abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121129459
Nou, de lamb kofte, pitta and Greek salad was geen succes. Het gehakt was wel heerlijk, echt een goed idee met de honing en pistachenoten.

Mijn Griekse salade is vele malen lekkerder en in dit geval zie ik de logica van het raspen van ui en komkommer totaal niet, het maakt de salade alleen maar snotterig. En wie perst er nou een hele citroen uit in zo'n klein beetje yoghurt? Ik ben gek op zuur maar je kunt ook overdrijven. De couscous was totaal niet lekker maar misschien is de couscous van AH gewoon inferieur.
Spoilers!
  vrijdag 4 januari 2013 @ 17:03:47 #102
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121158591
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 21:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik merk dat met kooktijden van rijst of pasta ook wel. Ik denk dat Jamie er vanuit gaat dat je je echt aan die 15 minuten houdt. Als de rest klaar is, is je rijst ook klaar volgens die logica.

Ben nog geen recepten tegengekomen met potjes die gelijk leeg moeten eigenlijk.
De rundvleeskofte. Een potje rogan josh wasr je maar twee eetlepels uit gebruikt.

En eens met de opmerking over de snotterige salades. Zo'n salade gemaakt met rode ui en wat een smerige nasmaak.

Maar enfin. Op 24 kitchen wordt Jamie's meals in 15 minutes uitgezonden, twee maaltijden in een half uur.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 18:23:07 #103
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_121161342
Ik dacht dat het aan mij lag met die vreemde nasmaak Lien! Mijn vriend proefde niets namelijk.

En ach, zo'n potje currypasta kan je maanden in de koelkast goed houden hoor.

Ik heb alle filmpjes inmiddels op mijn pc staan, ik zal ze binnenkort eens gaan kijken. Ik geef het na die ene mindere recept niet op ;)
Spoilers!
  vrijdag 4 januari 2013 @ 18:33:50 #104
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121161674
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik dacht dat het aan mij lag met die vreemde nasmaak Lien! Mijn vriend proefde niets namelijk.

En ach, zo'n potje currypasta kan je maanden in de koelkast goed houden hoor.

Ik heb alle filmpjes inmiddels op mijn pc staan, ik zal ze binnenkort eens gaan kijken. Ik geef het na die ene mindere recept niet op ;)
Dat is nou juist het punt: op het potje staat direct gebruiken. Het is ook niet echt een pasta. Meeste andere Pataks kunnen wel een tijdje in de koelkast.

Nou zit ik te googelen op plaatjes en kom twee Patak Rogan Josh tegen: cooking sauce en curry paste. Had ik waarschijnlijk de verkeerde.
The love you take is equal to the love you make.
pi_121177214
Ja, dat zou dat wel verklaren inderdaad. Ik heb trouwens de milde curry pasta gebruikt, ik kon Rogan Josh niet vinden.
Spoilers!
pi_121186240
Ik heb het biek sinds kort ook in huis, in het Nederlands, dus ben benieuwd. Vanavond eens iets uit proberen.

Edit: het worden de varkensmedaillons met Hongaarse paprikasaus en rijst.

[ Bericht 28% gewijzigd door Bleie op 05-01-2013 11:57:50 ]
pi_121221004
kan iemand voor mij de recept van de Sizzling beef steak, hoisin noodle bowls?
  zondag 6 januari 2013 @ 09:38:59 #108
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_121221063
Ik ben blij dat ik ergens hierboven wat recepten heb gekopieerd want op zijn site staat niets meer ineens...

Maar tegelijkertijd baal ik ook dat ik er niet meer gekopieerd heb :{ :D
Spoilers!
pi_121221352
Je kan natuurlijk ook het boek kopen ;-)

SPOILER: recept sizzling steak
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De varkensmedaillons waren heerlijk trouwens!
pi_121221373
Ja je kunt ook het boek kopen, maar ik zeg je wel. Het is het geld niet waard :D

Ik vind het echt een wanproduct, wat zonder veel liefde en aandacht in elkaar lijkt te zijn gedraaid.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_121221523
Dan koop je het niet inderdaad. Maar als mensen meerdere recepten eruit graag willen hebben, dan denk ik 'waarom koop je het dan niet?'. Ik vind het overigens een prima boek, maar goed, meningen verschillen.
pi_121221547
De recepten zijn idd leuk en prima, maar de vertaling (en dus eindredactie?) verpesten het echt voor mij. Als je een boek uitgeeft, zeker onder die vlag, moet het gewoon allemaal kloppen en dat doet het niet.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  zondag 6 januari 2013 @ 10:38:42 #113
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_121221553
Een aantal recepten stonden toch gewoon op zijn site dus is er niets verkeerds aan om ze daar vanaf te halen. En je kunt de recepten ook bekijken in zijn programma.
Spoilers!
pi_121221628
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 10:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
De recepten zijn idd leuk en prima, maar de vertaling (en dus eindredactie?) verpesten het echt voor mij. Als je een boek uitgeeft, zeker onder die vlag, moet het gewoon allemaal kloppen en dat doet het niet.
Wat klopt er dan niet?
pi_121221640
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 10:45 schreef Bleie het volgende:

[..]

Wat klopt er dan niet?
Eerste recept wat ik maakte stond ineens iets van zet de pan terug op het vuur oid... Terwijl er nog nooit een pan of een vuur was geweest :D In de context van het recept moest het ws zoiets zijn als "zet deze schaal even opzij" ofzo... maar dat soort details vind ik zoooo irritant.
pi_121221730
Dat is slordig ja. Ben ik nog niet tegengekomen. Voor mij zou het toch niet echt een reden zijn om een kookboek af te keuren, geloof ik. Belangrijkste vind ik toch lekkere recepten.
pi_121221848
Maar die kun je in dit geval op andere wijze ook krijgen. Het kopen van het boek moet voor mij juist op die vlakken meerwaarde hebben en daar schiet dit boek in te kort.
pi_121223714
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 10:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar die kun je in dit geval op andere wijze ook krijgen.
Nou ja, daar kun je niet op rekenen dus. Ik vind het ook niet zo gek dat hij niet al z'n recepten gratis op zn website zet...

Maar goed, zo maakt iedereen andere afwegingen. Prima toch?
pi_121249032
bedankt bleie. ik kijk altijd zijn programma en ik moet zeggen dat er niet veel recepten erbij zitten die mij lekker lijkt. daarom koop ik het boek niet :)
  zaterdag 12 januari 2013 @ 19:41:48 #120
62913 Blik
The one and Only!
pi_121479525
Zojuist de flitsende visstoof gemaakt. De 15 minuten niet gehaald, maar het was wel erg snel klaar en verdomde lekker. Aanrader dus!
pi_121546142
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
De Zweedse balletjes zijn echt geniaal. Lekker apart, echt iets voor ons. We moeten er nog een en ander aan tweaken maar dat komt helemaal goed. Zelfs met de wat te zoete bosvruchten/cranberryjam was het prima.
Iemand die dit recept zou willen posten?
I would date the hell out of me.
pi_121548868
CUL / Jamies 15 minutes meals uit proberen, even een stukje naar beneden scrollen :)
  maandag 14 januari 2013 @ 17:02:58 #123
168739 Red_85
'echt wel'
pi_121553109
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou, de lamb kofte, pitta and Greek salad was geen succes. Het gehakt was wel heerlijk, echt een goed idee met de honing en pistachenoten.

Mijn Griekse salade is vele malen lekkerder en in dit geval zie ik de logica van het raspen van ui en komkommer totaal niet, het maakt de salade alleen maar snotterig. En wie perst er nou een hele citroen uit in zo'n klein beetje yoghurt? Ik ben gek op zuur maar je kunt ook overdrijven. De couscous was totaal niet lekker maar misschien is de couscous van AH gewoon inferieur.
Hoeveel 'couscous' eters zie jij couscous halen bij de ah?

Ik haal het ook 'gewoon' bij de Turk. Als je het dan niet lust, tjah, dan denk ik dat je er niet weg van bent.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_121567995
Kwestie van tijdgebrek. Mijn echte couscous was gewoon op en de Turk was niet meer open. Ben er normaal gesproken gek op, vandaar dat het juist zo tegenviel ;)
Spoilers!
pi_121593372
Gister de ‘Lamb kofte, pitta & greek salad’ gemaakt. De volgende keer ga ik het recept iets aanpassen (sorry, Jamie). De couscous geef ik na afloop nog een ‘drizzle’ goede olijfolie, schep ’m in een diep bord met daaroverheen de kofte (en misschien een extra kneepje honing). Het pitabrood vervang ik door knapperig Turks brood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')