dus voor mijn woon-werk verkeer ga ik nu ineens van de 25 euro per tank naar de 40 euro per tank ? (15 liter) ?quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:28 schreef T42 het volgende:
[..]
gewoon op de brandstof gooien
bedrijven korting geven op de brandstof
en niet controleren want dan betaald 98% van nederland wel
Nee, ook daar wordt belasting op gehevenquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:32 schreef lipjes het volgende:
[..]
dus voor mijn woon-werk verkeer ga ik nu ineens van de 25 euro per tank naar de 40 euro per tank ? (15 liter) ?
Mag hopen dat mijn reiskosten op diezelfde manier stijgen
maar je betaald geen wegenbelasting meerquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:32 schreef lipjes het volgende:
[..]
dus voor mijn woon-werk verkeer ga ik nu ineens van de 25 euro per tank naar de 40 euro per tank ? (15 liter) ?
Mag hopen dat mijn reiskosten op diezelfde manier stijgen
In dat geval ga ik dus echt emigreren naar belgie (zit ik nu stevig over na te denken)quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:33 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee, ook daar wordt belasting op geheven!
Dat hoop jequote:Op vrijdag 9 november 2012 15:33 schreef T42 het volgende:
[..]
maar je betaald geen wegenbelasting meer
meer want wegenbelasting kan dan helemaal weg. verbruiker betaaldquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:32 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat kan ook.
Momenteel is er ook al iets van 10 cent verschil tussen de buurlanden en Nederland, dan zal het misschien 20cent worden. (Of iets in die buurt) want heel veel meer/liter zal d'r niet bij komen. als je het op de brandstof gooit.
Dat schreeuw ik de hele tijd al hierquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:34 schreef T42 het volgende:
[..]
meer want wegenbelasting kan dan helemaal weg. verbruiker betaald
km-teller omzeilen lukt al 100jr, ongeacht welke beveiligingquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:35 schreef lipjes het volgende:
Nou in dat geval mijn idee:
Doe het bij de APK.
Sensor op de km-teller, auto start niet meer als deze niet is aangesloten.
Bij de APK geeft het RDW de nieuwe stand door naar de belastingdienst.
Geen privacygegevens, en goed te doen.
Bewijs van tanken in het buitenland is een bonnetje (of bankafschrift). De reden waarom jij over de grens bent geweest heeft niemand iets mee te maken. En dan nog kun je vrienden hebben waar je gewoon heen bent gegaan.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:28 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Je wil het gewoon niet begrijpen?
Zoals je op rode diesel zou kunnen controlleren (wat nu dus nauwelijks gedaan werd) kun je ook op een anders stofje in de Nederlandse benzine controlleren. Zit jouw wagen duidelijk onder een bepaald minimum, dan heb je als het goed is een bewijs van het tanken in het buitenland, en de rede dat je dat moest doen.
Je mag in Nederland helemaal niet op brandstof rijden waar geen accijnen opgeheven is, Dus die plantaardige diesel is illegaal.
Een andere, privacyveilige, goedkopere oplossing zie ik niet anders hoor.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:36 schreef RaymondK het volgende:
[..]
km-teller omzeilen lukt al 100jr, ongeacht welke beveiliging
Je mag in Nederland niet op eigen gemaakte brandstof rijden.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:36 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Bewijs van tanken in het buitenland is een bonnetje (of bankafschrift). De reden waarom jij over de grens bent geweest heeft niemand iets mee te maken. En dan nog kun je vrienden hebben waar je gewoon heen bent gegaan.
Verder mag je in NL best rijden op brandstoffen waarover geen accijnzen zijn geheven. Tank jij in Duitsland Pflanzenöl bij een officiële pomp is daar geen accijns over geheven. En zelfs al zou er wel accijns over zijn geheven, kunnen ze in NL op hun hoofd gaan staan, want jij hoeft niet tweemaal accijnzen te gaan betalen.
En als jij het over milieu wil gaan hebben moet je eens een meting gaan doen met twee identieke dieselauto's waarvan de ene op dieselolie loopt en de andere op plantaardige olie. Bij mij keken ze de eerste keer ook twijfelend naar hun apparatuur omdat ze dachten dat het ding defect was. Zo weinig uitstoot was namelijk niet geloofwaardig...
Sensoren? Klinkt leuk, maar een oudere wagen heeft een puur mechanische teller. Ga jij voor elk type teller een sensor ontwikkelen? En dan nog eentje die het op 6 Volt ook nog doet? Plus een aansturing voor een startonderbreker in een volledig mechanisch werkend voertuig? Veel plezier...quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:35 schreef lipjes het volgende:
Nou in dat geval mijn idee:
Doe het bij de APK.
Sensor op de km-teller, auto start niet meer als deze niet is aangesloten.
Bij de APK geeft het RDW de nieuwe stand door naar de belastingdienst.
Geen privacygegevens, en goed te doen.
Waar lees jij in mijn reactie iets over eigengemaakte brandstof?quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:40 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Je mag in Nederland niet op eigen gemaakte brandstof rijden.
Daar is een vergunning voor nodig en die krijg je niet.
Is en blijft gewoon de oplossing hoor, wat centen er bij op de liters.
Al dan niet controleren op valsspelers...
Ik had het over brandstof waar geen accijn over betaald is.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:42 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Waar lees jij in mijn reactie iets over eigengemaakte brandstof?
Ik had het over plantaardige olie, uit Duitsland, uit een normaal tankstation.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:43 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik had het over brandstof waar geen accijn over betaald is.
Jij dacht aan duitsebenzine, we hadden het over (eigen gemaakt) biobrandstof.
ik had het over het frituurvet van een snackbarvriendjequote:Op vrijdag 9 november 2012 15:44 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik had het over plantaardige olie, uit Duitsland, uit een normaal tankstation.
Daar kom je niet ver mee, want frituurvet stolt in je tank...quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:45 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ik had het over het frituurvet van een snackbarvriendje
voor 1200 euro heb je voor 20 cent de liter brandstof van frituurvetquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:52 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Daar kom je niet ver mee, want frituurvet stolt in je tank...
mijn auto heeft geen km teller en nu? heb alleen een snelheids meterquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:35 schreef lipjes het volgende:
Nou in dat geval mijn idee:
Doe het bij de APK.
Sensor op de km-teller, auto start niet meer als deze niet is aangesloten.
Bij de APK geeft het RDW de nieuwe stand door naar de belastingdienst.
Geen privacygegevens, en goed te doen.
jah maar jij schreeuwt nog harder controle!!!! das niet haalbaar.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:34 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat schreeuw ik de hele tijd al hier![]()
en buitenlanders dokken dan ookquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:40 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Je mag in Nederland niet op eigen gemaakte brandstof rijden.
Daar is een vergunning voor nodig en die krijg je niet.
Is en blijft gewoon de oplossing hoor, wat centen er bij op de liters en de wegenbelasting d'r af.
Al dan niet controleren op valsspelers...
Ja, maar dat is dan weer biodiesel...quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:53 schreef T42 het volgende:
[..]
voor 1200 euro heb je voor 20 cent de liter brandstof van frituurvet
Waar geen accijnzen over zijn betaald.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:01 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dan weer biodiesel...
12V kan je prima naar 6V converteren hoor, hoef je geen aparte sensor voor te ontwikkelen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:41 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Sensoren? Klinkt leuk, maar een oudere wagen heeft een puur mechanische teller. Ga jij voor elk type teller een sensor ontwikkelen? En dan nog eentje die het op 6 Volt ook nog doet? Plus een aansturing voor een startonderbreker in een volledig mechanisch werkend voertuig? Veel plezier...
Klopt. En zelfgemaakt.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:15 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Waar geen accijnzen over zijn betaald.
auto's heb je ook in 6v zonder 12v en die zijn niet zuiver in 6v ook nog eens.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:19 schreef lipjes het volgende:
[..]
12V kan je prima naar 6V converteren hoor, hoef je geen aparte sensor voor te ontwikkelen.
De rest, ik heb geen idee.
Ik voel er niks voor om de benzine nog hoger te maken, daar gaat het mij voornamelijk om
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |