Ow ik had altijd begrepen van de scheefhuurders alhier dat wbv geen subsidie slurpers zouden zijn en als ze dan toch iets krijgen zouden we het niet als subsidie moeten beschouwen. Maar de renteaftrek die kopers krijgen is toch echt een heel duidelijke subsidie.quote:Op maandag 12 november 2012 08:52 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
ik vond dit stukje nog veel hemeltergender
[..]
Hoeveel subsidie zit er wel niet op?
quote:Doelgroep verhuurderheffing
De maatregel geldt alleen voor:
verhuurders van woningen waarvan de huur lager is dan de grens voor de huurtoeslag (gereguleerde sector). In 2012 is die grens ¤ 664,66;
verhuurders die meer dan 10 woningen verhuren in de gereguleerde sector
daar geloof ik niks van, misschien dat ze één dezer dagen een deel van areaal wel uit de corporatie gaan halen, of afstoten aan een (buitenlandse) investeerder om de overheid duidelijk te maken wat het alternatief is, dat zou best kunnen.quote:Op maandag 12 november 2012 08:59 schreef HD9 het volgende:
het is gewoon oorlog tussen de overheid en de corporaties, die dachten dat ze commerciele bedrijven zijn en de overheid wil wat van hun gigantische vermogens afromen, de hutten die leegkomen worden hier meteen verkocht, dan kan de overheid er niet bij
Die corporaties verzinnen allerlei trucs om die belastingen te ontlopen, alsof ze commerciele bedrijven zijn, en de overheid is pislink
Nog 2.500.000 woningen te gaan, de corporaties gaan haast maken nu
[..]
hier worden flats en woningen die leeg komen verkocht, ook aan huurders kopen met terugkoop garantie.quote:Op maandag 12 november 2012 09:04 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
daar geloof ik niks van, misschien dat ze één dezer dagen een deel van areaal wel uit de corporatie gaan halen, of afstoten aan een (buitenlandse) investeerder om de overheid duidelijk te maken wat het alternatief is, dat zou best kunnen.
ah, doe eens een linkjequote:Op maandag 12 november 2012 09:07 schreef HD9 het volgende:
[..]
hier worden flats en woningen die leeg komen verkocht, ook aan huurders kopen met terugkoop garantie.
ook gaat men slopen en herbouw doen en een deel koop en een deel huur, allemaal 6 kamer en 5 kamer flats en dat worden twee kamers en studios
wel 5 keer zoveel eenheden als er stond
Met parkeren onder de flat
https://dl.dropbox.com/u/30076323/763_groot.jpgquote:
quote:Overdracht
Vraagprijs ¤ 72.750 v.o.n.
Kan ik dit huis betalen?
Oorspronkelijke vraagprijs ¤ 85.000 v.o.n.
Aangeboden sinds 4 maanden
Ziet eruit als een (leegstaand) kantoorpand. Een van de velen, waarom in godsnaam dit soort shit nog bouwen.?quote:Op maandag 12 november 2012 09:16 schreef HD9 het volgende:
[..]
https://dl.dropbox.com/u/30076323/763_groot.jpg
https://dl.dropbox.com/u/30076323/767_grotere.jpg
70.000 VON 32- 40 m2
[..]
Was ook een oud kantoorpandquote:Op maandag 12 november 2012 09:38 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Ziet eruit als een (leegstaand) kantoorpand. Een van de velen, waarom in godsnaam dit soort shit nog bouwen.?
Ik zie eigenlijk meer in grote gezins woningen waar meerdere generaties samenwonen.quote:Op maandag 12 november 2012 09:40 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Was ook een oud kantoorpand
Ik zal de prijslijst hier niet posten, maar de kamer van 32m2 is 89.750 incl. omzetbelasting
Ga je naar de genoemde 50m2 tik je daar 131.375 euro voor af
Dit alles excl. financieringsrente
En zonder keuken trouwens, en mij is niet helemaal duidelijk of dat ook geldt voor het sanitair
Wordt gepositioneerd als alternatief voor op kamers gaan, en waar je dat voor de kleinste varianten nog met droge ogen kunt zeggen, lijkt me dat voor de duurdere toch maar zo zo. Daar kun je in de nabijgelegen studentenstad ook wel wat voor vinden hoor, dat lijkt me ook een stuk waardevaster.
HD9 heeft wel een punt in de zin dat de traditionele woonvormen zullen wijzigen, zaken zoals woningdelen en dit soort studios zullen acceptbeler worden als compromis. En voor investeerder/verhuuders kan het meer opleveren.
Als oudere zou ik niet snel kiezen om op een industrie/kantorenterrein te gaan wonen, overigens.
1/3 zou verkocht zijn, en het staat nog niet zo lang in de verkoop zou meen ik te begrijpen (sinds medio juli, wat ivm vakantie de facto sinds september is)quote:Op maandag 12 november 2012 09:45 schreef Tikbalang het volgende:
Dat is dus veel te duur en prijzen van voor de bubble. Dan zou 100m2 262k moeten zijn. En laten huizen voor de prijzen dus echt niet de deur uitgaan. beetje omrekenen naar m2 prijs zou niet verkeerd zijn. Ik zou voor een kot van 50m2 niet meer dan 100k neerleggen.
En als je 2000 vierkante meter koopt zijn de prijzen lager, iets wat totaal niet past in het zogenaamde schaarsteprietpraatje.quote:Op zondag 11 november 2012 22:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zozo... Van gemiddeld 400 naar 360... Dat scheelt toch al gauw 4000 per 100m2. Ja, dat zal hem worden.
Helemaal eensquote:Op maandag 12 november 2012 09:47 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk meer in grote gezins woningen waar meerdere generaties samenwonen.
Waar zorg onbetaalbaarder wordt, moet je overgaan op mantelzorg. Heel normaal in veel landen.
Neen, ik ben gewoon behulpzaamquote:Op maandag 12 november 2012 09:50 schreef Terrorizer het volgende:
Wie zijn nou MichealHD9 en HD9, zijn jullie nou dezelfde personen?
Jullie geven antwoord op elkaar's links.
An sich is dat toch logisch, afnemend grensnut?quote:Op maandag 12 november 2012 09:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En als je 2000 vierkante meter koopt zijn de prijzen lager, iets wat totaal niet past in het zogenaamde schaarsteprietpraatje.
Maar waarom post je hier niet de link van de appartemten die je wilt bespreken waar je eigenlijk eerst ouderen in situeerde, maar nu eigenlijk weer iets anders aan het beweren bent/ je verhaal weer aan het bijstellen bent.quote:Op maandag 12 november 2012 10:36 schreef HD9 het volgende:
ouderen zijn veel in het buitenland en zoeken soms een plek / studio om toch iets hier te hebben en dan hoeft dat helemaal niet groot te zijn, iets om op terug te vallen zeg maar
om dat het niet terzake doet, er zijn talloze van zulke projecten in het land,quote:Op maandag 12 november 2012 10:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar waarom post je hier niet de link van de appartemten die je wilt bespreken waar je eigenlijk eerst ouderen in situeerde, maar nu eigenlijk weer iets anders aan het beweren bent/ je verhaal weer aan het bijstellen bent.
Niet volgens funda dan is het er maar 12.quote:Op maandag 12 november 2012 10:43 schreef HD9 het volgende:
[..]
om dat het niet terzake doet, er zijn talloze van zulke projecten in het land,
En als je op het linkje op funda klikt en op de projectsite kijkt, tegen hele andere condities en prijzen dan hier wordt voorgespiegeld. En zijn je vragen over de ligging ook beantwoord? De horrorquote:Op maandag 12 november 2012 10:44 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Niet volgens funda dan is het er maar 1.
Tuurlijk doet dat terzake als je hier plaatjes post om de discussie op gang te brengen en verkeerde prijzen neerzet, geeft het aan dat je de discussie graag wil verdraaien door leugens en bedrog.quote:Op maandag 12 november 2012 10:43 schreef HD9 het volgende:
[..]
om dat het niet terzake doet, er zijn talloze van zulke projecten in het land,
maaar een flatje van 30m2 is dan al groot zat , als je maar makkelijk in en uit kan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |