abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118993295
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dan dus ook geen cent belastinggeld voor het wegennetwerk. ;)
dat levert juist geld op guppie.
pi_118993357
quote:
3s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als jij nou eens gewoon blij bent dat er openbaar vervoer bestaat. Anders zaten mensen zoals wij OOK nog op jouw duurbetaalde snelweg, met NOG langere files. Net zoals wij blij zijn dat jullie lekker op je eigen asfalt blijven rondharken en niet onze toch al overvolle treinen nodeloos komen belasten met jullie nogal corpulente ego's. Iedereen blij lijkt me ^O^
Volgens mij zouden jullie gewoon een eigen spoorwegmaatschappij oprichten als er geen OV zou bestaan.
  donderdag 8 november 2012 @ 20:38:18 #228
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118993360
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dat levert juist geld op guppie.
Bron? En dan niet "ik denk dat" maar harde cijfers.
pi_118993383
Dan vind ik dat fietsers ook belasting moeten gaan betalen :( Want zij betalen niks voor hun mooie fietspaden

Extra belasting op brood en melk! Toch een soort van fiets brandstof :P
pi_118993399
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:38 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Volgens mij zouden jullie gewoon een eigen spoorwegmaatschappij oprichten als er geen OV zou bestaan.
En waar zou je in dat geval kriebel aan hebben dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118993406
quote:
3s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als jij nou eens gewoon blij bent dat er openbaar vervoer bestaat. Anders zaten mensen zoals wij OOK nog op jouw duurbetaalde snelweg, met NOG langere files. Net zoals wij blij zijn dat jullie lekker op je eigen asfalt blijven rondharken en niet onze toch al overvolle treinen nodeloos komen belasten met jullie nogal corpulente ego's. Iedereen blij lijkt me ^O^
De rijksbijdrage voor het openbaar vervoer is in Nederland een subsidie voor vervoersautoriteiten om stads- en streekvervoer en OV te water onder de kostprijs en met een groter aanbod te kunnen aanbieden aan haar burgers. Zonder deze rijksbijdrage zou het stads- en streekvervoer duurder zijn en/of alleen te vinden in grotere steden. In 2004 betaalde rijksoverheid in totaal zo'n 1,08 miljard euro aan de 19 vervoersautoriteiten. Daarmee wordt zo'n 63% van de totale kosten van het stads- en streekvervoer door de overheid betaald.

Nee hoor kom er maar gewoon bij op de weg. Geen subsidie op het openbaar vervoer en er blijft genoeg over van de opbrengsten van benzine accijns etc om betere wegencapaciteit aan te leggen ^O^
pi_118993451
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En waar zou je in dat geval kriebel aan hebben dan? :?
Ho ho, ik heb nergens kriebel aan. It wasn't me!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 20:40:07 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118993467
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dat levert juist geld op guppie.
je vergeet de inkomsten en uitgaven van elkaar te scheiden
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 november 2012 @ 20:40:25 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118993485
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

De rijksbijdrage voor het openbaar vervoer is in Nederland een subsidie voor vervoersautoriteiten om stads- en streekvervoer en OV te water onder de kostprijs en met een groter aanbod te kunnen aanbieden aan haar burgers. Zonder deze rijksbijdrage zou het stads- en streekvervoer duurder zijn en/of alleen te vinden in grotere steden. In 2004 betaalde rijksoverheid in totaal zo'n 1,08 miljard euro aan de 19 vervoersautoriteiten. Daarmee wordt zo'n 63% van de totale kosten van het stads- en streekvervoer door de overheid betaald.
En de landelijke overheid geeft jaarlijks ongeveer 2 miljard euro aan ProRail om de spoorweginfrastructuur te onderhouden. Aan de andere kant: NS keert wel jaarlijks dividend uit, 2 jaar terug bedroeg dat een superdividend van een paar miljard euro...
quote:
Nee hoor kom er maar gewoon bij op de weg. Geen subsidie op het openbaar vervoer en er blijft genoeg over van de opbrengsten van benzine accijns etc om betere wegencapaciteit aan te leggen ^O^
Jij wil dat de dagelijkse 1,2 miljoen treinreizigers op het wegennet erbij komen? :')
pi_118993534
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron? En dan niet "ik denk dat" maar harde cijfers.
http://www.autoblog.nl/ar(...)e-melkkoe-van-europa
pi_118993588
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

En de landelijke overheid geeft jaarlijks ongeveer 2 miljard euro aan ProRail om de spoorweginfrastructuur te onderhouden. Aan de andere kant: NS keert wel jaarlijks dividend uit, 2 jaar terug bedroeg dat een superdividend van een paar miljard euro...

[..]

Jij wil dat de dagelijkse 1,2 miljoen treinreizigers op het wegennet erbij komen? :')
dat gebeurt niet. meer thuiswerken, dichter bij werk wonen etc zijn allemaal alternatieven die worden tegengehouden door veel te goedkoop - gesubsidieerd immers! - openbaar vervoer.
pi_118993597
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:40 schreef James1988 het volgende:

Jij wil dat de dagelijkse 1,2 miljoen treinreizigers op het wegennet erbij komen? :')
Ja want die brengen genoeg accijns op om elk polderweggetje dubbel vierbaans aan te leggen en de rest van het land ook te asfalteren :Y Drie lagen dik als het kan :D En fuk het milieu weetje :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 november 2012 @ 20:43:48 #238
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118993694
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dat gebeurt niet. meer thuiswerken, dichter bij werk wonen etc zijn allemaal alternatieven die worden tegengehouden door veel te goedkoop - gesubsidieerd immers! - openbaar vervoer.
Dus een verpleegster kan jouw behandeling in een ziekenhuis ook wel vanuit haar luie stoel aanbieden? En de fabrieksmedewerker kan z'n taken ook wel vanuit z'n schuurtje uitvoeren? Cool :s)
pi_118993707
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dat gebeurt niet. meer thuiswerken, dichter bij werk wonen etc zijn allemaal alternatieven die worden tegengehouden door veel te goedkoop - gesubsidieerd immers! - openbaar vervoer.
Ja hoor, tuurlijk. Weet je, Het hele OV is een linkse hobby *O*

Laat ook maar :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118993750
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja want die brengen genoeg accijns op om elk polderweggetje dubbel vierbaans aan te leggen en de rest van het land ook te asfalteren :Y Drie lagen dik als het kan :D En fuk het milieu weetje :')
waar komt het idee vandaan dat treinen goed zijn voor het milieu? rijden ze tegenwoordig op lucht?
  donderdag 8 november 2012 @ 20:45:18 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118993782
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

waar komt het idee vandaan dat treinen goed zijn voor het milieu? rijden ze tegenwoordig op lucht?
Nee, maar of er nou 1 of 2000 reizigers in zitten, de uitstoot wordt er niet significant meer door. Het verschil tussen 1 en 2000 auto's daarentegen...
pi_118993798
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dus een verpleegster kan jouw behandeling in een ziekenhuis ook wel vanuit haar luie stoel aanbieden? En de fabrieksmedewerker kan z'n taken ook wel vanuit z'n schuurtje uitvoeren? Cool :s)
alsof jij alles kan overzien. maar een nieuw evenwicht komt er vanzelf. een verpleegster kan prima in de buurt van een ziekenhuis gaan wonen, en fabrieken staan meestal ook niet op de duurste plekken van het land.
pi_118993843
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee, maar of er nou 1 of 2000 reizigers in zitten, de uitstoot wordt er niet significant meer door. Het verschil tussen 1 en 2000 auto's daarentegen...
dat komt omdat als er maar 1 reiziger inzit de uitstoot al belachelijk hoog is. gemiddeld genomen mag je blij zijn als je een trein met halve bezetting rijdt.
  donderdag 8 november 2012 @ 20:50:20 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118994056
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dat komt omdat als er maar 1 reiziger inzit de uitstoot al belachelijk hoog is. gemiddeld genomen mag je blij zijn als je een trein met halve bezetting rijdt.
De gemiddelde bezetting van een NSR-trein buiten de spits is 29%. Dat is niet bijzonder hoog (daarom probeert NS die stoelen ook te vullen met bijvoorbeeld de Spoordeelwinkel), maar in de spits zitten de meeste treinen echt goed gevuld. Al die reizigers in auto's stoppen zou een verkeersinfarct veroorzaken.

Tevens, de meeste treinen rijden op elektriciteit en dat kun je overal vandaan halen. In België hebben ze zonnepanelen op de HSL-tunnel bij Antwerpen gelegd, de energie die daarmee wordt gewonnen wordt teruggeleverd aan het net. En ook in Nederland zijn we bezig met energie-efficiëntie: machinisten zetten eerder de tractie uit en treinen kunnen elektriciteit terugleveren aan het netwerk zodat treinen die in de buurt zijn deze kunnen hergebruiken.
pi_118994146
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

De gemiddelde bezetting van een NSR-trein buiten de spits is 29%. Dat is niet bijzonder hoog (daarom probeert NS die stoelen ook te vullen met bijvoorbeeld de Spoordeelwinkel), maar in de spits zitten de meeste treinen echt goed gevuld. Al die reizigers in auto's stoppen zou een verkeersinfarct veroorzaken.

Tevens, de meeste treinen rijden op elektriciteit en dat kun je overal vandaan halen. In België hebben ze zonnepanelen op de HSL-tunnel bij Antwerpen gelegd, de energie die daarmee wordt gewonnen wordt teruggeleverd aan het net. En ook in Nederland zijn we bezig met energie-efficiëntie: machinisten zetten eerder de tractie uit en treinen kunnen elektriciteit terugleveren aan het netwerk zodat treinen die in de buurt zijn deze kunnen hergebruiken.
in de spits zitten de treinen goed gevuld omdat het te duur is om fatsoenlijke zitplaatsen te bieden in de spits (lees: de winst voor de treinbedrijven wordt dan te laag). nog een argument om dat armen vervoer gewoon uit de subsidie te gooien, het is tijdens de spits meer veevervoer dan wat ook.
pi_118994220
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

De gemiddelde bezetting van een NSR-trein buiten de spits is 29%. Dat is niet bijzonder hoog (daarom probeert NS die stoelen ook te vullen met bijvoorbeeld de Spoordeelwinkel), maar in de spits zitten de meeste treinen echt goed gevuld. Al die reizigers in auto's stoppen zou een verkeersinfarct veroorzaken.

Tevens, de meeste treinen rijden op elektriciteit en dat kun je overal vandaan halen. In België hebben ze zonnepanelen op de HSL-tunnel bij Antwerpen gelegd, de energie die daarmee wordt gewonnen wordt teruggeleverd aan het net. En ook in Nederland zijn we bezig met energie-efficiëntie: machinisten zetten eerder de tractie uit en treinen kunnen elektriciteit terugleveren aan het netwerk zodat treinen die in de buurt zijn deze kunnen hergebruiken.
het is gewoon een belachelijk achterhaald idee om zoveel ton metaal over een rails te laten lopen, even op snelheid te laten komen en dan weer af te remmen. google cars oid, zoiets gaat het worden komende jaren. treinen hebben hun langste tijd gehad.
pi_118994248
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

in de spits zitten de treinen goed gevuld omdat het te duur is om fatsoenlijke zitplaatsen te bieden in de spits (lees: de winst voor de treinbedrijven wordt dan te laag). nog een argument om dat armen vervoer gewoon uit de subsidie te gooien, het is tijdens de spits meer veevervoer dan wat ook.
En wat moeten mensen zoals bijvoorbeeld ons dan? Wij hebben nog nooit een auto gehad en met de trein kom je nog eens ergens.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

het is gewoon een belachelijk achterhaald idee om zoveel ton metaal over een rails te laten lopen, even op snelheid te laten komen en dan weer af te remmen. google cars oid, zoiets gaat het worden komende jaren. treinen hebben hun langste tijd gehad.
Ja, dat doe je in de auto nooit wou je zeggen.
pi_118994308
quote:
7s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:53 schreef Xetran het volgende:

[..]

En wat moeten mensen zoals bijvoorbeeld ons dan? Wij hebben nog nooit een auto gehad en met de trein kom je nog eens ergens.
ik hoef toch niet te betalen omdat jij dan nog eens ergens komt? ga lekker fietsen ofzo luilak. spaar je voor 1 x per jaar een leuk uitje, of je gooit je internet eruit en je kunt elke 2 maanden een leuk uitje doen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 20:54:34 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118994310
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

in de spits zitten de treinen goed gevuld omdat het te duur is om fatsoenlijke zitplaatsen te bieden in de spits (lees: de winst voor de treinbedrijven wordt dan te laag). nog een argument om dat armen vervoer gewoon uit de subsidie te gooien, het is tijdens de spits meer veevervoer dan wat ook.
in de spits staan de wegen vol omdat het te duur is om voor iedere auto een eigen asfaltstrook aan te leggen :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118994364
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in de spits staan de wegen vol omdat het te duur is om voor iedere auto een eigen asfaltstrook aan te leggen :+
netto levert de auto voldoende op hoor. alleen gaat een groot deel naar andere dingen dan het wegennet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')