Zoals ik al gezegd heb, zodra ik iets concreets kan toevoegen zal ik het niet laten. Tot die tijd blijf ik bij mijn mantra's.quote:Op maandag 12 november 2012 11:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Sorry, klinkt mij te zweverig niks. Concrete zaken, die zetten zoden aan de dijk. Niet je mantra 'er moet wat veranderen en de hele wereld is slecht' blijven herhalen. Daarmee blijf je roepende in je eigen woestijn. Of zandbak.
Nou, dat dus.quote:Op maandag 12 november 2012 11:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Sorry, klinkt mij te zweverig niks. Concrete zaken, die zetten zoden aan de dijk. Niet je mantra 'er moet wat veranderen en de hele wereld is slecht' blijven herhalen. Daarmee blijf je roepende in je eigen woestijn. Of zandbak.
Dat ligt anders wel bij de samenleving zelf. Als wij het met z'n allen niet stimuleren en uitvoeren dan komt het niet goed. Dat begint bij de opvoeding en omgangsnormen die wij allemaal meegeven aan elkaar. De vraag die we moeten stellen is hoe komt het dat het veranderd is, en wat kunnen we er aan doen om het weer op de kaart en in de samenleving te krijgen.quote:Op maandag 12 november 2012 12:00 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik zou degenen niet de kost willen geven die zich totaal niet geroepen voelen een medemens in de omgeving te helpen.
Juist wél! Het is alleen maar zweverig.quote:Op maandag 12 november 2012 12:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Zoals ik al gezegd heb, zodra ik iets concreets kan toevoegen zal ik het niet laten. Tot die tijd blijf ik bij mijn mantra's.
Maar zweverig is het trouwens helemaal niet, het is alleen nog niet echt in het stadium van concretisering. Al is de schreeuw van alle partijen oprecht en ook eigenlijk concreet, ideeën zijn er ook te over als het gaat om veranderingen, alleen dergelijke plannen ook gerealiseerd te krijgen is natuurlijk van een andere orde. Dat begrijp je neem ik aan.
Er zijn er maar weinig die die prachtige plannen wel even op basis van een moraal statement gaan implementeren..
Heb je ideeën over concretisering ervan ?quote:Op maandag 12 november 2012 12:08 schreef Copycat het volgende:
Ik begrijp vooral dat er veel geschreeuw en weinig wol uit voortkomt.
Dat is wel heel simpel. En dat zou ik zeker doen mocht het nodig zijn. Maar dat veranderd weinig aan de situatie zoals hij er is, en waar de Occupy voor staat.quote:Op maandag 12 november 2012 12:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Juist wél! Het is alleen maar zweverig.
Als jij straks je buurman verderop waarvan je weet dat hij moeilijk ter been is even helpt met boodschappen voor hem te halen, dán ben je concreet bezig.
Roepen dat het niet eerlijk is in de wereld is waarschijnlijk wel een feit, maar je kunt er zo weinig aan veranderen. Niets. In kleine kring kun je wel veel veranderen en doen. Laten we daar nu eens beginnen.
Ja, simpel he?quote:Op maandag 12 november 2012 12:13 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Dat is wel heel simpel. En dat zou ik zeker doen mocht het nodig zijn. Maar dat veranderd weinig aan de situatie zoals hij er is, en waar de Occupy voor staat.
Klein beginnen, in je eigen omgeving. Niet denken dat je met wat geschreeuw van vooral erg ontevreden mensen veranderingen teweegbrengt. Zeker als die mensen zelf niet eens een helder idee hebben van wat ze nu concreet willen.quote:Op maandag 12 november 2012 12:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Heb je ideeën over concretisering ervan ?
Waar jij het nu over hebt zijn de leuzen van oude postbus 51 spotjes, sindsdien niet veel veranderd of wel ?quote:Op maandag 12 november 2012 12:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, simpel he?
Terwijl het zoveel grootser en zweveriger kan.
Op de barricaden voor het eigen ego.quote:Op maandag 12 november 2012 12:14 schreef Lavenderr het volgende:
Ja, simpel he?
Terwijl het zoveel grootser en zweveriger kan.
Ik zou zeggen zoom eens uit voorbij je eigen wijk waarin je een plastic flesje in de bak gooit en de buurvrouw groet. Dan zie je wellicht wat er echt aan de hand is.quote:Op maandag 12 november 2012 12:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Klein beginnen, in je eigen omgeving. Niet denken dat je met wat geschreeuw van vooral erg ontevreden mensen veranderingen teweegbrengt. Zeker als die mensen zelf niet eens een helder idee hebben van wat ze nu concreet willen.
Idealisme is zeker mooi en moet bewaard worden, maar realisme is ook broodnodig.
Jij weet hoe groot mijn wereld is? En wat ik doe voor anderen?quote:Op maandag 12 november 2012 12:22 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik zou zeggen zoom eens uit voorbij je eigen wijk waarin je een plastic flesje in de bak gooit en de buurvrouw groet. Dan zie je wellicht wat er echt aan de hand is.
Nee,maar met zulke uitspraken kan ik niet anders dan een beeld vormen.quote:Op maandag 12 november 2012 12:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jij weet hoe groot mijn wereld is? En wat ik doe voor anderen?
Narrow minded ? look who's talking..quote:Op maandag 12 november 2012 12:24 schreef Copycat het volgende:
Jammer trouwens dat ook jij je dat dedain moet aanmeten.
Omdat ik en anderen er een andere mening op nahouden, moet onze wereld wel klein en egocentrisch zijn.
Hoe narrow minded ook.
Ik ben 39 . Het is geen kwestie meer van een bron wel of niet geloven , je moet zelf twee kanten van een verhaal zoeken en je eigen mening vormen en de msm laat een eenzijdig beeld zien , zie het voorbeeld van de Obama supporters die een msm glamourverhaaltje geloven maar niet weten waar hij mee bezig is en ervan schrikken . De MSM is niet kritisch en laat het democratie en redderverhaal zien ( Ook in Europa ) . Zelfs in Nederland zijn er mensen die zich blind staren op Obama en zich alleen maar herinneren dat hij voor homohuwelijken is want dat haalt wel het MSM nieuws .quote:Op maandag 12 november 2012 11:30 schreef Chahna het volgende:
[..]
Nee het waren allemaal gemanipuleerde beelden. Ik begrijp hetdie verdomde media toch!!
Nee dan geloven wat aluhoedjessites schrijven, die zijn wel betrouwbaar en objectief
http://www.examiner.com/a(...)keover-if-obama-winsquote:Texas judge warns of possible civil war, U.N. takeover if Obama wins
Lubbock County Judge Tom Head warned Monday that if Barack Obama wins re-election, the country may face civil unrest and a possible civil war, MyFoxLubbock reported Wednesday.
"He's going to try to hand over the sovereignty of the United States to the U.N., and what is going to happen when that happens?” he asked.
"I'm thinking the worst," he explained. "Civil unrest, civil disobedience, civil war maybe. And we're not just talking a few riots here and demonstrations, we're talking Lexington, Concord, take up arms and get rid of the guy."
quote:Citizens in 15 states file petitions to secede from United States
"The US continues to suffer economic difficulties stemming from the federal government's neglect to reform domestic and foreign spending. The citizens of the US suffer from blatant abuses of their rights such as the NDAA, the TSA, etc. Given that the state of Texas maintains a balanced budget and is the 15th largest economy in the world, it is practically feasible for Texas to withdraw from the union, and to do so would protect its citizens' standard of living and re-secure their rights and liberties in accordance with the original ideas and beliefs of our founding fathers which are no longer being reflected by the federal government," the petition reads.
http://www.examiner.com/a(...)e-from-united-states
Lieverd, jij doet aannames vanwege het feit dat ik aangeef meer te geloven in constructieve, concrete hulp, beginnend in je omgeving dan dat ik geloof dat schreeuwen dat de hele wereld slecht is behalve ik zoden aan de dijk zet.quote:Op maandag 12 november 2012 12:24 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Narrow minded ? look who's talking..
Precies wat leren we onze kinderen ? Niet als eerste slaan , eerlijk samen delen , niet egoistisch alles zelf willen, niet iets afpakken , respect voor iemands geld , als je dat pakt zonder te vragen is dat stelen , niet liegen , respect voor ouderen , respect voor andere levens , respect voor dieren en de natuur maar zodra ze 18 zijn mogen ze als eerste toeslaan met bijv drones in een ander land , ze mogen hebberig alles afpakken wat iemand heeft , ze mogen zichzelf boven een ander plaatsen en ze mogen over lijken gaan . Ze mogen de aarde leegroven en vervuilen en de zeeen leegvissen , Daar sta je dan met je opvoeding , die opvoeding is er toch om ervoor te zorgen dat de wereld er zo uitziet als ze volwassen zijn en zich ook zodanig gedragen maar helaas ....quote:Op maandag 12 november 2012 12:09 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Dat ligt anders wel bij de samenleving zelf. Als wij het met z'n allen niet stimuleren en uitvoeren dan komt het niet goed. Dat begint bij de opvoeding en omgangsnormen die wij allemaal meegeven aan elkaar. De vraag die we moeten stellen is hoe komt het dat het veranderd is, en wat kunnen we er aan doen om het weer op de kaart en in de samenleving te krijgen.
Dat had je juist bij die post daarvoor moeten doen, dat was het hele doel ervan. Blijkbaar toch een paar snaren te hard gestreken.quote:Op maandag 12 november 2012 12:33 schreef Copycat het volgende:
Sorry, jou neem ik echt niet meer serieus.
Juist de mensen die hier regelmatig trachten over te komen als de grote vriendelijke wereldverbeteraar proberen ondertussen anderen 'klein' te houden, ze lijken wel overheden.quote:Op maandag 12 november 2012 12:24 schreef Copycat het volgende:
Jammer trouwens dat ook jij je dat dedain moet aanmeten.
Omdat ik en anderen er een andere mening op nahouden, moet onze wereld wel klein en egocentrisch zijn.
Hoe narrow minded ook.
Ha Mark Rutte, hoe is het met jou?quote:Op maandag 12 november 2012 12:38 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat had je juist bij die post daarvoor moeten doen, dat was het hele doel ervan. Blijkbaar toch een paar snaren te hard gestreken.
Tuurlijk knul, wat jij wil.quote:Op maandag 12 november 2012 12:38 schreef Gray het volgende:
Blijkbaar toch een paar snaren te hard gestreken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |