quote:Op dinsdag 13 november 2012 00:14 schreef Dagkaart het volgende:
Ff niet verder gaan sukkel. Misschien een optie? Of erover praten? Nee meneer wil zijn piemeltje gaan gebruiken.
Precies, je was me net voor met ongeveer dezelfde reactiequote:Op dinsdag 13 november 2012 00:13 schreef Mucha-Girl het volgende:
Allereerst, voel jezelf niet schuldig. Je wist het niet. Ze voelt zich veilig genoeg bij je om alles te vertellen, en dat is al een goede basis.
Wat jullie moeten doen is praten samen. Praten over het misbruik, praten over jullie eigen seksleven, praten over haar onzekerheden en wensen, en uiteraard ook die van jou.
Laat haar weten dat je er altijd voor haar bent, dat ze alles voor je is, dat je van haar houdt, en laat haar op seksueel gebied de grenzen en het tempo aangeven. Uiteindelijk komt het dan, hopelijk, goed.
Niets van piemel gaan gebruiken ik wil gewoon advies !quote:Op dinsdag 13 november 2012 00:14 schreef Dagkaart het volgende:
Ff niet verder gaan sukkel. Misschien een optie? Of erover praten? Nee meneer wil zijn piemeltje gaan gebruiken.
Dat is het juist ik voelde me zeer schuldig ;s maa ik heb er met haar over gepraat zo ver het ging ... Maar dankje voor je advies !quote:Op dinsdag 13 november 2012 00:13 schreef Mucha-Girl het volgende:
Allereerst, voel jezelf niet schuldig. Je wist het niet. Ze voelt zich veilig genoeg bij je om alles te vertellen, en dat is al een goede basis.
Wat jullie moeten doen is praten samen. Praten over het misbruik, praten over jullie eigen seksleven, praten over haar onzekerheden en wensen, en uiteraard ook die van jou.
Laat haar weten dat je er altijd voor haar bent, dat ze alles voor je is, dat je van haar houdt, en laat haar op seksueel gebied de grenzen en het tempo aangeven. Uiteindelijk komt het dan, hopelijk, goed.
Mijn excuses ... Ik kom uit Mechelen in Belgie dus een heel ander soort nederlands :p Nee het kussen doet ze graag maar het verder gaan kan ze nie ze was echt ingestort nadat ik over haar tepel aan het wrijven was ... nog voel ik me schuldig :squote:Op dinsdag 13 november 2012 00:13 schreef Maisnon het volgende:
Ik moet me inhouden om niet over je Nederlands te zeuren maarjahier gaat ie:
Je hoeft je niet te verontschuldigen dat je haar begint te kussen enzo, jij kan dat ook niet weten en het is nu duidelijk dat ze dat dus moeilijk vindt. Wat zegt ze er zelf over? Vroeger op 15 jaar is nogal breed, is het gebeurt toen ze nog jong was, of met een vorig vriendje?
Ik denk niet dat je er zelf veel kan helpen, anders dan er met haar over praten en het samen gewoon rustiger aan doen totdat ze zich er prettig bij voelt.
Heb ook daarin geduld, probeer niet alles meteen uit haar te trekken. Erover praten is ook pijnlijk voor haar. Je moet gewoon bedenken: als zij klaar is om te praten, moet jij er zijn om te luisteren.quote:Op dinsdag 13 november 2012 00:17 schreef Yaavaa het volgende:
[..]
Dat is het juist ik voelde me zeer schuldig ;s maa ik heb er met haar over gepraat zo ver het ging ... Maar dankje voor je advies !
Echt hartstikke bedankt ! ik wil haar gewoon goed laten voelen en als dat tijd nodig heeft is het maar zo !!quote:Op dinsdag 13 november 2012 00:20 schreef Mucha-Girl het volgende:
[..]
Heb ook daarin geduld, probeer niet alles meteen uit haar te trekken. Erover praten is ook pijnlijk voor haar. Je moet gewoon bedenken: als zij klaar is om te praten, moet jij er zijn om te luisteren.
Om te kunnen genieten van seks is het essentieel dat een vrouw zich veilig voelt bij je en dat het tussen haar oren goed zit. Die veiligheid is vroeger beschadigt, en dat vertrouwen in haar eigen lichaam kan jij haar teruggeven, maar dat zal geduld kosten.
Luister naar wat ze verteld, de rest van het verhaal komt wel als ze eraan toe is.
En graag gedaan trouwens
liefde is misschien om elkaar geven? ik weet niet of jij het weetquote:Op dinsdag 13 november 2012 00:28 schreef Picchia het volgende:
Ze moet gewoon naar een psycholoog. En van haar probleem niet jouw probleem maken.
Als je om haar geeft stuur je haar naar een professional. Anders blijf je de komende tijd nog wel met haar problemen zitten.quote:Op dinsdag 13 november 2012 00:29 schreef Yaavaa het volgende:
[..]
liefde is misschien om elkaar geven? ik weet niet of jij het weet
Dus als jij een meisje hebt dat misbruikt is geweest paal jij haar gewoon want 'niet jouw probleem?'quote:Op dinsdag 13 november 2012 00:28 schreef Picchia het volgende:
Ze moet gewoon naar een psycholoog. En van haar probleem niet jouw probleem maken.
als je om iemand geeft zal je haar met haar problemen niet gewoon weg sturen !quote:Op dinsdag 13 november 2012 00:32 schreef Picchia het volgende:
[..]
Als je om haar geeft stuur je haar naar een professional. Anders blijf je de komende tijd nog wel met haar problemen zitten.
Dat had je toch niet kunnen weten vooraf? Het is niet alsof het op het etiket staat. Zij moet hiervoor naar een psycholoog/psychiater/seksuoloog als ze niet al onder behandeling is. Pas als zij het een plek kan geven kan ze misschien stapsgewijs leren seks te hebben ondanks de nare ervaring in het verleden. Wat jij moet doen is haar de tijd geven tot het zover is en dat gaat langer duren dan jij geduld hebt als je seks wil.quote:Op dinsdag 13 november 2012 00:10 schreef Yaavaa het volgende:
Ik ben 17 en men vriendin is er 15 maar vandaag lagen we samen in de zetel en ik was een beetje met haar aant spelen .. en we beginnen te kussen en ik begin over haar tepel te wrijven ineens stopt ze en begint ze te huilen .. krijg ik te horen dat ze vroeger misbruikt is geweest terwijl ik da niet wist anders had ik dat nooit gedaan !! maar nu zit ik met de vraag hoe moet ik nu verder gaan op seksuee vlak? kan iemand me helpen?
ik wil haar echt kunnen helpen !quote:Op dinsdag 13 november 2012 01:06 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat had je toch niet kunnen weten vooraf? Het is niet alsof het op het etiket staat. Zij moet hiervoor naar een psycholoog/psychiater/seksuoloog als ze niet al onder behandeling is. Pas als zij het een plek kan geven kan ze misschien stapsgewijs leren seks te hebben ondanks de nare ervaring in het verleden. Wat jij moet doen is haar de tijd geven tot het zover is en dat gaat langer duren dan jij geduld hebt als je seks wil.
zal ik zeker en vast ook niet doenquote:Op dinsdag 13 november 2012 01:25 schreef Charcot het volgende:
Je kunt haar helpen door haar te ondersteunen, haar aan te moedigen professionele hulp te zoeken en tegelijkertijd haar de ruimte te geven. Zet haar nooit maar dan ook nooit onder druk. Ook niet subtiel.
Dat. Ze voelt zich bij jou dusdanig veilig dat ze het ter sprake bent. Ondersteunen, aanmoedigen hulp te zoeken. En haar normaal behandelen, niet ineens extra voorzichtig met haar omgaan, het onderwerp vermijden. Maar ook niet opzoeken.quote:Op dinsdag 13 november 2012 01:25 schreef Charcot het volgende:
Je kunt haar helpen door haar te ondersteunen, haar aan te moedigen professionele hulp te zoeken en tegelijkertijd haar de ruimte te geven. Zet haar nooit maar dan ook nooit onder druk. Ook niet subtiel.
En terecht.quote:Op dinsdag 13 november 2012 00:14 schreef Dagkaart het volgende:
Zegt een snotneus van 17 jaar..quote:Op dinsdag 13 november 2012 00:29 schreef Yaavaa het volgende:
[..]
liefde is misschien om elkaar geven? ik weet niet of jij het weet
Beste advies, wel hard, maar echt de beste optie.quote:Op dinsdag 13 november 2012 02:42 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
En terecht.
Ontopic, dumpen die chick je moet er maar zin in hebben om een tijd droog te staan en al die jankverhalen aan te horen. De seks als je die al krijgt zal iedergeval niet veel soeps zijn.
Met jou is het ook nooit meer helemaal goed gekomen he? Wat een onzin zeg!quote:Op dinsdag 13 november 2012 09:52 schreef Ffleamig het volgende:
Zoek een vriendin die niet misbruikt is geweest, helaas komt het nooit helemaal meer goed met dat soort vrouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |