Dat zie je verkeerd. Het aanbieden van meer zitplaatsen kost veel geld (weet je wat één treinstel kost?) terwijl de capaciteit maar op een klein deel van de dag benodigd is. Daarnaast reizen veel reizigers slechts op middellange afstanden waardoor een kwartiertje staan nog te overzien is. Daarna is er meestal wel weer gestopt en een zitplaats beschikbaar. Ook probeert NS reizigers meer over de treinen te spreiden, onder andere met kortingstarieven, samenwerking met het bedrijfsleven, faciliteiten als Seats2Meet, enzovoorts.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
in de spits zitten de treinen goed gevuld omdat het te duur is om fatsoenlijke zitplaatsen te bieden in de spits (lees: de winst voor de treinbedrijven wordt dan te laag). nog een argument om dat armen vervoer gewoon uit de subsidie te gooien, het is tijdens de spits meer veevervoer dan wat ook.
het is wel een liefdadigheidsinstelling, waar ik met veel tegenzin via de belastingdienst een flinke bijdrage aan mag leveren.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd. Het aanbieden van meer zitplaatsen kost veel geld (weet je wat één treinstel kost?) terwijl de capaciteit maar op een klein deel van de dag benodigd is. Daarnaast reizen veel reizigers slechts op middellange afstanden waardoor een kwartiertje staan nog te overzien is. Daarna is er meestal wel weer gestopt en een zitplaats beschikbaar. Ook probeert NS reizigers meer over de treinen te spreiden, onder andere met kortingstarieven, samenwerking met het bedrijfsleven, faciliteiten als Seats2Meet, enzovoorts.
Uiteindelijk is het OV geen liefdadigheidsinstelling, maar zijn het bedrijven waar een balans moet worden gevonden tussen een betrouwbare dienst leveren en kostenefficiënt werken.
Trouwens, vergeet niet dat sommige treinen al aan hun maximale lengte zitten. Dit komt dan bijvoorbeeld door technische beperkingen (je kan maar 5 koplopers koppelen) of omdat de perrons niet langer zijn.
Jammer dan. Emigreer.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het is wel een liefdadigheidsinstelling, waar ik met veel tegenzin via de belastingdienst een flinke bijdrage aan mag leveren.
Jouw posts laten een moreel failliet zien. En nu?quote:Op donderdag 8 november 2012 20:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
je overige argumenten geven trouwens mooi aan hoe een belachelijk concept een trein vandaag de dag geworden is.
Volgens mij missen we het bewijs hiervan nog steeds. Dat linkje wat je net stuurde snijdt geen houtquote:Op donderdag 8 november 2012 20:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
netto levert de auto voldoende op hoor. alleen gaat een groot deel naar andere dingen dan het wegennet.
Kon je niet een nog slechtere reactie verzinnen dan dit gebazel?quote:Op donderdag 8 november 2012 20:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik hoef toch niet te betalen omdat jij dan nog eens ergens komt? ga lekker fietsen ofzo luilak. spaar je voor 1 x per jaar een leuk uitje, of je gooit je internet eruit en je kunt elke 2 maanden een leuk uitje doen.
leuk dat je een mening hebt gevonden. van mij mag je hem houdenquote:Op donderdag 8 november 2012 20:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jouw posts laten een moreel failliet zien. En nu?
onzin. dat is een gekozen afhankelijkheid.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:58 schreef Xetran het volgende:
[..]
Kon je niet een nog slechtere reactie verzinnen dan dit gebazel?Er zijn mensen afhankelijk van de trein en dat kan je niet zomaar veranderen, alleen de studenten al.
Ah, gedwongen emigratie?quote:Op donderdag 8 november 2012 20:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nee. we gaan nederland weer beter maken.
oh, maar dat ontken ik ook niet. Alle vervoersvormen kunnen gewoon niet zonder elkaar. Dat moet je wel beseffen. Hierbij kun je gewoon niet puur naar alle zichtbare kosten kijken. Er is meer dan dat en dat wordt helaas vaak vergeten.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
netto levert de auto voldoende op hoor. alleen gaat een groot deel naar andere dingen dan het wegennet.
ja. magische kosten.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
oh, maar dat ontken ik ook niet. Alle vervoersvormen kunnen gewoon niet zonder elkaar. Dat moet je wel beseffen. Hierbij kun je gewoon niet puur naar alle zichtbare kosten kijken. Er is meer dan dat en dat wordt helaas vaak vergeten.
je kunt je gelijk niet halen dus dan maar over deze boeg gooien? tjonge jonge je bent goedkoopquote:
ik denk dat het eerder andersom isquote:Op donderdag 8 november 2012 21:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je kunt je gelijk niet halen dus dan maar over deze boeg gooien? tjonge jonge je bent goedkoop
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |