Files veroorzaken teveel economische schade, dus het is logisch dat men die wil bestrijden.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:52 schreef Anne het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat die files er ook met opzet zijn. Maar dat mag sowieso niet toegegeven worden, da's slecht voor het milieu.
Nu geef je dus zelf ook aan dat die Mercedes meer schade aanricht. Laat staan die oldtimer Mercedes, dus dubbel belasten die oude meuk.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:51 schreef RaymondK het volgende:
Die Mercedes richt meer schade aan omdat daar 100000km per jaar mee wordt gereden i.p.v. de Cuore waar waarsch nog geen 5000km mee gedaan wordt.
De verhouding klopt niet, de manier van afrekenen ook niet.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:03 schreef Winterman het volgende:
[..]
Nu geef je dus zelf ook aan dat die Mercedes meer schade aanricht. Laat staan die oldtimer Mercedes, dus dubbel belasten die oude meuk.
Omdat de wegenbelasting uit een deel onderhoud en een deel millieu bestaat.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:04 schreef RaymondK het volgende:
En waarom maakt een oldtimer murc meer schade dan een nieuwe murc?
Dat is dus niet waar. Het wordt onderverdeeld in gewichtsklassen. Bij heel schone auto's wordt er korting gegeven.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:16 schreef Winterman het volgende:
[..]
Omdat de wegenbelasting uit een deel onderhoud en een deel millieu bestaat.
Auto volstoppen met helium balonnetjes en dan een RDW herkeuring gaan doen?quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:46 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet. Ik rij een oldtimer.
De wegenbelasting gaat op gewicht. Dat is vrij onzinnig. Alsof een mercedes van 2000kg factoren meer schade aanricht aan het wegdek dan een Cuore van 800kg
owjah zie de snel weg vol staan met oldtimers in de filequote:Op vrijdag 9 november 2012 11:56 schreef Winterman het volgende:
Waarom?
Volkomen terecht dat ze het laten vervallen.Old-timers maken toch ook gebruik van de weg. Ze zouden hetzelde moeten doen met al die rijdende dinkytoys die nu ook geen belasting hoeven te betalen.
maar hoe controleer je het?quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Oldtimers maken veel minder gebruik van de weg en dus is het volkomen onterecht mongooltje.
Alleen voor de oldtimers die LPG/dieselen en als daily gebruiken is het logisch.
en hoe controleer je dat?quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:16 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Een oldtimer staat over het algemeen minder op de weg. Verder hebben deze eigenaren (vaak) hogere onderhoudskosten, en brandstofkosten dan bij moderne auto's. Via deze weg komt er dus al meer in de staatskas terrecht.
Ze moeten gewoon alles laten vervallen, en de benzine veel duurder maken. Mensen die rond de grensstreek wonen verbieden over de grens te tanken, en hier ook sterk op controleren.
En minder auto's op de weg, en een eerlijke afrekening.
uuh ik heb alleen oldtimers en allemaal verzekert want dat kan gewoon wel als 1e auto altijd alquote:Op vrijdag 9 november 2012 12:26 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
De meeste oldtimers hebben gewoon een oldtimerverzekering die gelimiteerd is op 7.500 km ofzo. Als je op basis daarvan een koppeling zou maken met de MRB.... Bovendien krijg je ook geen oldtimerverzekering als het je enige auto is, dus er is altijd nog een daily bij waar je wel wegenbelasting mee betaalt.
Of niet, zoals in mijn geval. Een iQ en een 7-serie beide MRB-vrij moehahhahaah
Je hebt dan toch ook een reden om in het buitenland te tanken? En een bon?quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:14 schreef T42 het volgende:
[..]
en hoe controleer je dat?want dan mag ik ook niet tanken als ik dagje brussel doe
en dan loopt mijn motor in de soep door die blauwe rommel waar laat ik de rekening?quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:31 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Blauwe benzine. (Denk aan de rode diesel)
Een substantie in de Nederlandse benzine stoppen die bij controle teruggemeten kan worden.
Is dat gehalte te laag, heb je dus in het buitenland getankt.
Is dat zo, dan bewijs je maar even dat je daar en daar een vakantie gehad hebt, of dat je idd. zo een eind over de grens heen moest.
Alles is te truuken uiteraard, maar het is gewoon een kwestie van goede controlles uitvoeren.
Zal vast ngo wel wat te verzinnen zijn.
I.i..g. is belasten via branstofgebruik gewoon alle kanten op het eerlijkst.
Veel gebruikers betalen ook het meest.
maar door die regel gaan veer winkels en zaken VEEL minder verdienen dus onslagen en daar gaat ook weer belasting geld naartoequote:Op vrijdag 9 november 2012 12:32 schreef Winterman het volgende:
[..]
Daar kiezen ze toch zelf voor. Een motorfiets staat ook over het algemeen minder op de weg en die moeten ook gewoon het hele jaar door betalen.
Als ik in een Hummer ga rijden kies ik ook zelf voor een hogere wegenbelasting.
Belachelijk dat die oude wrakken moeten profiteren.
Er zijn altijd foefjes, dat zei ik ook al.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:17 schreef T42 het volgende:
[..]
en dan loopt mijn motor in de soep door die blauwe rommel waar laat ik de rekening?
maar ze controleren nu al niet eens meer op rooie diesel...
en dan zijn er nog genoeg foefjes
zie wel zitten in de brandstof en dat je als bedrijf zijnde korting krijgt.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:38 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Tanken over de grens is maar voordeling voor een hele kleine groep mensen; daar streng op controleren zou alleen al duurder zijn dan de misgelopen kosten. Daarnaast slaat het ook nergens op dat je geen benzine in duitsland zou mogen kopen.
Als ik een kop koffie koop in Duitsland ga ik daar toch ook geen belasting over betalen in Nederland. Daarnaast zal een hogere benzineprijs de transportkosten van goederen verhogen. Dat is slecht voor de economie als export-land zijnde.
van de pomp en dan kom ik terug en dan?quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:17 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Je hebt dan toch ook een reden om in het buitenland te tanken? En een bon?
Dan wordt je gecontroleerrd, blijkt dat je een half aangelengde tank benzine hebt (tot X procent verdund) en dan kun je laten zien dat je een dagje brussel gedaan hebt.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:23 schreef T42 het volgende:
[..]
van de pomp en dan kom ik terug en dan?
Prima hoor, zit 15min van de grens af.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:51 schreef RaymondK het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Die Mercedes richt meer schade aan omdat daar 100000km per jaar mee wordt gereden i.p.v. de Cuore waar waarsch nog geen 5000km mee gedaan wordt.
Again, belasten via de brandstof
ken genoeg auto van vroeger met 2 tanken.. (toen verschil nog groot was in prijs)quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:18 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Er zijn altijd foefjes, dat zei ik ook al.
D'r moet gewoon veeel harder op gecontroleerd worden, en gigantisch gestraft worden. Het is dan belastingontduiking als je loopt te knoeien.
In Engeland wordt er heel erg op rode diesel gecontroleerd. Bij elke aanhouden en enigsinds verdenking al.
D'r is vast wel een stofje wat geen schade veroorazaakt en wel is terug te vinden.
Een diesel loopt nu ook niet in de soep van de rode rommel.
Waar een wil is is een weg.
Nu is de afrekening gewoon niet eerlijk.
quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:25 schreef lipjes het volgende:
[..]
Prima hoor, zit 15min van de grens af.
flikker toch op, de benzine is nu al te duur.
Er gaat veel te veel van naar de staat.
en belasten per km?
slim, hoe gaan we dat meten zonder dat de overheid direct weet waar ik uithang
hoe heb alleen bon van de pomp bij brussel. want ik heb daar niks gekocht ging naar de kerst markt om te kijken.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:24 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dan wordt je gecontroleerrd, blijkt dat je een half aangelengde tank benzine hebt (tot X procent verdund) en dan kun je laten zien dat je een dagje brussel gedaan hebt.
Is er niet, tenzij je of overal camera's neerzet, of de douane er weer neerzet.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:26 schreef RaymondK het volgende:
[..]![]()
Daar hebben we het nu dus de hele tijd over. Over een oplossing voor belastingontduikers op die manier.
Je wil het gewoon niet begrijpen?quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:25 schreef T42 het volgende:
[..]
ken genoeg auto van vroeger met 2 tanken.. (toen verschil nog groot was in prijs)
en ik rij op plantaardige olie en nu? want dat mag je thuis gewoon maken en gebruiken in je auto. (is uitstoot neutraal)
maar zo kun je nu ook gewoon drank en sigaretten meenemen zit ook geen blauw stofje in
gewoon op de brandstof gooienquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:26 schreef RaymondK het volgende:
[..]![]()
Daar hebben we het nu dus de hele tijd over. Over een oplossing voor belastingontduikers op die manier.
Oh ja? Stel ik ga bij vrienden op bezoek in Koeln (of verder in Duitsland) en ik red heen en terug gewoonweg niet op 1 tank, dus ik moet in Duitsland tanken. En dan? Hoe bewijs ik dat ik bij vrienden op bezoek ben geweest?quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:28 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Zit jouw wagen duidelijk onder een bepaald minimum, dan heb je als het goed is een bewijs van het tanken in het buitenland, en de rede dat je dat moest doen.
Dat kan ook.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:28 schreef T42 het volgende:
[..]
gewoon op de brandstof gooien
bedrijven korting geven op de brandstof
en niet controleren want dan betaald 98% van nederland wel
2 tanken systeem... orginele met blauwe benzinequote:Op vrijdag 9 november 2012 15:28 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Je wil het gewoon niet begrijpen?
Zoals je op rode diesel zou kunnen controlleren (wat nu dus nauwelijks gedaan werd) kun je ook op een anders stofje in de Nederlandse benzine controlleren. Zit jouw wagen duidelijk onder een bepaald minimum, dan heb je als het goed is een bewijs van het tanken in het buitenland, en de rede dat je dat moest doen.
Je mag in Nederland helemaal niet op brandstof rijden waar geen accijnen opgeheven is, Dus die plantaardige diesel is illegaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |