abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135656299
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 21:15 schreef Your_mother_in_law het volgende:

[..]

45 dagen weg, waarvan 35 fietsend doorbrengen (50km per dag ongeveer).
Zo'n gemiddeld budget van 40 euro per dag is 1800 + 800 aan vliegtickets, 150 onvoorzien, reken ongeveer 2750 voor heel vakantie.
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 21:15 schreef Your_mother_in_law het volgende:

[..]

Ga mee, ik kan wel een partner gebruiken :P
Damn, dat is wel erg veel geld man. :P Dat heb ik nu zo 1-2-3 niet klaarliggen. Als ik het tegen die tijd wel heb, dan kom ik sowieso mee. _O_

Op zich wel tof ook dat je alleen gaat, als ik niet meega dan hahaha. Ik las eergisteren nog een artikel over de 12 redenen waarom je eens alleen zou gereisd zou moeten hebben.
If not now, then when.
pi_135656610
Wat is deze.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_135656676
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 21:41 schreef Curlbrah het volgende:
Wat is deze.
?
If not now, then when.
pi_135661785
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 21:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

[..]

Damn, dat is wel erg veel geld man. :P Dat heb ik nu zo 1-2-3 niet klaarliggen. Als ik het tegen die tijd wel heb, dan kom ik sowieso mee. _O_

Op zich wel tof ook dat je alleen gaat, als ik niet meega dan hahaha. Ik las eergisteren nog een artikel over de 12 redenen waarom je eens alleen zou gereisd zou moeten hebben.
Ja ik vind niet erg om alleen te gaan, ben nu paar keer met maten gegaan, maar die zitten meer in de cheape- vakanties, waar ik deze zomer ff geen zin in heb.

Overigens is 40 euro per dag redelijk ruim gerekend, voor 1 persoon en beetje naar mijn standaard. Als je met 2 man naar Cuba gaat wordt het al snel 25 - 30 euro per dag, aangezien accommodatie daar niet per man betaalt, maar gewoon voor de accommodatie zelf :)
Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
pi_135682618
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 23:55 schreef Your_mother_in_law het volgende:

[..]

Ja ik vind niet erg om alleen te gaan, ben nu paar keer met maten gegaan, maar die zitten meer in de cheape- vakanties, waar ik deze zomer ff geen zin in heb.

Overigens is 40 euro per dag redelijk ruim gerekend, voor 1 persoon en beetje naar mijn standaard. Als je met 2 man naar Cuba gaat wordt het al snel 25 - 30 euro per dag, aangezien accommodatie daar niet per man betaalt, maar gewoon voor de accommodatie zelf :)
Kan ik mij voorstellen man. Hoewel zulke vakanties ook leuk zijn; biedt het weinig.
If not now, then when.
  maandag 20 januari 2014 @ 19:17:09 #156
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135729815
Is dit iets voor iemand hier?

Supertoffe actie

F&F / Imker Bos helpen aan vuurwerkvrije bijen

Zoals een donateur van deze actie elders af schreef:

quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2014 18:51 schreef zyx1981 het volgende:
Bijzonderleuke actie. *O* Wie doet er mee mensen?! Bijtjes zijn een erg belangrijke schakel in onze voedselproductie. De laatste jaren krijgen imkers meer en meer tegenslagen. Het soort vandalisme zoals wat bovengenoemde imker is overkomen, blijft echter te bizar voor woorden. Bijen in het water gegooid... en met vuurwerk bestookt. Wie doet nu zo iets? :'(

Daarom is het een mooi gebaar als Fok!kers die man een camerasysteem kunnen bezorgen. *O* Met een camera bij zijn bijen is het voor die imker weer: "Don't worry, bee happy!" _O_
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_135782885
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

Supertoffe actie

[..]

Huh? Hoe is dit relevant lol?
If not now, then when.
pi_135783728
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

Supertoffe actie

[..]

idd want dankzij een camera komen er meer bijen?
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:17:23 #159
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_135783767
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 21:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

[..]

Ik las ook laatst zo'n soort artikel: http://thoughtcatalog.com(...)t-once-in-your-life/ Link eens die van jou :)

Alleen reizen is iets wat ik al mijn Nederlandse vrienden zien doen. Ik ben benieuwd of het onder onze volkeren gezien wordt als iets gewoons of iets wat je echt een keer moet doen. Hoe is dat bij jullie?

Overigens durf ik niet érg ambitieus te zijn en wil ik voorlopig een keertje in m'n eentje naar Barcelona voor een paar dagen, en weer terug naar m'n Utrecht <3
When all else fails, you always have delusion.
pi_135783972
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:17 schreef Mirel het volgende:

[..]

Ik las ook laatst zo'n soort artikel: http://thoughtcatalog.com(...)t-once-in-your-life/ Link eens die van jou :)

Alleen reizen is iets wat ik al mijn Nederlandse vrienden zien doen. Ik ben benieuwd of het onder onze volkeren gezien wordt als iets gewoons of iets wat je echt een keer moet doen. Hoe is dat bij jullie?

Overigens durf ik niet érg ambitieus te zijn en wil ik voorlopig een keertje in m'n eentje naar Barcelona voor een paar dagen, en weer terug naar m'n Utrecht <3
Haha, dat is hem ja. Geen 12, maar 7 dus. Mooi artikel vind ik. Het is jammer dat mooie reizen maken vaak gepaard gaat met veel geld. Maar je kan het ook super cheap doen.

Volgens mij is het erg relatief hoor. Ik denk dat je het bij ons niet zoveel ziet puur vanwege dat gedoe met visums en zo, maar ikzelf zou heel graag de wereld rond willen reizen. Het is denk ik te makkelijk om het over één kant te scheren zoals met vele dingen. Ik denk ook niet dat het echt iets Nederlands is.
If not now, then when.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:27:46 #161
87680 Mirel
pi_135784325
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Haha, dat is hem ja. Geen 12, maar 7 dus. Mooi artikel vind ik. Het is jammer dat mooie reizen maken vaak gepaard gaat met veel geld. Maar je kan het ook super cheap doen.

Volgens mij is het erg relatief hoor. Ik denk dat je het bij ons niet zoveel ziet puur vanwege dat gedoe met visums en zo, maar ikzelf zou heel graag de wereld rond willen reizen. Het is denk ik te makkelijk om het over één kant te scheren zoals met vele dingen. Ik denk ook niet dat het echt iets Nederlands is.
Nee ok :P Maar ik merk altijd als ik bepaalde dingen bespreek met m'n vrienden dat dat leuk is en iedereen vindt hetzelfde, en dit soort dingen snappen m'n neefjes of gewoon de hele familie niet. Het alleen reizen, of een meerdaags festival bezoeken. Dan vraag ik me af waarom ze daar nooit enthousiast over klinken :P

Overigens kan je met hostels, liften of ryanair vrij wat besparen :D Moet je wel goed kunnen plannen, iets wat ik niet kan en tegenwoordig hulp van moet krijgen om me te helpen afstuderen :')

Nog 5 maaaaaaaaanden en dan staat de wereld voor me open

[ Bericht 0% gewijzigd door Mirel op 21-01-2014 23:35:32 ]
pi_135784999
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:27 schreef Mirel het volgende:

[..]

Nee ok :P Maar ik merk altijd als ik bepaalde dingen bespreek met m'n vrienden dat dat leuk is en iedereen vindt hetzelfde, en dit soort dingen snappen m'n neefjes of gewoon de hele familie niet. Het alleen reizen, of een meerdaags festival bezoeken. Dan vraag ik me af waarom ze daar nooit enthousiast over klinken :P

Overigens kan je met hostels, liften of ryanair vrij wat besparen :D Moet je wel goed kunnen plannen, iets wat ik niet kan en tegenwoordig hulp van moet krijgen om me te helpen afstuderen :')

Nog 5 maaaaaaaaanden en dan staat de wereld voor me open
Naar mijn mening leven de mensen bij ons sowieso in een vacuümwereld of zo.

Toevallig man, ik kan ook voor geen meter plannen en heb moeite met op tijd zijn. Volgens mij is dit ook veelvoorkomend bij ons. Ik heb in mijn vakkenpakket een vak genaamd 'Cross Cultural Analysis', en daar gaat het dan over hoe culturen van elkaar verschillen. Het blijkt dus dat in de Westerse wereld alles om het plannen en punctueel zijn draait en dat het in bijvoorbeeld Zuid-Amerika, Midden-Oosten en wellicht de Mediterranean het er allemaal veel flexibeler aan toegaat, waardoor plannen etc. minder voorkomend en eigenlijk vreemd is. Heel interessant allemaal.

Nog vijf maanden en dan afgestudeerd? *)
If not now, then when.
  woensdag 22 januari 2014 @ 00:42:59 #163
87680 Mirel
pi_135787340
Interessant. Van mijn neefjes nadert niemand momenteel de afstudeerfase, wel weet ik van 2 die een aantal keren begonnen en stopten met HBO opleidingen, en eentje zit nu in z'n propedeuse en ondervindt ook moeilijkheden. Ben benieuwd of zal blijken dat ze uiteindelijk dezelfde soort problemen hebben. Bij mij kwamen de moeilijkheden pas bij het afstuderen. Ik heb het 2x geprobeerd, bij een zitting anderhalve maand voor het afstuderen ging het bij beide keren fout. Ik zou al in juni klaar moeten zijn :P Ach ja, ik kom er wel, al duurt het 10 jaar, ik ga niet stoppen :)

Van dat plannen en punctueel zijn in Westerse culturen: het is ook een meer individualistische cultuur, daarbij hoort dat je jezelf zo goed mogelijk ontplooit. Denk dat plannen en punctueel zijn dan bepaalde competenties zijn die hand in hand gaan met zo'n soort leven. Gelukkig heb ik dat individualistische ook wel in me, maar de skills van het plannen en omgaan met veel zaken die bij een individueel onderzoeksproject horen dan weer niet, die heb ik niet meegekregen :P die moet ik bijleren binnenkort met extra hulp van een psycholoog O~)
pi_135787433
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:42 schreef Mirel het volgende:
Interessant. Van mijn neefjes nadert niemand momenteel de afstudeerfase, wel weet ik van 2 die een aantal keren begonnen en stopten met HBO opleidingen, en eentje zit nu in z'n propedeuse en ondervindt ook moeilijkheden. Ben benieuwd of zal blijken dat ze uiteindelijk dezelfde soort problemen hebben. Bij mij kwamen de moeilijkheden pas bij het afstuderen. Ik heb het 2x geprobeerd, bij een zitting anderhalve maand voor het afstuderen ging het bij beide keren fout. Ik zou al in juni klaar moeten zijn :P Ach ja, ik kom er wel, al duurt het 10 jaar, ik ga niet stoppen :)
Dat is de spirit brate. Gewoon doorgaan.

Heb je nog wat goede muziek? Dubioza heb ik tot vervelends toe geluisterd. :')
If not now, then when.
pi_135787480
Die individualistische aspecten heb ik ook gehad ja. 'Hofstede's Dimensions' worden ze genoemd. Ben zelf denk ik meer een mix van beide.

Ik ga binnenkort een groot whiteboard kopen en schrijf daar alles op. Lijkt mij een goede tool voor zorgvuldigheid.
If not now, then when.
  woensdag 22 januari 2014 @ 00:50:29 #166
87680 Mirel
pi_135787543
Hoe gaat het bij jou dan met dat plannen, lukt het allemaal op school? Goed idee van het artboard, misschien als ik een grote en prijzige koop, dat ik em MOET gebruiken anders is het zonde :P

Punk ska reggae uit Beograd

Balkan punk ska uit Delft

Prog rock uit Sarajevo (echt prachtig die gitaar en stem)

En gewoon iets Engelstalig omdat ik die zangeres (van Trentemoller live shows) zo betoverend vind. O+ Manier waarop ze hier zingt, dat melodieuze, heeft wel iets oostblokkerigs vind ik

Laatst kwam m'n neef uit Bosnië hiermee aanzetten, beetje vreemd, wel grappig :P Wel leuk als ze ineens allemaal een beat maken en zingen, ineens heel muzikaal wordt het :) Schijnbaar is dit een groep die meedeed aan zo'n X-factor achtige show in Servië

[ Bericht 4% gewijzigd door Mirel op 22-01-2014 01:10:09 ]
pi_135787967
Haha, goede muziek, en dat laatste liedje is inderdaad wel een beetje vreemd maar wel tof op zich. :D

Voor de rest gaat het allemaal zijn gangetje man. Studie kan altijd beter. Heb nu toetsweken en vind het echt lastig om mezelf aan het leren te zetten. Komt merendeels ook wel door FOK! though. :P

Ik heb juist het idee dat als ik alles op dat whiteboard schrijf, mijn hoofd leeg is en er een structuur is. Niet alleen schoolzaken trouwens, maar ook andere dingen. Mijn hoofd is altijd erg druk dus dan vergeet ik vaak het één en ander, of is het last-minute werk.

Een agenda werkt voor mij niet en ik heb al twintig apps gehad die ook voor geen meter werken, voor mij althans. De enige app die enigszins in de buurt komt van een perfect iets, is de app 'Wunderlist'. Echt een zeer ideale app. Echter heb je die app niet altijd aan. Zo'n board zie je veel meer en vaker waardoor je denkt: laat ik dat even snel doen, dan is dat af. Snap je wat ik bedoel. :P

En ja, een groot board (90x150) is ¤ 100,-. :P Ik zie het echter als een investering in mijzelf, dusja.

http://www.whiteboards.nl(...)aille_90x150_cm.html
http://www.whiteboards.nl(...)ds_professional.html

[ Bericht 8% gewijzigd door Yuri_Boyka op 22-01-2014 01:18:21 ]
If not now, then when.
pi_135788395
Als je een boek wil lezen over de filosofie achter lang reizen, dan is dit echt geweldig; http://www.bol.com/nl/p/v(...)el/1001004001870090/

Vagabonding, het is ook door dit boek dat ik deze zomer even fijn wil rondreizen. Het zal je verrassen qua budget, in het boek wordt ook verteld hoe wij reizen überhaupt associëren met een fancy lifestyle, alles duur et cetera, en zo in weken door duizenden euro's heen branden.

In het boek wordt een case gemaakt voor lang rondreizen, maar met een andere mindset; niet al die reclames geloven van reisbureau's die altijd pakketten van 8-15 dagen lengte verkopen waar een significant prijskaartje aanhangt. In plaats daarvan, ga ergens heen en leef zoals de locals doen. Immers, als jij leeft waar jij normaal leeft, dan geef je toch ook geen duizenden euro's uit binnen 2 weken?

Het is puur een verandering van mindset, reizen is niet resorts, non- stop aan strand en wat dan ook, maar ook ''gewoon'' ergens totaal anders zijn en daar het leven meemaken. Daarom heb ik ook zo lang die rondreis door nas stara zemlja gepland, puur om even een totaal ander ritme mee te maken voor maand of anderhalf.

Tenslotte dit boek, heel praktisch geschreven; http://www.bol.com/nl/p/h(...)ay/9200000005239189/
Voor de Balkan is een budget van 40 euro per dag heel realistisch ;)
pi_135788649
Haha, geloof het of niet, maar ik heb die site van Matt maanden terug al gebookmarked voor wanneer ik een keer zo'n reis wil maken. :D Volgens mij heeft hij een reddit AMA gedaan of zo, vandaar. :P

Ga beide boeken zeker eens lezen.

¤ 40,- geef je dan uit aan wat allemaal?
If not now, then when.
  woensdag 22 januari 2014 @ 10:41:44 #170
87680 Mirel
pi_135793010
Ik heb ook tig apps en manieren van plannen geprobeerd. Het probleem is dat ik er nooit in kijk. Ik wil eigenlijk gewoon iets wat op m'n desktop staat als een widget, dan zie ik het in ieder geval minstens 1x per dag.

Interessante boeken, ga ze misschien ook kopen. Ik heb ook idd het idee van, dat kost bakken met geld.
pi_135953336
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 02:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Haha, geloof het of niet, maar ik heb die site van Matt maanden terug al gebookmarked voor wanneer ik een keer zo'n reis wil maken. :D Volgens mij heeft hij een reddit AMA gedaan of zo, vandaar. :P

Ga beide boeken zeker eens lezen.

¤ 40,- geef je dan uit aan wat allemaal?
Als je alles samenrekent per dag, OV is daar spotgoedkoop, het eten ook mits je niet in die westers- georienteerde restaurants gaat eten maar gewoon zelf naar supermarkt gaat. Verder slaap je in de werelberoemde ''soba'', van de oude vrouwtjes op het station. Verder houd je dan nog wat geld over voor biertje hier of daar, en als je paar dagen wat goedkoper leeft heb je geld over om een keer een jetski te huren o.i.d.

Het is als je er over nadenkt goed te doen :)
pi_135959361
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:41 schreef Mirel het volgende:
Ik heb ook tig apps en manieren van plannen geprobeerd. Het probleem is dat ik er nooit in kijk. Ik wil eigenlijk gewoon iets wat op m'n desktop staat als een widget, dan zie ik het in ieder geval minstens 1x per dag.

Interessante boeken, ga ze misschien ook kopen. Ik heb ook idd het idee van, dat kost bakken met geld.
Die programma's bestaan wel, maar vind ik zelf niet zo heel erg fijn. Zoek gewoon op 'to-do desktop' oid.

quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2014 10:45 schreef Your_mother_in_law het volgende:

[..]

Als je alles samenrekent per dag, OV is daar spotgoedkoop, het eten ook mits je niet in die westers- georienteerde restaurants gaat eten maar gewoon zelf naar supermarkt gaat. Verder slaap je in de werelberoemde ''soba'', van de oude vrouwtjes op het station. Verder houd je dan nog wat geld over voor biertje hier of daar, en als je paar dagen wat goedkoper leeft heb je geld over om een keer een jetski te huren o.i.d.

Het is als je er over nadenkt goed te doen :)
Klinkt goed, en sowieso jetski. _O_
If not now, then when.
  zondag 26 januari 2014 @ 21:39:46 #173
87680 Mirel
pi_135981282
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 17:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Kan ik mij voorstellen man. Hoewel zulke vakanties ook leuk zijn; biedt het weinig.
Wat bedoel je dat het weinig bied?

Vond overigens nog wat muziek voor je :P
pi_135981811
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 21:39 schreef Mirel het volgende:

[..]

Wat bedoel je dat het weinig bied?

Vond overigens nog wat muziek voor je :P
Nou, de keer dat ik met mijn vrienden op vakantie ging (Lloret) was het voornamelijk drinken, pizza eten en uitgaan. :') Niet zo avontuurlijk en experience based dus. Maar dat kan ook aan de soort vrienden liggen lol. :P
If not now, then when.
  zondag 26 januari 2014 @ 21:49:56 #175
87680 Mirel
pi_135982006
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 21:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Nou, de keer dat ik met mijn vrienden op vakantie ging (Lloret) was het voornamelijk drinken, pizza eten en uitgaan. :') Niet zo avontuurlijk en experience based dus. Maar dat kan ook aan de soort vrienden liggen lol. :P
Ja, goeie vrienden hebben! Met een handje vol besties naar Cuba lijkt me prima, Havana bijv. heeft genoeg cultuur te bieden. Meer dan zo'n badplaats (dorpje eigenlijk?) waar tienduizenden apen op afkomen om de hele vakantie te zuipen :P
pi_136189067
Luisteren jullie alleen maar punk?
  vrijdag 31 januari 2014 @ 23:30:27 #177
87680 Mirel
pi_136192379
hoe kom je daar nou bij
pi_136193184
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 23:30 schreef Mirel het volgende:
hoe kom je daar nou bij
Ik heb een aantal links bekeken, gewoon interesse.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 01:33:31 #179
87680 Mirel
pi_136195997
nou ja het is totaal niet punk man :P
pi_136196466
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 01:33 schreef Mirel het volgende:
nou ja het is totaal niet punk man :P
Oh sorry dan :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')