Ik ben gisteravond geweest in de Helling: voor het eerst weer eens in 12 jaar dat ik ze zag. Laatste keer was in 1998 in Nighttown, R'dam.
Het begon een tikkeltje stroef, vond ik en de vlam sloeg pas in de pan bij de wat oudere nummers. De band zelf gaf dan ook meer gas: de nieuwe nummers lenen zich daar wellicht ook wat minder voor (met Ken Stringfellow zittend achter een keyboardje haal je het vennijn er ook wel een beetje uit natuurlijk). De (samen-)zang was na een paar nummers echter wel weer als vanouds. Tussen de nummers door wel steeds langere (adem?) pauzes, die op den duur een beetje door Ken werden volgebabbeld. In het begin was het akelig stil in de zaal (Ken: "Don't they serve alcohol in this place?"), later kwam de boel wat los.
De uitvoering van Flavor of the Month (nummer 2 op de setlist) was de meest roestige die ik ooit van ze gehoord/gezien heb

toen was ik even bang dat..... maar uiteindelijk al met al toch best een geslaagde avond.
Grote ontbrekenden wat mij betreft: Grant Hart, Daily Mutilation, Somehow Everything en -alhoewel ik persoonlijk daar vroeger ook al nooit zo op zat te wachten, maar toch- Burn And Shine.