abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118949830
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieÃĢn die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
pi_118949870
Jeetje, volgens eetmetert alles bij elkaar nog geen 1900 kcals. Met dank aan de pindakaas, that is!
pi_118949888
Voor morgen zuurkool met appeltjes in wijn gestoofd, met gekookte aardappeltjes en rookworst :9
  woensdag 7 november 2012 @ 20:12:36 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118949952
Zie je Perr, zo erg is hetniet... geloof mij nou! :D
Sterkte morgen Mar!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_118949985
Lekker! :9

De bietjestaart staat hier in de oven, :9

Morgen falafel :9 O+
Ja doei.
pi_118950089
Thx en idd, dat snaaien valt nogal mee Perr, je lunch is alleen meer een bijgerecht voor een diner dan een volwaardige lunch ;)
pi_118950268
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:15 schreef MarMar het volgende:
Thx en idd, dat snaaien valt nogal mee Perr, je lunch is alleen meer een bijgerecht voor een diner dan een volwaardige lunch ;)
:') maar ik eet blijkbaar heel langzaam (al die groenten, en dan ook nog praten) en dan krijg ik niet meer op in dat halfuurtje als ik geen brood neem! Maar goed, volgende keer beter. Morgen neem ik wel nootjes mee voor onderweg :Y

En sterkte morgen Mar :*
pi_118950413
Sterkte morgen Mar! :*
pi_118950723
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:18 schreef Perruche het volgende:

[..]

:') maar ik eet blijkbaar heel langzaam (al die groenten, en dan ook nog praten) en dan krijg ik niet meer op in dat halfuurtje als ik geen brood neem! Maar goed, volgende keer beter. Morgen neem ik wel nootjes mee voor onderweg :Y

En sterkte morgen Mar :*
Brood heb je inderdaad veel sneller op. Als ik een kleine portie worteltjes meeneem naar mijn werk (150 ā 200 gram) dan ben ik zo twintig minuten aan het kauwen. :')
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_118950736
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:21 schreef An24 het volgende:
Sterkte morgen Mar! :*
^^
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_118950827
Langzame eters zijn gemiddeld slanker, dus klopt wel.
Ben ik trouwens de enige die een hekel heeft aan praten tijdens het eten? Ben verdorie aan het eten... :@

Kan wel zeggen sterkte Mar, maar waarschijnlijk stuk lichter dan zoiets als die pijnprikken van je ^O^
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_118951083
Joah, is meer een mentaal dingetje dan dat ik het fysiek nu zo dramatisch vind. Toch thx :)
pi_118951143
Ja succes Mar! Loszittende tanden is een van mijn recurring nachtmerries..

Ik doe ook weer eens een lijstje
O havermout met bevroren bosbessen
L 2 boterhammen ei, tomaat, kaas. Bord spinaziesalade met iets te veel dressing
T 2 mandarijntjes
D veg. curry met oa broccoli
T 2 taai taai
  Moderator woensdag 7 november 2012 @ 20:36:25 #14
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_118951356
quote:
6s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:58 schreef motorbloempje het volgende:
Je vindt me vies, blijkbaar.
Ik mag dat :Y
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator woensdag 7 november 2012 @ 20:37:07 #15
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_118951390
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:27 schreef V1z0R het volgende:
Langzame eters zijn gemiddeld slanker, dus klopt wel.
Ben ik trouwens de enige die een hekel heeft aan praten tijdens het eten? Ben verdorie aan het eten... :@

Kan wel zeggen sterkte Mar, maar waarschijnlijk stuk lichter dan zoiets als die pijnprikken van je ^O^
we kommen hier om te vret'n, niet om te lullen , zeggen we mar zo.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_118951499
Klopt Jimbo, maar meeste mensen hebben ander idee bij uit eten gaan :{

Ik eet ook liever alleen of met minimaal drie personen, die dan praten zodat ik kan eten :@
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:31 schreef MarMar het volgende:
Joah, is meer een mentaal dingetje dan dat ik het fysiek nu zo dramatisch vind. Toch thx :)
Oh :*
Je deed er vrij kalm over namelijk...

Anna, jij duivelin! Je moet me er niet aan herinneren dat taai taai al weer te koop is! }:|

[ Bericht 3% gewijzigd door V1z0R op 07-11-2012 21:04:25 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Moderator woensdag 7 november 2012 @ 20:54:41 #17
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118952546
Weer wakker :O :@ :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_118953295
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:39 schreef V1z0R het volgende:
Ik eet ook liever alleen of met minimaal drie personen, die dan praten zodat ik kan eten

ik heb vadnaag pepernoten op... :@
pi_118953354
Hoe?! :o
Ohw, meegenomen uit NL laatst natuurlijk :')
pi_118953930
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:05 schreef V1z0R het volgende:
Hoe?! :o
Ohw, meegenomen uit NL laatst natuurlijk :')
In Zweden kun je ook internetten :Y

Maar dat uit NL is ook een optie :')
pi_118954323
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:39 schreef V1z0R het volgende:
Klopt Jimbo, maar meeste mensen hebben ander idee bij uit eten gaan :{

Ik eet ook liever alleen of met minimaal drie personen, die dan praten zodat ik kan eten :@

[..]

Oh :*
Je deed er vrij kalm over namelijk...

Anna, jij duivelin! Je moet me er niet aan herinneren dat taai taai al weer te koop is! }:|
Ben ik ook :) de manier waarop en de reden waarom het niet gewoon gefikst is op mijn zestiende vind ik alleen sucken iets met een vader en andere prioriteiten en oud zeer.
En als mijn gitaar (semi akoestische gibson epiphone) binnenkort daadwerkelijk opgehaald gaat worden ga ik een dag janken en een fles wijn leegdrinken.
pi_118954822
Oeh, ja dat telt natuurlijk extra aan, niet aan gedacht... :{ Tja, proost op je nieuwe tanden dan maar? -O-
pi_118955032
I'll survive, als ik eenmaal gewend ben aan mijn nieuwe mooie smile komt het wel weer goed.
En volgend jaar ga ik werken vind ik en het eerste waar ik voor ga sparen voor mezelf is een nieuwe gitaar.

Maar even flink balen sta ik mezelf toe.
  Moderator woensdag 7 november 2012 @ 21:38:12 #24
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118955650
Wel balen van die gitaar Mar, mijn vriend is gitarist dus ik weet hoeveel zo'n instrument voor je kan betekenen. Maar een goed gebit is natuurlijk ook wel wat waard! Hopelijk kun je ooit gewoon weer zo'n mooie gitaar aanschaffen O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_118956010
Mar :*

Meer eten bij D en L Perr, het snaaien is te verklaren :P
Ik heb geloof ik de hele dag gegeten vandaag :') maar zo slecht is t nog niet eens.

O: havermout, banaan, cacao, kokos
T: koffie verkeerd, appel
L: twee kleine wraps met canellini bonen, tomaat, komkommer, beetje honing-mosterd dressing
T: rijstwafel met te weinig pindakaas
T: 8 amandelen, 2 plakjes kipfilet
D: bulghur met geroosterde aubergine/courgette/tomaat met feta en pijnboompitjes
T: stukje bakkersspeculaasbrok :9
T: bakje kwark

Niet gesport. Morgen wat normaler doen. Mn buik is blijer met wat minder eten merk ik al.
Be someone that makes you happy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')