abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118988361
Verhaal in het kort: Rondgebeld voor de hoogte van een offerte. Ergens zou het zo duur zijn en hoefde ik slechts de helft te betalen, de andere helft zou via een instantie vergoed worden (regeling voor mensen die hier wonen).

Prima, dit gedaan en de opdracht is uitgevoerd en ik heb de helft van de rekening netjes meteen voldaan en verder niet meer over nagedacht want voor mij was het klaar, kreeg ik na aantal weken toch nog zojuist een mailtje dat de andere helft niet vergoed gaat worden door de instantie omdat ik niet binnen de juiste lokatie woon. Of ik alsnog de rest kan komen ophoesten. Zij wisten niet dat mijn woonplaats niet binnen de gebied waarvoor de regeling is viel.

Heeft de eiser nu het recht de rest bij mij te komen halen? De afspraak voor de helft van de rekening staat niet zwart op wit, dit is mondelings bevestigd en er was een getuige erbij en de regeling wordt wel toegepast op mensen die binnen dat gebied wonen. Nu moet ik alsnog resterend bedrag ophoesten waar ik nu ff niet blij van wordt met mijn minimuminkomen. Wat voor rechten heb ik eigenlijk?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_118988614
dwaling
pi_118988678
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:08 schreef Paxcon het volgende:
dwaling
Heb je heel misschien iets meer uitleg?
pi_118988966
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:08 schreef Paxcon het volgende:
dwaling
Oneigenlijke dwaling
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_118990133
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Oneigenlijke dwaling
Leg uit aub?
  Moderator donderdag 8 november 2012 @ 19:45:30 #6
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118991021
Nee, ik wist niet eens welke instantie het precies was. Pas bij het betalen van de helft van de rekening kwam ik daarachter maar aangezien deze regeling er al heel lang is en helemaal niemand die ik sprak tijdens het rondbellen en vragen naar offertes mij op de hoogte bracht dat ik niet van deze regeling gebruik kon maken wist ik niet beter dan dat het zo was.
  Moderator donderdag 8 november 2012 @ 19:56:01 #8
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118991104
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:54 schreef Kloonhommel het volgende:
Nee, ik wist niet eens welke instantie het precies was. Pas bij het betalen van de helft van de rekening kwam ik daarachter maar aangezien deze regeling er al heel lang is en helemaal niemand die ik sprak tijdens het rondbellen en vragen naar offertes mij op de hoogte bracht dat ik niet van deze regeling gebruik kon maken wist ik niet beter dan dat het zo was.
Dat is niet zo heel erg slim van je.
pi_118991344
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:56 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dat is niet zo heel erg slim van je.
Vind je? Ik heb nogal wat bedrijven gebeld en gesproken en zelfs bij 1tje langsgeweest. Iedereen had bergen info maar niemand zei: o wacht eens even, u woont daar? Nee nee dan kunt u geen gebruik maken van deze regeling.

Hoe dan ook, ik sta zwak begrijp ik?
  Moderator donderdag 8 november 2012 @ 20:12:54 #10
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118991954
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:00 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Vind je? Ik heb nogal wat bedrijven gebeld en gesproken en zelfs bij 1tje langsgeweest. Iedereen had bergen info maar niemand zei: o wacht eens even, u woont daar? Nee nee dan kunt u geen gebruik maken van deze regeling.

Hoe dan ook, ik sta zwak begrijp ik?
Het is nogal naïef om er zomaar vanuit te gaan dat die instantie de helft zou betalen.

Hoe zwak je staat weet ik niet, maar goed, als die instantie het niet betaald heb je gewoon pech denk ik.
pi_118992419
Misschien handig om te vermelden welke regeling en welke instantie we het hier over hebben; nu valt er weinig zinnigs over te zeggen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 8 november 2012 @ 20:45:21 #12
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_118993786
Ooievaarspas? :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 8 november 2012 @ 20:45:34 #13
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_118993797
Offerte op papier laten zetten? Wat stond er precies in over betalingen?
zo goed..?
pi_118995708
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:12 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Het is nogal naïef om er zomaar vanuit te gaan dat die instantie de helft zou betalen.
Niks naief, het IS een regeling die al heel lang bestaat en gewoon uitgevoerd wordt. Wat ik en de ander niet wist is dat mijn woonplaats uitgesloten is van deze regeling.
pi_118995787
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:21 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Niks naief, het IS een regeling die al heel lang bestaat en gewoon uitgevoerd wordt. Wat ik en de ander niet wist is dat mijn woonplaats uitgesloten is van deze regeling.
Iets zomaar voor waar aannemen noemt met naief.
pi_118995951
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Iets zomaar voor waar aannemen noemt met naief.
Ook weer niet zomaar, de eiser bevestigde dat ik de helft moest betalen dankzij de regeling. Zij en ik wisten niet beter dan dit zo was. Kunnen we ophouden met dat ik of de eiser het maar van te voren hadden moeten weten want dat is dus duidelijk niet het geval.

Mijn vraag wederom: wat nu? Hoe sterk sta ik of de eiser?
pi_118996113
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:25 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ook weer niet zomaar, de eiser bevestigde dat ik de helft moest betalen dankzij de regeling. Zij en ik wisten niet beter dan dit zo was. Kunnen we ophouden met dat ik of de eiser het maar van te voren hadden moeten weten want dat is dus duidelijk niet het geval.

Al bevestigd die kerel door de telefoon dat je 800 kangoeroes geleverd krijgt.
Als je zoiets afspreekt en je hebt het niet zwart op wit is dat naief.
pi_118996164
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Als je zoiets afspreekt en je hebt het niet zwart op wit is dat naief.
Kan je mijn vraag beantwoorden?
pi_118996257
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:21 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:54 schreef Kloonhommel het volgende:
Wel degelijk naïef dus, als je hoopt dat de helft van de rekening betaald wordt door een andere instantie is toch wel het minste wat je zelf kunt doen nagaan wie die instantie is, op welke regeling wordt gedoeld en dubbelchecken of zij inderdaad gaan betalen.
Natuurlijk, het kost wat meer moeite dan lui achterover leunen en bij een tegenslag "Wir haben es nicht gewusst" zeggen en naar een ander wijzen, maar zelf je verantwoordelijkheid nemen kan zo zijn voordelen hebben.
pi_118996508
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:29 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Heeft het bedrijf algemene voorwaarden?
Wat staat daar in?
Over welke subsidie regeling heb je het?

M.a.w. geef eens meer informatie zoals Rinus_One ook al om vroeg.
  donderdag 8 november 2012 @ 21:41:54 #21
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_118996851
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:29 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Iets meer info is wel handig. Om wat voor regeling gaat het?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_118997765
Als zij het in eerste instantie bevestigd hadden is het dus dwaling. (in mijn mening)
pi_118997897
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als zij het in eerste instantie bevestigd hadden is het dus dwaling. (in mijn mening)
Waarom van het slechte uitgaan en geen oneigenlijke dwaling?
pi_118998162
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Waarom van het slechte uitgaan en geen oneigenlijke dwaling?
Er is geen sprake van misverstand, er is geen cijfertje fout geschreven of zo in de offerte. Zij dachten net als ik dat ik gewoon recht had op die regeling.

Het is puur dat ik buiten die lokatie woon, dat is het enige, voor de rest voldoe ik aan alle eisen.
  donderdag 8 november 2012 @ 22:07:07 #25
387436 Winterman
Let's kick some ice!
pi_118998171
Je staat uitermate zwak. Feitelijk heb je geen poot om op te staan. Het bedrijf heeft je niet toegezegd dat je maar de helft hoefde te betalen, maar heeft toegezegd dat een andere instantie die helft zou betalen. Dat is een toezegging die ze dus niet kunnen doen. Zelfs als zo'n regeling bestaat is er nog geen 100% zekerheid dat die regeling dan ook zo maar uitbetaald. Iets wat je dus had na moeten gaan.
Dit is hetzelfde als ik ergens iets koop en dan vertel dat jij de andere helft wel zal betalen. Die vlieger gaat dus niet op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')