Misschien heel zwart/wit, maar feit blijft dat het me wenselijk lijkt dat er meer over de achtergrond van het pesten bekend wordt gemaakt voor twee "reviewers" aan de schandpaal worden genageld.quote:Moet hij maar tegenkunnen. Een beetje kerel kan dat wel.
Het is waarschijnlijk het enige tastbare bewijs van het bestaan van die pesterijen (hoewel ik dit verder vind gaan dan slechts "pesten").quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:14 schreef datismijnmening het volgende:
Ligt het nou aan mij of gaat dit om slechts twee incidenten waarvan 1 afgelopen zomer, als ik het zo lees valt het toch wel mee. Als iemand een keer schrijft dat je homo of een loser bent dan is dat nog geen reden om zelfmoord te plegen
Hij hoeft daar niet 'tegen te kunnen', hij hoeft niet een 'beetje kerel' te zijn. Je laat iedereen in z'n waarde, punt! Pestgedrag is verwerpelijk en het mag, ondanks dat er regelmatig toch wel wat over gezegd wordt, eens een keer flink aan de kaak gesteld worden. De aangifte zal niet veel kans maken, maar pesters moeten niet denken dat ze ongestraft kunnen blijven pesten. Het ongemak van een aangifte tegen je is dan misschien nog wel het minste, maar in ieder geval iets. Denk dat het voor het verwerkingsproces van de ouders ook beter is dan lijdzaam accepteren wat je zoon is overkomen....quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Moet hij maar tegenkunnen. Een beetje kerel kan dat wel.
Ik denk dat het heel nuttig is voor het verwerkingsproces van de ouders.quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:36 schreef Gertje-Plongers het volgende:
1 ding is zeker, schuldige aanwijzen en straffen gaat niet helpen, anders dan de menigte en ouders etc, genoegdoening geven. Daarna draait de wereld weer gewoon door.
Welke media ?quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:35 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Misschien heel zwart/wit, maar feit blijft dat het me wenselijk lijkt dat er meer over de achtergrond van het pesten bekend wordt gemaakt voor twee "reviewers" aan de schandpaal worden genageld.
De media (/ouders?) laten het nu overkomen alsof deze twee incidenten de reden voor zijn daad zijn, dat kan ik me niet voorstellen. Of er is meer aan vooraf gegaan, of deze jongen had psychische problemen.
Met Silvana Simons. Die zouden ze eens moeten wegpesten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:36 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Daarna draait de wereld weer gewoon door.
Precies. Een vrouw in kort rokje hoeft ook niet te worden verkracht.quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:39 schreef Montagui het volgende:
[..]
Hij hoeft daar niet 'tegen te kunnen', hij hoeft niet een 'beetje kerel' te zijn.
Maar sommige van die triggers zijn wel degelijk strafbaar te vervolgen. Denk bijvoorbeeld aan stalking.quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:40 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Lijkt mij een slechte zaak als dit serieus in overweging genomen gaat worden. Dan is het einde zoek en gaan nabestaanden straks ook GGZ-instellingen (bijvoorbeeld) aanklagen vanwege falende behandelingen wanneer iemand zich daar weer eens van het leven beroofd.
Hoe tragisch het ook allemaal is, het blijft een zelfmoord en ik denk niet dat we alle triggers voor die zelfmoord strafrechtelijk moeten gaan vervolgen.
Wat ik al een paar keer postte. Dit is het topje van een lange reeks.quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:42 schreef Tayu het volgende:
[..]
Maar sommige van die triggers zijn wel degelijk strafbaar te vervolgen. Denk bijvoorbeeld aan stalking.
Ik heb het ook al een aantal keren gepost. En misschien doe ik het nog wel een paar keer.quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat ik al een paar keer postte. Dit is het topje van een lange reeks.
Ik snap dat er een voorgeschiedenis aan vast zit, maar zoals de telegraaf het nu doet voorkomen is het of dit de laatste druppel was, dat hij zelfmoord heeft gepleegd omdat iemand van de zomer homo tegen hem zeiquote:Op dinsdag 6 november 2012 08:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat is de voorgeschiedenis. En wat is erna nog gebeurd. Die jongen zal over het meeste waarschijnlijk niet hebben gesprojen.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:42 schreef Tayu het volgende:
[..]
Maar sommige van die triggers zijn wel degelijk strafbaar te vervolgen. Denk bijvoorbeeld aan stalking.
Oh die. Daar mag de helft ook van de bajes in.quote:
Klopt, dan moet daar wel aangifte van gedaan zijn. En wanneer er aangifte gedaan is niets mee is gedaan, dan justitie zelf ook maar vervolgen?quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:42 schreef Tayu het volgende:
[..]
Bedoel je hiermee de reviews? Ik kan dat namelijk met de beste bedoeling niet onder stalking scharen.quote:Maar sommige van die triggers zijn wel degelijk strafbaar te vervolgen. Denk bijvoorbeeld aan stalking.
Dat is het in zeker zin ook wel. Het is ook niet dat ik het niet kan begrijpen. Alleen is het jammer dat er niet verder gekeken wordt dan straffen tegenwoordig, dat lost de oorzaak niet op. Daar moet je veel verder voor kijken, en zeker op inspelen vanuit scholen en ouders zelf, zodra je samen gaat werken hiertussen is het wellicht mogelijk om het tot een minimum te beperken. Nu is het vaak ook stoer om zo met anderen om te gaan. Het geeft valse status. Als je dat op een andere manier zou kunnen bereiken dan ben je al een eind verder, maak het stoer om voor anderen op te komen !quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:39 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel nuttig is voor het verwerkingsproces van de ouders.
Terwijl ik bedoel te zeggen. Na 20 jaar druppelen is de emmer ook vol.quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:44 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik snap dat er een voorgeschiedenis aan vast zit, maar zoals de telegraaf het nu doet voorkomen is het of dit de laatste druppel was, dat hij zelfmoord heeft gepleegd omdat iemand van de zomer homo tegen hem zei
Misschien ook wel niet. Misschien had 'ie 'gewoon' een nemesis. Misschien had 'ie dronken vrienden. Misschien was het weinig systematisch.quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:34 schreef tong80 het volgende:
Denk je echt dat dit 2 incidenten waren. Misschien is ie zijn hele leven vanaf de lagere school al door die vent op de kast gejaagd. Waarpm zou ie deze twee berichten plaatsen ?
Misschien is die site van dinnerjudge wel eerder verzocht om de berichten te verwijderen, maar hebben zij daar geen gehoor aan gegeven. Volgens mij, kun je ze dan toch op zijn minst nalatigheid aanrekenen?quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:45 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Klopt, dan moet daar wel aangifte van gedaan zijn. En wanneer er aangifte gedaan is niets mee is gedaan, dan justitie zelf ook maar vervolgen?
Nee, daarmee bedoel ik niet enkel die reviews.quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:45 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Bedoel je hiermee de reviews? Ik kan dat namelijk met de beste bedoeling niet onder stalking scharen.
Klagen we meteen de Amerikanen aan. Tenslotte was hun ARPAnet de voorloper van internet, en daar is ie ook gepest.quote:Misschien is die site van dinnerjudge wel eerder verzocht om de berichten te verwijderen, maar hebben zij daar geen gehoor aan gegeven. Volgens mij, kun je ze dan toch op zijn minst nalatigheid aanrekenen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |