Er zijn diverse fietspaden door dorpen heen ook ja, die heb ik ook ergens op een lijstje staan.quote:Op woensdag 7 november 2012 18:54 schreef Peterselieman het volgende:
tussen Finkum en Hijum ligt een fietspad op de spoordijk en verder weet ik niet wat er nog aan restanten zijn
quote:AgentX op somda:
ik heb zojuist antwoord gehad van Veolia Limburg naar aanleiding van mijn restitutieverzoek van het ten onrechte afgeschreven saldo van een reisje over de Heuvellandlijn, eerder beschreven.
"Wanneer het door u verloren voorwerp bij ons terecht is zullen wij met u hierover contact opnemen."
Maar een leuke: Gemeente Roosendaal staat transport van gevaarlijke stoffen niet toe op de stamlijn, zoals in het 'Regels Borchwerf' valt te lezen...quote:Op woensdag 7 november 2012 18:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik las het ja. Onder meer De Rooy Transport zou een grote klant worden
Daarnaast is het "hinderlijk voor de buurt als er avond- en/of nachttransporten plaats vinden, inclusief rangeren op het raccordement. Deze transporten moeten beperkt worden tot de dag."quote:i. transport/vervoer van gevaarlijke stoffen over de stamlijn niet is toegestaan;
voor dat soort mensen is het volgende uitgevonden:quote:Op woensdag 7 november 2012 19:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar een leuke: Gemeente Roosendaal staat transport van gevaarlijke stoffen niet toe op de stamlijn, zoals in het 'Regels Borchwerf' valt te lezen...
[..]
Daarnaast is het "hinderlijk voor de buurt als er avond- en/of nachttransporten plaats vinden, inclusief rangeren op het raccordement. Deze transporten moeten beperkt worden tot de dag."
En een geluidsonderzoek "Om overlast voor de buurt te beperken is het wenselijk dat er geluids werende middelen worden geplaatst. Raildempers werken met deze matige snelheden beperkt, waardoor een afscheiding in hoogte wenselijk is"
Kan je eens nazoeken hoe vaak je in die periode op dat traject gereden hebt? Ik heb zo'n brief niet namelijkquote:Op woensdag 7 november 2012 19:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Wauw, moet ik alweer NS een complimentje geven! Deze brief vond ik zojuist op mijn deurmat:
[ link | afbeelding ]
Tsja, het belang van de permanente buurtbewoner is nou eenmaal groter dan dat van een eenmalige fotootjeskieker.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:09 schreef greavy het volgende:
"Om overlast voor de buurt te beperken is het wenselijk dat er geluids werende middelen worden geplaatst. Raildempers werken met deze matige snelheden beperkt, waardoor een afscheiding in hoogte wenselijk is"
Euh, ze zijn al bezig met de aanleg, maar vandaag was er een uitspraak van de rechter. Er was een zaak aangespannen dat de stamlijn niet de "juiste" route volgt ivm geluidsoverlast, maar de Raad vind zelfs in hoger beroep dat hij aangelegd mag worden (waar ze al mee bezig zijn).quote:Op woensdag 7 november 2012 19:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hoe willen ze die stamlijn laten lopen dan?
quote:4.4.4 Stamlijn
Het plangebied wordt voorzien van een stamlijn. De geluidbelasting vanwege de stamlijn is door
middel van een onderzoek bepaald. De resultaten van het uitgevoerde onderzoek zijn beschreven in
de akoestische rapportage.
Uit het onderzoek is gebleken, dat het mogelijk is om in de avondperiode 50 bakken naar en van veld
B te rijden, zonder de voorkeursgrenswaarde (Lden = 55 dB) te overschrijden. Om de geluidbelasting
van de stamlijn te reduceren kunnen maatregelen aan de spoorlijn en in de overdracht getroffen
worden.
Precies nul keerquote:Op woensdag 7 november 2012 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan je eens nazoeken hoe vaak je in die periode op dat traject gereden hebt? Ik heb zo'n brief niet namelijkWel "interessant" waar de OVC gegevens allemaal voor gebruikt worden
Dus? "Er hoeft geen geluidswal te komen"?quote:
Het Advies van de gemeente Roosendaal was van wél, maar na hoger beroep is gebleken dat het niet noodzakelijk is. Het wordt dan ook niet aangelegd als het aan ProRail ligt.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus? "Er hoeft geen geluidswal te komen"?
Wel godverdommequote:Op woensdag 7 november 2012 19:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Precies nul keerIk heb in die periode alleen Deventer-Enschede gedaan. Dus als ze OVC gegevens hiervoor 'misbruiken' doen ze het nog fout ook
-- ik heb een dalvrij abonnement, zouden ze op abonnement-type filteren? --
En aan wie ligt het?quote:Op woensdag 7 november 2012 19:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Het Advies van de gemeente Roosendaal was van wél, maar na hoger beroep is gebleken dat het niet noodzakelijk is. Het wordt dan ook niet aangelegd als het aan ProRail ligt.
Kan er even geen meer platen over vinden, helaas.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Meer pics!
Wel koel dat er nog steeds industrielijnen worden aangelegd ipv gesaneerd.
Jammer.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Kan er even geen meer platen over vinden, helaas.
Oh, WEL eerst even alles schilderen nog, 2 weken van tevorenquote:Op woensdag 7 november 2012 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, slopen kun je aan Nederlanders wel overlaten. Zodra iets half niet meer nodig lijkt te zijn.. WEG ermee
Bron: Ad V. uit Roosendaalquote:De suikerunie stopte het gebruik in 1995 en hun stamlijn werd in 2005 afgebroken.
De stamlijn voor Henk Hentzen werd in 2001 afgebroken.
Philips stopte in 2001 met het gebruik
en hun stamlijn werd tussen 2005 en 2009 afgebroken.
De fa. Löhr stopte in 2008 met gebruik van hun stamlijn langs de Bosstraat.
Ook Jan de Rijk stopte in 2008.
Er ligt nog wel een stamlijn langs de straat Borchwerf naar DHL
maar de roest en het onkruid maken duidelijk dat het wacht op betere tijden, en is in 2009 afgebroken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |