Als ik wil doneren aan een stichting, doe ik het zelf wel.. Ik haat mensen die mij komen lastigvallen aan de deur. (mijn bel is heel vervelendquote:Op vrijdag 9 november 2012 11:34 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Dus iets vragen staat bij jou al gelijk aan opdringen?
Maar een bestuurder die er écht voor het goede doel zit, doet het toch ook wel voor een salaris van ¤50.000?quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:59 schreef cricket het volgende:
Dat argument over de bestuurders is overigens flauwekul. Een collecte maakt maar een heel klein deel uit van wat goede doelen gemiddeld binnenhalen, collectes zijn vaak maar een heel klein percentage. Het grootste deel van wat goede doelen binnenhalen gaat via zakelijke donaties en nalatenschappen. Een dure bestuurder hebben ze nu eenmaal nodig omdat ze daar netto meer mee ophalen.
Dat maakt in dit geval totaal niet uit.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:38 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Heb jij wel eens collecte gelopen?
Ja, dat maakt alles uit.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat maakt in dit geval totaal niet uit.
Ik peins er niet over om dat te doen. Ik heb geen enkele behoefte om wat dan ook, geld of tijd of iets anders, aan een goed doel te geven. Soms doe ik echter per ongeluk wel eens open voor iemand die collecteert, en in de meeste gevallen is de reactie als je niets geeft er eentje van verontwaardiging, soms zelfs gevolgd door aandringen om toch maar iets te geven.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:38 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Heb jij wel eens collecte gelopen?
Nee, want het enige wat je dan weet is hoe jij als collectant reageert, niet hoe de gemiddelde collectant reageert (en laat het daar nou net over gaan).quote:
Hoe weet jij nu hoe andere collectanten reageren? Hier reageren ze ook wel eens geïrriteerd als je niks wilt geven. Meestal valt het wel mee, maar dat soort types zitten er wel tussen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:37 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee. Dit is dus totaal niet waar.
Je moet niet zo liegen, jongen.
Sorry, ik ga niet door de regen lopen, mensen lastig vallen voor een "stichting" (oftewel de auto van een paar directeuren). Wie spoort hier dan niet?quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:34 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik wist wel dat meerdere mensen hier niet sporen.
Zoals jij.
Hahahaha. Zoals ik al zei, heb ik jarenlang gecollecteerd. En dan zou ik niet weten hoe de gemiddelde collectant reageertquote:Op vrijdag 9 november 2012 11:40 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee, want het enige wat je dan weet is hoe jij als collectant reageert, niet hoe de gemiddelde collectant reageert (en laat het daar nou net over gaan).
Ongetwijfeld, maar die haalt netto minder geld binnen voor het betreffende doel. Het aantal mensen dat een grote organisatie succesvol leiding kan geven is vrij gering en er zit een behoorlijk verschil in de kwaliteit waarop ze dat doen. Als je dat vergelijkt met de groep mensen die dat specifieke doel (en er zijn heel veel verschillende doelen) ook principieel steunt, dan is er in vrijwel alle gevallen geen overlap waarmee je een maximale instroom van financieen kunt regelen. Als goed doel moet je investeren, en dat kan ook het inhuren van iemand die helemaal niets met je doel heeft betekenen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:39 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Maar een bestuurder die er écht voor het goede doel zit, doet het toch ook wel voor een salaris van ¤50.000?
Dat zal idd wel zo zijn. Ik zou me als bestuurder wel slecht voelen als ik onnodig meer geld van de donateurs pak dan dat ik nodig heb om leuk te leven.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:44 schreef cricket het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar die haalt netto minder geld binnen voor het betreffende doel. Het aantal mensen dat een grote organisatie succesvol leiding kan geven is vrij gering en er zit een behoorlijk verschil in de kwaliteit waarop ze dat doen. Als je dat vergelijkt met de groep mensen die dat specifieke doel (en er zijn heel veel verschillende doelen) ook principieel steunt, dan is er in vrijwel alle gevallen geen overlap waarmee je een maximale instroom van financieen kunt regelen. Als goed doel moet je investeren, en dat kan ook het inhuren van iemand die helemaal niets met je doel heeft betekenen.
Sterker nog, als ze die persoon NIET inhuren, terwijl dat meer inkomsten zou betekenen, dan zijn ze verkeerd bezig met hun missie en is het des te meer reden om niets te geven aangezien ze hun doel (zoveel mogelijk geld ophalen voor....) niet goed invullen.
Jij kunt alleen inschatten hoe jij zelf reageert, en zelfs dat kun je niet goed inschatten, omdat je niet kunt interpreteren hoe jij op anderen overkomt als je voor hun deur staat. Het feit dat jij mensen die niet willen geven aso noemt omdat ze jouw doel niet ondersteunen zegt daarover genoeg, jij vindt blijkbaar dat ze zonder meer moeten geven, dat is precies het punt waar opdringen begint.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:43 schreef Robijn48 het volgende:
Hahahaha. Zoals ik al zei, heb ik jarenlang gecollecteerd. En dan zou ik niet weten hoe de gemiddelde collectant reageert![]()
Dit lijkt mij echt wel heel veel, 3 á 4 euro gemiddeld.quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:52 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
3 à 4 euro. Heb een route van 3 kleine straten en opbrengst is altijd meer dan ¤ 200,-
Snap je het verschil tussen collectant en bewoner wel?quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:43 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Hahahaha. Zoals ik al zei, heb ik jarenlang gecollecteerd. En dan zou ik niet weten hoe de gemiddelde collectant reageert![]()
Zoals ik al zei. Er zijn maar enkele aso's ertussen. De rest geeft wel.
Dan moet je niet zo dom lullen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:40 schreef cricket het volgende:
[..]
Ik peins er niet over om dat te doen. Ik heb geen enkele behoefte om wat dan ook, geld of tijd of iets anders, aan een goed doel te geven. Soms doe ik echter per ongeluk wel eens open voor iemand die collecteert, en in de meeste gevallen is de reactie als je niets geeft er eentje van verontwaardiging, soms zelfs gevolgd door aandringen om toch maar iets te geven.
Algemeen bekend dat KWF het meest opbrengt in een collecte.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:48 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit lijkt mij echt wel heel veel, 3 á 4 euro gemiddeld.
quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:48 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dan moet je niet zo dom lullen.
Ten eerste ben je te dom om iets voor een ander over te hebben.
Ten tweede is het absoluut niet waar dat er aangedrongen wordt.
Ik ben 51 jaar, en ik heb dat nog nooit mee gemaakt.
En jij, hoe oud ben jij? 22?
Jij bent de retard, met je visie dat je maar vooral niemand wat moet geven. Egoist.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:50 schreef Murdera het volgende:
[..]Eindelijk.
Het retardisme breekt los. Ga door.
Ben jij 51 jaar?quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:48 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dan moet je niet zo dom lullen.
Ten eerste ben je te dom om iets voor een ander over te hebben.
Ten tweede is het absoluut niet waar dat er aangedrongen wordt.
Ik ben 51 jaar, en ik heb dat nog nooit mee gemaakt.
En jij, hoe oud ben jij? 22?
Het aanbellen om geld te bedelen en mensen met een schuldgevoel op te zadelen/emotioneel chanteren vind ik onder kwade opzet vallen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:28 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Er zit een verschil tussen mensen die met een kwaadaardige opzet bellen en diegene die dat niet doen. En dat ik die collecte persoonlijk opvat is zeker het geval. Heb een zeer persoonlijke reden waarom ik dat werk doe.
Dat is alleen van toepassing als je het betreffende doel steunt. De uiteindelijke werking van een 'goed doel' is precies hetzelfde als een bedrijf, de redenen voor deelname aan een collecte (danwel aanschaf van producten/diensten) wisselt erg per persoon en per onderdeel van de organisatie. Een deel is vanuit principe, en een deel niet. Bij een 'goed doel' is het percentage uit principe wellicht een stuk groter, maar dat maakt de werking niet anders.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:46 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Dat zal idd wel zo zijn. Ik zou me als bestuurder wel slecht voelen als ik onnodig meer geld van de donateurs pak dan dat ik nodig heb om leuk te leven.
Vertel me alles over hoe dom ik ben.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:50 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Jij bent de retard, met je visie dat je maar vooral niemand wat moet geven. Egoist.
Ja, want jij bent zoooveel belangrijker dan iedereen he.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:50 schreef Murdera het volgende:
[..]
Het aanbellen om geld te bedelen en mensen met een schuldgevoel op te zadelen/emotioneel chanteren vind ik onder kwade opzet vallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |