abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119080263
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:17 schreef Xa1pt het volgende:
Nee, jouw houding zorgt voor onverdraagzaamheid.
Omdat ik kritiek op het fenomeen religie (en in het bijzonder de islam) heb? Lekker makkelijk scoren weer, of niet? Onverdraagzaam lijkt me meer van toepassing op de fanatieke gelovige die het zo erg vindt dat zijn vrouw geen hoofddoek draagt, dat hij zijn eigen kinderen daarom maar vermoordt.

quote:
Dat zijn allemaal jouw woorden, niet de mijne.
Dat klopt ja. :? En wat wil je daarmee zeggen?

quote:
Ongetwijfeld, maar dat is voor de motieven niet zo relevant. :)
Tuurlijk wel. Het zegt zowel iets over de (moslim)bevolking als over de terroristische groeperingen, die het als steun in de rug ervaren.

quote:
Precies, politieke belangen / motieven. ^O^
Tuurlijk niet. Religie tot politiek (of wet) verheffen, is een religieus belang.
pi_119081019
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:36 schreef Mutant01 het volgende:
Met een voor de gematigden duidelijk beeld: dat laatste oordeel is slechts aan God voorbehouden en niet de mens. Een mens is immers niet alwetend en een gelovige gaat uit van de alwetendheid van God, derhalve is hij beter in staat de oordelen dan een nietig mens met al zijn beperkte capaciteiten. Mensen die geheel zondeloos door het leven gaan, bestaan niet, en het lijkt mij en vele andere gelovigen met mij niet dat God daar geen rekening mee houdt. Tot zover de religieuze tour, ik zie verder geen aanleiding om daar nog dieper op in te gaan - maar het laat hier duidelijk de essentiele verschillen zien tussen een extremist en een gematigde. Een extremist waant zich zelf de almachtige, een gematigde heeft een bescheiden opstelling, juist ingegeven door religie.
Zelfs 'gematigde' gelovigen kunnen het niet nalaten om over allerlei andere mensen te oordelen. Bijvoorbeeld wanneer twee mannen gearmd over straat lopen in Brussel:

Het probleem met veel 'gematigde' gelovigen is dat ze zichzelf zo gematigd vinden, terwijl ze dat in werkelijkheid helemaal niet zijn. Ze houden er oer-conservatieve opvattingen op na (zie ook zo'n figuur als De_Ilias) en steken die ook bepaald niet onder stoelen of banken.

quote:
Ik ben inderdaad menselijk en niet goddelijk, dat mag wel duidelijk zijn. Je constatering klopt.
Je vermogen tot begrijpend lezen helaas niet, want dat was niet de keuze die ik voorlegde....

quote:
Ik leg geen opvattingen aan ongelovigen, ik dwing hen niet mijn leefstijl te volgen, ik loop niet rond met duidelijk herkenbare symbolen die mijn religie benadrukken, ik verdedig ook geen daden van andere religieuzen puur omdat zij toevallig ook mijn religie aanhangen. En ook ik heb geen honderden jaren oude boeken nodig om na te denken en een mening te vormen. Hmm.. interessant.
Gelukkig maar, voor jou dan. Wees er trots op, want je behoort tot een kleine minderheid...

quote:
Je geeft nu juist aan dat de verschillen enorm groot zijn. Een gematigde moslim heeft een mening, zal die doorgaans voor zichzelf houden en een ander daar niet mee lastig vallen. Een extremist, in jouw woorden 'verbindt er 'wat' meer consequenties aan'. Je ziet zelf natuurlijk de understatement hier. Het verschil tussen 'ik ben van mening dat een hoofddoek behoort mij de religieuze traditie' en 'Je moet een hoofddoek dragen anders maak ik jou en jouw kinderen af' is niet klein. Zijdelings kan ik je meedelen dat de doorsnee gematigde geen fuck om een hoofddoek geeft..
Laten we hopen dat de islam zich ontwikkelt in de richting van wat jij 'gematigd' noemt, maar wat ik eerder 'progressief' zou noemen.
pi_119081091
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2012 12:37 schreef Boldface het volgende:

[..]

Omdat ik kritiek op het fenomeen religie (en in het bijzonder de islam) heb? Lekker makkelijk scoren weer, of niet? Onverdraagzaam lijkt me meer van toepassing op de fanatieke gelovige die het zo erg vindt dat zijn vrouw geen hoofddoek draagt, dat hij zijn eigen kinderen daarom maar vermoordt.
En daarmee zorgt voor onverdraagzaamheid bij niet-gelovigen t.o.v. moslims die men hier weer meer vereenzelvigt?

quote:
Dat klopt ja. :? En wat wil je daarmee zeggen?
Dat ik niet beweer dat alleen het mooie van religie komt en je opmerking derhalve geen hout snijdt.

quote:
Tuurlijk wel. Het zegt zowel iets over de (moslim)bevolking als over de terroristische groeperingen, die het als steun in de rug ervaren.
Politiek dus.

quote:
Tuurlijk niet. Religie tot politiek (of wet) verheffen, is een religieus belang.
De bevolking onderwerpen aan religieuze wetgeving betekent macht.
pi_119081193
quote:
15s.gif Op zondag 11 november 2012 13:04 schreef Boldface het volgende:

[..]

Zelfs 'gematigde' gelovigen kunnen het niet nalaten om over allerlei andere mensen te oordelen. Bijvoorbeeld wanneer twee mannen gearmd over straat lopen in Brussel:

[ afbeelding ]
Dat zijn geen gematigde gelovigen.
pi_119081288
quote:

[ afbeelding ]

Het probleem met veel 'gematigde' gelovigen is dat ze zichzelf zo gematigd vinden, terwijl ze dat in werkelijkheid helemaal niet zijn. Ze houden er oer-conservatieve opvattingen op na (zie ook zo'n figuur als De_Ilias) en steken die ook bepaald niet onder stoelen of banken.
Dat is prima als jij deze mensen als 'gematigden' beschouwd, maar dan is het ook meteen duidelijk dat wij er beiden een andere definitie op nahouden. Een verdere discussie daarover is daarmee ook niet zinvol. Het is duidelijk dat ik uitga van iemand die religie beperkt tot een zaak van zichzelf en het oordelen overlaat aan, zoals ik al zei God - en zich er derhalve verder niet mee bemoeit.

quote:
Je vermogen tot begrijpend lezen helaas niet, want dat was niet de keuze die ik voorlegde....
Waarom zou ik mij moeten beperken tot jouw wereldvisie?

quote:
Gelukkig maar, voor jou dan. Wees er trots op, want je behoort tot een kleine minderheid...
Dat ervaar ik, gelukkig, sinds jaar en dag anders. Maar ja, soort zoekt soort he, dat is ook een bekend gezegde - met een enorme kern van waarheid. Ik heb geen overzicht over de procentuele aantallen mensen die mijn visie al of niet delen - en ik heb ook helemaal geen behoefte om dat nader uit te zoeken. Het enige wat ik jou kan vertellen (wederom vanuit mijn eigen ervaring) is dat mijn visie niet op weerstand stuit bij de andere moslims die ik ken, integendeel zelfs.

quote:
Laten we hopen dat de islam zich ontwikkelt in de richting van wat jij 'gematigd' noemt, maar wat ik eerder 'progressief' zou noemen.
De Islam hoeft zich niet te ontwikkelen, dat is een statisch iets. De mens moet zich ontwikkelen en dat is ook juist iets wat actief in de Islam gepromoot wordt. Het is mijns inziens jammer dat veel moslims dat aspect over het hoofd zien, of gewoon aan het cherry-picken zijn. Een persoon als De_Ilias bijvoorbeeld, daar zou ik niet mee om kunnen gaan. Die deling zie je dan ook binnen de moslimgemeenschap, zoals ik al eerder zei, soort zoekt soort. De extremist zoekt de extremist op, de gematigde de gematigde.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119081365
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:07 schreef Xa1pt het volgende:
En daarmee zorgt voor onverdraagzaamheid bij niet-gelovigen t.o.v. moslims die men hier weer meer vereenzelvigt?
Als er één groepen mensen niet onverdraagzaam is, zijn het niet-gelovigen wel. Die incasseren veel meer dan ze uitdelen. Ik heb nergens de 'progressieve' moslim zoals Mutant01 verantwoordelijk gehouden voor de daad uit de OP. Het valt me slechts op dat sommigen net doen alsof dit hele voorval niks met de islam te maken heeft, terwijl de islam voor die man een belangrijke drijfveer was om tot zijn daad te komen.

quote:
Dat ik niet beweer dat alleen het mooie van religie komt en je opmerking derhalve geen hout snijdt.
Fijn dat je inziet dat religie niet alleen 'moois' voortbrengt.

quote:
Politiek dus.
Nee, maar als jij alles politiek wilt noemen, moet je dat maar mooi doen... :')

quote:
De bevolking onderwerpen aan religieuze wetgeving betekent macht.
Macht voor de religie, ja.

Het resultaat zie je in landen waar (bijvoorbeeld) de islam de staatsreligie is, waar andere religies niet worden geaccepteerd, waar 100% van de bevolking moslim is, waar islamtische wetgeving van kracht is en die termen als 'Islamitische Republiek' nadrukkelijk in de naam van hun land hebben staan.
  zondag 11 november 2012 @ 13:18:38 #232
8369 speknek
Another day another slay
pi_119081399
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 01:17 schreef Iblardi het volgende:
Maar dan is het wel de vraag of een moreel stelsel dat aan de plicht om één ongelovige vrouw te straffen een grotere waarde toekent dan aan de levens van twee gelovige kinderen, wel een islamitisch moreel stelsel kan worden genoemd. Daar zit hem voor mij het probleem, want volgens mij is er geen enkele stroming binnen de islam die zo'n excentrieke waardenhiërarchie hanteert.
Nee het ging me er meer om dat de Islam, of eender welke religie, niet simpelweg een boek met teksten is, maar een pervasief/existentieel wereldbeeld is. Een raamwerk waaraan handelingen opgehangen worden en de gehele wereld zich naar dient te schikken. Monotheisme is een projectie van de ego op anderen. Iemand die doordraait wordt daarom niet toevallig dikwijls hyperreligieus (en niet hyperKingsiaans); het fantastisch-realistische systeem van religie biedt ze een uitstekend handvest om duiding te geven aan hun glijdende grip op de werkelijkheid en hun driften een goddelijke beschikking. Technisch gezien staat er niet dat je mensen mag vermoorden voor het niet dragen van een hoofddoek, maar het is wel slecht en zij zijn het instrument van god, dus hij zal het zo bedoeld hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_119081656
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 13:11 schreef Xa1pt het volgende:

Dat zijn geen gematigde gelovigen.
Het barst in Nederland anders van de jongens die precies zo zouden reageren...

quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:15 schreef Mutant01 het volgende:
Dat is prima als jij deze mensen als 'gematigden' beschouwd, maar dan is het ook meteen duidelijk dat wij er beiden een andere definitie op nahouden. Een verdere discussie daarover is daarmee ook niet zinvol. Het is duidelijk dat ik uitga van iemand die religie beperkt tot een zaak van zichzelf en het oordelen overlaat aan, zoals ik al zei God - en zich er derhalve verder niet mee bemoeit.
Verschijnselen zoals op die foto zijn geen geïsoleerde incidenten, maar komen veelvuldig voor. Je deelt dus mijn opvatting dat een aanzienlijk deel van de moslimbevolking in West-Europa allsbehalve gematigd is?

quote:
Waarom zou ik mij moeten beperken tot jouw wereldvisie?
Ook dat was niet wat er voorlag. We doen gewoon een nieuwe poging:

quote:
Twee mogelijkheden: de Bijbel en Koran zijn het 'woord van God', of ze staan vol met door mensen opgeschreven onzin. Een tussenweg is er niet. Ongeacht welke van beide mogelijkheden je aanhangt, kun je vaststellen dat beide boeken niet alleen beschrijven wat gelovigen moeten doen en naleven, maar dat ze ook vol staan met gruwelijkheden die afkomen op mensen die niet meedoen, die de (religieuze) regels niet aanleven.

OF dat soort bullshit (gij zult branden in de hel) is onderdeel van de religie en daarmee het woord van God / Allah, OF het is door mensen opgeschreven onzin. Waarna je de vraag kunt stellen waarom mensen zo graag willen geloven in door andere mensen opgeschreven onzin. Ik lees dat jij de schadelijkheid 'menselijk' noemt. Al het nare van religie is ineens "menselijk", dus kennelijk val je in de laatstgenoemde categorie.
... en met 'laatstgenoemde categorie' doelde ik dus op de groep die het beschouwt als door mensen opgeschreven onzin.

Nu lijkt dat voor jou niet op te gaan, maar het blijft natuurlijk vreemd om al het goeds aan religie toe te schrijven en al het kwalijke ineens aan mensen te wijten. Beetje scheef.

quote:
De Islam hoeft zich niet te ontwikkelen, dat is een statisch iets. De mens moet zich ontwikkelen en dat is ook juist iets wat actief in de Islam gepromoot wordt. Het is mijns inziens jammer dat veel moslims dat aspect over het hoofd zien, of gewoon aan het cherry-picken zijn. Een persoon als De_Ilias bijvoorbeeld, daar zou ik niet mee om kunnen gaan. Die deling zie je dan ook binnen de moslimgemeenschap, zoals ik al eerder zei, soort zoekt soort. De extremist zoekt de extremist op, de gematigde de gematigde.
Ik vind jouw houding een stuk gezonder en realistischer dan die van De_Ilias. ^O^
pi_119082084
quote:
15s.gif Op zondag 11 november 2012 13:28 schreef Boldface het volgende:
Het barst in Nederland anders van de jongens die precies zo zouden reageren...
Volgens mij bepaalt het aantal mensen niet de definitie, als je begrijpt wat ik bedoel. De definitie van gematigd blijft staan, de aantallen die daaronder vallen doen niets af aan de definitie.

quote:
Verschijnselen zoals op die foto zijn geen geïsoleerde incidenten, maar komen veelvuldig voor. Je deelt dus mijn opvatting dat een aanzienlijk deel van de moslimbevolking in West-Europa allsbehalve gematigd is?
Dat zal best, dat het geen geïsoleerde incidenten zijn. Ik zou ook niet door Nieuw-West zo lopen, of in geheel Christelijk Oost Europa for that matter. Wat ik al eerder zei, en wat ik nogmaals herhaal is dat ik niet op de hoogte ben van hoeveel moslims er in totaal zo zouden reageren. Dat er veel moslims in Europa zijn die een conservatieve visie er op nahouden, dat staat vast.

quote:
Ook dat was niet wat er voorlag. We doen gewoon een nieuwe poging:

[..]

... en met 'laatstgenoemde categorie' doelde ik dus op de groep die het beschouwt als door mensen opgeschreven onzin.

Nu lijkt dat voor jou niet op te gaan, maar het blijft natuurlijk vreemd om al het goeds aan religie toe te schrijven en al het kwalijke ineens aan mensen te wijten. Beetje scheef.
Is het andersom niet net zo vreemd om al het kwade aan religie toe te schrijven en al het goede aan de menselijke redelijkheid te wijten?

quote:
Ik vind jouw houding een stuk gezonder en realistischer dan die van De_Ilias. ^O^
Dat is fijn dat je dat zo ervaart. Uiteindelijk is het de bedoeling dat ieder zijn eigen weg gaat zonder de ander te schaden. Je mag best een opinie over iemand hebben, beoordelen zonder te veroordelen zeg ik dan altijd. Dat laatste is iets waar de extremist lak aan heeft en daar moet men voor waken. e:
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † zondag 11 november 2012 @ 16:07:57 #235
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_119088265
quote:

Correct. Het is veelal gespeeld. Wss om de schijn hoog te houden. Als het erop aan komt staan ze allemaal aan dezelfde kant.

Ik haal regelmatig, als ik savonds zonder zit, mijn sigaretten bij het Turkse cafe. Hier om de hoek.
Leuk om daar eens een balletje op te gooien omtrent Wilders, en toen ook met die fitna film. Ze beginnen een beetje laconiek, alsof het ze weinig doet. Maar je hoeft maar 2 minuten door te gaan, zonder Wilders te steunen wat dat aan gaat, en ze worden steeds feller en meer fanatieke moslim. Ik lach ze dan toe met de wetenschap "zie nou, wel, de aap komt wel uit de mouw".

Datzelfde heb ik hier op fok met die naïevelingen die gematigde moslims erbij slepen. Little do they know.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_119089027
quote:
15s.gif Op zondag 11 november 2012 13:17 schreef Boldface het volgende:
Als er één groepen mensen niet onverdraagzaam is, zijn het niet-gelovigen wel. Die incasseren veel meer dan ze uitdelen. Ik heb nergens de 'progressieve' moslim zoals Mutant01 verantwoordelijk gehouden voor de daad uit de OP. Het valt me slechts op dat sommigen net doen alsof dit hele voorval niks met de islam te maken heeft, terwijl de islam voor die man een belangrijke drijfveer was om tot zijn daad te komen.
Dat zegt vooralsnog niets over de islam zelf. Maar goed, daarover verschillen we nogal van mening.

quote:
Nee, maar als jij alles politiek wilt noemen, moet je dat maar mooi doen... :')
Religie is ten diepste ook politiek, ja.

quote:
Macht voor de religie, ja.
En wie profiteren daarvan dan? God? Alle moslims die in dergelijke landen wonen? Of een paar machtsgeile mannetjes die graag de touwtjes in handen hebben?
pi_119089134
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:07 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Correct. Het is veelal gespeeld. Wss om de schijn hoog te houden. Als het erop aan komt staan ze allemaal aan dezelfde kant.

Ik haal regelmatig, als ik savonds zonder zit, mijn sigaretten bij het Turkse cafe. Hier om de hoek.
Leuk om daar eens een balletje op te gooien omtrent Wilders, en toen ook met die fitna film. Ze beginnen een beetje laconiek, alsof het ze weinig doet. Maar je hoeft maar 2 minuten door te gaan, zonder Wilders te steunen wat dat aan gaat, en ze worden steeds feller en meer fanatieke moslim. Ik lach ze dan toe met de wetenschap "zie nou, wel, de aap komt wel uit de mouw".

Datzelfde heb ik hier op fok met die naïevelingen die gematigde moslims erbij slepen. Little do they know.
Wat heeft dat nou weer met moslims te maken? Als je hier met je Wilderspraatjes begint ga je gestrekt naar buiten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  † In Memoriam † zondag 11 november 2012 @ 16:27:50 #238
341203 3-voud
pi_119089177
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat heeft dat nou weer met moslims te maken? Als je hier met je Wilderspraatjes begint ga je gestrekt naar buiten.
Bevalt het je niet?
pi_119089192
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:07 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ze doen aan taqiyya, wat ik je brom!
pi_119089243
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:27 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Bevalt het je niet?
Het is vooral het domme van die praat die mij ergert, maar je hoeft natuurlijk geen moslim te zijn om een diepe minachting te voelen voor Wilders-aanhangers.
pi_119089331
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:27 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Bevalt het je niet?
Als Turken geagiteerd en heetgebakerd reageren als je het over Wilders hebt kunnen ze natuurlijk geen gematigd moslim zijn.
pi_119089343
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
ga je gestrekt naar buiten.
:') :') :')
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  † In Memoriam † zondag 11 november 2012 @ 16:35:35 #243
341203 3-voud
pi_119089511
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is vooral het domme van die praat die mij ergert, maar je hoeft natuurlijk geen moslim te zijn om een diepe minachting te voelen voor Wilders-aanhangers.
Je laat in ieder geval jouw aapje uit de mouw zien.
Is ook maar weinig voor nodig, zoals ik voorspelde.
pi_119089688
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:35 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je laat in ieder geval jouw aapje uit de mouw zien.
Is ook maar weinig voor nodig, zoals ik voorspelde.
Maar dat heeft dus niks met moslim zijn te maken, slechts met verachting voor bepaalde figuren.
pi_119089776
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar dat heeft dus niks met moslim zijn te maken, slechts met verachting voor bepaalde figuren.
het heeft te maken met de mate van verwestering van de betreffende culturen. en veel moslimculturen zijn niet zo verwesterd dus houden ze er nog goede, degelijke, ouderwetse inforrmele wetten op na.
  † In Memoriam † zondag 11 november 2012 @ 16:41:47 #246
341203 3-voud
pi_119089778
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Neuh, de irritatie die we zo vaak zien ligt erg dicht onder de huid. Tel erbij op dat jij in zon gelegenheid met 20 tegen 1 bent, en je uitspraak bevestigd het vooroordeel.
Het ligt er allemaal te dik op. Beetje mooi praterij op een forum dekt het niet af.
pi_119089847
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:41 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Neuh, de irritatie die we zo vaak zien ligt erg dicht onder de huid. Tel erbij op dat jij in zon gelegenheid met 20 tegen 1 bent, en je uitspraak bevestigd het vooroordeel.
Het ligt er allemaal te dik op. Beetje mooi praterij op een forum dekt het niet af.
Verdomme, je hebt ons door.
  † In Memoriam † zondag 11 november 2012 @ 16:55:23 #248
341203 3-voud
pi_119090337
quote:
9s.gif Op zondag 11 november 2012 16:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Verdomme, je hebt ons door.
Paar maanden geleden toen ik je voor het eerst zag brallen, had ik al in de gaten dat je moslim was. Toen ontkende je nog met handen en voeten.
Dat leugenachtige is dan ook een verlengde van mooipraterij.

Alle puzzeltjes vallen uiteindelijk wel in elkaar.
pi_119090392
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:41 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Waar heb je het over?

quote:
Ik vind Die Ewige Muslim praatjes van jou getuigen van een verachtelijk karakter en dat soort ondervolk is bij mij ook niet welkom.
pi_119090623
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:55 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Paar maanden geleden toen ik je voor het eerst zag brallen, had ik al in de gaten dat je moslim was. Toen ontkende je nog met handen en voeten.
Dat leugenachtige is dan ook een verlengde van mooipraterij.
Ja, dat zeg ik. Taqiyya. ;(

quote:
Alle puzzeltjes vallen uiteindelijk wel in elkaar.
Blijf jij maar vooral in de illusie geloven dat ik moslim ben hoor. O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')