abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119123784
Mijn laptop is waarschijnlijk aan vervanging toe ( ;( ) dus ik heb een nieuwe pc nodig. Nou ben ik er nog niet uit of ik weer een laptop neem, of een desktop. Aangezien ik meestal in de woonkamer of op mijn kamer zit, denk ik dat een laptop wat handiger is. Maar ik nu eigenlijk wel een goede pc die niet erg prijzig is.

Ik gebruik mijn laptop normaal veel voor series kijken, school en af en toe om te gamen. Ik hoef echt niet een game pc, maar games zoals cod, minecraft en CoH zou ik wel graag willen kunnen spelen zonder al te veel lag. :P

De specs van mijn vorige laptop (Dell studio 1558):

Intel Core i5-520M 2.26GHz
4.00GB RAM
ATI Radeon HD 5470 1GB
500 GB HDD

Dit wil ik eigenlijk zeker minstens terugzien in mijn nieuwe pc. Wil eigenlijk max. 700 ervoor betalen (bij desktop incl. scherm :P ). Iemand ideeën wat ik het best kan nemen? :)
pi_119123872
wat doet dit ding niet wat jij wil? lijkt mij een prima pctje voor wat jij wilt doen namelijk..
pi_119123918
Die laptop is prima. Ik zou kijken of je niet vol met virussen/spyware zit... Kijk ook even je internetverbinding na.
pi_119123958
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:08 schreef mschol het volgende:
wat doet dit ding niet wat jij wil? lijkt mij een prima pctje voor wat jij wilt doen namelijk..
Hij is kapot
pi_119124127
quote:
9s.gif Op maandag 12 november 2012 14:11 schreef maurisioo het volgende:

[..]

Hij is kapot
Is die op de grond gestuiterd of zo? Hij werkt niet meer?
pi_119124169
Moederbord is stuk. Had al naar een winkel gebracht om na te laten kijken. Kreeg toevallig net bericht van. :P
pi_119124214
Is het moederbord vervangen geen optie? Valt dit niet onder garantie?
pi_119124294
Die man zei dat het heel duur zou worden en garantie is al verlopen.

Maar ik heb dus een nieuwe pc nodig. Daarvoor heb ik dit topic geopend. :P
pi_119124450
Die laptop is echt nog geen 2 jaar oud. En heel duur valt echt wel mee.
pi_119124487
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:24 schreef geelkuikentje het volgende:
Die laptop is echt nog geen 2 jaar oud. En heel duur valt echt wel mee.
Laptop gekocht in juni/juli 2010. :P
pi_119125798
Ik zou een desktop nemen. Laptops staan erom bekend dat ze het niet lang uithouden en als er iets mee is, dan ben je meteen heel je laptop kwijt. Bij een desktop kun je tenminste dingen vervangen tegen niet al te hoge kosten en uiteindelijk krijg je meer waar voor je geld.

En als je er dan iets mobiels wilt hebben, neem je een basic laptop of een tablet erbij.
pi_119127901
quote:
14s.gif Op maandag 12 november 2012 14:57 schreef Dimens het volgende:
Ik zou een desktop nemen. Laptops staan erom bekend dat ze het niet lang uithouden en als er iets mee is, dan ben je meteen heel je laptop kwijt. Bij een desktop kun je tenminste dingen vervangen tegen niet al te hoge kosten en uiteindelijk krijg je meer waar voor je geld.

En als je er dan iets mobiels wilt hebben, neem je een basic laptop of een tablet erbij.
Ja dat is wel weer zo.

Weet iemand een goede desktop van ~ 500 euro? En een mooi beeldscherm? :P
pi_119127923
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 15:52 schreef maurisioo het volgende:

[..]

Ja dat is wel weer zo.

Weet iemand een goede desktop van ~ 500 euro? En beeldscherm? :P
Stel er een zelf samen, dan kun je zelf alle componenten kiezen en je weet wat er in je computer zit.
pi_119129731
quote:
Die 2e ziet er wel goed uit. Alleen als je daar een beeldscherm + toetsenbord bij optelt kom je uit op 850 euro wat toch best wel duur is. :P
pi_119130214
Zelf een pc samenstellen is het beste idd.
pi_119130251
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:41 schreef maurisioo het volgende:

[..]

Die 2e ziet er wel goed uit. Alleen als je daar een beeldscherm + toetsenbord bij optelt kom je uit op 850 euro wat toch best wel duur is. :P
Ja da's het nadeel van je budget, da's niet enorm hoog. Neem je toch de eerste? Die is ook niet slecht en goed genoeg voor wat je ermee wilt doen
pi_119130278
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:54 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Ja da's het nadeel van je budget, da's niet enorm hoog. Neem je toch de eerste? Die is ook niet slecht en goed genoeg voor wat je ermee wilt doen
Is die beter dan wat ik in mijn laptop had zitten?
pi_119130302
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:54 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Leuk voor gamers met te weinig geld maar dan ook echt alleen voor gamers. De rest is bagger.
pi_119130497
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:55 schreef Dimens het volgende:

[..]

Leuk voor gamers met te weinig geld maar dan ook echt alleen voor gamers. De rest is bagger.
.. goedkope "bagger" en absoluut voldoende voor wat hij doet. Je kunt er opdrachten mee maken, je kunt er minecraft en de standaard shooters op draaien en dan zijn we al klaar met de checklist.
pi_119130559
Oh en ik wil series kunnen kijken. Denk alleen niet dat niet mogelijk zou zijn daarmee.

Maar die processor bij die goedkope, is die niet waardeloos?
pi_119130604
Is het niet mogelijk om een mengsel te nemen van beide pc's? Dus dat het rond de 500 euro wordt (700 met scherm)
pi_119130760
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:59 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

.. goedkope "bagger" en absoluut voldoende voor wat hij doet. Je kunt er opdrachten mee maken, je kunt er minecraft en de standaard shooters op draaien en dan zijn we al klaar met de checklist.
Dit is echt voor gamers met een ontzettend goedkope en trage processor. Als je geen gamer bent, kun je een veel goedkopere videokaart nemen en beter een goede processor. Of zelfs geen videokaart en het met Intel HD 4000 doen, aangezien dat zelfs beter is dan wat er nu in zijn laptop zit.

Tevens kan hij besparen op een HDD en deze uit zijn laptop halen en in zijn computer stoppen.
pi_119130923
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:05 schreef Dimens het volgende:

[..]

Dit is echt voor gamers met een ontzettend goedkope en trage processor. Als je geen gamer bent, kun je een veel goedkopere videokaart nemen en beter een goede processor. Of zelfs geen videokaart en het met Intel HD 4000 doen, aangezien dat zelfs beter is dan wat er nu in zijn laptop zit.

Tevens kan hij besparen op een HDD en deze uit zijn laptop halen en in zijn computer stoppen.
Tja, ik game op zich niet zoveel. Maar als ik het doe, wil ik geen last van lag hebben. Mijn laptop kon CoH eigenlijk net goed aan zonder lag. Dus wil niet teveel risico nemen. :P

En de HDD van mijn oude laptop zou ik eventueel kunnen gebruiken, maar die staat behoorlijk vol en het leek me handig om die als externe schrijf te gebruiken.
pi_119130982
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:05 schreef Dimens het volgende:

[..]

Da's mooi, doe maar een suggestie dan.
pi_119131399
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:09 schreef maurisioo het volgende:

[..]

Tja, ik game op zich niet zoveel. Maar als ik het doe, wil ik geen last van lag hebben. Mijn laptop kon CoH eigenlijk net goed aan zonder lag. Dus wil niet teveel risico nemen. :P

En de HDD van mijn oude laptop zou ik eventueel kunnen gebruiken, maar die staat behoorlijk vol en het leek me handig om die als externe schrijf te gebruiken.
Ik zou d'r een 3e generatie intel i processor in stoppen met een redelijke videokaart.
pi_119132186
Als ik jou was zou ik een desktop kopen. Ik heb ook altijd desktop gehad en nu sinds bijna 1,5 jaar een macbook... maar wat mis ik m'n desktop. Zelf samenstellen en zelf inbouwen en dan installeren. Desktop gaat veel langer mee en naar mijn mening doe je echt gamen gewoon op een desktop. Ook vind ik windows veel fijner dan apple's OSX, windows kan je zelf nog is wat dingetjes prutsen.

Maar, ik zou een brute desktop aanschaffen.
pi_119132527
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:42 schreef Kostyan het volgende:
Als ik jou was zou ik een desktop kopen. Ik heb ook altijd desktop gehad en nu sinds bijna 1,5 jaar een macbook... maar wat mis ik m'n desktop. Zelf samenstellen en zelf inbouwen en dan installeren. Desktop gaat veel langer mee en naar mijn mening doe je echt gamen gewoon op een desktop. Ook vind ik windows veel fijner dan apple's OSX, windows kan je zelf nog is wat dingetjes prutsen.

Installeer windows als native os. _O_
Because you know i'm all about that ass
pi_119132534
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:42 schreef Kostyan het volgende:

Ja klopt.
Voortaan kijk ik eerst naar de reviews voor ik iets koop. Bleek dat mijn laptop (dell studio 1558) ventilator problemen had en las net zelfs over problemen van het moederbord. Ik heb ook last gehad van dat mijn laptop door de hitte ineens uitviel (heb er zelfs altijd een laptop ventilator onder gehad), en dat nu het moederbord kapot is gegaan lijkt me ook een probleem dat bij veel mensen met deze laptop voorkwam. :P
pi_119132558
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2012 17:52 schreef blow... het volgende:

[..]

Installeer windows als native os. _O_
Heb ik ook :D .... zou er voor opgehangen moeten worden :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')