En dan dit hé..quote:Aanrijdingen, files en boze automobilisten door flitsactie
Veel filerijders, de ANWB en het samenwerkingsverband Twente Mobiel hebben zich dinsdagmorgen boos gemaakt over flitsacties van het Korps landelijke politiediensten (KLPD) op de snelwegen A1 en A35 ter hoogte van Hengelo. Doordat veel bestuurders op de rem gingen staan zodra ze de snelheidscontrole ontwaarden, ontstonden er aanrijdingen en lange files.
Volgens de ANWB waren enkele aanrijdingen bij knooppunt Azelo bij Hengelo (O.) het gevolg van de snelheidscontrole. Twente Mobiel twitterde: 'Files op A1 en A35 door politiecontroles. Het moet niet gekker worden.'
Het KLPD stelt dat er niets aan de hand zou zijn geweest, als iedereen zich aan de maximumsnelheid zou houden. De files waren rond 11 uur dinsdagmorgen opgelost.
Bron: De Volkskrant
quote:Het KLPD stelt dat er niets aan de hand zou zijn geweest, als iedereen zich aan de maximumsnelheid zou houden.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:40 schreef motorbloempje het volgende:
Mensen die gaan remmen bij het zien van een snelheidscontrole/flitspaaldie moeten ze ook gewoon het rijbewijs ontnemen. Zeker als ze al 10km onder de max. toegestane snelheid rijden
Feit is dat het gebeurt en dat weet het KLPD. Ze creëren dus indirect een gevaarlijke situatie door bij grote verkeersdrukte te gaan staan flitsen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:40 schreef motorbloempje het volgende:
Mensen die gaan remmen bij het zien van een snelheidscontrole/flitspaaldie moeten ze ook gewoon het rijbewijs ontnemen. Zeker als ze al 10km onder de max. toegestane snelheid rijden
Volgens mij zijn dat dezelfde mensen als die bij de eerste drup regen vol op de rem trappenquote:Op dinsdag 6 november 2012 12:40 schreef motorbloempje het volgende:
Mensen die gaan remmen bij het zien van een snelheidscontrole/flitspaaldie moeten ze ook gewoon het rijbewijs ontnemen. Zeker als ze al 10km onder de max. toegestane snelheid rijden
Weet je wat ook gevaarlijke situaties creëert? Mensen die te hard rijden bij grote verkeersdrukte.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Feit is dat het gebeurt en dat weet het KLPD. Ze creëren dus indirect een gevaarlijke situatie door bij grote verkeersdrukte te gaan staan flitsen.
Doe ff vlak voor een beladen vrachtwagen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:43 schreef Ulx het volgende:
Op zich kun je gewoon volkomen onnodig vol in de remmen gaan. Iemand die achterop knalt heeft gewoon niet voldoende afstand gehouden en dus altijd schuldig aan bumperkleven, en verdient me dan een schadevergoeding te betalen en zijn rijbewijs moet worden ingenomen.
Zou je denken?quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Weet je wat ook gevaarlijke situaties creëert? Mensen die te hard rijden bij grote verkeersdrukte.
Nee.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:44 schreef leeell het volgende:
iemand die achterop een ander klapt is altijd schuldig
Eens, maar dat is nu eenmaal zo. KLPD moet dit soort situaties echter niet in de hand gaan werken.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Weet je wat ook gevaarlijke situaties creëert? Mensen die te hard rijden bij grote verkeersdrukte.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Eens, maar dat is nu eenmaal zo. KLPD moet dit soort situaties echter niet in de hand gaan werken.
zulke capriolen niet nee, maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoelquote:Op dinsdag 6 november 2012 12:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee.
Als iemand z'n auto voor je gooit en remt, niet natuurlijk.
Eens.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:43 schreef Ulx het volgende:
Op zich kun je gewoon volkomen onnodig vol in de remmen gaan. Iemand die achterop knalt heeft gewoon niet voldoende afstand gehouden en dus altijd schuldig aan bumperkleven, en verdient me dan een schadevergoeding te betalen en zijn rijbewijs moet worden ingenomen.
Mensen rijden altijd te langzaam. Ook op een 50-weg hier lokaal van een dorp naar stad. Standaard dat iedereen 45 rijd, om gek van te worden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:40 schreef motorbloempje het volgende:
Mensen die gaan remmen bij het zien van een snelheidscontrole/flitspaaldie moeten ze ook gewoon het rijbewijs ontnemen. Zeker als ze al 10km onder de max. toegestane snelheid rijden
Meeste flitsboetes zijn voor minder dan 10km/u te hard. Dat is niet zozeer gevaarlijk hoor.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Weet je wat ook gevaarlijke situaties creëert? Mensen die te hard rijden bij grote verkeersdrukte.
Het heeft geen zin om te beargumenteren, want je bent er weer zo een die de politie (in deze) fout vindt en ook niks anders wil horen.quote:
Want we ontkennen menselijk gedrag liever en zeiken op anderen voor dingen die we zelf ook doen. Politie weet dat mensen op de ankers trappen als ze een flitser zien en wat voor een gevaren dat oplevert.quote:
Goedkoper voor jou, wellicht niet voor degene achter jequote:Op dinsdag 6 november 2012 12:48 schreef Fe2O3 het volgende:
Remmen en dan pas kijken of je te hard rijdt is mogelijk goedkoper dan eerst kijken hoe hard je rijdt en dan pas te remmen wanneer je het bekende statiefje of auto in de berm ziet
Probeer bij grote verkeersdrukte maar eens genoeg afstand te houden. Dat lukt je niet altijd. Er kruipt zo weer iemand voor je waardoor je ineens ongewild aan het bumperkleven bent.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:47 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Eens.
Toevallig vorige week nog gehad, geen lekker gevoel kan ik je zeggen.
Ik durf te wedden, dat het nog een vooraf aangekondigde controle was ook. Sorry hoor, maar als een mongool je rem intrappen bij een controle betekent dat je of te hard reed of niet zat op te letten niet wetende hoe hard je reed. Wie zit er dan fout? Het KLPD of de betreffende bestuurder?quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Eens, maar dat is nu eenmaal zo. KLPD moet dit soort situaties echter niet in de hand gaan werken.
Dit zou eigenlijk bij elke flitsactie moeten gebeuren, houden ze er snel mee op..quote:Doordat veel bestuurders op de rem gingen staan zodra ze de snelheidscontrole ontwaarden, ontstonden er aanrijdingen en lange files.
Nee hoor.. jij leest weer eens niet goed.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het heeft geen zin om te beargumenteren, want je bent er weer zo een die de politie (in deze) fout vindt en ook niks anders wil horen.
Zelf geen problemen mee. Dit figuur kroop achter mij, omdat hij op het laatste moment besloot tóch maar de afslag te willen halen en vanaf de linkerbaan wel in één keer dacht door te rijden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Probeer bij grote verkeersdrukte maar eens genoeg afstand te houden. Dat lukt je niet altijd. Er kruipt zo weer iemand voor je waardoor je ineens ongewild aan het bumperkleven bent.
En remmen voor een flitspaal/controle is géén valide reden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:51 schreef Re het volgende:
iemand die zonder valide reden boven op zijn rem trapt kan ook fout zijn
Weet je wat, misschien moet dat hele flitsen, laseren etc. maar afgeschaft worden, want het levert wellicht gevaarlijke situaties op omdat de mensen die ze ermee willen pakken ervan schrikken. En als we dan toch bezig zijn, laten we inbrekers ook maar gelijk niet meer achterna zitten, want je weet nooit wat een kat in het nauw doet he?quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:49 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Want we ontkennen menselijk gedrag liever en zeiken op anderen voor dingen die we zelf ook doen. Politie weet dat mensen op de ankers trappen als ze een flitser zien en wat voor een gevaren dat oplevert.
Probeer dat maar eens te bewijzen. Kans van slagen is 1%.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:51 schreef Re het volgende:
iemand die zonder valide reden boven op zijn rem trapt kan ook fout zijn
Dan moet ie maar afstand houden, bumperklevers mogen wmb tegen de muur.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Goedkoper voor jou, wellicht niet voor degene achter je
De KLPD, jij snapt het niet.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:50 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik durf te wedden, dat het nog een vooraf aangekondigde controle was ook. Sorry hoor, maar als een mongool je rem intrappen bij een controle betekent dat je of te hard reed of niet zat op te letten niet wetende hoe hard je reed. Wie zit er dan fout? Het KLPD of de betreffende bestuurder?
mij is het wel gelukt een keer iigquote:Op dinsdag 6 november 2012 12:52 schreef Robar het volgende:
[..]
Probeer dat maar eens te bewijzen. Kans van slagen is 1%.
Dit dus. Om gek van te worden. Ik heb bij het halen van mijn rijbewijs geleerd altijd ietsjes boven de toegestane snelheid te rijden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:53 schreef jatochneetoch het volgende:
Het probleem zijn niet de mensen die te hard rijden, maar mensen die als je 120 mag en er komt een controle aan ze maar voor de zekerheid ff 110 gaan rijden. terwijl je als je 130 op de teller rijd nog niet eens een bekeuring krijgt.
Ooit wel eens wegmisbruikers gekeken? Zo haal je de echte gekken eruit, niet met een fucking flitswagen. Als je dan toch wil gaan flitsen doe het dan in de buurt van een school in een woonwijk waar 5 km harder ook daadwerkelijk gevaarlijk is. Maar nee we gaan lekker makkelijk langs een snelweg staan.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Weet je wat, misschien moet dat hele flitsen, laseren etc. maar afgeschaft worden, want het levert wellicht gevaarlijke situaties op omdat de mensen die ze ermee willen pakken ervan schrikken. En als we dan toch bezig zijn, laten we inbrekers ook maar gelijk niet meer achterna zitten, want je weet nooit wat een kat in het nauw doet he?
^^ Dat. Zou een mooie oplossing zijn.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:40 schreef motorbloempje het volgende:
Mensen die gaan remmen bij het zien van een snelheidscontrole/flitspaaldie moeten ze ook gewoon het rijbewijs ontnemen. Zeker als ze al 10km onder de max. toegestane snelheid rijden
Daar ben ik het dan wel weer mee eens. Ik zie ze liever in woonwijken en bij scholen staan.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:54 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ooit wel eens wegmisbruikers gekeken? Zo haal je de echte gekken eruit, niet met een fucking flitswagen. Als je dan toch wil gaan flitsen doe het dan in de buurt van een school in een woonwijk waar 5 km harder ook daadwerkelijk gevaarlijk is. Maar nee we gaan lekker makkelijk langs een snelweg staan.
Of de politie is uitvoerder geworden van de belastingdienst en zijn bekeuringen voor 3 tot 10 km/h te hard al absurd.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:49 schreef motorbloempje het volgende:
Je hoort gewoon altijd te weten hoe hard je rijdt.
quote:
was wel in de stad, iemand ging daadwerkelijk zonder valide reden op d'r rem staan en ik schoof er achter in (oeh dat klinkt apart)quote:
Ah ja, geen lijn trekken is zeker een beter idee?quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:57 schreef freeeman het volgende:
[..]
Of de politie is uitvoerder geworden van de belastingdienst en zijn bekeuringen voor 3 tot 10 km/h te hard al absurd.
Ik heb een digitale snelheidsmeter in mijn vooruitquote:Op dinsdag 6 november 2012 12:57 schreef freeeman het volgende:
[..]
Of de politie is uitvoerder geworden van de belastingdienst en zijn bekeuringen voor 3 tot 10 km/h te hard al absurd.
Ik kijk trouwens ook niet continu op mijn snelheidsmeter, meer op de omgeving om mij heen.
...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interesseert me totaal niet. Flitser betekent gewoon ankers uit. Beter een paar door de verzekering gedekte krasjes dan een boete van een paar honderd euro.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Goedkoper voor jou, wellicht niet voor degene achter je
Je rijdt standaard 40km/uur te hard? Voor een paar km te hard krijg je geen boete van honderden euro's.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:59 schreef Nobu het volgende:
[..]
Interesseert me totaal niet. Flitser betekent gewoon ankers uit. Beter een paar door de verzekering gedekte krasjes dan een boete van een paar honderd euro.
Lol, ik weet iig hoe ik met een motor een paard moet en kan passeren zonder gevaar te creeeren.quote:
25 te hard is genoeg voor een boete van een paar honderd euro.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je rijdt standaard 40km/uur te hard? Voor een paar km te hard krijg je geen boete van honderden euro's.
Meid, het is wat!quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:03 schreef freeeman het volgende:
[..]
Lol, ik weet iig hoe ik met een motor een paard moet en kan passeren zonder gevaar te creeeren.
Als je dat al niet kunt dan kun je beter je rijbewijs inleveren.
Dit soort mensen mogen ze van mij ook van de weg halen: geen rekening houden met anderen = geen rijbewijs. Lijkt mij op zich een ideaal plaatje.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:59 schreef Nobu het volgende:
[..]
Interesseert me totaal niet. Flitser betekent gewoon ankers uit. Beter een paar door de verzekering gedekte krasjes dan een boete van een paar honderd euro.
flitsen vanaf een hogere gemeten snelheid en geen absurde bedragen vragen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:58 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ah ja, geen lijn trekken is zeker een beter idee?
Je autoteller geeft al +- 5 km/h te veel aan + je hebt nog 5% correctie dus tot 10km/h te hard krijg je sowieso geen bekeuring.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:57 schreef freeeman het volgende:
Of de politie is uitvoerder geworden van de belastingdienst en zijn bekeuringen voor 3 tot 10 km/h te hard al absurd.
Waarom hoger gemeten snelheid? Flitsen op 140 dan maar? En dan gaan huilen omdat je 145 reed?quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:04 schreef freeeman het volgende:
[..]
flitsen vanaf een hogere gemeten snelheid en geen absurde bedragen vragen.
En de echte idioten moet je er met surveillance uithalen of na x aantal burger meldingen.
Jeweettoch, zo gaan die dingen!quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:05 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Waarom hoger gemeten snelheid? Flitsen op 140 dan maar? En dan gaan huilen omdat je 145 reed?kom zeg.
Ja, moeten ze het maar nog verder opvoeren!quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Jeweettoch, zo gaan die dingen!
Zo maar eens hardlopen, daar word ik iig niet bij geflitst [/slak]!___!
als je je nou gewoon aan de snelheid houdt, kost het je ook geen extra benzine.... (te hard rijden + vol in de remmen...)quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:07 schreef Confetti het volgende:
Met zulke belachelijke boetes zou ik ook vol op de remmen gaan. Geen enkel risico want er staat een financieel pistool op je gericht.
Kut nichten die bukken voor de politiek. Dat is de politie van nu.
Het is toch opmerkelijk dat deze problemen zich voornamelijk in nederland voordoen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:05 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Waarom hoger gemeten snelheid? Flitsen op 140 dan maar? En dan gaan huilen omdat je 145 reed?kom zeg.
Misschien geen gevaar (kijk, meerijden in het verkeer doe ik ook gewoon), maar je overtreedt wel gewoon de maximum kilometers per uur, dus boete, moet je maar niet te hard rijden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:12 schreef freeeman het volgende:
[..]
Het is toch opmerkelijk dat deze problemen zich voornamelijk in nederland voordoen.
Overigens rij ik vrij rustig omdat ik nooit echt haast heb. Zo af en toe krijg ik een boete voor 3 a 4 km te hard, dat is dan 6 tot 10 km ongecorrigeerd, poeh poeh, ben een echt gevaar
Ik snap dat niet, zo creëer je juist onveilige verkeerssituaties, wat je veel meer kan kosten dan die paar tientjes omdat je 3 km/u te hard reed.quote:Ik kan best begrijpen dat mensen vol op de rem gaan staan, laat de politie en overheid maar eens ophouden met die bewuste gevaarzetting creeeren
quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:59 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik heb een digitale snelheidsmeter in mijn vooruit
als je nou een analoge snelheidsmeter in je voorruit zou hebben, zou ik je stoer vinden. maar een digitale is allang niet meer interessant.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Andere gedragingen zijn natuurlijk financieel een stuk minder aantrekkelijk om te beboeten. Snelheid is winstgevend, kleven niet.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:33 schreef Boldface het volgende:
Er is helaas een ziekelijke obsessie voor snelheid en een schrijnend gebrek aan aandacht voor asociaal en gevaarlijk weggedrag.
Het word pas gevaarlijk als vanwege de angst voor een hoge bekeuring mensen teveel op hun snelheidsmeter letten of in de berm op zoek naar flitsers.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:14 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Misschien geen gevaar (kijk, meerijden in het verkeer doe ik ook gewoon), maar je overtreedt wel gewoon de maximum kilometers per uur, dus boete, moet je maar niet te hard rijden.
[..]
Ik snap dat niet, zo creëer je juist onveilige verkeerssituaties, wat je veel meer kan kosten dan die paar tientjes omdat je 3 km/u te hard reed.
Dit.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:40 schreef motorbloempje het volgende:
Mensen die gaan remmen bij het zien van een snelheidscontrole/flitspaaldie moeten ze ook gewoon het rijbewijs ontnemen. Zeker als ze al 10km onder de max. toegestane snelheid rijden
Waarom moet je naar je teller kijken als je al ongeveer weet wat je rijdt? Mij hoor je daar niet over klagen. Meerijden met het verkeer is gewoon een optie, maar wees dan ook mans genoeg om gewoon die boete te slikken als je per ongeluk eens een keer te hard rijdt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:40 schreef freeeman het volgende:
[..]
Het word pas gevaarlijk als vanwege de angst voor een hoge bekeuring mensen teveel op hun snelheidsmeter letten of in de berm op zoek naar flitsers.
Ik rij al een behoorlijke tijd, bezit van zowel A en B, ik kijk alleen niet continu op mijn meters, ik weet ongeveer wat ik rij aan geluid motor icm versnelling en hoe hoe de dingen voorbij flitsen.
Moet ik dan om de 10 seconden naar mijn teller kijken? Daar word het veilig van...
Tuurlijk is dat een manier om geld te verdienen, anders zouden ze het niet doen. Wat ik begrijp is dat de politie sowieso onvoldoende mankracht heeft om te controleren op (bijvoorbeeld) kleven, maar als ze iemand pakken is die boete fors hoger dan die 3 km die jij te hard hebt geredenquote:Flitsen is gewoon een hele makkelijke manier om heel veel geld te verdienen in korte tijd.
Laat ze gewoon controleren op echt gevaarlijk gedrag en dat is meer dan alleen die mensen die een paar km te hard rijden.
ja..!!!quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
LE-VENS gevaarlijk wat de KLPD hier flikt.
Ze brengen mij en mijn naasten in gevaar. Ze weten dat er mongolen zijn die op hun rem trappen op het moment dat ze een flitser zien. Ik zie de KLPD daarom als de verantwoordelijke voor ongevallen die hieruit voortvloeien.
Ja..!!!quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:56 schreef woid het volgende:
[..]
ja..!!!
ennuh...ennuh.., zo mogen ook niet meer in een normale politie auto rond rijden!! als ik die zie schrik ik altijd en trap ik ook altijd op mn rem met alle gevolgen van dien.
... de schurken...
minder blauw op straat dus...quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:56 schreef woid het volgende:
[..]
ja..!!!
ennuh...ennuh.., zo mogen ook niet meer in een normale politie auto rond rijden!! als ik die zie schrik ik altijd en trap ik ook altijd op mn rem met alle gevolgen van dien.
... de schurken...
dat ziet er vast schattig uit, in combinatie met die lippenstiftquote:Op dinsdag 6 november 2012 13:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik ben de laatste jaren juist vaker blauw op straat...
quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:01 schreef Basp1 het volgende:
In ieder geval een goede reden om niet meer opzichtig te gaan flitsen maar alles beter te gaan verbergen door het KLPD, dan int de staat der nederland waarschijnlijk ook meer bekeuringen.
Onzin, zeker als motorrijder moet je beter weten dan zo te trollen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:49 schreef motorbloempje het volgende:
Je hoort gewoon altijd te weten hoe hard je rijdt.
Dat jij het er niet mee eens bent zegt niet dat ik loop te trollen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:07 schreef Drinky het volgende:
[..]
Onzin, zeker als motorrijder moet je beter weten dan zo te trollen.
Ik kan je dan als motorrijder in ieder geval niet serieus nemen. Als jij ten alle tijden precies weet hoe hard je rijdt heb je gewoon niet genoeg aandacht over voor wat er om je heen gebeurt, en dat is veel belangrijker.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat jij het er niet mee eens bent zegt niet dat ik loop te trollen.
deze gaat toch echt in de top 10 van onzin posts... tssssquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:14 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ik kan je dan als motorrijder in ieder geval niet serieus nemen. Als jij ten alle tijden precies weet hoe hard je rijdt heb je gewoon niet genoeg aandacht over voor wat er om je heen gebeurt, en dat is veel belangrijker.
Nou, heb ik toch nog gehapt.
Vergeet ook de oranje vlaggetjes niet! En de verrijdbare matrixborden!quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:19 schreef maily het volgende:
[..]
wat moeten ze dan aan? fluorescerende kleding?
oranje strepen, roze stipjes... iets vrolijks...quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:19 schreef maily het volgende:
[..]
wat moeten ze dan aan? fluorescerende kleding?
Ik kijk bijna nooit op mijn teller, alleen bij trajectcontroles op mijn woon-werk route, in alle andere gevallen gewoon wat veilig en verantwoord aanvoelt. Toch in de pakweg 4+ jaar nog geen boete voor de snelheid gekregen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:18 schreef motorbloempje het volgende:
Oh help, nu is mijn leven incompleet omdat jij me niet serieus neemt als motorrijder. *kras*
Ik kijk regelmatig op mijn teller, of ik nou op de motor zit of in de auto; dat vind ik niet meer dan normaal. Weet ik het op de km nauwkeurig op élke willekeurige seconde? Nee, maar ik kan wel prima inschatten hoe hard ik ongeveer rijd; dat voel en hoor je aan de motor/auto en als je dan ook nog regelmatig op je teller kijkt, dan weet je prima of je in de 'gevarenzone' rijdt. Ik rijd namelijk gewoon als het even kan om en nabij de maximumsnelheid en als dat niet veilig is gezien de omstandigheden daaronder, maargoed, dán hoef ik ook niet te remmen als ik een flitspaal of bosflitser in de gaten krijg. Het is allemaal zo makkelijk, maargoed, ik ben dan gelukkig ook geen echte motorrijder! Dat scheelt; heb dus ook geen imago hoog te houden, ofzo.
dus ditquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:18 schreef motorbloempje het volgende:
Oh help, nu is mijn leven incompleet omdat jij me niet serieus neemt als motorrijder. *kras*
Ik kijk regelmatig op mijn teller, of ik nou op de motor zit of in de auto; dat vind ik niet meer dan normaal. Weet ik het op de km nauwkeurig op élke willekeurige seconde? Nee, maar ik kan wel prima inschatten hoe hard ik ongeveer rijd; dat voel en hoor je aan de motor/auto en als je dan ook nog regelmatig op je teller kijkt, dan weet je prima of je in de 'gevarenzone' rijdt. Ik rijd namelijk gewoon als het even kan om en nabij de maximumsnelheid en als dat niet veilig is gezien de omstandigheden daaronder, maargoed, dán hoef ik ook niet te remmen als ik een flitspaal of bosflitser in de gaten krijg. Het is allemaal zo makkelijk, maargoed, ik ben dan gelukkig ook geen echte motorrijder! Dat scheelt; heb dus ook geen imago hoog te houden, ofzo.
Beetje "Wij van WC-eend" dit.quote:Politie: ’Geen verband tussen aanrijdingen en flitscontrole’
© ANP.
UPDATE Dat er dinsdagochtend vier aanrijdingen gebeurden op de snelweg A35 ter hoogte van Hengelo, had niets te maken met een snelheidscontrole van het Korps landelijke politiediensten (KLPD). Volgens een woordvoerder van het KLPD merkten bestuurders op de snelweg het flitsapparaat van de politie pas op, toen de eerste twee ongelukken al waren gebeurd.
Veel filerijders, de ANWB en het samenwerkingsverband Twente Mobiel maakten zich dinsdag boos over de controle ter hoogte van knooppunt Azelo, waar de A1 en de A35 elkaar kruisen. Volgens hen ontstonden de lange files en aanrijdingen doordat veel bestuurders in het drukke spitsverkeer op de rem gingen staan zodra ze de snelheidscontrole ontwaarden. Twente Mobiel twitterde: 'Files op A1 en A35 door politiecontroles. Het moet niet gekker worden.'
Het KLPD stelt dat er een file in de richting Zwolle kwam te staan door een kettingbotsing. In de staart van die file had een tweede aanrijding plaats, waarbij een bestuurder gewond raakte. Daardoor groeide de file aan en pas toen kon het verkeer volgens het KLPD zien dat er een flitsapparaat verdekt stond opgesteld aan de andere kant van de weg.
Even later volgden in beide rijrichtingen nog aanrijdingen, waarbij nog eens drie mensen gewond raakten. 'Maar er is geen causaal verband tussen deze ongelukken en onze controle op die plek', concludeert een politiewoordvoerder.
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)sactie-politie.dhtml
Mensen die zich altijd precies aan de max snelheid houdenquote:
leer lezen, dat wordt niet gesteld.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:08 schreef Drinky het volgende:
[..]
Mensen die zich altijd precies aan de max snelheid houden
Tuurlijk wel, die boetes slaan nergens op net als de max snelheden op vele plekken dus is het m.i. terecht om erover te zeuren aangezien het sowieso vassttaat dat de politiek er weinig aan gaat veranderen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:14 schreef woid het volgende:
[..]
leer lezen, dat wordt niet gesteld.
er wordt gesteld dat we vrijwel altijd weten hoe snel we rijden en zodra we beboet worden we niet zeuren moeten.
leg mij trouwens eens uit waarom je moet kotsen op iemand die zich aan de regels houdt?quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:08 schreef Drinky het volgende:
[..]
Mensen die zich altijd precies aan de max snelheid houden
Stoere motorrijder, jeweetsch. Schijt aan de wereld, wind in de haren, vliegen tussen de tanden!quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:16 schreef woid het volgende:
[..]
leg mij trouwens eens uit waarom je moet kotsen op iemand die zich aan de regels houdt?
mij ontgaat iets geloof ik
Dat zijn mensen die niet voor zichzelf kunnen nadenken en zich aan de regels houden omdat het de regels zijn. Zombies, makke schapen, hersenlozen. Met andere woorden gewoon walgelijk tuig.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:16 schreef woid het volgende:
[..]
leg mij trouwens eens uit waarom je moet kotsen op iemand die zich aan de regels houdt?
mij ontgaat iets geloof ik
je bent vrij om deel te nemen aan het openbare verkeer.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:16 schreef Drinky het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, die boetes slaan nergens op net als de max snelheden op vele plekken dus is het m.i. terecht om erover te zeuren aangezien het sowieso vassttaat dat de politiek er weinig aan gaat veranderen.
De hoogte van de boetes staan vaak niet in verhouding tot het verkeersdelict.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:14 schreef woid het volgende:
[..]
leer lezen, dat wordt niet gesteld.
er wordt gesteld dat we vrijwel altijd weten hoe snel we rijden en zodra we beboet worden we niet zeuren moeten.
deze stelling is een discussie waard ja, maar dat slappe gelul "je aan de regels houden is voor schapen" gaat natuurlijk nergens overquote:Op dinsdag 6 november 2012 15:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De hoogte van de boetes staan vaak niet in verhouding tot het verkeersdelict.
Ik stel dat het KLPD weet dat mensen raar kunnen reageren op flitsers en dat het daardoor goed moet nadenken of het wel of geen verkeerscontrole gaat houden op drukke stukken snelweg. De verkeersveiligheid kan namelijk in het gevaar komen.
Onzin, ik betaal er voor en er zijn geen andere alternatieven (nee, OV is geen alternatiefquote:Op dinsdag 6 november 2012 15:18 schreef woid het volgende:
[..]
je bent vrij om deel te nemen aan het openbare verkeer.
als het je niet aanstaat moet je er weg blijven.
Nou ja hè, als jij vindt dat de bank je een woekerrente over je hypotheek rekent dan beroof je toch ook gewoon de geldwagen die de voorraad van de bank aan komt vullen aankomende dinsdagochtend? Immers: wat een mak lam ben je als je je zo laat bestelen!quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:22 schreef woid het volgende:
[..]
deze stelling is een discussie waard ja, maar dat slappe gelul "je aan de regels houden is voor schapen" gaat natuurlijk nergens over
ik ben een stoere motorrijder, ik rijdt bijna elke dag 250km woon werk verkeer en dat vaak sneller dan 200km/h...quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Stoere motorrijder, jeweetsch. Schijt aan de wereld, wind in de haren, vliegen tussen de tanden!
je vergeet dat NL overvol is en dat je met 17 miljoen andere te maken hebt, egoistquote:Op dinsdag 6 november 2012 15:24 schreef Drinky het volgende:
[..]
Onzin, ik betaal er voor en er zijn geen andere alternatieven (nee, OV is geen alternatief).
Daarnaast is het hele verkeersgedrag in Nederland al zo om zeep geholpen door miljoenen regeltjes en bebordingen, mensen denken zelf niet meer na. Dat verschil is heel goed te zien als je een tijdje in bijv. Duitsland hebt gereden en dan weer de grens overgaat.
Net als dat het gelul is om te zeggen: "moet je maar niet te hard rijden" of "moet je maar voldoende afstand bewaren". Natuurlijk is dat waar, maar wat een ander doet, daar heb jij als automobilist meestal geen invloed op. Ik vind dus dat het KLPD voorzichtig moet zijn met verkeerscontroles, omdat er nu eenmaal mensen zijn die te hard rijden en onvoorspelbaar reageren bij het zien van een snelheidscontrole.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:22 schreef woid het volgende:
[..]
deze stelling is een discussie waard ja, maar dat slappe gelul "je aan de regels houden is voor schapen" gaat natuurlijk nergens over
ik zeg dat het een discussie waard is, ik geef hem geen gelijk...quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou ja hè, als jij vindt dat de bank je een woekerrente over je hypotheek rekent dan beroof je toch ook gewoon de geldwagen die de voorraad van de bank aan komt vullen aankomende dinsdagochtend? Immers: wat een mak lam ben je als je je zo laat bestelen!
sorry, niet helemaal met je eens.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Net als dat het gelul is om te zeggen: "moet je maar niet te hard rijden" of "moet je maar voldoende afstand bewaren". Natuurlijk is dat waar, maar wat een ander doet, daar heb jij als automobilist meestal geen invloed op. Ik vind dus dat het KLPD voorzichtig moet zijn met verkeerscontroles, omdat er nu eenmaal mensen zijn die te hard rijden en onvoorspelbaar reageren bij het zien van een snelheidscontrole.
Nee, dan sluit je je hypotheek over naar een gunstigere bank. De overheid heeft een monopoliepositie op de weg.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou ja hè, als jij vindt dat de bank je een woekerrente over je hypotheek rekent dan beroof je toch ook gewoon de geldwagen die de voorraad van de bank aan komt vullen aankomende dinsdagochtend? Immers: wat een mak lam ben je als je je zo laat bestelen!
quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:25 schreef woid het volgende:
[..]
je vergeet dat NL overvol is en dat je met 17 miljoen andere te maken hebt, egoist
jawel, ik praat over een helehoop weggebruikers die niet zo kundig zijn met hun voertuig zoals jij...quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:30 schreef Drinky het volgende:
[..]
Nee, dan sluit je je hypotheek over naar een gunstigere bank. De overheid heeft een monopoliepositie op de weg.
Als er nou eens een bedrijf zou komen die het beter zou aanpakken voor iets meer wegenbelasting zou ik zo overstappen.
[..]Nederland overvol, je weet niet waar je over praat man
Die vergelijking raakt kant nog wal en dat weet je zelf ook wel, hoop ik.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou ja hè, als jij vindt dat de bank je een woekerrente over je hypotheek rekent dan beroof je toch ook gewoon de geldwagen die de voorraad van de bank aan komt vullen aankomende dinsdagochtend? Immers: wat een mak lam ben je als je je zo laat bestelen!
Nederland is verre van overvol en er zijn genoeg mensen die niet kundig genoeg zijn, maar het meerendeel let gewoon niet eens op of is met andere zaken bezig dan de weg. Dat is gevaarlijker dan te hard rijden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:32 schreef woid het volgende:
[..]
jawel, ik praat over een helehoop weggebruikers die niet zo kundig zijn met hun voertuig zoals jij...
quote:Update: Radarcontrole veroorzaakt dodelijk ongeval
--------------------------------------------------------------------------------
13/09/2010 Zondag 12 september 2010 om 16:24 uur werd er een melding aan Flitsservice.nl doorgegeven dat er op de A28 ter hoogte van hectometerpaaltje 146.2 een radarcontrole stond.
De exacte locatie van deze controle is door een Flitsservice.nl vrijwilliger bevestigd.
Vanmorgen bereikte ons het volgende bericht:
Motorrijder komt om leven bij ongeval
Zondagavond rond 19.15 uur is een motorrijder om het leven gekomen bij een ongeval op de linkerbaan van de A28. Tijdens het inhalen van een auto raakte hij de motorrijder die voor hem reed en kwam daarbij ten val. Daarbij liep hij zodanige verwondingen op dat hij daaraan ter plaatse is overleden.
Tijdens de afhandeling van het verkeersongeval, waaronder het onderzoek van de afdeling Verkeers Ongevallen Analyse, is het verkeer vanaf de afrit Pesse omgeleid. Rond 22.00 uur is de A28 weer vrijgegeven.
BRON: Politie Drenthe
Met geen woord wordt erover gerept dat er ter hoogte van het ongeval een radarcontrole stond, die meteen erna ingepakt werd. Ook niet tegen RTV Drenthe wordt door de politiewoordvoerder gemeld dat er een controle ernaast stond en dat dit van invloed kan zijn geweest. Zie ook deze video op Youtube. Zie hoe de hectometers die in beeld zijn (146.1, 146.0) eigenlijk exact overeen komen met de controle lokatie.
Het is zeer waarschijnlijk dat de motorrijders geschrokken zijn van de radar en vervolgens, tijdens het remmen, elkaar geraakt hebben met deze verschrikkelijke afloop.
De politie Drenthe bevestigt ons dat er inderdaad een radarcontrole aanwezig was. Dat die meteen ingepakt is en dat de controleur eerste hulp heeft geprobeerd te bieden, helaas tevergeefs. Tevens meldt de politie ons "dat onze conclusie te voorbarig is en dat het ongeluk nog in onderzoek is". Met alle respecht, politie Drenthe, maar 1+1 is toch echt 2. Dat is onze conclusie. Het is te toevallig dat een motorrijder 200 meter na een radarcontrole dood op de snelweg ligt.
Regelmatig gebeuren er ongevallen bij radarcontroles door automobilisten die abrupt op de rem staan. Het is ook niet zo dat de politie dit niet weet. We hebben ze in het verleden gewaarschuwd
Voor diegenen die roepen: "Hadden ze maar niet te hard moeten rijden", het maakt niet uit of ze de maximum snelheid overtreden.
Ook mensen die op de limiet of eronder rijden willen uit reflex pardoes op de rem trappen.
De oplossing is verhoging van de marge waarop geflitst wordt. Wij pleiten er voor dat er pas bij 20 km/u overschrijding geflitst wordt op snelwegen. Hierdoor voorkomen we de vele "net iets te hard" boetes en zullen mensen minder paniekerig reageren bij een controle.
Bron: Flitsservice.nl
Hoezo is dat niet jouw schuld dan? Jij drukt toch zelf dat gaspedaal te ver in omdat je je laat opnaaien door een medeweggebruiker.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:30 schreef woid het volgende:
[..]
sorry, niet helemaal met je eens.
tijdje terug haalde ik iemand in, die vond dat niet leuk en gaf gas, dus ik nog een beetje harder...etc.
uiteindelijk was ik hem voorbij en reed daardoor ver boven de toegestaande snelheid...
flits... dikke prent.
zou je kunnen zeggen dat het mijn schuld niet is..., toch moet ik niet zeuren en gewoon de bon betalen.
overigens, jij dacht dat er (hier) in Duitsland minder regeltjes zijn???quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:24 schreef Drinky het volgende:
[..]
Onzin, ik betaal er voor en er zijn geen andere alternatieven (nee, OV is geen alternatief).
Daarnaast is het hele verkeersgedrag in Nederland al zo om zeep geholpen door miljoenen regeltjes en bebordingen, mensen denken zelf niet meer na. Dat verschil is heel goed te zien als je een tijdje in bijv. Duitsland hebt gereden en dan weer de grens overgaat.
precies, maar dit kan je tegenover het "moet je maar niet te hard rijden" zettenquote:Op dinsdag 6 november 2012 15:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hoezo is dat niet jouw schuld dan? Jij drukt toch zelf dat gaspedaal te ver in omdat je je laat opnaaien door een medeweggebruiker.
ben je wel eens in de Randstad geweest?quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:37 schreef Drinky het volgende:
[..]
Nederland is verre van overvol en er zijn genoeg mensen die niet kundig genoeg zijn, maar het meerendeel let gewoon niet eens op of is met andere zaken bezig dan de weg. Dat is gevaarlijker dan te hard rijden.
Overigens is hetgeen wat in de OP is beschreven niet uniek, er is zo ook wel eens een dodelijk ongeval gebeurd:
[..]
Ik woon in Utrecht dus ik weet niet waar je hiermee heen wil?quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:42 schreef woid het volgende:
[..]
ben je wel eens in de Randstad geweest?
sterker; heb je er wel eens van gehoord?
dan ben je blind.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:44 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ik woon in Utrecht dus ik weet niet waar je hiermee heen wil?
Valt echt mee qua drukte op de weg. In de spits is het in ieder land wel druk, en ik heb het overal veel drukker gezien als hier. Zal wel weer aan mijn ogen liggenquote:
vertel jij me maar waar dat "overal" is. en vertel dan ook direct erbij of er toevallig ook dan snelheids beperkings regels gelden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:04 schreef Drinky het volgende:
[..]
Valt echt mee qua drukte op de weg. In de spits is het in ieder land wel druk, en ik heb het overal veel drukker gezien als hier. Zal wel weer aan mijn ogen liggen.
Landen als Spanje, Duitsland, Italie, Griekenland, Amerika, Iran, Engeland, Schotland.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:09 schreef woid het volgende:
[..]
vertel jij me maar waar dat "overal" is. en vertel dan ook direct erbij of er toevallig ook dan snelheids beperkings regels gelden.
amerika is geen land.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:12 schreef Drinky het volgende:
[..]
Landen als Spanje, Duitsland, Italie, Griekenland, Amerika, Iran, Engeland, Schotland.
En in al die landen golden op die stukken beperkingen qua snelheid.
Verenigde Staten van Amerika dan, mierenneukerquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:14 schreef woid het volgende:
[..]
amerika is geen land.
dus, overal geldt die regel.., en in NL is dat volgens jou overbodig...
sorry, maar mijn vrouw komt uit america.., maar niet uit de v.s....., ik zie het mierenneuken niet.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:21 schreef Drinky het volgende:
[..]
Verenigde Staten van Amerika dan, mierenneuker
En overal zijn er files, ik zie een verband met snelheidsbeperkingen en files.
Kijkersfiles en files veroorzaakt door fysieke belemmering daargelaten:quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:24 schreef woid het volgende:
[..]
sorry, maar mijn vrouw komt uit america.., maar niet uit de v.s....., ik zie het mierenneuken niet.
waarom, als er een file is dan kan je toch niet harder dan de file, heb je dus ook geen opgelegde beperking nodig.
Bron: http://www.filesnederland.net/blog/hoe-ontstaan-files-nederland/quote:Files Nederland, hoe ontstaan ze?
Files worden over het algemeen veroorzaakt op het moment dat het verkeer massaal af moet remmen. Op het punt waar deze remactie in gang wordt gezet, ontstaat vervolgens het begin van de file.
De remactie heeft een wave-effect. Doordat een bestuurder remt, zal de bestuurder achter deze persoon ook op de rem trappen. Als dit met tientallen auto’s achter elkaar gebeurt zal het verkeer dusdanig afremmen waardoor het verkeer stil komt te staan. Een remactie vindt vaak plaatst bij af- en opritten. Overige files kunnen ontstaan door ongelukken of het kijken naar ongelukken.
File zomaar verdwenen
Veel mensen vragen zich vaak af waarom de file waarin ze staan op een gegeven moment als sneeuw voor de zon lijkt te verdwijnen. Dit heeft ook alles te maken met de file die ontstaat door een remactie. Het verkeer komt tot stilstand door de golfbeweging, maar er is geen enkele blokkade. Dit betekent dat het verkeer voor aan de file gewoon weer snelheid kan gaan maken. Na verloop van tijd kunnen de auto’s in de file ook weer snelheid maken.
File die worden veroorzaakt door ongelukken zullen veel minder snel weer op gang komen.
Dat soort mensen moeten ze afknallen, echt hoor.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:40 schreef motorbloempje het volgende:
Mensen die gaan remmen bij het zien van een snelheidscontrole/flitspaaldie moeten ze ook gewoon het rijbewijs ontnemen. Zeker als ze al 10km onder de max. toegestane snelheid rijden
ja.., er staat ook bij elke bocht een klpd autotje te flitsenquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:31 schreef Drinky het volgende:
[..]
Kijkersfiles en files veroorzaakt door fysieke belemmering daargelaten:
[..]
Bron: http://www.filesnederland.net/blog/hoe-ontstaan-files-nederland/
En waardoor ontstaan die remacties vaak? Juist, flitsers en trage mensen die met een slakkegang invoegen of inhalen. Elke dag te bezichtigen bij een snelweg in uw buurt.
Zijn er dan zo vaak files in bochten?quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:34 schreef woid het volgende:
[..]
ja.., er staat ook bij elke bocht een klpd autotje te flitsen
nee, je hebt gelijk, dit is een recht stuk:quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:35 schreef Drinky het volgende:
[..]
Zijn er dan zo vaak files in bochten?
Dat is relatief gezien een recht stuk ja. 90% van de snelweg, afgezien van de op-en-afritten is gewoon "recht" . Een bocht waar je met 300 doorheen kan is geen bocht te noemenquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:38 schreef woid het volgende:
[..]
nee, je hebt gelijk, dit is een recht stuk:
[ afbeelding ]
kijk, hier hebben we het hele probleem met jou. alles naar jouw maatstaf zolang het je uitkomt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:41 schreef Drinky het volgende:
[..]
Dat is relatief gezien een recht stuk ja. 90% van de snelweg, afgezien van de op-en-afritten is gewoon "recht" . Een bocht waar je met 300 doorheen kan is geen bocht te noemen
Dankjewel verder nog veel succes in je kudde gr.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:42 schreef woid het volgende:
[..]
kijk, hier hebben we het hele probleem met jou. alles naar jouw maatstaf zolang het je uitkomt.
success, ik ben uit geluld.
Komop Drinky, het verkeer in Utrecht is waardeloos.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:04 schreef Drinky het volgende:
[..]
Valt echt mee qua drukte op de weg. In de spits is het in ieder land wel druk, en ik heb het overal veel drukker gezien als hier. Zal wel weer aan mijn ogen liggen.
Nou, ik vind het verkeer in en rond Utrecht perfect. Eigenlijk nooit file of drukte. Kan altijd perfect overal komen. Niets meer aan doen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Komop Drinky, het verkeer in Utrecht is waardeloos.
Al is dat meer de schuld van de gemeente die overal eenrichtingsverkeer invoert waardoor je 20 min om mag rijden om ergens in of dichtbij het centrum te komen.
We hebben het over hetzelfde Utrecht? Die stad in de gelijknamige provincie?quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nou, ik vind het verkeer in en rond Utrecht perfect. Eigenlijk nooit file of drukte. Kan altijd perfect overal komen. Niets meer aan doen.
Ja, de Domstad ja.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:00 schreef probeer het volgende:
[..]
We hebben het over hetzelfde Utrecht? Die stad in de gelijknamige provincie?
Hmm .. raar
hij is duidelijk met heel weinig snel tevredequote:Op dinsdag 6 november 2012 17:00 schreef probeer het volgende:
[..]
We hebben het over hetzelfde Utrecht? Die stad in de gelijknamige provincie?
Hmm .. raar
De plekken waar ik kom met de motor zijn makkelijk te bereiken eerlijk gezegd. Vandaag in de spits ook maar hooguit 5 minuten langer over mijn reis gedaan dan normaal.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Komop Drinky, het verkeer in Utrecht is waardeloos.
Al is dat meer de schuld van de gemeente die overal eenrichtingsverkeer invoert waardoor je 20 min om mag rijden om ergens in of dichtbij het centrum te komen.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:43 schreef Ulx het volgende:
Op zich kun je gewoon volkomen onnodig vol in de remmen gaan. Iemand die achterop knalt heeft gewoon niet voldoende afstand gehouden en dus altijd schuldig aan bumperkleven, en verdient me dan een schadevergoeding te betalen en zijn rijbewijs moet worden ingenomen.
Serieus, dat dit soort fabeltjes nog bestaan.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:44 schreef leeell het volgende:
iemand die achterop een ander klapt is altijd schuldig
Ah, motor, dat verklaart al veel.quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:01 schreef Drinky het volgende:
[..]
De plekken waar ik kom met de motor zijn makkelijk te bereiken eerlijk gezegd. Vandaag in de spits ook maar hooguit 5 minuten langer over mijn reis gedaan dan normaal.
Waarom denk je dat er op het circuit de tellers vaak afgeplakt worden en er dashboards met alleen een toerenteller en versnellingsindicator wordt gemonteerd? Juist, zodat je je niet blind gaat staren op de snelheid en ongelukken veroorzaakt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:10 schreef Tomatenboer het volgende:
Verder lees ik hier van talloze mensen dan zij onmogelijk de snelheid in de gaten kunnen houden, én de bermen, en het overige verkeer. "Want dan zou men constant de snelheidsmeter in de gaten moeten houden en dat is gevaarlijk" zegt men dan.
Dat vind ik vreemd. Ben je dan wel voldoende in staat om aan het verkeer deel te nemen vraag ik mij af? Mij kost dat geen enkele moeite. In één blik zie je het overige verkeer toch en de bermen? Verder is het een kwestie van spiegelen wat betreft het overige verkeer, en je weet heus wel hoe hard je ongeveer rijdt, en af en toe één seconde op de snelheidsmeter kijken kan ook echt geen kwaad. Al voel je meestal wel wanneer je te hard rijdt, en het komt niet op één kilometer. Zoals gezegd wordt je nooit geflitst onder 8 km/u te hard op je snelheidsmeter, want die kent al een standaard afwijking, en dan gaat er ook nog eens een wettelijke correctie vanaf bij de meting.
Al kan het zomaar zijn dat dergelijke opmerkingen komen van mensen met weinig rij-ervaring.
Beweren dat er voor je geremd werd. Opgelost.quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
[..]
Serieus, dat dit soort fabeltjes nog bestaan.
Het is gewoon niet zo.
Onnodig remmen waardoor gevaarlijke situaties ontstaan is gewoon strafbaar. Remmen voor een flitser valt ook onder onnodig remmen.
Het is dus niet zo dat een eventuele bumperklever die achterop knalt altijd fout is, sterker nog, indien er onnodig geremd is zal het voorste voertuig aansprakelijk gesteld worden.
Dus succes zou ik zeggen.
De klpd vindt zelfs een filefuik een succes..quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:55 schreef rulerofdeath het volgende:
De controle was een groot succes
Aldus het klpd
Maar daar staan ze niet. Is in verhouding natuurlijk ook veel minder voor ze te halen. Daaruit blijkt maar weer eens dat verkeersveiligheid een hulpmiddel is, en geen doel.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:56 schreef Robar het volgende:
[..]
Daar ben ik het dan wel weer mee eens. Ik zie ze liever in woonwijken en bij scholen staan.
dat ja, al die tokkies de politie de schuld gevenquote:Op dinsdag 6 november 2012 12:40 schreef motorbloempje het volgende:
Mensen die gaan remmen bij het zien van een snelheidscontrole/flitspaaldie moeten ze ook gewoon het rijbewijs ontnemen. Zeker als ze al 10km onder de max. toegestane snelheid rijden
in verhouding juist nietquote:Op dinsdag 6 november 2012 21:08 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Maar daar staan ze niet. Is in verhouding natuurlijk ook veel minder voor ze te halen. Daaruit blijkt maar weer eens dat verkeersveiligheid een hulpmiddel is, en geen doel.
is het ook.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:55 schreef kawotski het volgende:
[..]
De klpd vindt zelfs een filefuik een succes..
mensen die zonder onderbouwing op anderen afgevenquote:Op woensdag 7 november 2012 07:13 schreef kikoooooo het volgende:
Mensen die het Nederlandse boetebeleid qua flitsen verdedigen
Ligt er maar net aan in welke verhouding he.quote:
Mensen die niet kunnen autorijden en gaan remmen voor een flitserquote:Op woensdag 7 november 2012 07:13 schreef kikoooooo het volgende:
Mensen die het Nederlandse boetebeleid qua flitsen verdedigen
Ja en nee. Het valt mij nl. op dat ook heel vaak mensen op de rem trappen bij een flitspaal als ze niet te hard rijden.quote:
Mensen die van zichzelf denken dat ze uitstekend kunnen autorijden zijn de ergsten in het verkeer.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mensen die niet kunnen autorijden en gaan remmen voor een flitser
Mensen die dat soort mensen gaan verdedigen en het boetebeleid qua flitsen gaan aanvallen
Mensen die neerkijken op mensen die normaal kunnen autorijden
Mensen die zonder onderbouwing posten
kikooooooooooo
Iedereen met een rijbewijs dus.quote:Op woensdag 7 november 2012 11:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Mensen die van zichzelf denken dat ze uitstekend kunnen autorijden zijn de ergsten in het verkeer.
Ik vraag me wel eens af hoe dat bepaald wordt. Ik krijg wel eens het idee dat het ideeen zijn van hoge heren die er een harde plasser van krijgen om "een" regel doorgedrukt te krijgen. Op de meest onnozele momenten moet je ineens je snelheid verlagen.quote:Op woensdag 7 november 2012 11:18 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Wat dat betreft vind ik flitsen tijdens de spits nog gevaarlijker dan onnodige 80 trajecten die grootschalig genegeerd worden door het gros van de weggebruikers. (Denk aan bijv. Utrecht - Vianen over de A27)
Heeft te maken met het geluid dat banden produceren minder zou zijn bij lagere snelheden en lagere uitstoot. Daarom zie je het voornamelijk rondom grotere steden.quote:Op woensdag 7 november 2012 11:28 schreef Mgolovic het volgende:
Ik vraag me wel eens af hoe dat bepaald wordt. Ik krijg wel eens het idee dat het ideeen zijn van hoge heren die er een harde plasser van krijgen om "een" regel doorgedrukt te krijgen. Op de meest onnozele momenten moet je ineens je snelheid verlagen.
Dat zou je kunnen zeggen over het stukje A12, niet over de 'flexibele' matrixborden op de A27.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Heeft te maken met het geluid dat banden produceren minder zou zijn bij lagere snelheden en lagere uitstoot. Daarom zie je het voornamelijk rondom grotere steden.
per auto dusquote:Op woensdag 7 november 2012 10:32 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan in welke verhouding he.
Per agent/per minuut...
Ik kan geen auto rijden, ik kan hem wel parkerenquote:Op woensdag 7 november 2012 11:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Mensen die van zichzelf denken dat ze uitstekend kunnen autorijden zijn de ergsten in het verkeer.
1 kilometer met onze nieuwe maximumsnelheid. Op wegen waar 130 toegestaan is krijg je bij 131 een bon. Logisch tochquote:Op woensdag 7 november 2012 11:18 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Iedereen met een rijbewijs dus.![]()
Ik vind het overigens volkomen logisch dat Jan Lul in de ankers gaat bij het zien van een flitser. Je kijkt niet continu op je snelheidsmeter en je zal maar net 5 km over de limiet zitten. Krijg je direct een fijne print met bijbehorende administratiekosten op de mat.
Wat dat betreft vind ik flitsen tijdens de spits nog gevaarlijker dan onnodige 80 trajecten die grootschalig genegeerd worden door het gros van de weggebruikers. (Denk aan bijv. Utrecht - Vianen over de A27)
...en dus is het logisch dat je voet dat gaspedaal steeds verder indrukt?quote:Op woensdag 7 november 2012 11:18 schreef Cracka-ass het volgende:
. Je kijkt niet continu op je snelheidsmeter
Kennelijk waarom gaan ze anders in de ankers?quote:Op woensdag 7 november 2012 22:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
...en dus is het logisch dat je voet dat gaspedaal steeds verder indrukt?
Je doet alsof het nieuw voor je is maar zo gedraagt Jan Lul zich op de (snel)weg.quote:Godsamme, niet opletten, geen controle over je lichaam. En dat wil dan autorijden.
Dan moet de politie bij Jan Lul het rijbewijs afpakken.quote:Op donderdag 8 november 2012 02:23 schreef Cracka-ass het volgende:
Je doet alsof het nieuw voor je is maar zo gedraagt Jan Lul zich op de (snel)weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |