abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118949830
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
pi_118949870
Jeetje, volgens eetmetert alles bij elkaar nog geen 1900 kcals. Met dank aan de pindakaas, that is!
pi_118949888
Voor morgen zuurkool met appeltjes in wijn gestoofd, met gekookte aardappeltjes en rookworst :9
  woensdag 7 november 2012 @ 20:12:36 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118949952
Zie je Perr, zo erg is hetniet... geloof mij nou! :D
Sterkte morgen Mar!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_118949985
Lekker! :9

De bietjestaart staat hier in de oven, :9

Morgen falafel :9 O+
Ja doei.
pi_118950089
Thx en idd, dat snaaien valt nogal mee Perr, je lunch is alleen meer een bijgerecht voor een diner dan een volwaardige lunch ;)
pi_118950268
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:15 schreef MarMar het volgende:
Thx en idd, dat snaaien valt nogal mee Perr, je lunch is alleen meer een bijgerecht voor een diner dan een volwaardige lunch ;)
:') maar ik eet blijkbaar heel langzaam (al die groenten, en dan ook nog praten) en dan krijg ik niet meer op in dat halfuurtje als ik geen brood neem! Maar goed, volgende keer beter. Morgen neem ik wel nootjes mee voor onderweg :Y

En sterkte morgen Mar :*
pi_118950413
Sterkte morgen Mar! :*
pi_118950723
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:18 schreef Perruche het volgende:

[..]

:') maar ik eet blijkbaar heel langzaam (al die groenten, en dan ook nog praten) en dan krijg ik niet meer op in dat halfuurtje als ik geen brood neem! Maar goed, volgende keer beter. Morgen neem ik wel nootjes mee voor onderweg :Y

En sterkte morgen Mar :*
Brood heb je inderdaad veel sneller op. Als ik een kleine portie worteltjes meeneem naar mijn werk (150 à 200 gram) dan ben ik zo twintig minuten aan het kauwen. :')
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_118950736
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:21 schreef An24 het volgende:
Sterkte morgen Mar! :*
^^
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_118950827
Langzame eters zijn gemiddeld slanker, dus klopt wel.
Ben ik trouwens de enige die een hekel heeft aan praten tijdens het eten? Ben verdorie aan het eten... :@

Kan wel zeggen sterkte Mar, maar waarschijnlijk stuk lichter dan zoiets als die pijnprikken van je ^O^
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_118951083
Joah, is meer een mentaal dingetje dan dat ik het fysiek nu zo dramatisch vind. Toch thx :)
pi_118951143
Ja succes Mar! Loszittende tanden is een van mijn recurring nachtmerries..

Ik doe ook weer eens een lijstje
O havermout met bevroren bosbessen
L 2 boterhammen ei, tomaat, kaas. Bord spinaziesalade met iets te veel dressing
T 2 mandarijntjes
D veg. curry met oa broccoli
T 2 taai taai
  Moderator woensdag 7 november 2012 @ 20:36:25 #14
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_118951356
quote:
6s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:58 schreef motorbloempje het volgende:
Je vindt me vies, blijkbaar.
Ik mag dat :Y
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator woensdag 7 november 2012 @ 20:37:07 #15
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_118951390
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:27 schreef V1z0R het volgende:
Langzame eters zijn gemiddeld slanker, dus klopt wel.
Ben ik trouwens de enige die een hekel heeft aan praten tijdens het eten? Ben verdorie aan het eten... :@

Kan wel zeggen sterkte Mar, maar waarschijnlijk stuk lichter dan zoiets als die pijnprikken van je ^O^
we kommen hier om te vret'n, niet om te lullen , zeggen we mar zo.
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
pi_118951499
Klopt Jimbo, maar meeste mensen hebben ander idee bij uit eten gaan :{

Ik eet ook liever alleen of met minimaal drie personen, die dan praten zodat ik kan eten :@
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:31 schreef MarMar het volgende:
Joah, is meer een mentaal dingetje dan dat ik het fysiek nu zo dramatisch vind. Toch thx :)
Oh :*
Je deed er vrij kalm over namelijk...

Anna, jij duivelin! Je moet me er niet aan herinneren dat taai taai al weer te koop is! }:|

[ Bericht 3% gewijzigd door V1z0R op 07-11-2012 21:04:25 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Moderator woensdag 7 november 2012 @ 20:54:41 #17
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118952546
Weer wakker :O :@ :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_118953295
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:39 schreef V1z0R het volgende:
Ik eet ook liever alleen of met minimaal drie personen, die dan praten zodat ik kan eten

ik heb vadnaag pepernoten op... :@
pi_118953354
Hoe?! :o
Ohw, meegenomen uit NL laatst natuurlijk :')
pi_118953930
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:05 schreef V1z0R het volgende:
In Zweden kun je ook internetten :Y

Maar dat uit NL is ook een optie :')
pi_118954323
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:39 schreef V1z0R het volgende:
Klopt Jimbo, maar meeste mensen hebben ander idee bij uit eten gaan :{

Ik eet ook liever alleen of met minimaal drie personen, die dan praten zodat ik kan eten :@

[..]

Oh :*
Je deed er vrij kalm over namelijk...

Anna, jij duivelin! Je moet me er niet aan herinneren dat taai taai al weer te koop is! }:|
Ben ik ook :) de manier waarop en de reden waarom het niet gewoon gefikst is op mijn zestiende vind ik alleen sucken iets met een vader en andere prioriteiten en oud zeer.
En als mijn gitaar (semi akoestische gibson epiphone) binnenkort daadwerkelijk opgehaald gaat worden ga ik een dag janken en een fles wijn leegdrinken.
pi_118954822
Oeh, ja dat telt natuurlijk extra aan, niet aan gedacht... :{ Tja, proost op je nieuwe tanden dan maar? -O-
pi_118955032
I'll survive, als ik eenmaal gewend ben aan mijn nieuwe mooie smile komt het wel weer goed.
En volgend jaar ga ik werken vind ik en het eerste waar ik voor ga sparen voor mezelf is een nieuwe gitaar.

Maar even flink balen sta ik mezelf toe.
  Moderator woensdag 7 november 2012 @ 21:38:12 #24
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118955650
Wel balen van die gitaar Mar, mijn vriend is gitarist dus ik weet hoeveel zo'n instrument voor je kan betekenen. Maar een goed gebit is natuurlijk ook wel wat waard! Hopelijk kun je ooit gewoon weer zo'n mooie gitaar aanschaffen O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_118956010
Mar :*

Meer eten bij D en L Perr, het snaaien is te verklaren :P
Ik heb geloof ik de hele dag gegeten vandaag :') maar zo slecht is t nog niet eens.

O: havermout, banaan, cacao, kokos
T: koffie verkeerd, appel
L: twee kleine wraps met canellini bonen, tomaat, komkommer, beetje honing-mosterd dressing
T: rijstwafel met te weinig pindakaas
T: 8 amandelen, 2 plakjes kipfilet
D: bulghur met geroosterde aubergine/courgette/tomaat met feta en pijnboompitjes
T: stukje bakkersspeculaasbrok :9
T: bakje kwark

Niet gesport. Morgen wat normaler doen. Mn buik is blijer met wat minder eten merk ik al.
Be someone that makes you happy
pi_118956269
Werd net ineens wakker op de bank.. Ben moe. Misschien kan ik beter in mn bed gaan liggen.. Raar, ik slaap echt veel de laatste tijd, zeker 8 uur per nacht terwijl ik eerder aan 6 meer dan genoeg had.
pi_118956313
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:38 schreef MaJo het volgende:
Wel balen van die gitaar Mar, mijn vriend is gitarist dus ik weet hoeveel zo'n instrument voor je kan betekenen. Maar een goed gebit is natuurlijk ook wel wat waard! Hopelijk kun je ooit gewoon weer zo'n mooie gitaar aanschaffen O+
Dat was ook mijn gedachte idd.. ik kom er wel weer overheen en ooit komen er betere tijden.
Zo goed als het nu gaat reken ik er toch echt op dat ik na de revalidatie wel weer kan toebouwen naar werk. Met een paarhonderd euro meer per maand komen we al een heel eind, dat moet haalbaar zijn voor mij.
pi_118956410
Overigens heb ik dan wel weer lieve mensen om me heen van wie ik zolang een oude gitaar mag gebruiken, zodat ik toch iets heb om op te pingelen. :)
  Moderator woensdag 7 november 2012 @ 21:52:41 #29
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_118956664
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:49 schreef MarMar het volgende:
Overigens heb ik dan wel weer lieve mensen om me heen van wie ik zolang een oude gitaar mag gebruiken, zodat ik toch iets heb om op te pingelen. :)
electrisch of accoustisch ?
pi_118957017
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:52 schreef Jimbo het volgende:

[..]

electrisch of accoustisch ?
De lener doet accoustisch, degene die ik verkocht heb is een semi. Voor mijn kampvuurliedjes op de bank is accoustisch prima, dat dan weer wel.
  Moderator woensdag 7 november 2012 @ 21:58:45 #31
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_118957137
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:57 schreef MarMar het volgende:

[..]

De lener doet accoustisch, degene die ik verkocht heb is een semi. Voor mijn kampvuurliedjes op de bank is accoustisch prima, dat dan weer wel.
aanrader; als je een weer electrische hebt (of semi) schaf t spelletje rocksmith even aan (of download t :P )

daar heb je uren plezier mee, dan kan je een soort van guitar hero spelen maar met je echte gitaar, met veel toffe nummers enzo.
pi_118957202
Mijn gitaar is het best in het kampvuur :') paar los zittende fretten enzo..
pi_118957534
Thx voor de tip maar no thx :)

Guitar hero vind ik vresuluk :P doe mij maar gewoon een goede jamsessie. Als ik er weer eentje heb, bel ik al mijn muziekvriendjes en maak ik een jamsessiefeestje.
  woensdag 7 november 2012 @ 22:08:31 #34
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118957898
Ulp. Treinenpech, overwerken, stuk moeten lopen, laat thuis, laat klaar met werken :') Nog even snel relaxo-modus.

O: twee sneetjes volkorenbrood met kipkerrie en sla
L: salade met gekookt ei, snee speltzuurdesem-brood met pindakaas
T: groene smoothie met o.a. spinazie en peer
T: 5 honingdropjes verdeeld over de dag
D: patatjes en een frikandel op het station :') De patatjes waren ook heul niet zo lekker als ik me herinnerde :(

Er was qua D vast een betere keuze ondanks pruttige omstandigheden, maar dan was het wel erg laat eten geworden :+ Of nouja, brood had gekund. Maar ik wou iets warms en snel genoeg om trein te halen. </excuus-train choo-choo>
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_118958361
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:05 schreef V1z0R het volgende:
yes, mmegenomen...
pi_118958370
Heb jij van dat stationpatat gegeten in de trein, Maria?! :o :N ;(

Niet om het feit dat het patat is, meer om het feit dat het de meest ranzige patat is die je kunt indenken en de hele coupe die geur ruikt...
Toen ik nog er van gebruik moest maken vond ik dat het ergste, om 18u de trein binnenstappen terwijl er iemand zat met Smullers patat, helemaal met die babypoepmeurende satésaus :r

"Je verpest m'n trek aan waar ik straks nog een half uur aan sta te werken met die troep!!!! }:|"

Niet om jouw Maria, jij bent zo'n beetje de schattigste persoon die ik ooit ben tegengekomen ^ 10, maar wel ooit moord met voorbedachte rade erom willen plegen.

[ Bericht 22% gewijzigd door V1z0R op 07-11-2012 22:31:49 ]
  woensdag 7 november 2012 @ 22:23:36 #37
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118958968
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:14 schreef V1z0R het volgende:
Heb jij van dat stationpatat gegeten in de trein, Maria?! :o :N ;(

Niet om het feit dat het patat is, meer om het feit dat het de meest ranzige patat is die je kunt indenken en de hele coupe die geur ruikt...
Toen ik nog er van gebruik moest maken vond ik dat het ergste, om 18u de trein binnenstappen terwijl er iemand zat met Smullers patat, helemaal met die babypoepmeurende satésaus :r

"Je verpest m'n trek aan waar ik straks nog een half uur aan sta te werken met die troep!!!! }:|"

Niet om jouw Maria, jij bent zo'n beetje de schattigste persoon die ik ooit ben tegengekomen ^ 10, maar wel ooit moord met voorbedachte rade erom gecompleteerd.
Hehe nee op het perron *)

Trein bleek ook extra vertraging te hebben dus hoefde niet eens te haasten om het op te krijgen :+

Oh en thanks :D O+
pi_118960429
Oh, zo'n mooi maar vreselijk onpraktisch huis gezien op Funda. ;(. We zijn nu aan het proberen elkaar ervan te overtuigen dat we echt geen bezichtiging moeten doen, maar eigenlijk...
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_118960582
DM linkje DaD? Wel benieuwd :+
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:23 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Hehe nee op het perron *)

Trein bleek ook extra vertraging te hebben dus hoefde niet eens te haasten om het op te krijgen :+

Oh en thanks :D O+
^O^

Aan die kant wel blij dat veel 'westerlingen' zo lekker laagdunkend over mijn regio denken, jij zou niets hebben aan een auto omdat je dan nog langer bezig bent om op je werk te komen. Kop van NH naar A'dam is kut om te rijden zoals ik weet van een oud-kennis.

Waar ik woon kun je met de auto zelfs in de spits 60km ergens naartoe rijden in een half uur (behalve wanneer je in Groningen moet wezen :')) en dat zou niet kunnen wanneer er hier ook meer mensen woonden.
  woensdag 7 november 2012 @ 22:50:54 #40
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118960931
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:44 schreef V1z0R het volgende:
DM linkje DaD? Wel benieuwd :+

[..]

^O^

Aan die kant wel blij dat veel 'westerlingen' zo lekker laagdunkend over mijn regio denken, jij zou niets hebben aan een auto omdat je dan nog langer bezig bent om op je werk te komen. Kop van NH naar A'dam is kut om te rijden zoals ik weet van een oud-kennis.

Waar ik woon kun je met de auto zelfs in de spits 60km ergens naartoe rijden in een half uur (behalve wanneer je in Groningen moet wezen :')) en dat zou niet kunnen wanneer er hier ook meer mensen woonden.
Ik denk niet laagdunkend, kom zelf uit Lelijkgat he :') :+ Maar randstad is handig ivm banen en eerst studie enzo, dat wel. Al zou ik het liefst fietsend naar werk willen O+ Maar dan ben ik wel even onderweg :+
pi_118961035
Plus dat je in deze regionen behoorlijk meer huis kan kopen voor minder geld.
Hier 1 km vandaan een grote woonboerderij met giga tuin voor 3 ton, uitzicht op weilanden en bos O+
  woensdag 7 november 2012 @ 22:55:34 #42
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118961175
Bedtijd! :z *O*
pi_118961186
Who, lekker stuk gegaan. Roeien, pump, buikspieren, douchen. O+
pi_118961508
Jemig, ik bedenk me nu pas dat mijn plaatje in de OP tandpasta is.. :') althans, ik zie nu pas dat dat een leuk woordgrapje is.

Hier ook bedtijd! :W
pi_118961717
Mijn niet zo'n goede lijstje van vandaag:
O. 2 boterhammen met zuivelspread light
L. 2 boterhammen met pindakaas
T. schaaltje yoghurt
T. broodje pindakaas
D. Zelfgemaakte groente/tomatensoep met stokbrood met eiersalade en pesto
T. Sinaasappel

(en buuh... heb nu honger. Morgen eet ik weer wat meer).
pi_118962137
Ik vind 'm anders nog vrij redelijk CotS, wel iets meer eiwitten ;) Misschien dat het ook helpt bij je hongergevoel. :Y
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:50 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik denk niet laagdunkend, kom zelf uit Lelijkgat he :') :+ Maar randstad is handig ivm banen en eerst studie enzo, dat wel. Al zou ik het liefst fietsend naar werk willen O+ Maar dan ben ik wel even onderweg :+
Dat ook niet echt, maar zoals mijn accent is duidelijk noordoosters en dan geregeld dat je er op veroordeeld wordt. Al zou dat andersom precies hetzelfde zijn :+

Heb trouwens collega's die wel op de fiets gaan, maar die hebben speciale rennersfietsen en zo. Krijg al last van m'n zaakje als ik de zadels zie :')
pi_118962602
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, zo'n mooi maar vreselijk onpraktisch huis gezien op Funda. ;(. We zijn nu aan het proberen elkaar ervan te overtuigen dat we echt geen bezichtiging moeten doen, maar eigenlijk...
O, doe mij ook eens een linkje? Kleding-, schoenen- en tassengeshop laat me ijskoud, huizen daarentegen c_/ !
pi_118962664
:D denk dat je met DaD (en mij) eens bent Lau :P
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 23:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn niet zo'n goede lijstje van vandaag:
O. 2 boterhammen met zuivelspread light
Wat ik zou verbeteren, ditch de lightspread, maak zaterdags lekker zelf een kom voor de hele week, vaak nog zoveel lekkerder ook, alles wat je zelf lekker vind ineen.
L. 2 boterhammen met pindakaas
T. schaaltje yoghurt
Volle, vet is niet je vijand, eerder suiker en wanneer je er slecht tegenkunt zoetstoffen, zorgt bij mij voor hongergevoel
T. broodje pindakaas
NP NP, goede vetjes!
D. Zelfgemaakte groente/tomatensoep met stokbrood met eiersalade en pesto
Zelfgemaakt is de sleutel!
T. Sinaasappel

(en buuh... heb nu honger. Morgen eet ik weer wat meer).
Duiding

O: mits volkoren netjes, bang dat lightspread of suikers bevat en geen vet of iets vet en zoetstoffen (hongeropwekkend :{)
L: Top, niet perfect maar goede vulling mits het goede pindakaas is, meest NL'ers kennende ja :+
T: top!
T: Zie vorige over pindakaas
D: zelfgemaakte soep gooi je snel zo'n kilopakket (hoe zo'n soeppakket was 't?) doorheen, stokbrood (witte? naja, kan beter niet heeeel erg, geen suikerbom (ik kijk naar suikerbommen)) zelfgemaakte eiersalade en pesto ook geen problemen mee eigenlijk. :@
T: top, zou het zelf niet durven, maar fruit is top (had wel meer gemogen over de dag)

[ Bericht 9% gewijzigd door V1z0R op 07-11-2012 23:30:41 ]
pi_118962871
Nou, ik was zelf een tijdje geleden ook enorm verliefd op een huis hier in de buurt. Onpraktisch dat het was! Maar het was zo vreemd en bijzonder, een heel bizar gebouwtje. Het zou heel mooi kunnen worden, maar er klopte ook weer helemaal niets van. En als ik onszelf en mijn atelier erin probeerde te passen lukte dat ook van geen kanten. Maar ik bekeek het elke week wel weer even zwijmelend op funda, of als ik er langs liep O+
pi_118962946
V1z0r, wil jij het linkje aan Lau doorsturen? Ik zit inmiddels mobiel en heb het dus niet meer bij de hand.
pi_118962964
Done
pi_118963009
quote:
7s.gif Op woensdag 7 november 2012 23:30 schreef Laureline het volgende:
Nou, ik was zelf een tijdje geleden ook enorm verliefd op een huis hier in de buurt. Onpraktisch dat het was! Maar het was zo vreemd en bijzonder, een heel bizar gebouwtje. Het zou heel mooi kunnen worden, maar er klopte ook weer helemaal niets van. En als ik onszelf en mijn atelier erin probeerde te passen lukte dat ook van geen kanten. Maar ik bekeek het elke week wel weer even zwijmelend op funda, of als ik er langs liep O+
:D perfect voor jezelf, niet je situatie dingetje? O+

Kleding, schoenen, dingen ook weinig mee maar huizen vind ik ook vaak leuk om te kijken :')
Al wil ik er wel degelijk bijlopen, maar dan roep ik vaak hulp in en in m'n eentje me aankleden gaat niet altijd goed... /man is :+
pi_118963156
Dank je!

Tijd om te gaan slapen. Trusten!
pi_118963174
DAD, dat huis zou ik direct willen bezichtigen! Ik heb alleen geen idee van de prijzen in Groningen, dacht bij de eerste foto in mijn naiviteit nog dat het om het hele hoekhuis ging! Maar zo goedkoop is het natuurlijk ook niet in Stad :P
pi_118963281
:@ als ik m'n wildste dromen zou durven navolgen en m'n logische gedeelte van m'n hoofd zou kunnen negeren zou ik een boomhuis het ultieme vinden.

Is dan wel een goed gevulde broekzak voor nodig gok ik :+

Logischer keuze voor mijzelf zou zijn zo'n herenhuisje in Groningen (niet stad) kopen...
pi_118963469
Welnee man, zo'n boomhuis bouw je gewoon zelf!
pi_118963692
Lijstje dag 4:
O: appel met yoghurt, grapefruitsap
T: 2 cappuccino
L: boterham kaas
T: bak zoute popcorn
T: stukje kaas
D: zuurkool met knolselderij en bacon, halve rookworst
T: kwark met citroenkwark
pi_118963701
:D A'k moar kun, a'k moar kun...
Bedenkend hoe ik met m'n maten op m'n twaalfde al zo'n moeite hadden om samen hutten te bouwen weet ik dat het onmogelijk is om in je eentje te doen.
Scheelt wel dat je dan geen last hebt van oudere rotjongens die maanden werk in een dag plattrappen :+

Hou wel van uitdagende projecten though O+
pi_118963736
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 23:25 schreef V1z0R het volgende:
:D denk dat je met DaD (en mij) eens bent Lau :P

[..]

Duiding

O: mits volkoren netjes, bang dat lightspread of suikers bevat en geen vet of iets vet en zoetstoffen (hongeropwekkend :{)
L: Top, niet perfect maar goede vulling mits het goede pindakaas is, meest NL'ers kennende ja :+
T: top!
T: Zie vorige over pindakaas
D: zelfgemaakte soep gooi je snel zo'n kilopakket (hoe zo'n soeppakket was 't?) doorheen, stokbrood (witte? naja, kan beter niet heeeel erg, geen suikerbom (ik kijk naar suikerbommen)) zelfgemaakte eiersalade en pesto ook geen problemen mee eigenlijk. :@
T: top, zou het zelf niet durven, maar fruit is top (had wel meer gemogen over de dag)
Ik eet altijd volkoren brood, dus het stokbrood was ook volkoren (heeft veel meer smaak en anders kan ik al helemaal niet naar het toilet :@ )
.
Hm... ik ben nogal vetontlopend idd (magere yoghurt en lightspread). Iets teveel opgevoed met "vet is slecht". En zeker dierlijke vetten, zoals in zuivelspread, maar dat maakt dus niet zoveel uit? Het is niet dat ik overdag honger had.

En nee, de soep is van verse groentes gemaakt, verse kruiden, verse tomaten. Evenals de pesto zelf gemaakt. Eiersalade maak ik ook zelf :)

Ik heb een beetje honger omdat 1 schaaltje soep en drie stukjes brood gewoon niet genoeg was voor mij (maar ik at onverwacht eerder omdat bezoek eerder kwam en had dus vrij kort daarvoor wat gehad). Dus morgen even een grote bak soep nemen ;)
pi_118964062
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 23:53 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik eet altijd volkoren brood, dus het stokbrood was ook volkoren (heeft veel meer smaak en anders kan ik al helemaal niet naar het toilet :@ )
.
Hm... ik ben nogal vetontlopend idd (magere yoghurt en lightspread). Iets teveel opgevoed met "vet is slecht". En zeker dierlijke vetten, zoals in zuivelspread, maar dat maakt dus niet zoveel uit? Het is niet dat ik overdag honger had.

En nee, de soep is van verse groentes gemaakt, verse kruiden, verse tomaten. Evenals de pesto zelf gemaakt. Eiersalade maak ik ook zelf :)

Ik heb een beetje honger omdat 1 schaaltje soep en drie stukjes brood gewoon niet genoeg was voor mij (maar ik at onverwacht eerder omdat bezoek eerder kwam en had dus vrij kort daarvoor wat gehad). Dus morgen even een grote bak soep nemen ;)
Eiwitten en vetten vullen, suikers die wekken honger op.
Zo'n beetje elk onderzoek naar het verschil in eetpatroon en het verschil in hoe dik mensen zijn die worden uitgevoerd wijzen de laatste tijd erop dat juist suikers de boosdoener zijn.
Daarnaast is het gemiddelde bewegingspatroon van mensen flink verminderd in de laatste 50jr., de was met de hand doen of even in de automaat gooien scheelt al een zut.
pi_118964419
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 23:52 schreef Laureline het volgende:
Lijstje dag 4:
O: appel met yoghurt, grapefruitsap
T: 2 cappuccino
L: boterham kaas
T: bak zoute popcorn
T: stukje kaas
D: zuurkool met knolselderij en bacon, halve rookworst
T: kwark met citroenkwark
Beetje crash, weet niet of je zo heel veel bent aangekomen sinds de bier/vlammetjes-meet, ZORG dat je eens in de vijf dagen genoeg eet! Blijkt dat je 4 dagen met goed minder kunt en dan met een dag voldoende (en dan moet je dus echt alle goede stoffen binnenkrijgen! }:| uitgebreid aminozuurpallet, alle vetjes waar Li op hamert! en de rest van de week wel de groentes binnenkrijgt!)

De basis is het belangrijkste!!!!!!!!!!!! (en nog even deze extra) !!!!!!!

4 dagen met basis goed en stuk minder kcals en 1 dag met voldoende kcals. Om dus spierverlies en je verbranding omlaag te gooien
  Vis een optie? donderdag 8 november 2012 @ 00:13:00 #62
70532 loveli
N
pi_118964483
Van de vrouwen die vetarm/mager eten, heeft 30% meer last van vruchtbaarheidsproblemen dan vrouwen die normaal eten.
crap in = crap out
pi_118964534
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:13 schreef loveli het volgende:
Van de vrouwen die vetarm/mager eten, heeft 30% meer last van vruchtbaarheidsproblemen dan vrouwen die normaal eten.
Ik schrok er van hoe de verhouding E/KH/V veranderd is de laatste 20jr :@
Veel studies rekenden bijvoorbeeld ook alleen het eten en niet het drinken.
  Vis een optie? donderdag 8 november 2012 @ 00:40:26 #64
70532 loveli
N
pi_118965223
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:14 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Weet niet meer wat de exacte getallen zijn, maar weet van iemand die voor de lol van wetenschappelijke onderzoeken (waarvan hij de conclusies niet kon plaatsen) ging nakijken hoe de statistiek gedaan was. Niet alle onderzoeken bleken even gedegen in elkaar te zitten...
crap in = crap out
pi_118966776
Mogguh :Z

Planning

O: klein bakje havermout met een halve appel, kaneel en een paar rozijntjes
T: 2 kiwi's, handje noten
L: omelet van 2 eieren en champignon/sjalot/paprika/courgette
T: wortels, 2 lijnzaadcrackers, kommetje tomatensoep van gisteren
D: quinoa met kip en groente
T: bakje yoghurt met muesli
  donderdag 8 november 2012 @ 07:50:45 #66
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118966988
Mogge!

Alleen m'n O en D staat vast, want heb de hele dag congres in Amsterdam.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_118967226
Ohai!

Plannerdeplan:
O: dubbele bth kaas
T: shake met banaan, bevroren fruit, kokoswater en eiwitpoeder
L: salade met veel groen
T: appel
D: zuurkool gestoofd in wijn, met opgebakken aardappeltjes en rookworst (van de hema :9 )
pi_118967326
goeiemorgen!

Planning:

O: 2 boterhammen, 1.5 met hagelslag, 0.5 met jam
T: boterham met ham en kaas
T: mandarijntje
L: salade met champignons, appel, feta en spekjes, boterham.
T: mandarijn
T: wijntje
D: ik denk geroosterde aardappelen met some form of groente...
pi_118967383
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:14 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik denk dat er 20 jaar geleden wel aanzienlijk minder frisdrank gedronken werd? Raar dat het drinken niet gerekend is.
pi_118967402
Oh en vandaag geen planning, ik eet gewoon waar ik zin in heb tot 16.00 en dan ga ik mn tanden laten trekken. Zometeen eerst heen om te happen zodat ze mijn prothese kunnen maken voor 16.00.
pi_118967424
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 08:15 schreef Perruche het volgende:
Ohai!

Plannerdeplan:
O: dubbele bth kaas
T: shake met banaan, bevroren fruit, kokoswater en eiwitpoeder
L: salade met veel groen
T: appel
D: zuurkool gestoofd in wijn, met opgebakken aardappeltjes en rookworst (van de hema :9 )
Alleen groen in je salade of ook nog iets van vlees of vis? Lijkt me een beetje een karig lijstje anders.. Wel enorm lekkere D! :D

quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 07:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mogge!

Alleen m'n O en D staat vast, want heb de hele dag congres in Amsterdam.
Als je O en D een goed zijn dan komt het vandaag vast wel goed! *O*
pi_118967450
Ja, en dat het toen 'Anders' was wil niet per definite zeggen dat het toen supergezond was. Veel dierlijke en vette producten, naar verhouding veel koolhydraten lijkt me (brood en aardappels), groente en wat fruit. We'll minder snoep enzo wellicht?

Verder is vandaag :') ik heb een gat in mijn panty, een dikke puist, mijn jas is helemaal gekreukt en ik heb schoenen aan waar ik niet op kan lopen. Sigh...
pi_118967532
GB ja ook nog iets van vis of peulvruchten hopelijk!
  donderdag 8 november 2012 @ 08:39:56 #74
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118967568
Aw Parkiet :D ik was vanochtend niet vooruit te branden dus ga pas om 9:30 ofzo op werk zijn - ik vind het wel prima *snurk* :+
pi_118967654
Meh maar het is mijn eigen schuld dat is het stomme! Had gewoon andere jas/panty/schoenen aan moeten doen en niet aan die puist moeten zitten. Maar ja he :D
pi_118967826
Morgen slankies!

Veel plezier met lekker eten Mar!

Hier een kilo per dag afgevallen. Was natuurlijk vooral inhoud en vocht. Wel nog flink wat buikpijn, dus mijn lijstje zal ook niet veel zijn. Planning ongeveer:

O: smoothie met havermout, banaan, sinaasappelsap en kokosmelk.
T: mandarijntjes denk ik
L: ik hoop twee kommen verse groentensoep, even kijken wat er binnen blijft.
T: twee rijswafels en hummus en tomaat
D: ik denk weer soep.

Tussendoor veel kruidenthee
pi_118967931
Mogge!

Je hebt mooie lijstjes laatste tijd GB!
Perr, ik vind die van jou weeeer weinig, kijk je uit voor snaaitrek dan?
Misschien kan je de shake beter in de middag doen?
Aparte L Jag, klinkt wel lekker :)

Hoop dat je je snel beter voelt An! Check wel ff welke kruidenthee, want sommige werken bij mij helemaal niet goed op mn buik!

Ik moet zo naar de mondhygienste, lekker martelen. Maar wel wat later op kunnen staan O+
pi_118968244
Nallie, gaat niet, wegens onderweg. Ik zal nog even kijken voor een extra T later in de middag :)

Succes bij de marteldokter!
pi_118968285
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 08:59 schreef Nallie het volgende:
Mogge!

Hoop dat je je snel beter voelt An! Check wel ff welke kruidenthee, want sommige werken bij mij helemaal niet goed op mn buik!

Ik moet zo naar de mondhygienste, lekker martelen. Maar wel wat later op kunnen staan O+
Dank Nallie. Ik zweer bij dr Stuart kruidenthee van de tuinen. Drink dat altijd, ook de laatste twee dagen ging dat goed.

Succes straks!
pi_118968354
quote:
Mogge!

"Meneer wilt u even rustig blijven zitten!?"
Rustig blijven zitten? Rustig blijven zitten?!?!? Je zit met die dikke vingers en die miniatuursikkel m'n mond te molesteren!

Sterkte ^O^ Jij ook Mar!
pi_118968607
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:19 schreef V1z0R het volgende:

[..]

"Meneer wilt u even rustig blijven zitten!?"
Rustig blijven zitten? Rustig blijven zitten?!?!? Je zit met die dikke vingers en die miniatuursikkel m'n mond te molesteren!

Sterkte ^O^ Jij ook Mar!
Ja dat! Of dan zitten er drie apparaten in je smoel en dan vraagt ze hoe t gaat... uuuhhh :D
De mijne is wel een schattig meisje gelukkig, alleen die haak is minder schattig.
Naja straks zijn mn tanden weer mooi *)
  donderdag 8 november 2012 @ 09:38:42 #82
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118968730
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:32 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ja dat! Of dan zitten er drie apparaten in je smoel en dan vraagt ze hoe t gaat... uuuhhh :D
De mijne is wel een schattig meisje gelukkig, alleen die haak is minder schattig.
Naja straks zijn mn tanden weer mooi *)
Huuu ik moet ook al een tijdje weer naar de tandarts, heb ook altijd tandsteen, weet niet wat venijniger is, die haak of de gemotoriseerde haak :')

Succes!

Mar ook succes bij de bakkesbeul! Nallie en Mar straks beide weer goeie bijtertjes :Y
  donderdag 8 november 2012 @ 09:41:00 #83
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118968781
Coco gaat trouwens goei! Ze is natuurlijk gigabeurs na de keizersnede, maar zij en M. zijn helemaal happy met de mini O+

Edit: irl namen :@ :')
pi_118968801
En Saar was soms net Tard :D
  donderdag 8 november 2012 @ 09:43:50 #85
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118968844
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:41 schreef V1z0R het volgende:
En Saar was soms net Tard :D
Lolwat? :D
pi_118968845
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:41 schreef MariaEtcetera het volgende:
Coco gaat trouwens goei! Ze is natuurlijk gigabeurs na de keizersnede, maar zij en M. zijn helemaal happy met de mini O+

Goed om te horen :D
pi_118968868
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:41 schreef MariaEtcetera het volgende:

Fijn om te horen! Moest trouwens lachen om de felicitatie van jouw mister aan Coco op Facebook! _O-
pi_118968886
quote:
Mogge!

Thanks, heb het echt even helemaal omgegooid en voel me hier tot nu toe prima bij! *O*
pi_118968944
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:43 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Lolwat? :D
Grumpyface
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118968980
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:44 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Fijn om te horen! Moest trouwens lachen om de felicitatie van jouw mister aan Coco op Facebook! _O-
:o Jij speelt ook LoL?
pi_118969077
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:49 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:o Jij speelt ook LoL?
Nee :P . Maar ik snapte enigszins wat hij bedoelde te zeggen.
  donderdag 8 november 2012 @ 10:00:26 #92
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118969267
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:44 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Haha dat vindt ie vast leuk om te horen :+ :D

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:47 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Grumpyface
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I was playing with my fingers once }:| it was awful }:|

:D
pi_118969321
Tandartsen heb ik niet zo'n moeite mee, ook nog nooit gaten gehad, denk dat dat ook scheelt. Maar 1 verstandskies staat scheef, misschien dat die er ooit wel uit moet.
Flinke spierpijn vandaag, had ook nog redelijk ingehouden dacht ik. Op rare plekken, hoog tussen schouderbladen bijvoorbeeld.
pi_118969398
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 10:02 schreef the85mc het volgende:
Tandartsen heb ik niet zo'n moeite mee, ook nog nooit gaten gehad, denk dat dat ook scheelt. Maar 1 verstandskies staat scheef, misschien dat die er ooit wel uit moet.
Flinke spierpijn vandaag, had ook nog redelijk ingehouden dacht ik. Op rare plekken, hoog tussen schouderbladen bijvoorbeeld.
Mondhygieniste is wel iets anders dan een tandarts imho :)
Ik heb er ook geen moeite mee, maar het doet gewoon zeer. En achteraf voelt t alsof je een flinke klap hebt gehad :')
pi_118969531
Bij de tandarts laat ik de boel altijd zodanig platspuiten dat ik tot het eind van de dag niets Meer voel :9.

Ga ook even afspraak maken met de mondhygieniste, die van mij is nogal lief en ik vind dat nooit zo heel erg, na 2 wortelkanaalbehandelingen :D
pi_118969566
Ik ben 6 spuiten nodig wil het een beetje verdoofd zijn, daar gaat het dus al mis :{
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 10:00 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Haha dat vindt ie vast leuk om te horen :+ :D

[..]

I was playing with my fingers once }:| it was awful }:|

:D
_O-
pi_118969593
Wat is dan het verschil tussen de tandarts en de mondhygiëniste? :? Ik ga gewoon heel oldschool eens per jaar naar de tandarts voor controle en kan me niet heugen ooit bij een mondhygiëniste te zijn geweest.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_118969600
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 10:09 schreef Perruche het volgende:
Bij de tandarts laat ik de boel altijd zodanig platspuiten dat ik tot het eind van de dag niets Meer voel :9.
Ik heb vaak meer last van de prikken en halve dag kwijlen dan van het boren zelf, dus ik doe het meestal bikkel zonder verdoving 8-) (ok en heel soms moeten ze tijdens het boren stoppen en alsnog gaan verdoven omdat ze een zenuw volledig aanpakken :') ).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_118969723
Mogge!
Goed geslapen vandaag. Net een dubbele boterham pindakaas in mn mik en zo sporten :)
pi_118969766
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 10:11 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Wat is dan het verschil tussen de tandarts en de mondhygiëniste? :? Ik ga gewoon heel oldschool eens per jaar naar de tandarts voor controle en kan me niet heugen ooit bij een mondhygiëniste te zijn geweest.
Tandarts die niet verder kwam dan het HBO :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')