Via setxkbmap?quote:Op dinsdag 20 november 2012 04:03 schreef Kandijfijn het volgende:
Iets simpels trouwens denk ik maar krijg het niet voor elkaar.
Ik wil als ik een ' typ en daarna een e een é krijgen. Hetzelfde natuurlijk met dubbele punten op i's en e-en natuurlijk.
Het moet iets te maken hebben ,met de config-file /etc/vconsole vermoed ik.
Owjah het gaat om Arch-linux hier
1 | setxkbmap -layout us -variant intl |
Ik heb het ook gedaan en heb er heel veel van geleerd. Als iets niet werkt het opzoeken op google. Daarnaast is het package systeem heel fijn voor newbies (beter dan apt-get in ieder geval) PacMan icm Yaourt is heilig.quote:Op dinsdag 20 november 2012 00:30 schreef Kandijfijn het volgende:
Jullie sporen trouwens niet,..
Arch Linux+Openbox en Conky voor een newbie in Linux. Zal ik hem dan maar direct Ratpoison installeren
Ubuntuquote:Op dinsdag 20 november 2012 10:05 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik wil echt Ubuntu op mijn kantoorpc. Om die reden ^^
Die ken ik, maar dat is direct verdwenen na een rebootquote:Op dinsdag 20 november 2012 11:27 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Via setxkbmap?
[ code verwijderd ]
Omdat ik al 20 jaar typ op die manierquote:Op dinsdag 20 november 2012 09:20 schreef kolan1 het volgende:
Waarom niet je tb instellen op us international with AltGr dead keys, dan is é te verkrijgen met Alt + e?
Geef het een maand en je wilt nooit meer terugquote:Op dinsdag 20 november 2012 11:33 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Omdat ik al 20 jaar typ op die manier. En misschien kan ik het mezelf aanleren via altgr maar lijkt me lastig.
Ik ben geen programmeur, ik ben gebruik gewoon graag Linux. En ik doe enorm veel tikwerk voor lesmateriaal en verder spreadsheets spreadsheets en nog meer spreadsheetsquote:Op dinsdag 20 november 2012 11:38 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Geef het een maand en je wilt nooit meer terug
Zeker als je weleens een text-editor open hebt.
Haal je nu niet twee dingen door elkaar? Dead keys is juist toch wat Kandijfijn wil, dat is iets anders dan de AltGr key.quote:Op dinsdag 20 november 2012 09:20 schreef kolan1 het volgende:
Waarom niet je tb instellen op us international with AltGr dead keys, dan is é te verkrijgen met Alt + e?
1 | /usr/share/kbd/keymaps/i386/qwerty/ |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AltGR-deadkeys is een toetsenbord instelling waarbij de deadkeys alleen werken als je AltGr ingedrukt hebt. In plaats van de russische roulette die je op Windows hebt.quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Haal je nu niet twee dingen door elkaar? Dead keys is juist toch wat Kandijfijn wil, dat is iets anders dan de AltGr key.
Ik wil mijn Russische Roulette terugquote:Op dinsdag 20 november 2012 12:16 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
AltGR-deadkeys is een toetsenbord instelling waarbij de deadkeys alleen werken als je AltGr ingedrukt hebt. In plaats van de russische roulette die je op Windows hebt.
Ah, op die fiets. Hoe stel je dat trouwens in? Bij mij werkt het ueberhaupt niet.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:16 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
AltGR-deadkeys is een toetsenbord instelling waarbij de deadkeys alleen werken als je AltGr ingedrukt hebt. In plaats van de russische roulette die je op Windows hebt.
Hoe start je X? Met een .xinitrc? Dan kan je het daar toevoegen. Of zet het met een @reboot in je crontab.quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:33 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Die ken ik, maar dat is direct verdwenen na een reboot.
[..]
Omdat ik al 20 jaar typ op die manier. En misschien kan ik het mezelf aanleren via altgr maar lijkt me lastig.
http://code.google.com/p/usialtgr/quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:16 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Nice; een propere Meamo-telefoon zou ik direct kopen.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:49 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Concurrent voor Android en iOS onthuld
http://en.wikipedia.org/wiki/Sailfish_OS
https://sailfishos.org/wiki/Main_Page
Gebruikt dus o.a RPM Package Manager
Eerst nog afwachtenquote:Op woensdag 21 november 2012 15:40 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Nice; een propere Meamo-telefoon zou ik direct kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |