De meeste domeinboeren laten je gratis hun dns servers gebruiken. Dat is veruit het slimste om te doen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 16:12 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Domein verwijzen vanuit de domeinkant is niet zo moeilijk, 2 DNS adressen ingeven. Maar omdat ik een VPS host heb, draaien er geen DNS servers op.
Nouja, gratis. Het zit inbegrepen in de prijs van het domein natuurlijk en het is wel verruit het handgiste, anders moet je zelf internetje gaan spelen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 16:21 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
De meeste domeinboeren laten je gratis hun dns servers gebruiken. Dat is veruit het slimste om te doen.
Het is dom om zoiets op je eigen vps te draaien ivm mail en fallbackservers. Ik heb een domein bij transIP, vrij goedkoop (7.50/jaar voor een .nl), en ze bieden een fallback mx server aan. Het zal een paar euro per jaar goedkoper kunnen, maar dat is me de ellende niet waard.quote:Op zaterdag 10 november 2012 16:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nouja, gratis. Het zit inbegrepen in de prijs van het domein natuurlijk en het is wel verruit het handgiste, anders moet je zelf internetje gaan spelen.
Kan wel, maar dan zijn we hier nog wel even bezig met uitleggen.
ik kwam wel zo ver dat ik 1 nameserver draaide via bind, en dat deze het domein succesvol resolved. Maar dan heb ik er nog geen 2quote:Op zaterdag 10 november 2012 16:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nouja, gratis. Het zit inbegrepen in de prijs van het domein natuurlijk en het is wel verruit het handgiste, anders moet je zelf internetje gaan spelen.
Kan wel, maar dan zijn we hier nog wel even bezig met uitleggen.
Ik heb alles bij PCextreme draaien. Ze zijn niet de goedkoopste, maar ze hebben een uitstekende helpdesk via e-mail. Ik wil niet in de wacht staan via de telefoon, ik wil een mailtje sturen en binnen een half uur antwoord hebben en dat heb ik altijd gekregen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 16:32 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Het is dom om zoiets op je eigen vps te draaien ivm mail en fallbackservers. Ik heb een domein bij transIP, vrij goedkoop (7.50/jaar voor een .nl), en ze bieden een fallback mx server aan. Het zal een paar euro per jaar goedkoper kunnen, maar dat is me de ellende niet waard.
Sinds wanneer?quote:Op zaterdag 10 november 2012 16:21 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
De meeste domeinboeren laten je gratis hun dns servers gebruiken. Dat is veruit het slimste om te doen.
ik ben nog geen domeinboer tegengekomen die dat niet aanbiedtquote:
Ik heb Leasewebquote:Op zaterdag 10 november 2012 19:32 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
ik ben nog geen domeinboer tegengekomen die dat niet aanbiedt
Inmiddels draait dit perfect i.c.m. Icecast, nu alleen nog de stap om mpd het geluid vanuit mijn LINE-IN / Microfoon ingang (Boeit verder niet welke) te streamen, iemand enig idee of dat mogelijk is en hoe?quote:
quote:Op zaterdag 10 november 2012 18:42 schreef stefanhaan het volgende:
Heb iig wel veel geleerd over je eigen webserver draaien in tegenstelling tot iets als cPanel gebruiken wat alles voor je doet.
Niet bang zijn voor CLIquote:Op zondag 11 november 2012 10:30 schreef stefanhaan het volgende:
Ik moet zeggen voor de domein namen instellen op de server kant vind ik een frontend ook wat makkelijker. Maar nu weet ik tenminste wel hoe het eigenlijk werkt
1 | df -h |
Yep.quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:30 schreef Boze_Appel het volgende:
Wat voor encrypted private folder heb je het over, ik denk je standaard homedir, want dat is bij Ubuntu standaard.
Dacht ik ook oorspronkerlijk. ...quote:Daar zit je in als je via tty1 (ctrl alt f1) ingelogt. Dan is je homedir decrypted, anders zou je er niet bijkunnen.
Had ik gedaan, kort lijstje laat zien dat 0% available is.quote:Geef dan is de output van bv.
[ code verwijderd ]
Ik krijg daarna geen leesbare directories en files te zienquote:Dat geeft een lijste van je hdd's en wat vol zit in human readable format. Vanaf daar kan je zien wat echt vol zit en kan je verder analyseren.
https://help.ubuntu.com/community/EncryptedPrivateDirectoryquote:Use Your Encrypted Private Directory
After logging back in, all content of any files or folders you write in ~/Private will be encrypted when written to the disk, in the hidden directory ~/.Private.
Ghehehe geen idee hoe op te lossen since geen ubuntu-user, maar wat een coole backfire van encrypten zegquote:Op dinsdag 13 november 2012 17:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Ubuntu systeem start niet meer op en meldt:
"“The system is running in low-graphics mode”
Ik ben inmiddels zover dat ik weet hoe dat komt: geen vrije ruimte meer op de schijf. Ik pakte een bestand in en toen liep de schijf vol.
Als ik het bestand kan verwijderen, dan is het probleem dus opgelost.
Het bestand zit in een encrypted Private folder.
Als ik opstart, dan log in na de melding in met <ctrl>-<alt> <F1>, dan krijg dan de terminalprompt te zien.
Vraag hoe vind ik het bestand, en hoe verwijder ik deze?
Wie?
Ik ben ook geen Ubuntu-user meer, maar volgens mij gebruikt Ubuntu ecryptfs voor het homedirgebeuren.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:02 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ghehehe geen idee hoe op te lossen since geen ubuntu-user, maar wat een coole backfire van encrypten zeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |