Niet al het vocht. Maar ik zou zeker wachten tot de woning droog is, want anders gaat je vloer na het leggen alle kanten opquote:Op zondag 11 november 2012 01:11 schreef xaban06 het volgende:
Wij hebben vandaag laminaat besteld voor ons nieuwe woning.
De verkoper heeft geadviseerd om 3 weken te wachten met het leggen na het stucen van de wanden. Laminaat zou namelijk al het vocht uit het stucwerk opnemen. Klopt dit?
Huur een ontvochtiger; scheelt allicht een beetjequote:Op zondag 11 november 2012 11:41 schreef xaban06 het volgende:
Pff, daar gaat mijn planning :
Stoken zou niet helpen, daarmee verplaats je de vocht in de wanden, je haalt het er niet uit, is mij verteld.
Inderdaad, daarom ook geen ontvochter, wil geen scheuren. Het is gewoon wachtenquote:Op zondag 11 november 2012 11:56 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Huur een ontvochtiger; scheelt allicht een beetje
En je moet de muren ook weer niet te snel drogen, want dan krijg je daar weer scheuren
Wij hebben hier een week een ontvochtiger op een laag pitje laten draaien. Werkte prima.quote:Op zondag 11 november 2012 11:57 schreef xaban06 het volgende:
Inderdaad, daarom ook geen ontvochter, wil geen scheuren. Het is gewoon wachten![]()
![]()
Maar 3 weken lijkt mij wel weer heel erg lang.
De deskundige zegt van niet, maar het is jouw huis.quote:Na het stucen, een week laten drogen, daarna 2 dagen acclimatiseren vervolgens leggen lijkt mij wel safe?
Look on the bright side: kieren in je laminaat zijn handig om het stof in weg te vegenquote:Op zondag 11 november 2012 12:00 schreef Sorella het volgende:
Probeer het en trekt de vloer toch krom kan je niet zeggen dat je niet gewaarschuwd bent.
En om etenresten te bewaren, het gezegde je kan hier van de gornd eten gaat dan letterlijk opquote:Op zondag 11 november 2012 12:01 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Look on the bright side: kieren in je laminaat zijn handig om het stof in weg te vegen
Zoiets bedoel je neem ik aan?quote:Op zondag 11 november 2012 11:59 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wij hebben hier een week een ontvochtiger op een laag pitje laten draaien. Werkte prima.
[..]
De deskundige zegt van niet, maar het is jouw huis.
Ik zou het in elk geval niet doen
Yups!quote:Op zondag 11 november 2012 12:04 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Zoiets bedoel je neem ik aan?
http://www.boels.nl/huren(...)rogers-tot-750-liter
Ik zou het in ieder geval niet doen en dan maar gewoon twee weken langer wachten.quote:Op zondag 11 november 2012 11:57 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Inderdaad, daarom ook geen ontvochter, wil geen scheuren. Het is gewoon wachten![]()
![]()
Maar 3 weken lijkt mij wel weer heel erg lang.
Na het stucen, een week laten drogen, daarna 2 dagen acclimatiseren vervolgens leggen lijkt mij wel safe?
Jij denkt dat twee weken voldoende is?quote:Op zondag 11 november 2012 12:20 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik zou het in ieder geval niet doen en dan maar gewoon twee weken langer wachten.
Wil je straks een mooie vloer waar je jaren plezier van hebt ? Of wil je een vloer die straks kiert en van alle kanten krom getrokken is ?![]()
Sommige zaken kun je helaas niet afdwingen en hebben gewoon tijd nodig; doe het goed of doe het niet denk ik dan altijd
En ook afhankelijk van de dikte van het stucwerk, temperatuur in huis en mate van ventilatie, yin, yang; je kent het welquote:Op zondag 11 november 2012 12:49 schreef Vonkenboer het volgende:
Twee tot twee en een halve week tijd tussen het stucen van de wanden (en dan bedoel ik het einde van die werkzaamheden) en het beginnen met het leggen van de vloer heb je toch zeker wel nodig.
Dus twee tot twee en halve week tijd om de wanden te laten drogen.
Mee eens. @TS: als de werkzaamheden van de stukadoor dus uitlopen, moet je ook wachten met het leggen van je vloer!quote:Op zondag 11 november 2012 12:49 schreef Vonkenboer het volgende:
Twee tot twee en een halve week tijd tussen het stucen van de wanden (en dan bedoel ik het einde van die werkzaamheden) en het beginnen met het leggen van de vloer heb je toch zeker wel nodig.
Dus twee tot twee en halve week tijd om de wanden te laten drogen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |