abonnement Unibet Coolblue
pi_71698531
Het zegt ook wel wat, dat deze 40 tot 45 jaar oude liedjes in hun oorspronkelijke arrangement nog altijd het beste klinken !
pi_71703603
Kaarten besteld na een kwartier in de digitale wachtrij te hebben gestaan
pi_71703917
Koor of geen koor, dit is ain't gonna happen... Site is al vanaf 09:45 bezet, en elke keer dát ik er doorheen kom geeft-ie foutmeldingen of zegt hij dat de gekozen plaatsen reeds verkocht zijn . Nog nooit zo'n crappy systeem meegemaakt.
pi_71859600
Neeeeee!!!!!!!!!

Al sinds de jaren '90 is er een Kinks Fanclub dag in Nederland. Ik ben daar jarenlang heen geweest met mijn vader. Altijd gezellig en leuk voor de Kinks-fans, want er was altijd wel een speciale gast die dicht bij The Kinks staat. Na een paar jaar werd het gehouden in café Stairway To Heaven in Utrecht.

We hebben ook wel eens een keertje over geslagen, als er dat jaar weer eens dezelfde cover-bands stonden. Al waren The Kast Off Kinks altijd tof om te zien. The Kast Off Kinks waren toentertijd Dave Clarke, John Dalton, John Gosling en Mick Avory. Niet de minste dus! En erg leuk om zo intiem te zien, in Utrecht. Een reden dat we trouw gingen was omdat je toch hoopte dat misschien Dave of zelfs Ray misschien wel aanwezig zou zijn... Al was dat natuurlijk ijdele hoop .

De afgelopen jaren vonden we het een beetje een aflopende zaak. Steeds dezelfde items, dezelfde mensen, dezelfde coverbands. Je kent het wel... Ook John Goslin en John Gosling zouden dit jaar al niet meer mee komen. Special guests waren Debi Doss een Shirlie Rode, dus daar verwachtte we ook niet al te veel van. Ook nog eens 20 euro entree. En toen het die dag mooi weer was, hadden we eigenlijk ook niet veel zin om binnen te zitten. Volgend jaar beter.

Nou, dus, goed, sja, ach... Waarschijnlijk voel je de bui al hangen... Als je Kinks-fan bent, en nog een leuke avond wilt hebben, klik dan niet hier.

pi_71859887
Da's pech hebben.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_71967216
Redelijk veel negatieve reacties over Ray Davies' live optredens van tegenwoordig. Verbaast mij aangezien ik hem vorige week heb zien optreden op de Lokerse Feesten en vond het geweldig. Ray is sowieso goed wat betreft de interactie met het publiek en schroomt het op een festival niet de hits te spelen, bovendien gaf hij 3 toegiften die al met al ongeveer net zo lang waren als het optreden zelf. Er was overigens geen koor bij betrokken, hoewel ik de Electric Proms van 2007 toch wel erg kan waarderen. Hij speelde o.a. Apeman, 20th Century Man, I'm Not Like Everybody Else, Sunny Afternoon, A Well Respected Man, Lola, One More Time, Celluloid Heroes, Dedicated Follower of Fashion, Where Have All The Good Times Gone en in de toegiften o.a. All Day And All Of The Night, een versie van You Really Got Me met zeer uitgebreide introductie en een fantastische afsluiter in de vorm van een erg uitgerekte Low Budget. Ik vergeet e.e.a. sowieso, maar dit is toch wel een aardig deel van wat hij speelde.
pi_71967404
Ik zou met geen kwaad woord over zijn optredens durven spreken! Ok, behalve dat hij de laatste keer in Vredenburg "Celluloid Heroes" en "Waterloo Sunset" vergat te spelen .
pi_73635110
Morgen !
pi_73670240
Ray Davies live in Carré: Geniaal. Da's alles wat ik op dit moment kan zeggen. Opener: "I Need You". Afsluiter: "Days". En daar tussenin bijna 2 uur lang louter klassiekers en hidden gems zoals "Moments", opgedragen aan Dave. Het is de derde keer in ruim 10 jaar dat ik hem zag optreden, maar "Waterloo Sunset" én "Celluloid Heroes" in één set? Damn...
pi_73676433
Absoluut geweldig concert. Dit was de eerste keer dat ik Ray Davies live heb gezien, maar waarschijnlijk (hopelijk) niet de laatste keer
pi_73701124
75% van de setlist van gisterenavond:
quote:
Ray Davies in Carré, Amsterdam - 13 oktober 2009

I Need You
Autumn Almanac
Till The End Of The Day
I'm Not Like Everybody Else
The Tourist
In A Moment
Apeman
Waterloo Sunset
One More Time
Morphine Song
Dedicated Follower Of Fashion
Hymn For A New Age
Celluloid Heroes
Sunny Afternoon
Harry Rag (improvisatie)
Moments
Dead End Street
Alcohol (improvisatie)
A Long Way From Home
De rest weet ik niet meer zeker... MrBadGuy, kun jij meehelpen met de rest? "Tired Of Waiting" niet, hè? "Set Me Free" toch ook niet? "All Day And All Of The Night" speelde hij in ieder geval ergens aan het eind. Met als slot "Lola" en "Days". Alles akoestisch, geweldige avond .

[ Bericht 1% gewijzigd door Aisumasen op 15-10-2009 23:27:01 ]
pi_73716613
Working Man's Café schiet me nog te binnen.
pi_75578214
Zo, gisteravond Ray Davies gezien in Birmingham, en het kan zijn omdat het nog zo vers in het geheugen ligt, maar op dit moment vind ik dit toch het beste concert wat ik tot nu toe ooit gezien heb. Een stuk beter dan afgelopen zomer in Lokeren, hoewel het toen ook fantastisch was.

Eerst speelde hij ongeveer een half uur akoestisch, bijgestaan door de gitarist en speelden onder andere:
You Really Got Me (als opener, verrassend)
I Need You
Apeman
Autumn Almanac
Sunny Afternoon
Dead End Street
Morphine Song
A Long Way From Home
Dedicated Follower of Fashion
Well Respected Man

Daarna speelde hij weer ongeveer een half uur met complete band, om vervolgens een kwartier te pauzeren.
Hij speelde onder andere:
I'm Not Like Everybody Else
Where Have All The Good Time Gone?
Vietnam Cowboys
In A Moment
All Day And All of The Night
Een voor mij onbekend nummer met Londen in de titel, opgedragen aan Liam Clancy
En nog een paar andere

Tenslotte speelde hij met de Crouch End Chorus, en dat was echt fenomenaal. Hij speelde o.a.:
Shangri-La
Victoria
You Really Got Me (voor een tweede keer)
See My Friends
Workingman's Cafe
Village Green
Big Sky
Do You Remember Walter?
Village Green Preservation Society
Picture Book
Johnny Thunder
Celluloid Heroes
Waterloo Sunset

En als encores:
Days
All Day And All of The Night (ook al voor de tweede keer)

Al met al goed voor een dikke twee uur. En ik kan me niemand anders voorstellen dan Ray Davies die het hele publiek van vooral 50+ in een symphony hall met alleen maar zitplaatsen kan laten dansen. Ben zeer blij dat hij twee van mijn favoriete nummers, Shangri-La en Dead End Street, heeft gespeeld, en deze keer i.t.t in Lokeren zijn Village Green album niet links liet liggen.

Ben bijna geneigd mijn kaartje voor Manchester United weg te gooien en in plaats daarvan nog een keer naar Ray Davies te gaan.
pi_75582159
Klinkt goed, ik zou er ook nog wel eens heen willen
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 18:32:02 #215
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_75585225
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:49 schreef Codho het volgende:
Een voor mij onbekend nummer met Londen in de titel, opgedragen aan Liam Clancy
Waarschijnlijk dan London song.

Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_75585338
Ja, of z'n nieuwe Kerst-single "Postcard From London" met...Chrissie Hynde !



Mooi verslag trouwens! Had ook wel gewild dat hij in Carré elektrisch speelde, vond die shows toch iets beter.
  zondag 13 december 2009 @ 19:36:13 #217
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_75587308
quote:
Op zondag 13 december 2009 18:35 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, of z'n nieuwe Kerst-single "Postcard From London" met...Chrissie Hynde !

Wat een prachtig nummer! Hij ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd. En die stem.. die verandert ook niks he..
.
pi_75587629
Ja, was definitely Postcard From London. Klonk live inderdaad ook goed. Geen Chrissie Hynde echter. Toen hij het als kerstnummer introduceerde verwachte ik eigenlijk Father Christmas.

Zijn koor kwam live overigens veel beter uit de verf dan op het album vond ik. Op het album is het een beetje suf, terwijl het gisteren juist extra punch en euforie of juist melancholie meegaf.
pi_75592665
tvp
Wereldband.
Ik krijg nog geld van je.
pi_75596399
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:26 schreef Rnie het volgende:
tvp
Wereldband.
dit
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 23:32:58 #221
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_75598940
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:36 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]

Wat een prachtig nummer! Hij ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd. En die stem.. die verandert ook niks he..
Wow, inderdaad, wow!
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_78803882
quote:
The Kinks to release unheard songs on new album

Mick Avory, longtime drummer for seminal British rock group the Kinks has reconfirmed that they will be releasing a new album in the near future, working from archive tracks written by Ray and Dave Davies.

Speaking at the launch of London Legends Rock Masterclasses, where he will advise budding percussionists from Apr. 27, Avory told Spinner, "Things are always bubbling under or over with the Kinks -- I'm never quite sure if we're going to do them or not. We are certainly doing another album. We've got old tracks which need to be baked. You have to go through this process to transfer them to digital, it's a bit of a process and you only get one shot at it.

The drummer confirmed, "We've certainly got eight tracks we could use there, so we're going to have to do some more to make the numbers up for an album."

Speaking about the famously feuding rock 'n' roll Davies siblings, Avory said the delay in releasing the new album is because "in our case it's Ray and Dave that have got to work together, once they've slotted together, we can go ahead. All the while they are not wanting to do what the other wants to do, it goes nowhere."

The Kinks last performed together in 1996, and are now one of the few '60s British bands whose members are all still alive and performing music.
Van SpinnerMusic. Ben benieuwd hoe oud de tracks zijn waar over gesproken wordt.
  Moderator zaterdag 6 maart 2010 @ 11:14:22 #223
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_78808500
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 01:50 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Van SpinnerMusic. Ben benieuwd hoe oud de tracks zijn waar over gesproken wordt.
Aan de ene kant ben ik ook wel benieuwd, aan de andere kant is het latere werk echt minder dan het nieuwere, de vraag is dus inderdaad hoe oud die tracks zijn. To the bone en Animal uit '96 zijn dan wel weer echt geweldig en veel beter dan de soloplaten van Ray.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zaterdag 6 maart 2010 @ 14:30:21 #224
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_78813897
Ik zou het wel leuk vinden als ze eens helemaal nieuwe nummers zouden opnemen. Ik vind de laatste twee soloplaten écht niet slecht hoor! En op "Phobia" uit 1993 staan ook nog erg prettige nummers. Die draai ik regelmatig.
.
pi_78816013
Ik heb bij zo'n nieuw album met oud materiaal toch altijd het idee dat de bekendheid van de artiest(en) nog even moet worden uitgemolken. Zie Johnny Cash.

Het zou leuker zijn als ze die reunie tour waar wel eens over wordt/werd gesproken zouden gaan doen. Hoewel, ik zag Ray Davies bij de R&R Hall of Fame met Metallica (?) en dat was wel op het randje.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')