Op woensdag 7 november 2012 09:08 schreef B.ertha het volgende:Ik wil nog even terugkomen op Majo's vraag van gisteren over OUD en over haar reactie op PS:
Majo, jij hebt vaak een uitgesproken mening. Dat is niet erg, ik kan dat wel waarderen. Echter, als jij ergens met passie achter staat (of tegen bent) dan lijkt het soms wel alsof jij niet begrijpt / het niet in je opkomt dat anderen het anders zien of zelfs gewoon geen behoefte hebben aan een standpunt. Dit resulteert dan vaak in een van twee scenarios:
* Iemand reageert met een tegenstrijdig standpunt (of dat nu vurig is of matig) en jij gaat daar vol tegenin om die persoon van jouw standpunt te overtuigen. Die persoon doet daar dan (uiteraard) nog een schepje bovenop om boven je 'volume' uit te komen en zo escaleert de boel.
* Iemand reageert lauw, ongeïnteresseerd of wel geïnteresseerd maar niet vurig genoeg naar jouw zin. Jij gaat zó op in je passie voor dat onderwerp dat jij dit niet wilt/kunt begrijpen en die persoon er koste van kost van wilt overtuigen dat het wel belangrijk is. Lovenswaardig misschien dat je je standpunt wilt delen, maar dit kan heel badinerend overkomen ("Hoezo ben je hier niet helemaal wild van? Van alle mensen zou jíj hier toch lyrisch over moeten zijn?")
Veel mensen waarderen dat je ideologisch bent en passie hebt voor je interesses en daar kun jij dan ook lekker tegen los. Er zijn echter ook mensen die daar een beetje allergisch voor zijn en die jaag jij soms iets te makkelijk tegen je in het harnas.
Ik zeg dit niet om ruzie aan te wakkeren, ik wil je alleen duidelijk maken dat mensen soms niet alleen je standpunt, maar ook je passie/vurigheid niet delen en dat het niet altijd zin heeft om hier tegenin te gaan

Doe er je voordeel mee, of niet natuurlijk

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Op woensdag 7 november 2012 12:21 schreef MaJo het volgende:B.ertha goeie analyse en ik word er zeker niet boos over

maar wat soemp ook zei, het was echt een onaardige reactie. En ik kan misschien wat te gepassioneerd zijn af en toe maar ik zal nooit mensen belachelijk maken om iets wat ze leuk vinden, dat vind ik gewoon heel onaardig

Overigens is het heel wat dat ik online van me afbijt, in het dagelijkse leven laat ik veel te veel over me heen lopen. Het steekt dan wel een beetje om steeds aangevallen te worden

En het ligt ook wel aan het topic hoor (je bedoelt Gezond Slank ipv OUD

), die meiden reageren vaak zo kortaf, ik vind dat vaak echt onaardig.
Ik voelde me gister wel een beetje aangevallen inderdaad en ben lij dat . dat ook zo zag

Al helemaal toen je zo triomfantelijk kwam melden dat Obama idd in Chicago was, vond het al in al best denigrerend overkomen, maar heb maar gewoon mijn schouders opgehaald en een kop thee gezet

quote:
BMI is echt grootse quatsch. Echt. Neemt lichaamsbouw e.d. totaal niet in consideration. Volgens de BMI index heb ik ook overgewicht, niet eens op de grens ofzo.