abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 augustus 2002 @ 17:04:18 #1
23078 -MOX-
Metaaldetectie
pi_5507272
Film : Le huitieme jour
Regisseur: Jaco van Dormael
Met o.a.: Daniel Auteuil, Miou-Miou en Pascal Duquenne
Uit : 1996
Duur: 1 uur en 58 minuten
Genre: drama/ Comedy

Het verhaal gaat over een mongool die uit zijn tehuis ontsnapt is en op zoek gaat naar zijn moeder. Lopend langs de weg naar zijn huis wordt de hond die hij mee had doodgereden door een zakenman. De zakenman neemt hem mee om hem snel naar zijn moeder te brengen. Maar de trip naar zijn huis van zijn moeder duurt wat langer dan hij had verwacht...
Ik zag de film voor het eerst 3 jaar geleden onder de franse les. Het begin leek nogal saai, maar al snel werd de film leuk. Er zitten zeer leuke stukjes in de film, maar soms ook hele erge trieste stukjes in. Ik zou andere mensen deze film zeker aanraden als je niet van actiefilms en thrillers enzo houd.

Wie heeft deze film nog meer gezien? Vond jij deze film mooi/ leuk/ saai/ / , en waarom?

Tijd, dat heb je niet, dat maak je!
  vrijdag 23 augustus 2002 @ 17:08:44 #2
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_5507322
Is dit een speciale film voor franse les? Kreeg hem namelijk ook te zien tijdens franse les 3 jaar geleden. Ik vond het een beetje saai, maar sommige stukjes wel grappig. Maar ja ik hou niet van franse films.

TechXP

vrijdag 23 augustus 2002 @ 17:09:35 #3
23078 -MOX-
Metaaldetectie
pi_5507331
Nee, het is geen film speciaal voor de franse les. Film komt uit Belgie.
pi_5507344
Ik heb die film gezien , omdat ie in Belgie wel heel bekend is en ik ben ,jaja, een Belg.
De film zelf is aangenaam hoewel niet altijd even realistisch. En je krijgt er misschien een andere kijk op mensen met een Down -syndroom , mongooltjes dus voor de minder slimme hollanders
You're a naughty girl.Go to my room.
  vrijdag 23 augustus 2002 @ 17:12:10 #5
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_5507350
Ja dat snap ik ook wel. Uit belgie? Dat zal best. Ik kan me niet meer veel herinneren van die film. Ik heb deze ook niet helemaal gezien. (toen was de les weer om )
  vrijdag 23 augustus 2002 @ 17:14:22 #6
23078 -MOX-
Metaaldetectie
pi_5507369
Het meest zielige stukje vond ik nog wel dat in de stromende regen de hond van die mongool wordt dood gereden.
  vrijdag 23 augustus 2002 @ 17:19:37 #7
27922 Stormvogel
Right Now Right Here
pi_5507436
Rainman meets Forrest Gump?
Nou, aan die fragmenten die ik zag lijkt het me helemaal niks.
mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine
pi_5507463
Forest Gump is een Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel betere film , een van de beste films dat ik ooit gezien heb.
You're a naughty girl.Go to my room.
  vrijdag 23 augustus 2002 @ 17:25:17 #9
9983 pulse80
we weten niks
pi_5507501
haha "Mon copain Harry!"
I am not here. this is not happening.
pi_7970910
Zeer goeie Belgische film. Ook "Toto le héros" is heel mooi.
  zaterdag 18 januari 2003 @ 16:19:26 #11
17887 LazySod
Living Chaos, Living Life
pi_7971812
*meldt* heb ik jaren terug gezien tijdens een Sneak Preview. toen durfden ze hier in Maastricht nog wel eens alternatieve kleine filmpjes te sneaken.. vond het een geweldige film en vind dat nog steeds. dramatisch hier en daar, maar zoals gezegd doet het je wel anders naar mensen met Down's Syndroom kijken.
pi_7971867
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 16:19 schreef LazySod het volgende:
*meldt* heb ik jaren terug gezien tijdens een Sneak Preview. toen durfden ze hier in Maastricht nog wel eens alternatieve kleine filmpjes te sneaken.. vond het een geweldige film en vind dat nog steeds. dramatisch hier en daar, maar zoals gezegd doet het je wel anders naar mensen met Down's Syndroom kijken.
Zo "klein en alternatief" was Le Huitième Jour nu ook weer niet. Als ik me niet vergis hebben ze een Palme d'Or gewonnen op het filmfestival van Cannes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')