quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:15 schreef Your_mother_in_law het volgende:
[..]
45 dagen weg, waarvan 35 fietsend doorbrengen (50km per dag ongeveer).
Zo'n gemiddeld budget van 40 euro per dag is 1800 + 800 aan vliegtickets, 150 onvoorzien, reken ongeveer 2750 voor heel vakantie.
Damn, dat is wel erg veel geld man.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:15 schreef Your_mother_in_law het volgende:
[..]
Ga mee, ik kan wel een partner gebruiken
Ja ik vind niet erg om alleen te gaan, ben nu paar keer met maten gegaan, maar die zitten meer in de cheape- vakanties, waar ik deze zomer ff geen zin in heb.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
[..]
Damn, dat is wel erg veel geld man.Dat heb ik nu zo 1-2-3 niet klaarliggen. Als ik het tegen die tijd wel heb, dan kom ik sowieso mee.
Op zich wel tof ook dat je alleen gaat, als ik niet meega dan hahaha. Ik las eergisteren nog een artikel over de 12 redenen waarom je eens alleen zou gereisd zou moeten hebben.
Kan ik mij voorstellen man. Hoewel zulke vakanties ook leuk zijn; biedt het weinig.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:55 schreef Your_mother_in_law het volgende:
[..]
Ja ik vind niet erg om alleen te gaan, ben nu paar keer met maten gegaan, maar die zitten meer in de cheape- vakanties, waar ik deze zomer ff geen zin in heb.
Overigens is 40 euro per dag redelijk ruim gerekend, voor 1 persoon en beetje naar mijn standaard. Als je met 2 man naar Cuba gaat wordt het al snel 25 - 30 euro per dag, aangezien accommodatie daar niet per man betaalt, maar gewoon voor de accommodatie zelf
quote:Op maandag 20 januari 2014 18:51 schreef zyx1981 het volgende:
Bijzonderleuke actie.Wie doet er mee mensen?! Bijtjes zijn een erg belangrijke schakel in onze voedselproductie. De laatste jaren krijgen imkers meer en meer tegenslagen. Het soort vandalisme zoals wat bovengenoemde imker is overkomen, blijft echter te bizar voor woorden. Bijen in het water gegooid... en met vuurwerk bestookt. Wie doet nu zo iets?
Daarom is het een mooi gebaar als Fok!kers die man een camerasysteem kunnen bezorgen.Met een camera bij zijn bijen is het voor die imker weer: "Don't worry, bee happy!"
Huh? Hoe is dit relevant lol?quote:Op maandag 20 januari 2014 19:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Is dit iets voor iemand hier?
Supertoffe actie
F&F / Imker Bos helpen aan vuurwerkvrije bijen
Zoals een donateur van deze actie elders af schreef:
[..]
idd want dankzij een camera komen er meer bijen?quote:Op maandag 20 januari 2014 19:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Is dit iets voor iemand hier?
Supertoffe actie
F&F / Imker Bos helpen aan vuurwerkvrije bijen
Zoals een donateur van deze actie elders af schreef:
[..]
Ik las ook laatst zo'n soort artikel: http://thoughtcatalog.com(...)t-once-in-your-life/ Link eens die van jouquote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
[..]
Damn, dat is wel erg veel geld man.Dat heb ik nu zo 1-2-3 niet klaarliggen. Als ik het tegen die tijd wel heb, dan kom ik sowieso mee.
Op zich wel tof ook dat je alleen gaat, als ik niet meega dan hahaha. Ik las eergisteren nog een artikel over de 12 redenen waarom je eens alleen zou gereisd zou moeten hebben.
Haha, dat is hem ja. Geen 12, maar 7 dus. Mooi artikel vind ik. Het is jammer dat mooie reizen maken vaak gepaard gaat met veel geld. Maar je kan het ook super cheap doen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:17 schreef Mirel het volgende:
[..]
Ik las ook laatst zo'n soort artikel: http://thoughtcatalog.com(...)t-once-in-your-life/ Link eens die van jou
Alleen reizen is iets wat ik al mijn Nederlandse vrienden zien doen. Ik ben benieuwd of het onder onze volkeren gezien wordt als iets gewoons of iets wat je echt een keer moet doen. Hoe is dat bij jullie?
Overigens durf ik niet érg ambitieus te zijn en wil ik voorlopig een keertje in m'n eentje naar Barcelona voor een paar dagen, en weer terug naar m'n Utrecht <3
Nee okquote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Haha, dat is hem ja. Geen 12, maar 7 dus. Mooi artikel vind ik. Het is jammer dat mooie reizen maken vaak gepaard gaat met veel geld. Maar je kan het ook super cheap doen.
Volgens mij is het erg relatief hoor. Ik denk dat je het bij ons niet zoveel ziet puur vanwege dat gedoe met visums en zo, maar ikzelf zou heel graag de wereld rond willen reizen. Het is denk ik te makkelijk om het over één kant te scheren zoals met vele dingen. Ik denk ook niet dat het echt iets Nederlands is.
Naar mijn mening leven de mensen bij ons sowieso in een vacuümwereld of zo.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:27 schreef Mirel het volgende:
[..]
Nee okMaar ik merk altijd als ik bepaalde dingen bespreek met m'n vrienden dat dat leuk is en iedereen vindt hetzelfde, en dit soort dingen snappen m'n neefjes of gewoon de hele familie niet. Het alleen reizen, of een meerdaags festival bezoeken. Dan vraag ik me af waarom ze daar nooit enthousiast over klinken
Overigens kan je met hostels, liften of ryanair vrij wat besparenMoet je wel goed kunnen plannen, iets wat ik niet kan en tegenwoordig hulp van moet krijgen om me te helpen afstuderen
![]()
Nog 5 maaaaaaaaanden en dan staat de wereld voor me open
Dat is de spirit brate. Gewoon doorgaan.quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:42 schreef Mirel het volgende:
Interessant. Van mijn neefjes nadert niemand momenteel de afstudeerfase, wel weet ik van 2 die een aantal keren begonnen en stopten met HBO opleidingen, en eentje zit nu in z'n propedeuse en ondervindt ook moeilijkheden. Ben benieuwd of zal blijken dat ze uiteindelijk dezelfde soort problemen hebben. Bij mij kwamen de moeilijkheden pas bij het afstuderen. Ik heb het 2x geprobeerd, bij een zitting anderhalve maand voor het afstuderen ging het bij beide keren fout. Ik zou al in juni klaar moeten zijnAch ja, ik kom er wel, al duurt het 10 jaar, ik ga niet stoppen
Als je alles samenrekent per dag, OV is daar spotgoedkoop, het eten ook mits je niet in die westers- georienteerde restaurants gaat eten maar gewoon zelf naar supermarkt gaat. Verder slaap je in de werelberoemde ''soba'', van de oude vrouwtjes op het station. Verder houd je dan nog wat geld over voor biertje hier of daar, en als je paar dagen wat goedkoper leeft heb je geld over om een keer een jetski te huren o.i.d.quote:Op woensdag 22 januari 2014 02:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Haha, geloof het of niet, maar ik heb die site van Matt maanden terug al gebookmarked voor wanneer ik een keer zo'n reis wil maken.Volgens mij heeft hij een reddit AMA gedaan of zo, vandaar.
Ga beide boeken zeker eens lezen.
¤ 40,- geef je dan uit aan wat allemaal?
Die programma's bestaan wel, maar vind ik zelf niet zo heel erg fijn. Zoek gewoon op 'to-do desktop' oid.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:41 schreef Mirel het volgende:
Ik heb ook tig apps en manieren van plannen geprobeerd. Het probleem is dat ik er nooit in kijk. Ik wil eigenlijk gewoon iets wat op m'n desktop staat als een widget, dan zie ik het in ieder geval minstens 1x per dag.
Interessante boeken, ga ze misschien ook kopen. Ik heb ook idd het idee van, dat kost bakken met geld.
Klinkt goed, en sowieso jetski.quote:Op zondag 26 januari 2014 10:45 schreef Your_mother_in_law het volgende:
[..]
Als je alles samenrekent per dag, OV is daar spotgoedkoop, het eten ook mits je niet in die westers- georienteerde restaurants gaat eten maar gewoon zelf naar supermarkt gaat. Verder slaap je in de werelberoemde ''soba'', van de oude vrouwtjes op het station. Verder houd je dan nog wat geld over voor biertje hier of daar, en als je paar dagen wat goedkoper leeft heb je geld over om een keer een jetski te huren o.i.d.
Het is als je er over nadenkt goed te doen
Wat bedoel je dat het weinig bied?quote:Op zondag 19 januari 2014 17:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Kan ik mij voorstellen man. Hoewel zulke vakanties ook leuk zijn; biedt het weinig.
Nou, de keer dat ik met mijn vrienden op vakantie ging (Lloret) was het voornamelijk drinken, pizza eten en uitgaan.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:39 schreef Mirel het volgende:
[..]
Wat bedoel je dat het weinig bied?
Vond overigens nog wat muziek voor je![]()
Ja, goeie vrienden hebben! Met een handje vol besties naar Cuba lijkt me prima, Havana bijv. heeft genoeg cultuur te bieden. Meer dan zo'n badplaats (dorpje eigenlijk?) waar tienduizenden apen op afkomen om de hele vakantie te zuipenquote:Op zondag 26 januari 2014 21:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nou, de keer dat ik met mijn vrienden op vakantie ging (Lloret) was het voornamelijk drinken, pizza eten en uitgaan.Niet zo avontuurlijk en experience based dus. Maar dat kan ook aan de soort vrienden liggen lol.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |