quote:
Op zaterdag 17 november 2012 16:55 schreef DeLuna het volgende:Weer deze discussie.. alsof we er wat aan kunnen doen.. Het blijft een mooie sport om te zien en het blijft mooi als er Nederlanders winnen want we vinden het wel weer jammer dat Marrit het net niet wint. Maar als ze had gewonnen dan was er weer geen concurrentie geweest
Tuurlijk blijft het mooi als er Nederlanders winnen, maar als er op World Cups en toernooien ook alleen maar Nederlanders van Nederlanders winnen, dan is dit geen Olympische sport meer natuurlijk...
En tuurlijk is die discussie al vaker gevoerd, maar ik vind het nu alweer tekenend bij deze World Cup hoe de resultaten zijn. En ik zie die concurrentie het liefste wel, want Kramer werd ernstig getergd toen Fabris op z'n top was, of Hedrick geniaal reed en samen met Davis meestreed tijdens de allround-toernooien! Week na week een Nederlands feestje vind ik niet echt interessant...
Want de Nederlanders lijken nu (extreem) goed in de breedte, maar je zag hoe ze een paar jaar terug in de problemen kwamen toen een paar Amerikanen en Zuid-Koreanen zich er eens even serieus mee gingen bemoeien een paar seizoenen... Want zooo bijzonder is deze lichting Nederlandse schaatsers ook niet per se, al is het niveau qua sprinten wel erg omhoog gegaan in de breedte de laatste 5 seizoenen in Nederland.
Anyway, beter alleen een vleeswond voor Kramer en geen schade aan pezen of iets, want dat is namelijk veel irritanter.