abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119141611

Inleiding/Spelregels
We bevinden ons in een dorp waarin een maffiagroep actief is en dorpelingen vermoordt. Deze maffialeden wonen echter ook gewoon in het dorp; het kan dus iedereen van je medespelers zijn. De dorpelingen moeten erachter zien te komen wie er tot de maffia behoren, door hints op te lossen en elke dag iemand (hopelijk een maffialid) te lynchen. Intussen moordt de maffia rustig door. Het is de bedoeling om alle maffialeden te vermoorden voordat ze er in grotere getale zijn dan de dorpsmensen.

In principe zijn er dus 2 soorten rollen:
- of je bent maffia
- of je bent dorpsbewoner (eventueel met een speciale rol, zie hieronder)
In de regel is er ongeveer 1 maffialid per 5 dorpsbewoners, dit kan lichtelijk variëren icm andere rollen.

Eerst zal iedereen een rol toegewezen krijgen via PM. Het is verboden om printscreens van je rol te versturen aan medespelers (indien dit wel gebeurt, aub melden bij de spelleiders). Na de rollenverdeling zal er een burgemeester door het dorp gekozen worden via een democratische verkiezing. Iedereen die wil mag zich hiervoor verkiesbaar stellen. De burgemeester zal een aantal bodyguards (speciale rol) krijgen, die zullen voorkomen dat de burgemeester 's nachts sterft aan de hand van de maffia. De burgemeester kan wel gelyncht worden door het dorp. De burgemeester heeft bij de dorpslynch een stem die extra zwaar telt en kan tevens eenmalig een dubbele dorpslynch instellen! Het is dus belangrijk om een betrouwbare burgemeester te kiezen.

De burgemeester mag dus in één dag naar zijn keuze een dubbele lynch instellen. Dit houdt in dat er die dag twee mensen gelyncht worden door het dorp. Iedereen mag dan op twee mensen stemmen, en de twee mensen met de meeste stemmen worden gelyncht. Dit moet binnen 12 uur na de nachtpost worden aangekondigd worden door de burgemeester.

Wanneer de maffia in de nacht dorpsbewoners heeft vermoord, zal er een verhaal komen waarin aanwijzingen verstopt zitten over de maffialeden. De dorpsleden moeten deze hints ontrafelen, om zo de maffialeden te vinden en te lynchen. De hints worden gehaald uit de ava's, fotoboeken en profielen van de maffialeden. Ook worden er hints uit de posthistory gehaald; hierbij wordt echter alleen gekeken naar het topic en niet naar wat de desbetreffende speler daar precies gepost heeft, en wordt slechts gekeken naar de eerste pagina van de posthistory.

's Nachts kunnen de maffialeden en mensen met speciale rollen de Spelleiders een PM sturen met hun actie voor die nacht. Let er hierbij goed op de tijd: tijdens de nacht dienen alle speciale rollen hun PM voor 22.00 uur doorgestuurd hebben, zodat de overgang kan plaatsvinden. Daarop volgt de overgang weer naar de dag. De eerste dag verkiest men de burgemeester, de uitslag van de verkiezing zal bekend zijn zodra iedereen gestemd heeft(max. 24 uur), waarna meteen de nacht ingaat. (waarin de speciale rollen hun PM's kunnen sturen naar de spelleider.) De uitslag van de nacht zal dan zo snel mogelijk bekend worden, waarna de dag weer zal ingaan en de dorpsbewoners aan de slag moeten om de hints op te lossen! Und so weiter!

De hints zitten verstopt in het verhaal van de nacht (het verhaal over de dorpslynch bevat dus geen hints), en verwijzen naar de maffialeden die aan het moorden zijn geweest. Aanwijzingen kunnen overal uit genomen worden; postcount, signature, avatar, etc. Deze teksten/plaatjes/whatever mag je dus ook niet veranderen zolang het spel duurt.

Tijdens de dag zal er iemand gelyncht worden door het dorp, n.a.v. de kills van de nacht. Hierbij mag iedereen stemmen, in het topic! Om er achter te komen hoe je precies moet stemmen, lees dan even verder bij stemregels.

Als de maffia de overhand krijgt (het dorp heeft niet genoeg stemkracht meer om maffia te lynchen waardoor de maffia gewoon de stad kan uitmoorden), verliest de stad. Het dorp wint als alle maffia dood is

Stemregels:

1. Je moet duidelijk aangeven voor wie je stemt. Bijvoorbeeld: ##Ik stem voor Piet.; Zorg ook dat je het lijstje met stemmen even kopieert en je eigen stem toevoegt. Wanneer je alleen zegt te stemmen maar het lijstje niet overneemt en aanvult, telt je stem niet mee.
2. Je mag niet stemmen a lá "Ik stem nu voor Piet, maar als het helpt om Jan te redden stem ik op Henk". Je kunt wel je stem veranderen door gewoon dit te posten:;##unvote Jan, ##vote Piet;
3. Je mag niet op jezelf of iemand stemmen die dood is.
4. In het geval van twee man met evenveel stemmen zal degene die als eerste dit stemaantal heeft bereikt gelyncht worden.
5. Je MOET stemmen voor 19.00 uur. Doe je dit 2 x niet, dan volgt een automatische lynch. Burgemeestersverkiezing telt ook mee.
6. Je mag je stem niet terugtrekken, wijzigen mag zo lang de lynch nog niet geweest is.

Algemene gameregels:
1. Zodra je dood bent mag je niets zeggen dat het spel kan beïnvloeden. Je mag gerust posten, maar let op wat je zegt.
2. Probeer aub de posts gerelateerd te houden aan het spel.
3. Zorg dat je betrokken blijft bij het spel; dit hoeft niet door 24/7 je aanwezigheid te melden in het topic, maar zorg wel dat je stemt. Vooral als je een speciale rol hebt, is je aanwezigheid eigenlijk elke dag even nodig.
4. Ruzies zijn uit den boze, die vecht je maar via PM uit.
5. Tijdens het spel verander je niks aan je fobo/ava/sig/ etc. Gebeurt dit wel, dan volgt automatisch uitschakeling!

Deadlines

De dag eindigt om 19.00. Dan worden de uitslagen van de stemmingen bekend gemaakt. Vanaf dat moment hebben de mensen met een speciale rol de gelegenheid om een PM te sturen naar de Spelleider.

De nacht eindigt om 22.00. Na 22.00 worden de activiteiten van de speciale rollen bekend gemaakt met bijbehorende hints. Vanaf dat moment is het tijd om de hints op te lossen en te stemmen voor de dagelijkse dorpslynch.

Alle nachtvaardigheden moeten voor 21:30 binnen zijn. Voor de maffialeden geldt: een PM met daarin de personen die vermoord worden, alsmede door welke maffialeden zij vermoord worden.

Rollen:
Zoals al eerder benoemd, er zijn dus verschillende rollen in het spel. Aan het begin krijgt iedereen een PM met daarin zijn/haar rol. Lees hieronder wat je rol inhoudt, mocht je daarna nog vragen hebben over je rol stel ze dan in PM naar de spelleiders:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deelnemers
1. DrNick Profiel | History | Fobo
2. Tha_Erik Profiel | History | Fotoboek Townie
3. Roger_Epiales Profiel | History | Fotoboek Townie
4. tdrone Profiel | History | Fotoboek Maffia
5. Crutch Profiel | History | Fotoboek Cultleader
6. DuTank Profiel | History | Fotoboek Blacksmith
7. Tamashii Profiel | History | Fotoboek
8. Peter Profiel | History | Fotoboek Zombie
9. Rockfire Profiel | History | Fotoboek
10. Gomi Profiel | History | Fotoboek Maffia
11. liesje1979 Profiel | History | Fotoboekcult
12. lynda Profiel | History | Fotoboek Cult
13. Chuck-N0rr1s Profiel | History | Fotoboek
14. Bartjebart Profiel | History | FotoboekCult
15. Monopoly Profiel | History | Fotoboek Townie
16. AlbinoBambi Profiel | History | Fotoboek
17. Puntenslijpsel Profiel | History | Fotoboek Townie (modkill)
18. Topiek Profiel | History | Fotoboek Maffia (modkill)
19. Sheepcidus Profiel | History | Fotoboek Rechercheur
20. BeamofLight Profiel | History | Fotoboek
21. Crazy-M Profile | History | Fotoboek Townie
22. Dale Profile | History | Fotoboektownie

Belangrijke linkjes:
Nacht 1
Zombiekill
Dag 2
Nacht 2
Dag 3
Nacht 3

Dag4
Nacht4
Dag5

[ Bericht 0% gewijzigd door TheVulture op 12-11-2012 22:14:46 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  One tough cookie maandag 12 november 2012 @ 21:01:40 #2
169210 liesje1979
pi_119141643
Ik ben echt een beetje pissig. :')
pi_119141685
:{
pi_119141718
quote:
15s.gif Op maandag 12 november 2012 21:01 schreef liesje1979 het volgende:
Ik ben echt een beetje pissig. :')
Me2!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_119141744
;(
pi_119141825
Ja sorry jongens, maar dit kon echt niet anders
pi_119141837
Tering wat een slagveld
pi_119141896
quote:
15s.gif Op maandag 12 november 2012 21:04 schreef TheVulture het volgende:
Ik begrijp je keuze wel hoor!

Maar het is gewoon onwijs klote dat een spel op zo'n manier verpest kan worden door mensen die zich wel voor een spel aanmelden maar vervolgens gewoon niet normaal meespelen...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_119141900
Bedankt voor de afwezigheid he afwezige mensen! :') :X :(
pi_119141946
Op up to date?
pi_119142014
Ja het is gewoon balen, maar het spel is nog niet gespeeld :')
  maandag 12 november 2012 @ 21:08:20 #12
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_119142044
Wow, ik begin me bijna vereerd te voelen 'gewoon' vermoord te zijn. :')
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 12 november 2012 @ 21:08:22 #13
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_119142045
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 21:07 schreef TheVulture het volgende:
Ja het is gewoon balen, maar het spel is nog niet gespeeld :')
Je moet even een entertje fixen in de deelnemerslijst.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  One tough cookie maandag 12 november 2012 @ 21:08:48 #14
169210 liesje1979
pi_119142072
quote:
15s.gif Op maandag 12 november 2012 21:04 schreef TheVulture het volgende:
Weet ik en snap ik ook. Het is zuur omdat we anders vanavond gewonnen hadden. En ik snap werkelijk niet waarom mensen meedoen als ze er geen tijd voor hebben, zelfs niet die 2 minuten om even te stemmen. En al helemaal als je niet alleen verantwoordelijk bent voor je eigen rol maar ook nog eens anderen enorm benadeeld door inactiviteit. Verliezen is ok, maar door laksheid van anderen is wat lastiger te verkroppen.
pi_119142142
quote:
3s.gif Op maandag 12 november 2012 21:08 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Je moet even een entertje fixen in de deelnemerslijst.
En Dale doorstrepen... :(
pi_119142204
wat een slachtveld zo :o
Ik stem met jullie in dat het spel deze ronde door afweezigheid van spelers toch wel verpest is inderdaad.
Met of zonder geldige reden
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  maandag 12 november 2012 @ 21:12:34 #17
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_119142324
quote:
13s.gif Op maandag 12 november 2012 21:08 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Weet ik en snap ik ook. Het is zuur omdat we anders vanavond gewonnen hadden. En ik snap werkelijk niet waarom mensen meedoen als ze er geen tijd voor hebben, zelfs niet die 2 minuten om even te stemmen. En al helemaal als je niet alleen verantwoordelijk bent voor je eigen rol maar ook nog eens anderen enorm benadeeld door inactiviteit. Verliezen is ok, maar door laksheid van anderen is wat lastiger te verkroppen.
Ben het met je eens. Ondanks dat ik zelf in het begin aanwezig was :@, overigens als ik een bijzondere rol had gehad, dan was voor mij de urgentie om even online te komen wel hoger geweest.
Hoogachtend,
Erik.
pi_119142445
Ik zal maar geen lijstje gaan maken met alle quotes van mensen die gepost hebben:
Ja even hints zoeken, Ja ik ga morgen zoeken enz en vervolgens niets doen.
pi_119142520
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 21:14 schreef lynda het volgende:
Ik zal maar geen lijstje gaan maken met alle quotes van mensen die gepost hebben:
_O- _O-
  One tough cookie maandag 12 november 2012 @ 21:16:19 #20
169210 liesje1979
pi_119142554
quote:
Ja ok, hints zoeken maar dan heb ik nog liever die mensen die dan niet zoeken maar wel leuk het spel spelen qua verdacht maken enzo dan mensen die gewoon compleet schitteren door afwezigheid.
pi_119142654
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 21:16 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ja ok, hints zoeken maar dan heb ik nog liever die mensen die dan niet zoeken maar wel leuk het spel spelen qua verdacht maken enzo dan mensen die gewoon compleet schitteren door afwezigheid.
Ook die users zijn er (bijna) niet meer.. :{ Ging mij ook gewoon om het punt dat er zoveel afwezige zijn.
Vroegah moest je 6 topics terug lezen als je een dag werken was :+
pi_119142665
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 21:16 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Drnick kom er maar in
pi_119142706
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2012 21:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Drnick kom er maar in
:@
  One tough cookie maandag 12 november 2012 @ 21:22:33 #24
169210 liesje1979
pi_119142902
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 21:18 schreef lynda het volgende:

[..]

Ook die users zijn er (bijna) niet meer.. :{ Ging mij ook gewoon om het punt dat er zoveel afwezige zijn.
Vroegah moest je 6 topics terug lezen als je een dag werken was :+
Ik was ook niet erg actief bezig deze ronde maar dat kwam oa door wat ontzettende demotiverende omstandigheden. En natuurlijk is dit ook al de 4e ronde maar ik snap je punt.
pi_119142957
quote:
14s.gif Op maandag 12 november 2012 21:22 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik was ook niet erg actief bezig deze ronde maar dat kwam oa door wat ontzettende demotiverende omstandigheden. En natuurlijk is dit ook al de 4e ronde maar ik snap je punt.
Gelukkig was jij er vorige rondes wel :P
  One tough cookie maandag 12 november 2012 @ 21:24:38 #26
169210 liesje1979
pi_119143022
Nu wil ik helemaal Cult er uit hebben. :')
  maandag 12 november 2012 @ 21:24:54 #27
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_119143042
En Liesje heeft ge-SL'd, dat kost ook tijd :+.
Hoogachtend,
Erik.
pi_119143107
quote:
3s.gif Op maandag 12 november 2012 21:12 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ben het met je eens. Ondanks dat ik zelf in het begin aanwezig was :@, overigens als ik een bijzondere rol had gehad, dan was voor mij de urgentie om even online te komen wel hoger geweest.
Dat snap ik op zich, maar je rol moet eigenlijk niet uitmaken, in elke rol zit wel een bepaalde uitdaging, zelfs als simpele townie moet je juist zoveel mogelijk hints verzamelen zodat de maffia achter jou aangaat en een van je belangrijkere dorpsgenoten spaart...
  maandag 12 november 2012 @ 21:27:33 #29
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_119143195
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 21:25 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat snap ik op zich, maar je rol moet eigenlijk niet uitmaken, in elke rol zit wel een bepaalde uitdaging, zelfs als simpele townie moet je juist zoveel mogelijk hints verzamelen zodat de maffia achter jou aangaat en een van je belangrijkere dorpsgenoten spaart...
I know, en mee eens. Vandaar dat ik toen ik terug was na één stemronde gemist te hebben ik geprobeerd heb om wat goed te maken :+.
Hoogachtend,
Erik.
  One tough cookie maandag 12 november 2012 @ 21:28:34 #30
169210 liesje1979
pi_119143264
Cultist is volgens mij ook de enige rol waarbij alles stil ligt als die inactief is toch?
pi_119143508
quote:
10s.gif Op maandag 12 november 2012 21:24 schreef liesje1979 het volgende:
Nu wil ik helemaal Cult er uit hebben. :')
zeg dat ja.
pi_119143655
Faalhazen echt waar... Mij een beetje lynchen...
pi_119143711
quote:
ja ik zou de volgende dag zoeken he, maar toen moesten jullie me weer killen
pi_119143770
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 21:35 schreef Dale. het volgende:
sorry :*
  One tough cookie maandag 12 november 2012 @ 21:39:34 #35
169210 liesje1979
pi_119143914
quote:
Boeiuh, Cult had toch sowieso gewonnen vanavond.
pi_119143948
quote:
14s.gif Op maandag 12 november 2012 21:39 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Boeiuh, Cult had toch sowieso gewonnen vanavond.
Had inderdaad :')

:'(
pi_119144571
bijna tijd B-)
pi_119145143
quote:
3s.gif Op maandag 12 november 2012 21:27 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

I know, en mee eens. Vandaar dat ik toen ik terug was na één stemronde gemist te hebben ik geprobeerd heb om wat goed te maken :+.
Insert random pic nicolas cage.

Moet je nu krabben? B-)
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
pi_119145169
quote:
Het spijt me, ik heb me laten overtuigen door die stomme cult-mensen :+
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  One tough cookie maandag 12 november 2012 @ 22:02:42 #40
169210 liesje1979
pi_119145241
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 22:01 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Het spijt me, ik heb me laten overtuigen door die stomme cult-mensen :+
Ga nou niet zo doen hoor, ik ben nog steeds niet helemaal zen.
pi_119145257
quote:
8s.gif Op maandag 12 november 2012 22:02 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
pi_119145315
quote:
3s.gif Op maandag 12 november 2012 21:27 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, ook ik heb nadat ik een stemronde heb gefaald geprobeerd het goed te maken door meteen 's avonds hints te zoeken. En dat vond mijn vriendin niet altijd even gezellig :@
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_119145360
quote:
8s.gif Op maandag 12 november 2012 22:02 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Zaterdag goedmaken met een potje Weerwolven van wakkerdam? :*
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  One tough cookie maandag 12 november 2012 @ 22:07:12 #44
169210 liesje1979
pi_119145549
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 22:04 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Zaterdag goedmaken met een potje Weerwolven van wakkerdam? :*
Misschien. Ben er nu even heel erg klaar mee. :')
pi_119145592
quote:
10s.gif Op maandag 12 november 2012 22:07 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

1 voordeel; in het echt heb je geen last van inactieve spelers :')
pi_119145696
quote:
10s.gif Op maandag 12 november 2012 22:07 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, dit is ook wel heel erg stom. Nu hebben andere spelers enorm nadeel van een inactieve speler. Zeker bij speciale rollen kun je het niet maken niet actief te zijn (al was het alleen maar het stemmen en je eventuele nachtrollen)
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  maandag 12 november 2012 @ 22:10:21 #47
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_119145749
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 22:07 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

1 voordeel; in het echt heb je geen last van inactieve spelers :')
Wel :'), dan zijn er nog spelers die hun mond niet open trekken en verdenkingen gaan uiten.
Hoogachtend,
Erik.
pi_119145755

AlbinoBambi durfde in het moordlustige dorp niet meer makkelijk de straat op en besloot een avondje online te gaan pokeren. In zijn eerste hand had ze al gelijk 3 vrouwen. “De droom van iedere man”, grinnikte ze. Even later ging ze echter met twee azen toch de boot in. “Weer geen miljonair” sipte ze. “Dan moet die villa op het strand van Acapulco nog maar even wachten...”

Ze zette de tv aan en zapte langs wat Amerikaanse tekenfilms, slechte B-films en een natuurdocumentaire van Richard Attenborough. Toen ze met haar ogen knipperde leek ze ineens in een scene van de Godfather terecht te zijn gekomen. . Er vloog plotseling iets door de ruit. “Godverdomme wat doe ik hier en wie doet nou zoiets”. Albino liep naar het raam en zag tot haar schrik een staaf dynamiet liggen. Voordat ze zich kon verschuilen ontplofte het huis en verdween AlbinoBambi (Doctor) in een vuurzee.

Chuck-N0rr1s (Busdriver) had de afgelopen dagen voor veel gedoe gezorgd in het dorp. Als buschauffeur reed hij verschillende mensen naar de meest vreemde plaatsen. Deze avond was het absoluut noodweer met veel regen, wind, en donderslagen. Hij kwam langs een verlaten weiland waar wat vee stond te grazen en wilde niets liever dan naar huis. 'Er kwam een groene auto langsgereden. "He wil je een lift, riep een in het zwart gekleed figuur?" "Ja fijn want ik ben al helemaal doorweekt", zei Chuck. Chuck stapte in maar begon al snel te vermoeden dat hij bij de verkeerde was ingestapt. De passagiersstoel bleek onder stroom te staan. Langzaam liep het voltage omhoog en zijn natte kleding zorgden ervoor dat hij onder hoogspanning kwam te staan. Hij liet zijn poep en plas lopen, zijn ogen puilden uit zijn kassen en zijn hoofd ontplofte. De zwarte figuur stapte tevreden uit en verdween in de regenachtige nacht.
  maandag 12 november 2012 @ 22:10:55 #49
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_119145787
AlbinoBambi :o! Doctor :o.

En de grootste hyperactieveling de meest chaotische rol _O-.
Hoogachtend,
Erik.
pi_119145856
En weer 2 dode :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')