quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:02 schreef Peunage het volgende:
[..]
Doe je nou je best om het niet te snappen?
MOORD EN ZELFMOORD IS IN DE ISLAM VERBODEN, STAAT LETTERLIJK IN DE KORAN. HET IS EEN 'GROTE' ZONDE.
Net als dat diefstal in de het Nederlandse Wetboek van Strafrecht verboden is. Als iemand dan toch steelt, gaat hij tegen de wet in. Hij mag dan zelf overtuigd zijn dat er een rechtvaardiging is in de wet, dat maakt niks uit. Hij doet iets wat tegen de wet is dus hij wordt daarvoor gestraft.
Iemand die een doodzonde begaat(religieus gezien) en zijn kinderen en zichzelf van het leven berooft(emotioneel gezien een wanhoopsdaad) bekommert zich echt niet om iets als een hoofddoek. Hij is zijn vrouw kwijt, baan kwijt, misschien problemen met de buitenwereld, misschien altijd al psychisch instabiel geweest.
quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:01 schreef Mutant01 het volgende:
En waag hem vooral niet tegen te spreken, want dan ben je een extremist, fundamentalist, geen echte moslim, of een struisvogel.
Dat was nodig?quote:Op vrijdag 9 november 2012 22:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het Westen opzetten tegen het Oosten.
En daarmee te wijten aan hemzelf, niet e.o.a. religie. What's next? Gewelddadige games verbieden omdat ze mensen voorzien in een legitimering van geweld? "Die vuige, opruiende beelden deden het hem, het was de druppel die de emmer deed overlopen".quote:Op vrijdag 9 november 2012 22:45 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Dat heeft de baard in kwestie er niet van weerhouden zn kinderen om te leggen om op die manier "die ongelovige" ex-vrouw te pakken, omdat ze één van de door hem absoluut heilig beschouwde regeltjes uit dat sprookjesboek heeft "overtreden". Ergo, familidrama op basis van religieuze motieven, ook wel omschreven als een klapjostie-actie van een domme tokkie die veelsteveel waarde hecht aan (zn interpretatie van) een boek en daardoor zn prioriteitenlijsten compleet verneukt opgesteld heeft.
Juist niet. Dat zou veelte makkelijk zijn. Nu leeft ie nog, en kan ie zich voor de rest van zijn verdere miserabele leventje schuldig gaan voelen over wat ie heeft gedaan.quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:13 schreef PizzaMizza het volgende:
Wat jammer dat ie zelf niet dood is gegaan
Dat voelt hij toch niet. Hij denkt dat hij correct gehandeld heeft. Je verwacht teveel van psychopaten.quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:20 schreef DjinN het volgende:
[..]
Juist niet. Dat zou veelte makkelijk zijn. Nu leeft ie nog, en kan ie zich voor de rest van zijn verdere miserabele leventje schuldig gaan voelen over wat ie heeft gedaan.
Geloof mij maar...op een dag zal het wel tot hem doordringen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:23 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat voelt hij toch niet. Hij denkt dat hij correct gehandeld heeft. Je verwacht teveel van psychopaten.
Ja want jouw mening telt inderdaad zwaarder dan jaren onderzoek door psychiaters en psychologenquote:Op zaterdag 10 november 2012 00:23 schreef DjinN het volgende:
[..]
Geloof mij maar...op een dag zal het wel tot hem doordringen.
Kan je even copypasten waar ik dat heb gezegd? Het zou fijn zijn als je je sarcastische gedoe voor jezelf houdt.quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:35 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ja want jouw mening telt inderdaad zwaarder dan jaren onderzoek door psychiaters en psychologen
Daarom ga ik je niet geloven.quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:40 schreef DjinN het volgende:
[..]
Kan je even copypasten waar ik dat heb gezegd? Het zou fijn zijn als je je sarcastische gedoe voor jezelf houdt.
Vertel eens waarom jij het jammer vindt dat ie zelf niet is doodgegaan? Vindt je dat niet een veelte gemakkelijke uitweg voor hem?
Ik kan me simpelweg niet voorstellen dat er nooit een punt in zijn leven zal komen dat ie spijt krijgt van zijn daden.
Dat mag jequote:
Wat zou ons dat moeten schelen? Weg met die vent. Voorgoed.quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:23 schreef DjinN het volgende:
[..]
Geloof mij maar...op een dag zal het wel tot hem doordringen.
theoretisch gezien kan dat, maar Stephen king boeken, deathcore lyrics en gewelddadige computergames zijn geen morele stelsels, dus je vergelijking is niet zo goed.quote:Op vrijdag 9 november 2012 22:42 schreef Xa1pt het volgende:
Allicht, maar die rechtvaardiging kun je ook in een boek van Stephen King, lyrics van een deathcore band of in een gewelddadig spel vinden. Het zegt daarmee niets over de boeken van Stephen King, de deathcore band, GTA of de islam.
Jonge, jij hebt geen kennis van zaken, juist daarom zeg je zo'n dingen. Zulke psychopaten hebben zichzelf zo diep ingepraat dat hun daden rechtvaardig zijn, dat ze het zo ook echt gaan zien. Een weg terug is er niet meer. Net zoals jij een glas water als een glas water aanziet, ziet hij zijn daad aan als goed.quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:40 schreef DjinN het volgende:
[..]
Kan je even copypasten waar ik dat heb gezegd? Het zou fijn zijn als je je sarcastische gedoe voor jezelf houdt.
Vertel eens waarom jij het jammer vindt dat ie zelf niet is doodgegaan? Vindt je dat niet een veelte gemakkelijke uitweg voor hem?
Ik kan me simpelweg niet voorstellen dat er nooit een punt in zijn leven zal komen dat ie spijt krijgt van zijn daden.
Hij heeft geprobeerd om zelfmoord te plegen. Dat is niet gelukt, dus zodra hij weer wakker is zijn er 2 opties; of hij probeert het weer of hij krijgt ontzettend veel spijt.quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:47 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Jonge, jij hebt geen kennis van zaken, juist daarom zeg je zo'n dingen. Zulke psychopaten hebben zichzelf zo diep ingepraat dat hun daden rechtvaardig zijn, dat ze het zo ook echt gaan zien. Een weg terug is er niet meer. Net zoals jij een glas water als een glas water aanziet, ziet hij zijn daad aan als goed.
Het enige waar hij spijt van zal krijgen is dat hij opgepakt is, dit soort mensen is te herkennen; zij genezen nooit. Gooi hem 20 jaar later uit de gevangenis en je hebt dezelfde psychopaat die nog steeds mensen wil vermoorden om hun anti-religie praktijken.quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:56 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hij heeft geprobeerd om zelfmoord te plegen. Dat is niet gelukt, dus zodra hij weer wakker is zijn er 2 opties; of hij probeert het weer of hij krijgt ontzettend veel spijt.
Je weet niet of het om anti-religie praktijken gaat, dat is een aanname. Als het om anti-religie praktijken ging probeerde hij geen zelfmoord te plegen maar vermoordde hij zijn vrouw wel.quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:58 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Het enige waar hij spijt van zal krijgen is dat hij opgepakt is, dit soort mensen is te herkennen; zij genezen nooit. Gooi hem 20 jaar later uit de gevangenis en je hebt dezelfde psychopaat die nog steeds mensen wil vermoorden om hun anti-religie praktijken.
Maar dan is het wel de vraag of een moreel stelsel dat aan de plicht om één ongelovige vrouw te straffen een grotere waarde toekent dan aan de levens van twee gelovige kinderen, wel een islamitisch moreel stelsel kan worden genoemd. Daar zit hem voor mij het probleem, want volgens mij is er geen enkele stroming binnen de islam die zo'n excentrieke waardenhiërarchie hanteert.quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:46 schreef speknek het volgende:
[..]
theoretisch gezien kan dat, maar Stephen king boeken, deathcore lyrics en gewelddadige computergames zijn geen morele stelsels, dus je vergelijking is niet zo goed.
Er is noch in de islam, noch in het christen- of jodendom een morele norm die voorschrijft je kinderen te vermoorden. Dus die vergelijking gaat wel degelijk op.quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:46 schreef speknek het volgende:
[..]
theoretisch gezien kan dat, maar Stephen king boeken, deathcore lyrics en gewelddadige computergames zijn geen morele stelsels, dus je vergelijking is niet zo goed.
Jij gelooft niet in waarheden in een bron? Er staat toch duidelijk dat het om het hoofddoek dat opeens eraf moet? Dat is anti-islam.quote:Op zaterdag 10 november 2012 01:05 schreef Peunage het volgende:
[..]
Je weet niet of het om anti-religie praktijken gaat, dat is een aanname. Als het om anti-religie praktijken ging probeerde hij geen zelfmoord te plegen maar vermoordde hij zijn vrouw wel.
je hebt heus ook wel een atheist die doordraait omdat hij het niet kan verkroppen dat zijn ex korte rokjes draagt en met onbedekte benen door het leven gaat waar andere mannen naar kunnen kijken .quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook. De scheiding is veroorzaakt doordat hij niet accepteerde dat zij die doek niet wilde dragen.
Door de scheiding zijn bij hem de stoppen doorgeslagen.
Het gebeurt wel vaker dat ouders door een scheiding doordraaien en hun kinderen vermoorden en ja, dat noemen we een gezinsdrama. Meestal weten we dan niet wat de reden van de scheiding was. In dit geval weten we dat wel: geweldadige man omdat zijn vrouw geen sluier draagt.
Dus indirect is het niet willen accepteren dat zijn vrouw ongesluierd door het leven gaat hetgeen uiteindelijk heeft geleid tot deze moord.
Daarin verschil jij overigens niet veel van deze mensen. Door dit soort aspecten zelf ook maar voor het gemak toe te rekenen aan religie, omdat zij dat ook doen. Het schadelijke aspect is niet religieus, au contraire, het is menselijk. Jij gaat derhalve mee in de redenering van de terroristen of extremisten, die in mijn ogen overduidelijk elke vorm van ratio hebben verloren. Jij niet alleen hoor trouwens, vele anderen ook - en ik kan hen dat ook niet kwalijk nemen. Neemt echter niet weg dat hierdoor de standpunten en opinies van gematigden compleet uit het maatschappelijke debat worden geweerd. Hun standpunt doet er niet toe, en dat kan veel grotere consequenties hebben.quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:02 schreef Boldface het volgende:
Het is zo klaar als een klontje dat er religieuze beweegredenen in het spel zijn hier. De reactie die ik gaf, is dus ook niet overtrokken. Temeer omdat bepaalde gelovigen nogal hun best doen om hun religieuze opvattingen aan anderen op te leggen of op te dringen. Dat is dan ook één van de vele schadelijke aspecten van religie...
Dat blijft altijd het ironische eraan als Boldface ageert tegen religie.quote:Op zaterdag 10 november 2012 09:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daarin verschil jij overigens niet veel van deze mensen.
Oh, dus inhoud van Stephen King-boeken wordt ook al als wet aan mensen opgedrongen? Makers van een gewelddadig computerspel roepen hun spelers op om hen 5 keer per dag te aanbidden?quote:Op vrijdag 9 november 2012 22:42 schreef Xa1pt het volgende:
Allicht, maar die rechtvaardiging kun je ook in een boek van Stephen King, lyrics van een deathcore band of in een gewelddadig spel vinden. Het zegt daarmee niets over de boeken van Stephen King, de deathcore band, GTA of de islam.
Die stelling trek ik graag in twijfel. Doorgeslagen religieuze fanatisten ZAT op deze planeet.quote:Op vrijdag 9 november 2012 22:42 schreef Xa1pt het volgende:
Je wordt niet ziek in je hoofd door gelovig te zijn.![]()
Noch de islam, noch het christendom, noch het jodendom roepen op om je kinderen te vermoorden als ze geen hoofddoek op hebben of een rok dragen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:53 schreef Boldface het volgende:
[..]
Oh, dus inhoud van Stephen King-boeken wordt ook al als wet aan mensen opgedrongen? Makers van een gewelddadig computerspel roepen hun spelers op om hen 5 keer per dag te aanbidden?
Bewijs maar eens dat gelovig zijn daaraan ten grondslag ligt.quote:Die stelling trek ik graag in twijfel. Doorgeslagen religieuze fanatisten ZAT op deze planeet.
Twee mogelijkheden: de Bijbel en Koran zijn het 'woord van God', of ze staan vol met door mensen opgeschreven onzin. Een tussenweg is er niet. Ongeacht welke van beide mogelijkheden je aanhangt, kun je vaststellen dat beide boeken niet alleen beschrijven wat gelovigen moeten doen en naleven, maar dat ze ook vol staan met gruwelijkheden die afkomen op mensen die niet meedoen, die de (religieuze) regels niet aanleven.quote:Op zaterdag 10 november 2012 09:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daarin verschil jij overigens niet veel van deze mensen. Door dit soort aspecten zelf ook maar voor het gemak toe te rekenen aan religie, omdat zij dat ook doen. Het schadelijke aspect is niet religieus, au contraire, het is menselijk. Jij gaat derhalve mee in de redenering van de terroristen of extremisten, die in mijn ogen overduidelijk elke vorm van ratio hebben verloren. Jij niet alleen hoor trouwens, vele anderen ook - en ik kan hen dat ook niet kwalijk nemen. Neemt echter niet weg dat hierdoor de standpunten en opinies van gematigden compleet uit het maatschappelijke debat worden geweerd. Hun standpunt doet er niet toe, en dat kan veel grotere consequenties hebben.
Ik heb het hierboven al weerlegd, maar zelfs al was dat zo, dan heb ik het volste recht daartoe. En de stapel argumenten die tegen religie valt aan te voeren, groeit met de minuut. Honderden mensen zouden er een dagtaak aan hebben...quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat blijft altijd het ironische eraan als Boldface ageert tegen religie.
Klopt; die boeken roepen niet op tot het vermoorden van je kinderen. De Koran (in dit geval) roept er wél toe op dat vrouwen zich bedekken (overigens ook nog niet eens verplicht, al is de hoofddoek een geniale zet van de toenmalige islam-bedenkers geweest, omdat het de zichtbaarheid van de islam sterk vergroot).quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:59 schreef Xa1pt het volgende:
Noch de islam, noch het christendom, noch het jodendom roepen op om je kinderen te vermoorden als ze geen hoofddoek op hebben of een rok dragen.![]()
Het ging je er overigens om dat deze man zijn rechtvaardiging in de koran gevonden meent te hebben. Die rechtvaardiging kun je overal in vinden natuurlijk.
Hoeft niet, want religieus extremisme is slechts één vorm van extremisme. Dat er ook andere vormen zijn, wil niet zeggen dat religie ineens geen rol meer speelt bij de totstandkoming van religieus extremisme.quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:59 schreef Xa1pt het volgende:
Bewijs maar eens dat gelovig zijn daaraan ten grondslag ligt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |