Hoofdsom is ¤17,00quote:Op woensdag 12 september 2012 18:30 schreef BrokenArrow het volgende:
volgens mij mag dit tegenwoordig niet meer
Nou toen ik belde zei mevrouw dat hun de factuur verzenden, heb toen de 1ste keer een factuur gekregen onder naam van de incassobureau om ¤ 17,00 te betalen binnen 10 dagen. 1 dag later na die verstreken 10 dagen kwamen de incassokosten van ¤ 43,00 had toen al de ¤17,- overgemaakt en nu 5 dagen later krijg ik een brief waarin ze zeggen dat de ¤17,- ontvangen is en dat ik binnen 3 dagen nog ¤62,48 moet overmaken voor de gemaakte incassokosten. Vind het eigenlijk belachelijk voor woorden ¤ 62,- voor 2 brieven om een hoofdsom van ¤ 17,- die al binnen is.quote:Op woensdag 12 september 2012 18:36 schreef destrovel het volgende:
Is het overigens niet zo dat incassokosten ook inbegrepen moeten zijn bij de eerste incassobrief die TS krijgt?
Ze moeten je in een eerste aanmaning 14 dagen geven om te betalen.quote:Op woensdag 12 september 2012 18:52 schreef noSKIT het volgende:
[..]
Nou toen ik belde zei mevrouw dat hun de factuur verzenden, heb toen de 1ste keer een factuur gekregen onder naam van de incassobureau om ¤ 17,00 te betalen binnen 10 dagen. 1 dag later na die verstreken 10 dagen kwamen de incassokosten van ¤ 43,00 had toen al de ¤17,- overgemaakt en nu 5 dagen later krijg ik een brief waarin ze zeggen dat de ¤17,- ontvangen is en dat ik binnen 3 dagen nog ¤62,48 moet overmaken voor de gemaakte incassokosten. Vind het eigenlijk belachelijk voor woorden ¤ 62,- voor 2 brieven om een hoofdsom van ¤ 17,- die al binnen is.
Ik zei tegen haar precies het zelfde ? maar zij zei dat volgens de nieuwe wet incassokosten ze me wel een termijn mochten geven van 10 dagen. En nee ik houd geen informatie achter ..quote:Op woensdag 12 september 2012 19:52 schreef destrovel het volgende:
[..]
Ze moeten je in een eerste aanmaning 14 dagen geven om te betalen.
Pas daarna mogen ze incassokosten berekenen. (bron)
En zelfs als je al een eerdere aanmaning hebt ontvanen zouden de incassokosten maximaal ¤57 mogen zijn.
K zou die link even heel goed lezen; maar als je geen informatie achterhoudt zou je dus geen incassokosten hoeven te betalen.
weet niet meer is al heel tijd terug 4/5 maanden terug ofzoquote:Op woensdag 12 september 2012 18:56 schreef nasty_popovich het volgende:
totaal irrelevant maar welke film was het ?
Nee niet dat ik weet ;pquote:Op woensdag 12 september 2012 20:50 schreef destrovel het volgende:
Heb je rechtsbijstandsverzekering? Anders die ff bellen.
Hartstikke fijn bedankt voor je hulp, stel ik op prijsquote:Op woensdag 12 september 2012 22:45 schreef WrongAnswer het volgende:
Wat je gestuurd heb is in principe goed.
ik zou het zelf wat zakelijker en krachtiger gedaan hebben in de vorm van:
Geachte....
Op 12-9-2012 heb ik een vordering van u ontvangen voor factuur num: ***** van videotheek ****.
Hierover ben ik nog met ze in gesprek en deze rekening erken ik niet.
Vanzelf ga ik, gezien het bovenstaande dan ook niet akkoord met kosten of rente.
Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
FOK!KER
Maar in principe staat alles erin en kunnen ze je verder niks maken.
Mocht je een reactie van Incassobureau krijgen DM me ff.
me 2quote:Op woensdag 12 september 2012 22:55 schreef WrongAnswer het volgende:
graag gedaan! ben benieuwd of je er nog wat van hoord
Waarom negeert iedereen dit terwijl ze wel roepen een brief te sturen met daarin de melding dat je niet akkoord gaat met de vordering omdat de film toch echt wel is ingeleverd?quote:Op woensdag 12 september 2012 18:18 schreef noSKIT het volgende:
Had er verder niet meer aan gedacht en ondanks dat ik de film gewoon teruggebracht had en geen zin had in verder gezeik had ik de '' 11de '' dag het bedrag van ¤ 17,00 overgemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |