abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118973036
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_118973057
En mn laatste post:
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:26 schreef Troeta het volgende:
Haha, clubsoda, toen begonnen hier de slaapproblemen pas idd. Toen wilde ik wel inbakeren eigenlijk:-) zelfs nu met twee jaar heeft hij dat nog, blijft ie maar wiebelen met zijn benen bijv.

Ah als ze tevreden is zal het idd wel goed zitten son! Nena is ook zo'n kletskous, geweldig vind ik dat. De hele dag door. Is ook nieuw voor me.
En al terugrollen joh? Ik oefen dat echt te weinig, ga d'r straks even op d'r buik leggen.
Dat kletsen is echt leuk idd :D soms denk ik,dat ze moppert, maar ze is dan gewoon geluidjes aan t oefenen

Draaien: Ja, doet.ze niet altijd hoor :)
Maar.ze kan t wel hehe.
Merk idd dat ik haar minder snel neerleg op dr buik enzo. Probeer dat wel steeds meer te doen, ook op t speelkleed enzo. Ze vindt dat ook erg leuk, midden in de kamer. Kan ze lekker tv kijken :')
pi_118973429
S sliep de eerste tijd ook bij/op me en snachts in het wiegje dicht tegen mijn bed aan.

Maaien met de armpjes doet ze nog steeds, haar inbakeren vond ze echt niks! Woest als mini baby :+ dus haar altijd goed ingestopt met de handjes op de borst en dat was prima.

Hier aan het oefenen met 'gewoon' in slaap vallen, dus niet altijd tijdens het voeden. Laatst viel ze weer eens op mijn schoot in slaap terwijl ik haar kriebelde O+
Wel fijn, zo kan mijn vriend haar ook eens op bed brengen

Leuk sonnetje al die ontwikkelingen! :)
pi_118974111
SE, het kan clusteren zijn, of moe zijn.. Of is ze ook verkouden? Ik weet van Chris dat hij met zijn (lichte) oorontsteking ook opeens fel ging huilen, en dan wiebelen (op schoot of lopend) hem hielp. Blijkbaar wiebelde de druk er dan vanaf.. Hoeft niet he, maar niet dat je het mist..

Mineola, in het begin liet ik Daan ook weleens naast me liggen. Of ik hing mijn arm bij hem in de wieg (stond direct naast me). Met 5 weken sliep hij alsnog gewoon op zijn eigen kamertje. Dus het aanhankelijk zijn hoeft ook niet blijvend te zijn ;)

We hebben Daan ook "soort van" ingebakerd. Eerst strak onder de dekens. Daarna klem in een hydrofiel. Hij maaide zichzelf echt wakker door tegen zijn hoofd te stoten. Als we zijn handjes vasthielden sliep hij binnen een paar minuten. Dus toen overgestapt op die hydrofiel. Rond de 3 maand werd hij daar te sterk voor, en heeft hij zichzelf ontbakerd. Eerst 1 handje losgewurmd en viel dan alsnog in slaap. Met 2 handjes ging het toen ook snel goed.
Eet-tekenen was hier simpel. Van slaap naar honger in 5 seconden. Alsof de volumeknop een zwiep kreeg.. Daar viel niks te herkennen ;)

Net weer met Daan wezen theedrinken bij mijn groepje moeders (iets van welzijn hier). Zelf met de moeders wat thema's besproken, en de kinderen lekker onder begeleiding gespeeld. En dat ze het zo goed vond dat hij de lepel wegduwde toen hij vol zat. Wat groei je dan als ze zeggen dat het zo'n schatje is.
En voordat we om de hoek waren lag hij al te tukken in de kinderwagen. Thuis overgelegd in bed, maar hij heeft zijn ogen niet eens opengehad.. Lekker moegespeeld :P
pi_118974265
Ik gooi mijn laatste post er nog even in:

Zo, gaap... Iemand nog briljante tips voor een baby die alleen in je armen of op papa/mama wil slapen 's nachts? Meteen na het voeden in bed leggen voordat hij echt in slaap valt werkt niet, speentje ook niet, die spuugt hij, al dan niet bedoeld, uit.

Hij lijkt dit soort nachten trouwens af te wisselen met nachten waar hij wel zonder problemen inslaapt na het voeden. Zit daar nog een gedachte achter? Ben er niet uit of het komt door drukke dagen want die hebben we niet. Na een slechte nacht is hij overdag ook veel huileriger dan anders. Net of hij zelf ook minder kan hebben door het slaaptekort.

Met als toevoeging: hij slaapt in de kinderwagenbak, die staat in het ledikantje naast mijn bed. Geen officiële cosleeper maar wel binnen aaiafstand. 's Ochtends leg ik hem wel eens tussen ons in maar dat lijkt ook niet nabij genoeg.

Phaidra, ik hou nu ook jouw principe aan, liever ik als enige met slaapgebrek. En met alle liefde laat ik hem bij mij, maar overdag kan ik daar iets meer van genieten dan 's nachts :+ Goed om te weten dat deze periode ook eindigt, haha.
pi_118974368
Zoe, succes met de slaapoefeningen.

Troeta en Sonnetje, kletsen is O+

DF klinkt heerlijk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118975176
*O* ze slaapt op haar eigen kamer! :s)
Afgelopen weken op ons bed en al een hele tijd overdag niet meer in haar eigen ledikant. Nu dus wel zonder strijd O+
(webcam staat nu vast op dr kamer, dus kan m niet verplaatsen naar onze kamer en dan vind ik het niet veilig als ze op ons bed slaapt)

DF wat fijn!

Mineola,
Voor snachts geen idee, ik weet wel dat meerdere dames met baby hebben geslapen. Als het mamahonger is, misschien in de avond hem bij je laten slapen en voor de nacht in de kinderwagenbak? Misschien is de mamahonger dan bevredigd?
pi_118975221
Mijn baby heeft een neusgat dicht, door aangekoekte snotjes :X hoe krijg ik dat nou met goed fatsoen weer open? Neuspeertje heeft geen effect... En free, met alle respect, ik ga het niet zelf uitzuigen. :+
pi_118975290
Zoe *O*
Fijn zeg als het slapen dan opeens beter gaat!
pi_118975463
DF
Ze is overdag erg moe door de wat mindere nachten zegmaar, dus misschien dat het helpt met het oefenen om in het ledikant te slapen.
Maar wel fijn! Poging 1 gelijk gelukt haha

Mango :D
Misschien wat water (of neusspray?) op een wattenstaafje zodat het wat losweekt en dan met een neuspeertje?
  donderdag 8 november 2012 @ 13:08:43 #11
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_118975525
Moedermelk in het neusje druppelen?
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 8 november 2012 @ 13:32:47 #12
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118976404
Om nog even toe te voegen aan de discussie; ze slaapt overdag gewoon zonder puckababy, maar omdat ze inderdaad 's avonds wat onrustiger is doen we haar 's nachts er wel in :) Ook door dat onrustige uurtje 's avonds. Rondlopen met haar en haar armpjes vasthouden, of haar strak tegen je aanhouden zodat ze haar armpjes niet kan bewegen vind ze (na een minuutje) erg fijn en wordt ze heel rustig van, vandaar dat we met de puckababy zijn begonnen :) En ik ga wel zien wanneer en hoe ik het ga afbouwen. Sowieso over een maandje krijgt ze haar eerste inenting, en dan mogen ze daarna sowieso niet ingebakerd, dus die nacht gaan we zien hoe ze het doet :P Misschien dat ik daarna wel ermee stop als dat goed gaat :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_118976440
quote:
7s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:32 schreef Enfermera het volgende:
Om nog even toe te voegen aan de discussie; ze slaapt overdag gewoon zonder puckababy, maar omdat ze inderdaad 's avonds wat onrustiger is doen we haar 's nachts er wel in :) Ook door dat onrustige uurtje 's avonds. Rondlopen met haar en haar armpjes vasthouden, of haar strak tegen je aanhouden zodat ze haar armpjes niet kan bewegen vind ze (na een minuutje) erg fijn en wordt ze heel rustig van, vandaar dat we met de puckababy zijn begonnen :) En ik ga wel zien wanneer en hoe ik het ga afbouwen. Sowieso over een maandje krijgt ze haar eerste inenting, en dan mogen ze daarna sowieso niet ingebakerd, dus die nacht gaan we zien hoe ze het doet :P Misschien dat ik daarna wel ermee stop als dat goed gaat :)
Ik vond de puckababy ook heel fijn hoor... Leyla lag naast me, en of ik hield haar vast terwijl ik sliep, of ze lag dan in de puckababy...

Alleen een beetje uitkijken dat ze geen voedingen gaan overslaan..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 8 november 2012 @ 13:37:30 #14
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118976561
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik vond de puckababy ook heel fijn hoor... Leyla lag naast me, en of ik hield haar vast terwijl ik sliep, of ze lag dan in de puckababy...

Alleen een beetje uitkijken dat ze geen voedingen gaan overslaan..
:)

Vannacht kwam ze weer netjes om de 3 uur :P
pi_118976767
Phaidra, het was echt vanochtend dat huilen. Nu lijkt t wel weer ok, misschien toch moe. 2x 45 minuten geslapen even daarna, bij uitzondering. Deepfreeze, oorontsteking ga ik even onthouden! Zit nu in de wipper en is superhappy. Dus denk niet dat dat nu het geval is. Aankomende maandag komt er iemand van het cb thuis om over de slaapproblemen te praten :) Wist niet dat cb's dat deden, huisbezoek.
pi_118976828
Ik probeer het straks nog eens met het peertje, heb het met wat moedermelk aangestipt.

Ik vind het trouwens zo'n win, als ie spuitpoep heeft tijdens het verschonen en dat ik het dan op tijd in de oude luier weet op te vangen. Is ook prettiger voor muur/ deur/ kozijn/ lichtknopje etc. ^O^
pi_118976833
SE
Welke slaap problemen heeft jou mini?
Geef je nog bv?
pi_118976859
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:43 schreef Mangostine het volgende:
Ik probeer het straks nog eens met het peertje, heb het met wat moedermelk aangestipt.

Ik vind het trouwens zo'n win, als ie spuitpoep heeft tijdens het verschonen en dat ik het dan op tijd in de oude luier weet op te vangen. Is ook prettiger voor muur/ deur/ kozijn/ lichtknopje etc. ^O^
:D knap van je haha
  donderdag 8 november 2012 @ 14:01:31 #19
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118977583
SE: ja bij mij kwamen ze ook de 1e keer langs :) Of is het bij jou niet de eerste keer?

Mango: Ja dat is altijd een win he :D _O- Bij ons zou het dan tegen de kast/het badje aan zitten.. Vaak kan ik het ook nog opvangen, als ze niet ontzettend met dr kont en benen aan het draaien is :')
Mn man had dat laatst.. wilde haar billetjes insmeren, netjes gedaan.. poepen. Weer vegen, insmeren.. weer poepen. :') _O-
Hij zo; doe jij het maar, dat gaat altijd beter! Dus ik smeer snel, luier er tegenaan, hoppaa :7 XD
pi_118977951
Goed gevangen Mango!! :D
pi_118978113
Ja, en daarna horror ;(

Had m op zn buik in de box gelegd. Terwijl ik met m kletste maakte ik een foto en op dat moment kwam de bodem van de box los, ik denk doordat ik erop leunde. Bodem met baby en al naar de grond. Dus paniek. Hij begon heel zielig te huilen, hij was geschrokken. Maar ligt nu bij mij te slapen. Alles ok gelukkig. 
  donderdag 8 november 2012 @ 14:15:14 #22
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118978211
Nee joh! :o Jeutje, dat is schrikken meid.. Pfff.
Gelukkig dat het goed met jullie gaat!
pi_118978768
:o mango, gelukkig is alles ok!

*O* geslaagde poging "slapen in ledikant" :P
bijna 2uren geslapen ipv een half uur wat de laatste tijd het geval was
  donderdag 8 november 2012 @ 14:31:05 #24
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118978860
Boh, schrikken mango! Gelukkig is alles goed zeg.... :*

Fijn Zoë! *O*

Vanochtend lekker ff gewinkeld met Cristel in de mei tai, leuke kleertjes gekocht weer..(alsof het kind niks heeft ofzo :') ) Maarja..uitverkoop O-) Halverwege viel ze in slaap, zo lief O+
pi_118979396
Mango :o ;( Gelukkig alles ok! Dikke kus voor de schrik :*.

Zoë *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')