abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118982601
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:08 schreef Boldface het volgende:

. En ze vertegenwoordigt een bepaalde achterban.

En die achterban moet dan....wat...precies....wegens hun mening?
pi_118982605
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:03 schreef Boldface het volgende:
Jouw intentie is niet relevant. Je (foutieve) gedachte is relevant. En die is dat homoseksualiteit moet worden tegegaan.
Als ik een refo iemand genezing hoor toewensen glimlach ik er om, als ik een refo een homo hoor doodverwensen spreek ik hem daarop aan. :Y)

quote:
Ah, je begint de column te snappen, zie ik... ^O^
En daarmee ook de reden dat de Metro heeft besloten de column in te trekken.

quote:
Religieuze hypocrisie aan de kaak stellen, fundamentalisten te kijk zetten, draagvlak voor homoseksualiteit vergroten, of - schrik niet - gewoon vermaak. Gewoon om bij te (glim)lachen.
Laten we deze column dan maar in de laatste categorie gooien, Luuk Koelman bellen en hem vertellen dat het goed bedoeld was maar niet zo goed uit de verf kwam en die stiekem best wel een jolige knikker is alleen niet iedereen er om kan lachen. Probleem opgelost.
pi_118982661
ergens heeft hij wel gelijk natuurlijk
pi_118982694
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:08 schreef Boldface het volgende:

[..]

Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Mariska_Orb%C3%A1n-de_Haas (en zie ook de links, waar een link naar de P&W-uitzending van twee weken geleden staat)
Thx. ^O^

quote:
Ik schreef het woordje "conservatief" er niet voor niets bij. Ik schreef eerder in dit topic al dat veel Nederlandse katholieken weinig op hebben met de conservatieve koers die vanuit Vaticaanstad wordt gepredikt. Orban-de Haas is wél zo'n conservatief figuur. En ze vertegenwoordigt een bepaalde achterban.
Die niet bijzonder groot zal zijn. :)

quote:
Graag nog veel meer van zulke columns, Luuk en consorten. Er is nog een boel werk te doen.
Ja, stel je voor dat mensen vinden dat homoseksualiteit feitelijk ook echt een afwijking is. Die moeten toch nog eens even flink op hun lange tenen getrapt worden!
pi_118983968
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:13 schreef Xa1pt het volgende:
Die niet bijzonder groot zal zijn. :)
Groot genoeg om gehoord te worden en aandacht te krijgen.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:13 schreef Xa1pt het volgende:

Ja, stel je voor dat mensen vinden dat homoseksualiteit feitelijk ook echt een afwijking is. Die moeten toch nog eens even flink op hun lange tenen getrapt worden!
Al die mensen mogen nadenken over de vraag wat hun bekrompen opvatting teweeg brengt of kan brengen bij jongeren in hun eigen omgeving. Het zal jouw onzekere broertje, neefje of buurjongen van 14 maar zijn, die jou stellig hoort verkondigen dat homoseksualiteit een afwijking is....

Nee, dat zal zijn gemoedstoestand ten goede komen. ^O^ Dat zal bevorderend werken. Daar zal -ie blij en vrolijk van worden.

Conservatieve (religieuze) homofoben beweeg je niet van de ene op de andere dag naar een toleranter standpunt. Het gaat om hoe de 'gematigde massa' denkt. En zolang de opvatting van 'afwijking' nog ruim aanwezig is, is er nog een lange weg te gaan. Voordat jouw broertje, neefje of buurjongen zichzelf durft te zijn.

Ik vind het soort "redelijkheid" dat jij tentoonspreidt, juist gevaarlijk.
pi_118984007
Maar het is toch ook gewoon een afwijking?

Dat iedereen een negatieve connotatie bij het woord afwijking heeft is eerder een probleem. Ik zou homoseksualiteit niet als norm willen stellen, dus wat dat betreft geen enkel punt als mensen dat afwijkend gedrag noemen. De conclusie eraan verbinden dat het daarom slecht, verderfelijk, e.d. is is des te meer kwalijk.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118984036
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:48 schreef Boldface het volgende:
Het lijkt er op dat je het zelf groter maakt dan het is.

quote:
Al die mensen mogen nadenken over de vraag wat hun bekrompen opvatting teweeg brengt of kan brengen bij jongeren in hun eigen omgeving. Het zal jouw onzekere broertje, neefje of buurjongen van 14 maar zijn, die jou stellig hoort verkondigen dat homoseksualiteit een afwijking is....
Dat jij het woord 'afwijking' invult met allerlei negatieve waardeoordelen lijkt me in de eerste plaats vooral jouw probleem.

quote:
:D

Het lijkt erop dat jij nog wel wat columns kan gebruiken t.b.v. je relativeringsvermogen.
pi_118984064
Xa1pt, we zijn het griezelig veel eens in dit topic.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118984163
Sterke column, misschien wat goedkoop, maar een duidelijk punt. Mensen die dit walgelijk vinden zouden wat vaker een boek moeten lezen.
-nee-
pi_118984249
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:50 schreef Xa1pt het volgende:
Het lijkt er op dat je het zelf groter maakt dan het is.
Nou nee, het lijkt me meer een feitelijke weergave. Het gaat om een dame die enige bekendheid geniet en meerdere openbare (tv-)optredens heeft gehad. Het is niet iemand waar we tot vandaag nog nooit van hadden gehoord.

quote:
Dat jij het woord 'afwijking' invult met allerlei negatieve waardeoordelen lijkt me in de eerste plaats vooral jouw probleem.
Nee, het is niet mijn probleem. Het gaat erom wat zo'n kwalificatie teweeg brengt bij onzekere jongens en meisjes die merken wat hun seksuele geaardheid is. Het is wat mij betreft vooral een probleem dat een variatie zonodig als "afwijking" moet worden betiteld en de andere, meer voorkomende variatie als "normaal". Doen we met blauwe en bruine ogen ook niet.

quote:

:D
Het lijkt erop dat jij nog wel wat columns kan gebruiken om t.b.v. je relativeringsvermogen.
Er valt zeker nog wel het nodige te zeggen, vooral wat pseudo-tolerantie betreft.
  donderdag 8 november 2012 @ 17:01:45 #286
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_118984435
Aperij
Say what?
pi_118984643
De hondsberoerde schrijfstijl van de columnist is trouwens wel een goede reden hem het recht zijn misbaskels in een krant te publiceren te ontnemen.
pi_118984876
quote:
9s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:51 schreef Voorschrift het volgende:
Xa1pt, we zijn het griezelig veel eens in dit topic.
Ja wat is deze, ben je niet helemaal lekker vandaag?
pi_118985014
Ik heb een sterke mening over Mariska Orbán-de Haas, maar ik denk dat ik een ban te pakken heb als ik die hier volledig uitspreek. Laat ik dan subtiel zijn en zeggen dat ik haar voor 48 uur ondersteboven zou ophangen boven een smeulend vuurtje en zodra ik mijn behoefte moet doen...(vult u zelf maar verder in)

})
People assume too much.
pi_118985024
quote:
8s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja wat is deze, ben je niet helemaal lekker vandaag?
Ik denk het. :@
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118985060
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:48 schreef Boldface het volgende:

[..]

[..]

Nee, dat zal zijn gemoedstoestand ten goede komen. ^O^ Dat zal bevorderend werken. Daar zal -ie blij en vrolijk van worden.

Conservatieve (religieuze) homofoben beweeg je niet van de ene op de andere dag naar een toleranter standpunt. Het gaat om hoe de 'gematigde massa' denkt. En zolang de opvatting van 'afwijking' nog ruim aanwezig is, is er nog een lange weg te gaan. Voordat jouw broertje, neefje of buurjongen zichzelf durft te zijn.

Volgensmij snap je het niet echt he, dit incident en de homofobie van de kerk en aanhangers hebben in dit geval geen enkel verband.
pi_118985640
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:56 schreef Boldface het volgende:
Nou nee, het lijkt me meer een feitelijke weergave. Het gaat om een dame die enige bekendheid geniet en meerdere openbare (tv-)optredens heeft gehad. Het is niet iemand waar we tot vandaag nog nooit van hadden gehoord.
Dat zegt nog steeds helemaal niets over haar vermeende invloed.

quote:
Nee, het is niet mijn probleem. Het gaat erom wat zo'n kwalificatie teweeg brengt bij onzekere jongens en meisjes die merken wat hun seksuele geaardheid is. Het is wat mij betreft vooral een probleem dat een variatie zonodig als "afwijking" moet worden betiteld en de andere, meer voorkomende variatie als "normaal". Doen we met blauwe en bruine ogen ook niet.
Dan moet je wat doen aan die onzekerheid. Ik vind het pas gevaarlijk als we homoseksualiteit geen afwijking meer zouden mogen noemen om onzekere, gevoelige mensen in bescherming te nemen. Je doet wat dat betreft erg denken aan een gelovige met lange tenen.
pi_118985759
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:19 schreef Voorschrift het volgende:
Ik denk het. :@
Voel je misschien niet, maar dat ben je wel hoor, hihi. :@
  donderdag 8 november 2012 @ 17:44:02 #294
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_118985791
Ik wacht met smart op zijn ontslag.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_118985811
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Voel je misschien niet, maar dat ben je wel hoor, hihi. :@
Ik ben sowieso afwijkend.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118986036
quote:
7s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:44 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik wacht met smart op zijn ontslag.
waarom? iedereen mag toch schrijven wat ie wil. staat los van of je het ermee eens bent.
There are only 151 Pokémon.
pi_118986132
Nee die stel simpele zielen die de beste man nu met de dood bedreigen :')
Dan snap je duidelijk de insteek van de column niet :')
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  donderdag 8 november 2012 @ 18:02:44 #298
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_118986374
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:52 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

waarom? iedereen mag toch schrijven wat ie wil. staat los van of je het ermee eens bent.
Maar om nou op deze manier over de recente zelfmoord van een jongen te schrijven?
Daar moet je als krant niet mee geässocieerd willen worden.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_118986586
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:21 schreef freeeman het volgende:

[..]

Volgensmij snap je het niet echt he, dit incident en de homofobie van de kerk en aanhangers hebben in dit geval geen enkel verband.
Ik denk dat er indirect wel degelijk een verband is. En het staat een columnist vrij om zo'n verband te leggen.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zegt nog steeds helemaal niets over haar vermeende invloed.

[..]

Dan moet je wat doen aan die onzekerheid. Ik vind het pas gevaarlijk als we homoseksualiteit geen afwijking meer zouden mogen noemen om onzekere, gevoelige mensen in bescherming te nemen. Je doet wat dat betreft erg denken aan een gelovige met lange tenen.
Ze is een publiek persoon die enige bekendheid geniet, hoofdredacteur is van een katholiek blad en op Twitter 4.000 volgers heeft. Haar invloed is dus niet enorm, maar er is wel enige invloed en bekendheid in het spel.

Religie is een keuze en alleen daarom al niet te vergelijken met seksuele geaardheid. Die mensen hoeven trouwens niet in bescherming te worden genomen; ze moeten alleen niet voordurend het label "abnormaal" opgesteld krijgen door de pseudo-tolerante goegemeenschap.
pi_118987291
:r :r
Life is Music
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')