Oh, waarom niet.quote:Op donderdag 8 november 2012 19:20 schreef blomke het volgende:
Voor zover ik er iets van begrijp; dat kan niet.
schets eens iets in paint, want ik begrijp er totaal niks vanquote:Op donderdag 8 november 2012 20:11 schreef Frixel het volgende:
[..]
Oh, waarom niet.
3 draden dan kan je toch twee dozen aansluiten als je er eentje doorverbind? Ik weet wel niet welke vandaar mijn vraag hoe te doen.
Mits het echt niet kan natuurlijk.
ik snap er niets van, maar het deel dat ik wel denk te snappen klinkt als een brandgevaarlijk plan van iemand die elektra basiskennis mistquote:Op donderdag 8 november 2012 20:11 schreef Frixel het volgende:
[..]
Oh, waarom niet.
3 draden dan kan je toch twee dozen aansluiten als je er eentje doorverbind? Ik weet wel niet welke vandaar mijn vraag hoe te doen.
Mits het echt niet kan natuurlijk.
quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:50 schreef Frixel het volgende:
Dammm... Zie nu pas dat het ( 4? ) aders zijn![]()
Bruin-Grijs-Zwart en aarde.
Huhquote:Op zaterdag 10 november 2012 11:31 schreef densmee het volgende:
Je hebt een oude 3 fase kabel te pakken zonder nul
Nee hoor, het is raar, maar bij de nieuwe 4 aderige kabel komt blauw niet voor,net zo als bij de kabels met meer als 5 aders, daar heb je geel/groen en de rest van de aders zijn genummerd en zwartquote:Op zaterdag 10 november 2012 11:31 schreef densmee het volgende:
Je hebt een oude 3 fase kabel te pakken zonder nul
Als je een bruin in de kabel zit en je hebt een constante stroomader nodig dan moet je deze gebruiken.quote:Op zaterdag 10 november 2012 18:17 schreef Frixel het volgende:
Bruin en grijs zijn dan de schakeldraden en zwart de constante stroomader?(fase?)
Met krimpkous de ader even zwart maken. Dan weet diegene na jou wat er aan de hand is.quote:Op zaterdag 10 november 2012 18:40 schreef exlurker het volgende:
[..]
Als je een bruin in de kabel zit en je hebt een constante stroomader nodig dan moet je deze gebruiken.
Bij gebruik van kabel altijd zoveel mogelijk de kleuren aanhouden, zo is voor de fase
bruin, heb je die niet nodig dan mag je hem als schakeldraad gebruiken
Voor de nuldraad gebruik je als deze aanwezig is in de kabel de blauwe draad,
Zwart en grijs worden gebruikt als schakeldraden
Geel/groen mag nergens anders voor gebruikt worden als aardedraad
Nee, je gebruikt de schakeldraden als fasedraden. Je moet een overgebleven ader, van een blau plakkertje voorzien; da's dan de nul. Geel/groen, zoals door jpjais gemeld: altijd aarde.quote:Op zaterdag 10 november 2012 18:17 schreef Frixel het volgende:
Bruin en grijs zijn dan de schakeldraden en zwart de constante stroomader?(fase?)
Je schakelt de fasedraden.quote:Op zaterdag 10 november 2012 20:39 schreef tiho1 het volgende:
Er zijn geen fasedraden in dit verhaal blomke.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |