abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119168987
Oh ik wist niet dat ie zo heette (klinkt ook zo volwassen met dat woman :P )
  dinsdag 13 november 2012 @ 16:39:06 #52
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119169015
Nee, nog een post hoger, hij heet "ik ben een meisje", dat is die korte documentaire met Joppe :)

Edit: Hmm, "Ik ben een meisje" en "I am a woman". Originele titels hoor :P
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 13 november 2012 @ 16:40:51 #53
296917 Abby79
Being myself!
pi_119169094
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 16:39 schreef Joanne35 het volgende:
Edit: Hmm, "Ik ben een meisje" en "I am a woman". Originele titels hoor :P
Dat viel me ook al op :P

Wel interessant die week, heb er al wat van gezien natuurlijk, maar ben wel benieuwd naar dat wat ik nog niet ken :Y
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_119171959
De redactie van Debat op 2 zoekt transgenders voor een debat met transgenders over acceptatie, discriminatie en worden wie je bent. Zie twitter, @debatop2.

Oh Wonderer ik wou dat jij daarheen ging! Maar je bent vast in het buitenland. En wil misschien niet op tv.
pi_119173271
Aha, vandaar dat hun redactie me ineens volgt op twitter.
  dinsdag 13 november 2012 @ 19:01:20 #56
296917 Abby79
Being myself!
pi_119173813
Als ze mij gaan volgen... oh nee, ik gebruik m'n Twitter account nooit, die vinden me niet :P
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 13 november 2012 @ 19:09:29 #57
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119174089
Lol, ze waren een van mijn eerste volgers toen ik een jaar geleden begon te twitteren, was helemaal verbaasd daarover want had nog amper getweet. Maar zie dat ze me inmiddels al weer ontvolgd hebben. Their loss :D

Alleen wat is dat met al die aandacht in de media voor transgenders opeens? Is het weer die tijd van het jaar of zo? :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_119174158
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 18:03 schreef robinpunt het volgende:
De redactie van Debat op 2 zoekt transgenders voor een debat met transgenders over acceptatie, discriminatie en worden wie je bent.
Ik ben zonet ook gevraagd hiervoor. ze willen ook een groepje transgenders filmen die samen een workshop doen zoals ze die geven op de genderfreezone in Leiden. Ik vind het allemaal wat te kort dag (donderdag zijn de opnames) dus ik heb de tijd niet. Ik ben sowieso wat voorzichtig met media.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  dinsdag 13 november 2012 @ 19:13:03 #59
107792 Hexley
the Platypus
pi_119174193
Ze zijn er wel druk mee, van mij hebben ze er al twee gevonden.

Maar gaan ze die docu, "i am a woman now" ook op uitzending gemist zetten?
  dinsdag 13 november 2012 @ 19:14:02 #60
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119174235
Ik denk het niet, misschien tijdelijk voor een week of zo. Michiel van Erp verkoopt de meeste van zijn documentaires ook op DVD, dus ik denk niet dat ze daar de rechten voor krijgen.
pi_119174264
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 19:11 schreef Venus-Castina het volgende:

[..]

Ik ben zonet ook gevraagd hiervoor. ze willen ook een groepje transgenders filmen die samen een workshop doen zoals ze die geven op de genderfreezone in Leiden. Ik vind het allemaal wat te kort dag (donderdag zijn de opnames) dus ik heb de tijd niet. Ik ben sowieso wat voorzichtig met media.
Nog nooit daarvan gehoord, misschien maar eens kijken daar. Moet morgen toch weer in Leiden zijn. Of is het iets eenmaligs?
pi_119174332
De genderfreezone wordt een paar keer per jaar georganiseerd. Het wordt gehouden in het COC van Leiden en is een soort van workshop (houding, assertiviteit, etc) met daarna een genderqueer feest.
pi_119183472
Wanneer komt die documentaire??

Oh, en toevallig is er een tv-serie in Amerika (Glee) ook bezig met een transgender personage. Helaas bakken ze er niks van (volgens de transgenders zelf :p)
  dinsdag 13 november 2012 @ 22:59:30 #64
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_119185368
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 18:03 schreef robinpunt het volgende:
De redactie van Debat op 2 zoekt transgenders voor een debat met transgenders over acceptatie, discriminatie en worden wie je bent. Zie twitter, @debatop2.

Oh Wonderer ik wou dat jij daarheen ging! Maar je bent vast in het buitenland. En wil misschien niet op tv.
Als ze m'n reiskosten betalen... ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_119206935
De endocrinoloog zou me vandaag bellen over van die bloedonderzoekresultaten wat mn schildklier betreft, ergens na 12 uur. Ik zat heel de tijd te zenuwen op mn werk, en nu nog steeds bij de telefoon, niks ;(

blijft een feest daar ;(
pi_119209008
Bij het VU? Terug bellen is niet hun sterkste punt. Ik vraag me af of ze mij bellen als mijn bloedwaarden niet kloppen. Ik was er vandaag en kreeg te horen dat mijn botdichtheid nogal laag is. Dat is dan nog van de meting gedaan vóór ik aan de oestrogeen begon. Het was nog niet om verontrust over te zijn, maar wel genoeg om wat extrabloedtesten te doen.
pi_119230483
bij t VU inderdaad..

Weet je, ik had speciaal erbij gezegd dat ze me op mn mobiel moesten bellen want ik was niet thuis.

Nu bel ik net en na 4 keer heb ik ze te pakken. Dat hij me wel zou hebben gebeld (op mn thuisnummer dan?) en het enige antwoord dat ik kreeg was dat 'het allemaal wel goed was en dat ik me geen zorgen hoefde te maken' van een van de receptionistes, niet eens van v. Trotsenburg zelf. Ik weet niet wat ik er allemaal van moet vinden, ik vind het niet zo tof
  donderdag 15 november 2012 @ 10:20:59 #68
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119230801
Ja, dat klinkt ook als de VU die ik ken. Ik wil je niet onnodig zorgen aanpraten, maar mijn botscan was ook ongelezen in mijn dossier terecht gekomen. Pas toen ik van Trotsenburg aan het eind van mijn RLE voor het eerst sprak (de eerste keer dat ik een echte endo sprak en geen assistent!) kwam hij erachter dat er iets niet goed mee was.

Wat je zou kunnen doen als je het niet vertrouwt is je dossier opvragen en de uitslag van die test voorleggen aan je huisarts. Of misschien kan je ook een afspraak maken voor een telefonisch consult met van Trotsenburg. Je hebt rechten als patiënt en ik kan me zo voorstellen dat je ook wel het recht hebt om van de endocrinoloog zelf te horen of zo'n test goed is in plaats van dat je alleen maar een telefoniste te spreken krijgt.
pi_119231186
quote:
13s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:20 schreef Joanne35 het volgende:
Ja, dat klinkt ook als de VU die ik ken. Ik wil je niet onnodig zorgen aanpraten, maar mijn botscan was ook ongelezen in mijn dossier terecht gekomen. Pas toen ik van Trotsenburg aan het eind van mijn RLE voor het eerst sprak (de eerste keer dat ik een echte endo sprak en geen assistent!) kwam hij erachter dat er iets niet goed mee was.

Wat je zou kunnen doen als je het niet vertrouwt is je dossier opvragen en de uitslag van die test voorleggen aan je huisarts. Of misschien kan je ook een afspraak maken voor een telefonisch consult met van Trotsenburg. Je hebt rechten als patiënt en ik kan me zo voorstellen dat je ook wel het recht hebt om van de endocrinoloog zelf te horen of zo'n test goed is in plaats van dat je alleen maar een telefoniste te spreken krijgt.
Hoe zou ik dit kunnen doen? Want als er inderdaad iets aparts uitkomt is het ook iets wat ik met mn huisarts verder wil afhandelen zeg maar
pi_119231400
Om die reden vraag ik vaak de testresultaten op zodat ik zelf ook een beetje grip heb op wat er met mijn lijf gebeurt. Mijn ervaring is dat het genderteam er niet zo heel precies naar kijkt, zo hadden ze me een te hoge dosis adrocur voorgeschreven terwijl uit de bloedtest bleek dat de helft afdoende was.
pi_119231494
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:42 schreef Venus-Castina het volgende:
Om die reden vraag ik vaak de testresultaten op zodat ik zelf ook een beetje grip heb op wat er met mijn lijf gebeurt. Mijn ervaring is dat het genderteam er niet zo heel precies naar kijkt, zo hadden ze me een te hoge dosis adrocur voorgeschreven terwijl uit de bloedtest bleek dat de helft afdoende was.
Ja dat hebben ze sowieso tegenwoordig gehalveerd van wat het pakweg een jaar geleden was, dus 1 pilletje per dag :P in plaats van 2.
  donderdag 15 november 2012 @ 10:46:14 #72
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119231517
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:36 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Hoe zou ik dit kunnen doen? Want als er inderdaad iets aparts uitkomt is het ook iets wat ik met mn huisarts verder wil afhandelen zeg maar
Is het mogelijk de medische status in te zien?

Maar misschien kan je ook gewoon bellen en vragen of ze die uitslag op willen sturen? Heb eigenlijk geen flauw idee of ze daar erg moeilijk over doen, heb het zelf nog nooit gedaan.
pi_119231590
Het is ook zo fucking irritant dat die bel uren sochtends zijn en dat die endocrinologen er alleen smiddags zijn volgens mij
  donderdag 15 november 2012 @ 11:43:34 #74
296917 Abby79
Being myself!
pi_119233366
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:42 schreef Venus-Castina het volgende:
Snap jij daar iets van? :P Ik heb in augustus mijn lab uitslagen hier in Eindhoven opgehaald om ze in Gent te kunnen laten zien, maar van heel veel wat daar op stond heb ik echt geen idee of iets nu goed of slecht is hoor ;) (hoewel, van veel waardes stonden de richtlijnen er bij, dus die kon ik wel uitvogelen, haha).

Het opvragen van die data was hier trouwens heel simpel, ik kon het gewoon aan de balie bij de internisten en ik kreeg een print mee met alle labuitslagen die ze ooit gemaakt hebben, best geinig! Maar dat is bij het VU natuurlijk lastiger als je daarvoor langs zou moeten gaan.

Ik ben na de laatste posts hier trouwens opeens best blij met m'n artsen in Gent, damn
pi_119233868
Ik heb opnieuw gebeld, ik had Jos himself aan de lijn :) maar nu werd in ieder geval specifiek mijn schildklier genoemd, weer dat de dokter echt zou hebben gebeld en ze vroegen nog een keer naar mn mobiele nummer (wat ze moeten hebben want dat hebben ze al zo vaak gevraagd en gebruikt)

Nouja, nu belt hij dus volgende week woensdag om nog eens apart over de resultaten te kunnen praten, maar met mn schildklier zou het goed zitten en dat was even het belangrijkst.

Wat ik me wel afvraag is wat ik dan wel heb :') want de klachten die bij een trage schildklier horen heb ik dus wel. Hmm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')