Dat dacht ik ook alquote:Op vrijdag 16 november 2012 17:39 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Wat zit je nou te mekkeren over je leeftijd? Ik ken mensen die met 35 uit het leger zijn gegaan en na 4/5 jaar accountmanager waren door gewoon door te zetten.
En hoezo wil je er "later" ook wat in gaan doen? Waarom niet nu? Lekker wachten tot je nog ouder bent joh![]()
Ik vind 2 weken aan de lange kant. Het is niet onmogelijk maar wel rijkelijk lang. Stond er niets over een sluitingsdatum? En is er geen tel.nummer van het bedrijf te googlen?quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:36 schreef Claudia_x het volgende:
Is het gebruikelijk dat een eerste selectieprocedure langer dan twee weken duurt?
Ik heb geen telefoonnummer, heb er maandag over gemaild maar heb daar nog geen reactie op gekregen. Ik kan dus niet veel meer doen dan lijdzaam afwachten of nog eens mailen. Het zou in ieder geval al fijn zijn om te weten dat het niet ongebruikelijk is.
Small Business is toch de opleiding Small Business and Retail Management? Of doe je een andere opleiding?quote:
ik lees me meestal n beetje in over het bedrijf, de visie en de werkwijze ect. daarna denk ik even over de standaardvragen die je vaak krijgt, welke rol je inneemt in een team, goede en slechte eigenschappen, waarom de vacature me aanspraak etc.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:48 schreef Copthorne het volgende:
Ik heb maandagochtend en dinsdagochtend een sollicitatiegesprek.
Het is redelijk uit de buurt, dus ik moet vroeg op.Maar ik vind vroeg opstaan geen probleem en zeker niet als ik kans heb op een leuke baan.
Hoe bereiden jullie je voor op een sollicitatiegesprek? Ik ben eerlijk gezegd best zenuwachtig. Het ergste wat er kan gebeuren is dat ik de baan niet krijg, maar ik wil toch een goede indruk maken en bijvoorbeeld niet met mijn mond vol tanden zitten na een lastige vraag.
Nouja bedoelde met retail dat je bijvoorbeeld een eigen winkel opent. Open jij een winkel die schoenen verkoopt, dan zit je toch in de retail/detailhandel wereld als je snapt wat ik bedoel. Als je alleen maar vanuit huis bezig bent, dan zit je inderdaad niet in de retail/detailhandel.quote:Op zaterdag 17 november 2012 08:27 schreef stoeltafel het volgende:
Ja het is Small Business en het heeft officieel Retail Management. Alleen Retail heb ik nog nooit gehoord. Het eerste jaar richt je een eigen bedrijf op wat nog wel leuk is. Je doet alles in groepsverband. Alleen vanaf het tweede jaar moet je alles zelf doen. En dan bedoel ik echt alles dus. Dus je moet je eigen projecten zoeken bij bedrijven. Eigen literatuur zoeken. Zelf je competenties aantonen, zelf aanvragen enz. Heb nog nooit een toetsweek of 1 uur college gehad op de opleiding, wel apart.
Altijd omgekeerd chronologisch doen, meest recente bovenaan.quote:Op maandag 19 november 2012 00:45 schreef electrocrash het volgende:
Als je een winkel een cv stuurt is het correct geschreven als op je cv het volgende er zo bijvoorbeeld uit zou zien?":
Opleiding
Middelbare school (niveau ...) begonnen 200. - 200. - afgerond
MBO Opleiding (niveau .. ) begonnen 200. - 200. - niet afgerond
VMBO-T sector economie begonnen 2012 -
De vraag:
Is het verstandig om te zetten dat je een mbo opleiding niet hebt afgerond omdat je geen motivatie had en dat je het deed omdat je toen op dat moment geen andere keus had?
Het punt is dat het nu zo zit omdat het een fout was van de middelbare school op het laatste jaar en daardoor is de situatie nu zo.quote:Op maandag 19 november 2012 01:46 schreef DikBoek het volgende:
[..]
Altijd omgekeerd chronologisch doen, meest recente bovenaan.
Verder, je zet er toch niet bij waarom je gestopt bent? Dat mogen ze evt. in het gesprek vragen, en dan kun je zelf bedenken of je de waarheid vertelt, liegt, of een kakverhaal ertussenin (in feite niks zegt). Ga er wel vanuit dat je die vraag krijgt.
Ik zou bellen ja. Al ben ik bang dat je niet bent uitgenodigd.quote:Op maandag 19 november 2012 11:31 schreef J0ycie88 het volgende:
Is het stom om te bellen wanneer er niet is gereageerd op je sollicitatiebrief? Vandaag zouden de gesprekken zijn en vorige week stond de vacature pas in de krant. En toen heb ik gelijk gereageerd. Maar geen enkele reactie terug.
Klinkt als het standaard afscheepsmoesje, al hoop ik natuurlijk dat het niet zo is voor je.quote:Op maandag 19 november 2012 11:38 schreef J0ycie88 het volgende:
Nou ik heb gewoon maar gebeld en ze zou het nakijken en me dan iets laten weten.
Volgens mij ligt het vaak simpelweg aan het ontvangen van veel sollicitaties dat men niet altijd iets laten weten over de uitkomst. Maar zelfs dan vind ik het ook beter als er wel een bericht wordt gestuurd, desnoods slechts een algemene afwijzing.quote:Op maandag 19 november 2012 13:37 schreef J0ycie88 het volgende:
Naja de mail is dus blijkbaar wel door gestuurd naar de juiste persoon maar meer kon ze mij ook niet vertellen. Ik denk dus dat het gewoon niets is geworden. Maar ik vind het dan nog wel altijd netjes dat ze dan toch de moeite nemen om een mail terug te sturen.
Maar dat gebeurt schijnbaar niet meer tegenwoordig.
Misschien heb je het wel gelezen, maar dit was bij mij het geval (even verzonnen data hoor, haha)quote:Op maandag 19 november 2012 13:37 schreef J0ycie88 het volgende:
Naja de mail is dus blijkbaar wel door gestuurd naar de juiste persoon maar meer kon ze mij ook niet vertellen. Ik denk dus dat het gewoon niets is geworden. Maar ik vind het dan nog wel altijd netjes dat ze dan toch de moeite nemen om een mail terug te sturen.
Maar dat gebeurt schijnbaar niet meer tegenwoordig.
Rabo Roosendaal is niks geworden, ze zochten iemand dichterbij...quote:Op maandag 19 november 2012 11:26 schreef charmed_angel het volgende:
Ok solliciteren met mijn hollandse meisjesnaam helpt echt! Doe het nu een maand en ik heb nog nooit zoveel reacties teruggehad
Ik word nu voorgesteld aan de Rabobank in Roosendaal en Zoetermeer
Wel tijdelijke functies beiden, maar dat vind ik niet erg. Zolang ik maar weer lekker aan het werk ben!
Ook een mail teruggehad van het uitzendburo voor een functie bij de ABN. Ze gaan mijn van de week terugbellen
Je kan sowieso reiskosten bij je belastingopgave aftrekken als je geen vergoeding van je werkgever krijgt.quote:Op maandag 19 november 2012 17:42 schreef Leonos het volgende:
Heb dus een baan aangeboden gekregen in Amsterdam, maar woon in Rotterdam.
Kost me elke dag 25 euro retour, reiskosten zijn zeker niet verplicht te vergoeden?
Gaat me veel te veel kosten anders
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |