abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 november 2012 @ 15:21:49 #101
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_119466357
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:14 schreef GK1206 het volgende:

[..]

Ik heb dat dus niet :'). Alles gehaald tot nu toe :') Achja! Moet de OAT ook wel lukken! :)
Als je alles hebt gehaald dan is het toch niet erg dat ze het gaan afschaffen :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_119466844
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:21 schreef Maraca het volgende:

[..]

Als je alles hebt gehaald dan is het toch niet erg dat ze het gaan afschaffen :+
Haha nee ben er wel blij mee. Maar de kans is toch klein dat je die OAT haalt als je in jaar 234 veel AO/CB/EXV toetsen niet hebt gehaald. Tenzij je heel hard werkt en er vol voor gaat en als je dat doet, haal je die toetsen ook wel. Dus die afschaffing maakt in principe niet veel uit.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:42:26 #103
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_119467068
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:36 schreef GK1206 het volgende:

[..]

Haha nee ben er wel blij mee. Maar de kans is toch klein dat je die OAT haalt als je in jaar 234 veel AO/CB/EXV toetsen niet hebt gehaald. Tenzij je heel hard werkt en er vol voor gaat en als je dat doet, haal je die toetsen ook wel. Dus die afschaffing maakt in principe niet veel uit.
Njah, niet helemaal. Ik heb bijvoorbeeld een vrijstelling gekregen voor externe verslaggeving toets. Dat onderdeel kwam niet bij de OAT dus dan staat het helemaal los van elkaar. Maar je hebt wel gelijk dat de kans groter is dat je de OAT haalt als je ook alle tentamens hebt gehaald. Maar dat is uiteraard geen garantie dat je hem gaat halen :+
pi_119467187
Bij ons mag je geen OAT maken indien je CL, AO en EV niet gehaald hebt. Slagingspercentage lag vorig jaar op 90% bij onze school.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:48:24 #105
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_119467261
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:46 schreef MJ23 het volgende:
Bij ons mag je geen OAT maken indien je CL, AO en EV niet gehaald hebt. Slagingspercentage lag vorig jaar op 90% bij onze school.
Zo, dat is hoog :o ^O^ Zou er overigens nooit mee akkoord zijn gegaan als mijn school mij de OAT zou verbieden te maken.
pi_119467689
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:42 schreef Maraca het volgende:

[..]

Njah, niet helemaal. Ik heb bijvoorbeeld een vrijstelling gekregen voor externe verslaggeving toets. Dat onderdeel kwam niet bij de OAT dus dan staat het helemaal los van elkaar. Maar je hebt wel gelijk dat de kans groter is dat je de OAT haalt als je ook alle tentamens hebt gehaald. Maar dat is uiteraard geen garantie dat je hem gaat halen :+
Uhu! Je hebt gelijk :) Maar 90% kans, 10% kans dat ik faal! Aah wat ben ik bijdehand vandaag. Excuus:P. Nee ik neem het serieus hoor. Ik doe net alsof ik die toetsen EXV/AO/CL niet heb gehaald :) ( zo leer ik er voor).
pi_119468053
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:48 schreef Maraca het volgende:

[..]

Zo, dat is hoog :o ^O^ Zou er overigens nooit mee akkoord zijn gegaan als mijn school mij de OAT zou verbieden te maken.
Ja idd, hoop dat ik in februari ook kan zeggen dat ik hem gehaald heb. Hoezo zou je het er niet mee eens zijn? Ik vind het op zich wel terecht. Als jij je vakken niet hebt gehaald, hoe kan jij dan je OAT gaan halen? Het is misschien wel rigoureus, maar op deze manier pushed de school je wel om je in te zetten voor je opleiding. Uiteindelijk heb je jezelf alleen maar mee als je niet afstudeert.

Ik kreeg vandaag trouwens m'n stageovereenkomst binnen, m'n vergoeding was ineens wat lager dan ik had verwacht. Ik ben bij hetzelfde bedrijf als waar ik m'n eerste stage heb gedaan aangenomen, toen kreeg ik bijna 900 bruto voor 40 uur per week. Nu krijg ik 500 bruto voor 32 uur per week. Had het niet ingecalculeerd dat het zoveel lager zou zijn :+

Snap dat het wel lager is vanwege het aantal uur dat ik werk en dat ik van de 20 weken 5 weken niet declarabel ben i.v.m. afstudeeropdracht, alleen het niet verwacht dat het zoveel scheelde :(
  woensdag 21 november 2012 @ 16:20:07 #108
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_119468426
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 16:08 schreef MJ23 het volgende:

[..]

Ja idd, hoop dat ik in februari ook kan zeggen dat ik hem gehaald heb. Hoezo zou je het er niet mee eens zijn? Ik vind het op zich wel terecht. Als jij je vakken niet hebt gehaald, hoe kan jij dan je OAT gaan halen? Het is misschien wel rigoureus, maar op deze manier pushed de school je wel om je in te zetten voor je opleiding. Uiteindelijk heb je jezelf alleen maar mee als je niet afstudeert.
Ho ho, ik zette me zeker wel in voor school }:| Maar ik volgde een eigen route dus dan had ik sowieso een achterstand met tentamens ten opzichte van de rest. En ik zou het er niet mee eens zijn geweest omdat ik dan alsnog 4 jaar over mijn studie zou doen en ik het mijzelf een stuk makkelijker had kunnen maken door gewoon nominaal te studeren ipv verkort. En ik heb de OAT gehaald zonder alle tentamens te hebben gehaald. Daarnaast.. school die mij iets gaat verbieden? :') In hun dromen. Dat heeft de examencommissie ook wel geweten toen ze mij iets wilde verbieden bij mijn afstuderen. Kom je aan mijn studie, dan kom je aan mij

quote:
Ik kreeg vandaag trouwens m'n stageovereenkomst binnen, m'n vergoeding was ineens wat lager dan ik had verwacht. Ik ben bij hetzelfde bedrijf als waar ik m'n eerste stage heb gedaan aangenomen, toen kreeg ik bijna 900 bruto voor 40 uur per week. Nu krijg ik 500 bruto voor 32 uur per week. Had het niet ingecalculeerd dat het zoveel lager zou zijn :+

Snap dat het wel lager is vanwege het aantal uur dat ik werk en dat ik van de 20 weken 5 weken niet declarabel ben i.v.m. afstudeeropdracht, alleen het niet verwacht dat het zoveel scheelde :(
Hmm.. heb je daar niet over gesproken met je bedrijf?
pi_119471180
quote:

een kleiner kantoor zeker?
pi_119471787
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 16:20 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ho ho, ik zette me zeker wel in voor school }:| Maar ik volgde een eigen route dus dan had ik sowieso een achterstand met tentamens ten opzichte van de rest. En ik zou het er niet mee eens zijn geweest omdat ik dan alsnog 4 jaar over mijn studie zou doen en ik het mijzelf een stuk makkelijker had kunnen maken door gewoon nominaal te studeren ipv verkort. En ik heb de OAT gehaald zonder alle tentamens te hebben gehaald. Daarnaast.. school die mij iets gaat verbieden? :') In hun dromen. Dat heeft de examencommissie ook wel geweten toen ze mij iets wilde verbieden bij mijn afstuderen. Kom je aan mijn studie, dan kom je aan mij

You go girl oO/
pi_119472678
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 16:20 schreef Maraca het volgende:

Hmm.. heb je daar niet over gesproken met je bedrijf?
Nee niet over gehad eigenlijk. Dacht dat het wel hetzelfde zou zijn als mijn eerste stage. Het is niet erg ofzo, maar wel jammer.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 17:37 schreef ejfaar het volgende:

[..]

een kleiner kantoor zeker?
Nee kantoor is hetzelfde. Zijn wel wat klanten weggegaan, misschien dat het daardoor komt.
pi_119474132
quote:

[..]

Normale vergoeding toch? Je bent er om te leren. Dan is het leuk (en eigenlijk een extra'tje) als je nog een vergoeding krijgt.

Ik kreeg 400 euro voor 32 uur bij een klein/middelgroot kantoor. Klasgenoten kregen 600 euro voor 32 uur bij een Big4-kantoor.

Tenzij je bij een kantoor zit die jou alleen maar als een goedkope werkslaaf ziet :P
pi_119474275
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 18:17 schreef MJ23 het volgende:

Nee kantoor is hetzelfde. Zijn wel wat klanten weggegaan, misschien dat het daardoor komt.
Ik bedoelde niet kleiner dan vorige keer :P Ik bedoelde gewoon 'een klein(er) kantoor'
pi_119474850
Oh zo :P Kantoor heeft +/- 100 werknemers en op audit afdeling zitten zo'n 30 mensen.

Heeft er trouwens iemand de uitwerkingen van de oefenopgaven van het boek van Levensverzekeringswiskunde van Pinkse? Via de website van het boek zijn alleen de antwoorden beschikbaar als docent zijnde. In het boek zelf staan alleen de antwoorden, geen uitwerkingen.
pi_119474912
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 19:04 schreef MJ23 het volgende:
Oh zo :P Kantoor heeft +/- 100 werknemers en op audit afdeling zitten zo'n 30 mensen.

Heeft er trouwens iemand de uitwerkingen van de oefenopgaven van het boek van Levensverzekeringswiskunde van Pinkse? Via de website van het boek zijn alleen de antwoorden beschikbaar als docent zijnde. In het boek zelf staan alleen de antwoorden, geen uitwerkingen.
Lukt het niet? :P
pi_119475036
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 19:04 schreef MJ23 het volgende:

Hier: http://www.sendspace.com/file/8unlc3

Kijk het wel even na. Sommige getallen, leeftijden in commutatietekens (bijvoorbeeld D35) of opgaven zijn iets verouderd/aangepast.
pi_119475115
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:59 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Nope. Controleleer = hoe ga je een bedrijf controleren als accountant.
Controlling is eigenlijk management accounting volgens mij.
Klopt, controlling is management accouting. Dat vind ik iig de meest interessante kant (en boekhouden ook wel). Daar heb ik ook veel meer mee te maken dan met AO en EV.
pi_119475202
Toch zul je als controller ook een AO moeten kunnen maken, en de jaarrekening op kunnen stellen.
pi_119475255
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 19:08 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Kijk het wel even na. Sommige getallen, leeftijden in commutatietekens (bijvoorbeeld D35) of opgaven zijn iets verouderd/aangepast.
Dat heb je snel gevonden :P
pi_119475294
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 19:14 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Dat heb je snel gevonden :P
Ik had hem nog in mijn dropbox van leerjaar drie staan :+
pi_119475363
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 19:12 schreef ejfaar het volgende:
Toch zul je als controller ook een AO moeten kunnen maken, en de jaarrekening op kunnen stellen.
Ja, dat snap ik :P Ik heb het ook wel hoor en ik vind het niet héél vervelend (hoewel, AO.... Heb bij de procesbeschrijving 3 pogingen nodig gehad voordat ik 'm binnen had :@ ).
Dit blok had ik een project voor EV, zelf een jaarrrekening schrijven, dat vond ik een leuk project. Maar het is pas de eerste kennismaking met EV die ik heb gehad en ik ben derdejaars, misschien dat het daar ook mee te maken heeft :P
AO heb ik wel elk jaar gehad plus ook nog een project.
  woensdag 21 november 2012 @ 19:16:55 #122
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_119475381
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 19:12 schreef ejfaar het volgende:
En onze irritante vragen kunnen beantwoorden :7
pi_119475562
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 19:06 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Lukt het niet? :P
Ja zeker wel, maar alleen aan de antwoorden heb ik niks als ik wat fout doe ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 19:08 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Thanks!
pi_119476321
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 19:16 schreef Maraca het volgende:

[..]

En onze irritante vragen kunnen beantwoorden :7
Dit is ten zeerste welkom inderdaad :D
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_119476328
Ik meld me ook even hier. Ik doe ook accountancy (HBO). Laatste jaartje inmiddels.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')