Je hoort er toch 2 te hebben ?quote:Op maandag 12 november 2012 21:34 schreef blomke het volgende:
Een RTL heeft z'n sensor in het CV-water, een radiatorkraan in de behuizing om de lucht-T te meten.
Als je met een warme fohn op de knop blaast en het ventiel loopt dicht, is het een radiatorkraan.
Ik heb het altijd "vreemd"gevonden, dat een RTL aan het einde van de lussen zit. Je zou zeggen, "hij moet voorkomen dat ie te heet water de VV in stuurt, dus zet 'm aan het begin en stel 'm op de max. vloertemperatuur (40 graden of zo) af."
Zou haast de neiging hebben om Heimeier hierover te bellen.quote:Op maandag 12 november 2012 21:34 schreef blomke het volgende:
Een RTL heeft z'n sensor in het CV-water, een radiatorkraan in de behuizing om de lucht-T te meten.
Als je met een warme fohn op de knop blaast en het ventiel loopt dicht, is het een radiatorkraan.
Ik heb het altijd "vreemd"gevonden, dat een RTL aan het einde van de lussen zit. Je zou zeggen, "hij moet voorkomen dat ie te heet water de VV in stuurt, dus zet 'm aan het begin en stel 'm op de max. vloertemperatuur (40 graden of zo) af."
Dat gaat hydraulisch nooit werken natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:36 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
Je hoort er toch 2 te hebben ?
een de max temperatuur die het systeem ingaat (ter bescherming van de vloerverwarming, en eventueel tegelvloer)
en de 2de zorgt ervoor dat het water er niet nog "warm" uitloopt, dat is zonde.
deze 2e zorgt ervoor dat het water zijn warmte goed heeft afgegeven aan de vloer voordat deze uit het systeem gaat.
Dit voorkomt dat het water nog niet voldoende zijn warmte heeft afgegeven, en dat er al wel nieuw heet water wordt gevraagd door het systeem, waardoor je ketel onnodig aanslaat. het water dient net zo lang rondtgepompt te worden totdat het de ingestelde lage temperatuur heeft bereikt
Dat heb ik nog nooit gezien. Volgens mij gaat dat staan oscilleren: koud: inlaat open, aanvoer wordt warm en retour knijpt af op te hoge T, stroming weer naar beneden. Vervolgens koelt het zaakje af, retour gaat open, stroming omhoog te heet water bij aanvoer, aanvoer knijpt af, stroming weer naar beneden etc.quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:36 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
Je hoort er toch 2 te hebben ?
een de max temperatuur die het systeem ingaat (ter bescherming van de vloerverwarming, en eventueel tegelvloer)
Met vloerverwarming met stadsverwarming moet je wel,quote:Op woensdag 14 november 2012 19:17 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit gezien. Volgens mij gaat dat staan oscilleren: koud: inlaat open, aanvoer wordt warm en retour knijpt af op te hoge T, stroming weer naar beneden. Vervolgens koelt het zaakje af, retour gaat open, stroming omhoog te heet water bij aanvoer, aanvoer knijpt af, stroming weer naar beneden etc.
Mengventiel!quote:Op donderdag 15 november 2012 12:54 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
Met vloerverwarming met stadsverwarming moet je wel,
anders jaag je je warm water in hoog tempo door je instalatie heen
JA, dat is een onderdeel wat je nodig hebt, maar ook een afregeling van de temperatuur van het retourwaterquote:
Anders om.quote:Op donderdag 15 november 2012 08:07 schreef refro het volgende:
Ik heb er ook 1tje in de badkamer en dan alleen op de retour leiding. Ik volg alleen nog niet helemaal hoe deze afgesteld moet worden. Moet ik een lage temperatuur/stand aanhouden voor een hoge vloertemperatuur of juist andersom?
Dat lijstje had ik ook al gevonden maar ik kan tot nog toe geen stand vinden waarin de vloer echt lekker warm wordt. Is een lagere retour temperatuur een warmere vloer of net andersom? Of dit in deze installatie uberhaubt kan weet ik niet, geen idee hoeveel slang er onder de vloer ligt en je bent natuurlijk afhankelijk van de warmtevraag in de woonkamer.quote:Op donderdag 15 november 2012 19:03 schreef cvboer het volgende:
[..]
Anders om.
De schaalverdeling is als volgt.
1= 10 graden
2= 20 graden
3= 30
4= 40
5= 50 graden retourwatertemperatuur.
Een hogere retourtemperatuur betekend ook een hogere vloertemperatuur.quote:Op donderdag 15 november 2012 19:27 schreef refro het volgende:
[..]
Dat lijstje had ik ook al gevonden maar ik kan tot nog toe geen stand vinden waarin de vloer echt lekker warm wordt. Is een lagere retour temperatuur een warmere vloer of net andersom? Of dit in deze installatie uberhaubt kan weet ik niet, geen idee hoeveel slang er onder de vloer ligt en je bent natuurlijk afhankelijk van de warmtevraag in de woonkamer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |