niet nader bekend'' bij de diagnose ADD gekregen, en ons vermoeden is dat het Asperger is. Nu duidelijk is welke problemen aanhouden, zie ik voorlopig echt nog niet voor me dat ik de 40 uur ga werken die het UWV van me wil. Ik heb de test gedaan op de website van de Asperger stichting en ik zit op een score van 39; plus de psycholoog had al eerder een vermoeden in die richting geuit. We gaan testen.

Het is gewoon tijd om het te onderzoeken, voordat ik in de problemen kom omdat men dingen gaat eisen die ik (nog) niet waar kan maken :)

Ik volg hier dus voorlopig :)
Wees welkom! :W
Heb zelf ook Asperger en een aantal anderen hier ook.
Hoe oud ben je nu en wanneer kun je de uitslag verwachten?
Ik kwam zelf op een wachtlijst terecht toen ik me ging laten testen.
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_119508985
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 17:45 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wees welkom! :W
Heb zelf ook Asperger en een aantal anderen hier ook.
Hoe oud ben je nu en wanneer kun je de uitslag verwachten?
Ik kwam zelf op een wachtlijst terecht toen ik me ging laten testen.
Ik ben nu 25, dus oud genoeg om inzicht te hebben in bepaalde definitieve patronen :)

En we zijn net begonnen met overleggen, dus het kan nog even duren voor ik een datum heb om te testen.
pi_119509104
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 17:50 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik ben nu 25, dus oud genoeg om inzicht te hebben in bepaalde definitieve patronen :)

En we zijn net begonnen met overleggen, dus het kan nog even duren voor ik een datum heb om te testen.
Ik werd ook eerst ADD getest en een half jaartje later kwam het autisme ter sprake. Daar zat dus niet zoveel tijd tussen als bij jou.
Maar ik was dan ook helemaal vastgelopen in m'n leven en wou weten wat er aan de hand was.

Met een beetje pech kom jij ook eerst op een wachtlijst te staan. De lengte daarvan is dan weer afhankelijk van de regio waar je woont. (ik weet niet uit m'n hoofd welke regio's "sneller" zijn).

Ik heb m'n diagnose nu zo'n 4 jaar.
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_119509689
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 17:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik werd ook eerst ADD getest en een half jaartje later kwam het autisme ter sprake. Daar zat dus niet zoveel tijd tussen als bij jou.
Maar ik was dan ook helemaal vastgelopen in m'n leven en wou weten wat er aan de hand was.

Met een beetje pech kom jij ook eerst op een wachtlijst te staan. De lengte daarvan is dan weer afhankelijk van de regio waar je woont. (ik weet niet uit m'n hoofd welke regio's "sneller" zijn).

Ik heb m'n diagnose nu zo'n 4 jaar.
Hmm ja toen ik die diagnose kreeg was ik al zo'n 2 jaar in behandeling omdat het toen echt slecht met me ging. Nu gaat het naar verhouding beter (heb al een jaar een vaste baan van 10 uur per week, 2 uur per dag) en heb een vaste vriendenkring. Maar ik ben hierdoor de meeste dagen al volledig uitgeput als ik thuis kom, laat staan dat ik méér kan gaan werken. Ik word nog steeds overprikkeld door vanalles. Dus het is tijd verder te gaan kijken naar wat me nou toch zo veel energie kost.

Ik wordt wel geholpen door ''bemoeizorg'' met mijn huis opruimen, zij gaan me nu misschien ook aan een testmiddagje helpen in hun autismecentrum. Ik ben benieuwd.

Het is gewoon fijn als er inderdaad duidelijkheid komt :)
pi_119510002
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:14 schreef Selestha het volgende:

[..]

Hmm ja toen ik die diagnose kreeg was ik al zo'n 2 jaar in behandeling omdat het toen echt slecht met me ging. Nu gaat het naar verhouding beter (heb al een jaar een vaste baan van 10 uur per week, 2 uur per dag) en heb een vaste vriendenkring. Maar ik ben hierdoor de meeste dagen al volledig uitgeput als ik thuis kom, laat staan dat ik méér kan gaan werken. Ik word nog steeds overprikkeld door vanalles. Dus het is tijd verder te gaan kijken naar wat me nou toch zo veel energie kost.

Ik word wel geholpen door ''bemoeizorg'' met mijn huis opruimen, zij gaan me nu misschien ook aan een testmiddagje helpen in hun autismecentrum. Ik ben benieuwd.

Het is gewoon fijn als er inderdaad duidelijkheid komt :)
Dat is het zeker! :)
In het begin accepteerde ik m'n diagnose eigenlijk niet. De diagnose autisme is namelijk nogal.....permanent.

Dat van die 10 uur per week herken ik wel. Ik heb in het verleden tot 20 uur in de week gewerkt (gewoon bijbaantjes) en raakte steeds maar weer overspannen zonder te weten wat er nou toch aan de hand was. Heel vervelend :(

Trouwens ook knap dat je een vaste vriendenkring hebt opgebouwd. Sommigen hier hebben helemaal niemand en dat lijkt me toch nogal zwaar. Ik ben dan ook gezegend met een goed stel vrienden :)

tevens heb ik onderstreepte even voor je verbeterd ;)
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_119510365
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:24 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat is het zeker! :)
In het begin accepteerde ik m'n diagnose eigenlijk niet. De diagnose autisme is namelijk nogal.....permanent.

Dat van die 10 uur per week herken ik wel. Ik heb in het verleden tot 20 uur in de week gewerkt (gewoon bijbaantjes) en raakte steeds maar weer overspannen zonder te weten wat er nou toch aan de hand was. Heel vervelend :(

Trouwens ook knap dat je een vaste vriendenkring hebt opgebouwd. Sommigen hier hebben helemaal niemand en dat lijkt me toch nogal zwaar. Ik ben dan ook gezegend met een goed stel vrienden :)

tevens heb ik onderstreepte even voor je verbeterd ;)
Oh haha, ja als ik moe ben maak ik wel eens spelfouten ;) Was een zware dag vandaag.

En eerlijk gezegd ben ik blij als er eindelijk duidelijkheid is, ik word nu gek van de onzekerheid over mijn positie bij de gemeente als iemand die deels bijstand ontvangt en deels werkt. Zij willen me uit de bijstand hebben, maar ik kan echt geen 35 tot 40 uur werk per week aan. Dat is gewoon teveel gevraagd. Vandaag 3 uur gewerkt en ik ben weer kapot..

Ik heb een vaste vriendenkring, maar we zien elkaar alleen op onze groepsavonden, we hebben een gedeelde interesse die ons samenbrengt en daardoor is een hechte band ontstaan. Ik spreek de mensen uit de groep wel buiten de avonden maar ik zie ze eigenlijk nooit daarbuiten. Dat werkt prima voor mij, het is een stabiele basis en daarnaast heb ik niet veel nodig.

Daarnaast heb ik wel wat mensen die ik af en toe zie, maar dat is minder intensief. Zo werkt het voor mij in ieder geval wel :)
pi_119510847
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:33 schreef Selestha het volgende:

[..]

Oh haha, ja als ik moe ben maak ik wel eens spelfouten ;) Was een zware dag vandaag.

En eerlijk gezegd ben ik blij als er eindelijk duidelijkheid is, ik word nu gek van de onzekerheid over mijn positie bij de gemeente als iemand die deels bijstand ontvangt en deels werkt. Zij willen me uit de bijstand hebben, maar ik kan echt geen 35 tot 40 uur werk per week aan. Dat is gewoon teveel gevraagd. Vandaag 3 uur gewerkt en ik ben weer kapot..

Ik heb een vaste vriendenkring, maar we zien elkaar alleen op onze groepsavonden, we hebben een gedeelde interesse die ons samenbrengt en daardoor is een hechte band ontstaan. Ik spreek de mensen uit de groep wel buiten de avonden maar ik zie ze eigenlijk nooit daarbuiten. Dat werkt prima voor mij, het is een stabiele basis en daarnaast heb ik niet veel nodig.

Daarnaast heb ik wel wat mensen die ik af en toe zie, maar dat is minder intensief. Zo werkt het voor mij in ieder geval wel :)
Klopt. Ik hoef ook niet per se elke dag mensen om me heen. Kan gerust een dagje alleen zijn :)
M'n vrienden komen af en toe een weekendje bij mij en dan gaan we lekker gamen en kletsen enzo, met een borrel erbij :)

Ik ben nu helemaal afgekeurd, maar heb wel veel vrijwilligerswerk gedaan. Toen merkte ik dat een aantal dagdelen per week al teveel gevraagd was voor mij. Nu krijg ik begeleiding, ook voor thuis.

Ik hoop dat dingen een beetje snel duidelijk worden, anders zit je ook maar te wachten en zo te horen zit je een beetje op hete kolen.
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
  donderdag 22 november 2012 @ 20:00:40 #170
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_119513919
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:33 schreef Selestha het volgende:

[..]

Oh haha, ja als ik moe ben maak ik wel eens spelfouten ;) Was een zware dag vandaag.

En eerlijk gezegd ben ik blij als er eindelijk duidelijkheid is, ik word nu gek van de onzekerheid over mijn positie bij de gemeente als iemand die deels bijstand ontvangt en deels werkt. Zij willen me uit de bijstand hebben, maar ik kan echt geen 35 tot 40 uur werk per week aan. Dat is gewoon teveel gevraagd. Vandaag 3 uur gewerkt en ik ben weer kapot..
...
Het hangt er ook van af waar je werkt of komt te werken, hoe lang je het volhoudt. Is het leuk werk wat je doet? Op welke manier wil de gemeente je uit de bijstand hebben?

Alleenstaanden vaker burnout

Ook alleenstaande ouders hebben minder kans op een burnout dan alleenstaanden. Iets/iemand hebben om voor te leven helpt blijkbaar de kans om arbeidsongeschikt te raken, te verkleinen.
pi_119514248
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 20:00 schreef schaal_10 het volgende:

Ook alleenstaande ouders hebben minder kans op een burnout dan alleenstaanden. Iets/iemand hebben om voor te leven helpt blijkbaar de kans om arbeidsongeschikt te raken, te verkleinen.
Mensen moeten meer en vaker sporten.
Las vandaag trouwens over een nieuwe vorm van RSI, kantoorknieen.. mensen krijgen last van hun knieen omdat ze teveel stilzitten.
-weg-
pi_119515885
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:09 schreef Auti het volgende:
Dinsdag een afspraak met Vangnet en Advies, dan hoop ik weer een stap verder te komen.
Ik ken de instelling alleen van horen zeggen, maar is het zo erg dan?
pi_119516178
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 20:08 schreef Auti het volgende:

[..]

Mensen moeten meer en vaker sporten.
Las vandaag trouwens over een nieuwe vorm van RSI, kantoorknieen.. mensen krijgen last van hun knieen omdat ze teveel stilzitten.
Kantoorknieën... Wtf...
pi_119516243
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 20:43 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik ken de instelling alleen van horen zeggen, maar is het zo erg dan?
Last resort.. ik heb nog wel hoop dat ze echt iets kunnen betekenen.
-weg-
pi_119516306
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 20:51 schreef Auti het volgende:

[..]

Last resort.. ik heb nog wel hoop dat ze echt iets kunnen betekenen.
Ok, succes ermee.

Hier moet het in 2013 ook een keer beter gaan anders heb ik niet zoveel zin meer.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')